![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.statista.com/statistics/...um-by-country/ Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geo-enginering mag wat kosten. Tous ensemble voor het milieu.
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is omdat Gunter speciaal spiegels wil. Met wit spul zou het goeiekoper kunnen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 augustus 2022 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We leggen de Sahara eerst vol zonnepanelen om alu te maken en bekleden die panelen vervolgens met het geproduceerd alu?
![]() |
#185 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2022 om 08:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pech gehad nietwaar.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 augustus 2022 om 08:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zijn ze aangepast. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 31 augustus 2022 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden, als iemand zou emigreren naar Alaska om de hittegolven hier te ontlopen is die een klimaatvluchteling?
Dat het eigenlijk probleem een te duur gebruik van airco is, is een detail, stel u voor dat die iemand de naam economisch vluchteling krijgt...
![]() |
#189 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Allez, patrick, omdat gij het zijt. Compromis. Witte lakens ipv witte verf, en dan laat ik die spiegels. Wel jammer voor de kindertjes. Nu zijn die hun spaarprojectje kwijt…
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
‘t Is te zeggen, we weten niet wat de “optimale” hoeveelheid co2 in de atmosfeer is. We weten niet wat de “optimale” temperatuur is op aarde. En aangezien de mens van nature bang is voor verandering, moeten we er dus alles aan doen om de situatie op aarde niet te laten “veranderen” We noemen dat “klimaatconservatisme.” Ik ben klimaat-progressief. Ik ben tegen die rechtse klimaatconservatieven.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 1 september 2022 om 07:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezegd, snelle veranderingen zijn meestal toch gedurende een tijdje nadelig, omdat het eerder geinvesteerde dingen onaangepast maakt. Stel bijvoorbeeld dat de Sahara tropisch wordt, en dat Europa een woestijn wordt. Dat is misschien "beter" in zekere opzichten, maar we moeten dan wel Europa achter ons laten, alle infrastructuur in Europa opgeven, en alles gaan herbouwen in de Sahara. In de tropische Sahara leven gaat misschien stukken plezanter zijn dan in het oude gematigde Europese klimaat. Maar ondertussen moeten we toch wel alle in Europa gebouwde infrastructuur weggooien, en alles opnieuw en anders bouwen in de Sahara. Weliswaar, nadien, voor een aangenamer leven. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2022 om 08:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grens is getrokken op circa 250 partikels. Het zou me verwonderen dat 450 partikels wat dan ook zou kunnen tegenhouden. Maar ja alles is theoretisch natuurlijk. atmosfeer van aarde bestaat voor 78% uit stikstof. 21% zuurstof. 1% edelgassen, 0,25% waterdamp en 0,028% CO2 waarvan 96% door de natuur geproduceerd berekend op 1000.000 mld kg. Onze inbreng is totaal te verwaarlozen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 september 2022 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 1 september 2022 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
"Er ligt meer ijs op de Noordpool dan tien jaar geleden" https://opiniez.com/2022/08/14/er-li...rdinand-meeus/
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 1 september 2022 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, dat is een beetje als zeggen "ha, jij gelooft ook de mainsteam zever dat de maan getijden veroorzaakt". Nee, ik kan dat zelf perfect uitrekenen, en besef dat het principe wel degelijk werkt op een schaal die van de orde van grootte is dat men beweert. Zoals ik al vaak gezegd heb, het precies juist krijgen van de dynamiek (de tijdsafhankelijkheid) en de regionale effecten is een stuk moeilijker, en dat is wat klimaatsmodellen pogen te doen. Ik spreek mij daar niet over uit, omdat ik enerzijds weet hoe moeilijk dat is, en anderzijds kan ik mij ook voorstellen dat men daar "gebiased" kan in zijn. Kortom, dat zekere waarnemingen vandaag niet kloppen met wat klimaatsmodellen voorspelden in 1985 of zo, verandert totaal niks aan HET PRINCIPE. Het wil enkel zeggen dat we alle details, secundaire effecten, terugkoppelingen en zo niet onder de knie hebben, wat ik eigenlijk eerder normaal vind, gezien de complexiteit van die taak. Maar dat verandert totaal niks aan het PRINCIPE dat vrij eenvoudig, natuurkundig moeilijk tegenspreekbaar is en aangeeft dat er een significant effect MOET ZIJN. Dat het een gigantisch mirakel zou zijn dat dat effect totaal geneutraliseerd zou worden door fenomenen die we verder niet kennen. Kortom, BEWEREN dat er geen klimaatsverandering van significant niveau ZOU KUNNEN ZIJN door menselijk toedoen, is een hoogst onwaarschijnlijke uitspraak, gezien een onweerlegbaar fundamenteel effect perfect zou moeten tegengewerkt worden door totaal ongekende mechanismen. Daarentegen, zeggen exact hoeveel, wanneer, en waar en hoe, dat is een stuk moeilijker en dat men dat niet juist krijgt nu, is eigenlijk te verwachten, en is helemaal geen aanwijzing dat die klimaatsverandering er niet zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.metoffice.gov.uk/hadobs/hadcrut5/ waar we grosso modo een stijging van 0.5 graden kunnen zien tussen 1980 en nu. Of op deze: van hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Global_temperature_record ![]() waar het eerder in de buurt van 0.7 graden komt. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2022 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier zie je de evolutie. http://nsidc.org/arcticseaicenews/fi...2_08162022.png Klimaatsverandering is traag. Jaren eruit pikken heeft geen zin. Het zijn tendenzen over decennia die tellen. Trouwens, de ijskappen hoeven niet "gestaag" af te smelten ; er kunnen momenten zijn dat vocht transport en dergelijke maken dat ze groeien, ook al warmt het op. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2022 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |