Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2022, 08:59   #181
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Van dag 1 heb ik het idee gehad dat we ons daar niet hadden in te moeien. Het is weliswaar dicht bij ons maar niet BIJ ons. Ze zijn geen lid van de EU noch van de NAVO. Ik heb dat altijd heel bizar gevonden dat de EU in hun handjes stond te klappen voor een acteur. Ik zou daar toch wat terughoudender in geweest zijn om zo klakkeloos partij te kiezen.

Vraag me af wat ons Ursulaake nog uit haar hoed gaat toveren nu we straks aan de grond zullen zitten.
Zou me niet verbazen dat ze straks het hazepad kiest naar een of ander exotisch land.
Dat is altijd hetzelfde, de elite steekt ons in een oorlog door 8 jaar te stoken en het is het armste deel van de bevolking die het zal moeten betalen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 09:55   #182
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van dag 1 heb ik het idee gehad dat we ons daar niet hadden in te moeien. Het is weliswaar dicht bij ons maar niet BIJ ons. Ze zijn geen lid van de EU noch van de NAVO. Ik heb dat altijd heel bizar gevonden dat de EU in hun handjes stond te klappen voor een acteur. Ik zou daar toch wat terughoudender in geweest zijn om zo klakkeloos partij te kiezen.

Vraag me af wat ons Ursulaake nog uit haar hoed gaat toveren nu we straks aan de grond zullen zitten.
Zou me niet verbazen dat ze straks het hazepad kiest naar een of ander exotisch land.
Al van in 2014 heb ik het conflict tussen Rusland en Oekraïne beschouwd als een ruzie tussen 2 corrupte en autoritair geleide staten, waarbij het beter was voor de EU om zich hiervan te distanciëren. In geen enkel opzicht viel hiermee profijt te behalen wel integendeel.

Als er straks weer een oorlog uitbreekt tussen Pakistan en India dan gaat men zich daar ook niet mee moeien en domme sancties opleggen.

Het is niet omdat bepaalde groepen in de VS absoluut het nu niet-communistische Rusland wilden schaden om welke reden dan ook, dat men daarin meegaat. En al zeker niet indien men daardoor een economische ramp aanricht in zijn eigen land of landengroep. Het gehele verhaal toont nog maar eens aan wat voor lichtgewichten aan de leiding staan in de EU.
Oud 31 augustus 2022, 10:15   #183
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht

Als er straks weer een oorlog uitbreekt tussen Pakistan en India dan gaat men zich daar ook niet mee moeien en domme sancties opleggen.
Ik wist niet dat Pakistan en/of India ons ook door die groene idioten afhankelijk hebben gemaakt van gas? Als dat zo is, sanctioneren die landen.

Meer uitleg, vraag Tinne die weet alles van gas.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 11:06   #184
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Ik wist niet dat Pakistan en/of India ons ook door die groene idioten afhankelijk hebben gemaakt van gas? Als dat zo is, sanctioneren die landen.
Meer uitleg, vraag Tinne die weet alles van gas.
De experten van de EU zijn topklasse in het verzinnen van allerlei sancties zelfs t.o.v. eigen lidstaten. Men kan bijvoorbeeld al de autowasstraten, die zich in Pakistaanse handen bevinden aanslaan of de import uit India van geslepen kleinere diamanten onmogelijk maken.
Men is EU-expert op alle gebieden niet alleen op gasgebied.
Oud 31 augustus 2022, 11:18   #185
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Op het vlak van oorlogvoering, de capaciteit om landen aan te vallen.
Op wetenschappelijk gebied door isolatie.
Economisch ook maar traag daar heeft ie een grote buffer omwille de grondstoffenvoorraad.
De gasprijs heeft vandaag al een serieuse correctie naar beneden gekend. De aanleg voor een winterreserve loopt beter dan verwacht in bijna alle EU landen.
Dat Putin zijn gas in zijn gat steekt en laat branden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 11:32   #186
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De EU heeft in dit conflict niet het laatste woord, zelfs niet als het over Europese belangen gaat.

Er stroomt géén gas door nordstream2. 'nuff said.
Oud 31 augustus 2022, 11:33   #187
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De gasprijs heeft vandaag al een serieuse correctie naar beneden gekend. De aanleg voor een winterreserve loopt beter dan verwacht in bijna alle EU landen.
In zaken hebben emoties geen plaats. Dat wéét gij.
Oud 31 augustus 2022, 11:39   #188
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Maar daar wringt het schoentje hé. Putin is niet meer content als maffia-onderbaas.
En het feit dat hij ambities heeft, is voldoende voor onze maffia-bazen om ons honger en kou te doen lijden.
Nee, wij lijden honger en kou omdat wij ons vastgezet hebben op idiote plannen en afhankelijkheden. Zonder oorlog zouden wij ook honger en kou moeten lijden, want het enige wat er te doen was, was dat gas niet kopen bij een maffioos, en in het algemeen geen gas kopen. Dat onze oetlullen gewacht hebben tot aan een oorlog en voor de verkeerde redenen eindelijk die juiste beslissing hebben genomen heeft niks te maken met die oorlog zelf, die had al veel langer moeten genomen zijn. Hoe langer we wachtten met die beslissing, hoe meer honger en kou we zouden hebben, dus hoe vroeger die genomen is hoe beter. Maar inderdaad, het is al vrij laat, dus hebben we honger en kou. Maar minder dan mochten we die binnen 5 jaar genomen hebben. Of iemand anders die voor ons binnen 5 jaar zou genomen hebben.

Kortom het is heel goed om nu honger en kou te hebben. Maar dat heeft niks met Oekraine te zien.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 11:44   #189
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Al van in 2014 heb ik het conflict tussen Rusland en Oekraïne beschouwd als een ruzie tussen 2 corrupte en autoritair geleide staten, waarbij het beter was voor de EU om zich hiervan te distanciëren. In geen enkel opzicht viel hiermee profijt te behalen wel integendeel.
Dat is er juist het voordeel aan. Gezien Rusland ons vroeg of laat toch zou aanvallen, is het prima dat we het slagveld kunnen houden in een land waar we geen ballen om geven.

Citaat:
Daar gaat het niet om. Die sancties waren een slechte reden om heel laattijdig een goeie beslissing te nemen: geen gas meer, en zeker niet van twijfelachtige regimes die ons hiermee kunnen chanteren. We moeten gewoon geen gas meer gebruiken, en ons probleem is opgelost. En DAT is de juiste beslissing die genomen werd. Aangezien we wel 15 jaar domme Groene politiek hebben gevolgd die ons van gas afhankelijk maakte, doet dat zeer, maar dat ging hoe langer hoe meer zeer doen, dus hoe vroeger we stoppen met gas te gebruiken, hoe minder zeer het doet.

Het doet veel minder zeer nu om direct met gas te stoppen, dan het zeer zou doen binnen 5 jaar. En dat is nog minder erg dan binnen 10 jaar. Dus hoe vroeger we totaal de gaskraan toe draaien, hoe beter dat is. Hadden we ze 15 jaar geleden dicht gedraaid, we zouden het bijna niet gemerkt hebben maar ja....

Kortom, totaal idiote redenen (sancties) om de juiste beslissing te nemen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 12:37   #190
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Niet iedereen heeft zo'n Poetin-kontkruiperig karakter, he
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 12:47   #191
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die zogenaamde winterreserve is goed voor 8 dagen verbruik. Gas is als water, het moet blijven stromen.
Oud 31 augustus 2022, 13:01   #192
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op welk gebied verzwakken we de Rus precies?
Denk jij dat zij gratis oorlog kunnen voeren?
Denk jij dat hun al wankele economie er zo bloeiend voor staat, en helemaal geen last heeft van de sancties?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 13:03   #193
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk. Gij gelooft ook alles wat in de gazet staat.

Als Europa dan zo een capaciteit heeft om Rusland aan te vallen op wat wachten we dan ?

Straks kunnen we met ons allen smeken of we onze euro's mogen inwisselen tegen Roebels.

Doe de groetjes aan Ursula en kabouter Plop. En bedank hun voor alles wat ze voor Europa hebben bekokstooft.
En gij gelooft niks van wat er in de gazet staat?

Antwoord vermoedelijk: o neen hoor, maar ik ben intelligent genoeg om het verschil te zien ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 31 augustus 2022, 13:06   #194
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Van dag 1 heb ik het idee gehad dat dit zeer bedreigend is, in eerste instantie voor de directe buurlanden, en in tweede instantie ook voor ons als lid van de EU.

Oud 31 augustus 2022, 13:19   #195
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...Daar gaat het niet om. Die sancties waren een slechte reden om heel laattijdig een goeie beslissing te nemen: geen gas meer, en zeker niet van twijfelachtige regimes die ons hiermee kunnen chanteren. We moeten gewoon geen gas meer gebruiken, en ons probleem is opgelost. En DAT is de juiste beslissing die genomen werd. Aangezien we wel 15 jaar domme Groene politiek hebben gevolgd die ons van gas afhankelijk maakte, doet dat zeer, maar dat ging hoe langer hoe meer zeer doen, dus hoe vroeger we stoppen met gas te gebruiken, hoe minder zeer het doet.
Het doet veel minder zeer nu om direct met gas te stoppen, dan het zeer zou doen binnen 5 jaar. En dat is nog minder erg dan binnen 10 jaar. Dus hoe vroeger we totaal de gaskraan toe draaien, hoe beter dat is. Hadden we ze 15 jaar geleden dicht gedraaid, we zouden het bijna niet gemerkt hebben maar ja....
Kortom, totaal idiote redenen (sancties) om de juiste beslissing te nemen.
Het groene ideaal is hierbij wel gestopt. Ik vrees dat dit maar tijdelijk zal zijn. In de media en van de regering hoort men niets, dat wijst op een koerswijziging.
De premier had het in Noorwegen en op zijn latere persconferentie nog steeds over de na te streven energie-transitie. We gaan ons blijkbaar onafhankelijk maken van gas door nog meer in te zetten op windmolens en zonnepanelen. En om te tonen dat het ernst is zullen we 70 % van de kerncentrales sluiten omdat de koeling van de reactoren teveel elektriciteit vergt.

We dienen alleen wat minder elektriciteit te gebruiken en daar zijn veel groene mogelijkheden toe.
Computers, internet en de 'cloud', die nu uitgegroeid zijn tot superverbruiker van elektriciteit worden verboden of op non-actief gesteld, want die laten veel te makkelijk berekeningen toe en op de sociale netwerken wordt de regeringspolitiek teveel in vraag gesteld.
Een grootgebruiker als de NMBS kan door om te schakelen op stoom en op diesel direct een grote bijdrage leveren.
De boeren dienen verplicht te worden om alleen natuurlijke mest te gebruiken. Gezien de kunstmest een afgeleide van gas is, betekent dat ook een grote besparing. In Sri Lanka is dat een groot succes gebleken en is men volledig afgestapt van de kunstmest.
De mindere landbouwopbrengsten zullen onrechtstreeks ook de heersende obesitasplaag tegenwerken.

Met het uitgespaarde geld wordt verder Oekraïne gesteund tot het gewonnen heeft van Rusland.

Laatst gewijzigd door fcal : 31 augustus 2022 om 13:21.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 13:21   #196
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Denk jij dat zij gratis oorlog kunnen voeren?
Denk jij dat hun al wankele economie er zo bloeiend voor staat, en helemaal geen last heeft van de sancties?
Natuurlijk betaald Rusland een prijs. Ze hebben ongetwijfeld serieuze aantallen jonge mannen die niet meer terug komen of levenslang verminkt zijn.De steden die ze veroveren/bevrijden zijn hele of halve ruines.

Lijdt Rusland onder de westerse sancties? Dat denk ik rigenlijk niet. Grondstoffen: kopers genoeg. Euro's en dollars zijn al geconfisceerd dus voor hun waardeloos want ze kunnen er niks mee doen.

If anything wordt de invloed van het westen door die sancties op Rusland quasi nul. Er was al langer een herorientering naar Azie bezig die zal enkel versterkt worden. Russische stemmen die eerder aanstuurden op goede relaties met het westen bestaan nu niet meer.

Dus ja Rusland lijdt onder de westerse wapenleveringen aan Ukraine. Dat kost hen mensenlevens en ik verwacht dat we daar nog heel lang de negatieve gevolgen van gaan zien. Net zoals het Ukraine mensenlevens kost want de westerse 'steun' is mi de grootste belemmering voor vrede.

Maar de andere sancties kosten de Russen imo heel weinig maar de modale European heel veel.
Oud 31 augustus 2022, 16:32   #197
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De EU heeft in dit conflict niet het laatste woord, zelfs niet als het over Europese belangen gaat.

Er stroomt géén gas door nordstream2. 'nuff said.
Door Turk Stream loopt er wél gas. Turk Stream dat eigenlijk South Stream had moeten zijn, maar Bulgarije werd afgedreigd.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 augustus 2022 om 16:33.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 16:48   #198
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zullen zien maar in mijn bedrijf is het superdruk en heb absoluut geen last van de zogezegde huidige crisis. Het kan nog komen weet het niet maar mijn stress nu is van de leveringen kunnen bijhouden, niet dat er minder bestellingen zijn integendeel. Binnen land draait goed, Frankrijk dat quasi verdubbeld is en UK is een explosie van méér dan een verdriedubbeling.

De winkels draaien goed, een goede stielman krijgen is hopeloos, die zitten allemaal met een wachtlijst . Nog nooit zoveel mensen gingen naar de zee. De wegen zijn superdruk.

Crisis door de oorlog? Connais pas.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 17:24   #199
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Niet iedereen heeft zo'n Poetin-kontkruiperig karakter, he
Net zoals niet iedereen een Zelensky-kontkruiperig karakter heeft.

Al een geluk dat de meeste van onze grondstoffen uit eerlijke democratische regimes komen

Meestal voorbeeldige staten geleid door democratisch verkozen regimes

Gooi de helft van wat ge in uw huis hebt staan of aan uw lijf hebt maar direct weg als je niet beschaamd wil worden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 augustus 2022 om 17:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2022, 17:27   #200
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen zien maar in mijn bedrijf is het superdruk en heb absoluut geen last van de zogezegde huidige crisis. Het kan nog komen weet het niet maar mijn stress nu is van de leveringen kunnen bijhouden, niet dat er minder bestellingen zijn integendeel. Binnen land draait goed, Frankrijk dat quasi verdubbeld is en UK is een explosie van méér dan een verdriedubbeling.

De winkels draaien goed, een goede stielman krijgen is hopeloos, die zitten allemaal met een wachtlijst . Nog nooit zoveel mensen gingen naar de zee. De wegen zijn superdruk.

Crisis door de oorlog? Connais pas.
Dat horen we graag. Alles kaat koet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be