![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() voor het geval iemand hier Spaans kan lezen: op http://www.rebelion.org/noticia.php?id=51586 staat er een artikel over de "bocht naar links" in China
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Parlementslid
|
![]() Ik kan geen Spaans, Tony, kan je in een paar zinnen vertellen wat de inhoud van dat artikel is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In het nieuwste nummer van Marxistische Studies is het thema het ideologische karakter van China. Aanrader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Parlementslid
|
![]() Ben begonnen aan dat boek: is inderdaad bijzonder goed gedocumenteerd en zeer verhelderend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De LSP schrijft soms hilarische dingen: lees op de website hoe ze in China in 89 de studenen en arbeiders lessen zijn gaan geven in het Trostkisme (de arbeiders wisten niet waar ze het hadden: ze moesten elk woord noteren van de profeet die daar uit het westen was neergestreken) en mee opriepen tot een anti communistische opstand. Zo is ten minste duidelijk aan welke kant ze staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is een van de idiootste artikels dat ik in lange tijd heb gelezen- en dat vanwege een groep die zichzelf links noemt. Overigens: ik wil hiermee niet het huidige beleid in China verdedigen hoor, ik heb er veel bedenkingen bij. Ik heb gisteren Terzake gezien over plasttische chirurgie in China. schrijnend en veelzeggend wat de daar heersende ideologie betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 juli 2007 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .....
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 juli 2007 om 20:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "U staat daarentegen aan de kant van het partijapparaat (althans een deel ervan) die die democratische hervormingen wenst tegen te houden desnoods door tanks een ongewapende massa in te sturen."
Ik heb een andere mening dan u als het over "(de ongewapende) massa" gaat denk ik. Ik zie die massabeweging niet. Ik zie een contra revolutie die succesvol werd tegengehouden. Maar dat is niet zo belangrijk... zoals in de laatste marxistische studies staat: "dit palmares (van de KP) dwingt tot enige schroom als men wil praten over problemen in de CPC". Voor we massaal kritiek gaan hebben op het regime en "het partijapparaat" zouden we ons best bescheiden opstellen en eerst zien wat we kunnen leren van onze kameraden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister
|
![]() Vanavond een zeer interessante documentaire gezien op de vpro over de Nederlander Sneevliet (alias Malin), de afgevaardigde van de Komintern in China tussen 1918 en 1923. Quite interesting. Sneevliet overtuigde Chen Duxiu en de rest van de CCP om samen te werken met de Guomindang van Sun Yat Sen.