![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Minister
|
![]() Slechts een klein deel van de Mongolen, o.a. diegenen die Bagdad hadden veroverd en zeer onder de indruk waren van de plaatselijke cultuur, bekeerden zich tot de islam. De meeste, zoals de gekende Koeblai Khan, waren boeddhist. De Moguls, die India veroverden, waren eigenlijk geen echte Mongolen, maar Turkmenen, waarvan sommigen een paar Mongoolse voorvaders hadden.
![]() |
#182 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik wil gewoon genuanceerde en juiste informatie verspreiden. Ik richt mij soms meer tegenover de andere forumlezers dan tegenover de persoon op wie ik concreet reageer. Niet iedereen is even vastgeroest in zijn standpunten. Sommige mensen leren elke dag bij. ![]()
![]() |
![]() |
#183 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Deze verklaring geldt zowel voor de Mongolen in het westelijk deel van het rijk, die zich tot de islam bekeerde, als voor de Mongolen in het oostelijk kernland en in China, die zich tot het boeddhisme bekeerden. Is dit een antwoord?
![]() |
![]() |
#185 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#186 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De bekering van die Mongolen had dus niets te maken met de Jihad?
Laatst gewijzigd door de roenekes : 22 december 2006 om 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Het is toch wel verdomd zielig dat andere mensen anders denken hé. Leren die dan nooit bij? ![]()
![]() |
![]() |
#188 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een succesvolle kolonie verkrijg je dus door de oorspronkelijke bevolking min of meer uit te roeien, en de restjes onder te brengen in reservaten, de oorspronkelijke cultuur te vernietigen en te vervangen door een allochtone, en dit door geweld en massale immigratie.
![]() Bedankt dat je zo openhartig laat blijken wat uw idee is van een succesvolle kolonie. Uw uitspraken dat het kolonialisme vredelievend en beschaafd was, komen daarmee in een juister daglicht te staan. Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 22 december 2006 om 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Britten hebben bij de onafhankelijksstrijd van deze kolonie wel enkele slachtoffers gemaakt, maar men kan nauwelijks van uitroeien spreken.
![]() |
![]() |
#190 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom spreek je dan in de tegenwoordige tijd over de kolonie VS? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister
|
![]() Omdat die ex-kolonie nog altijd bestaat? Ik had er inderdaad -ex- moeten bij vermelden.
![]() |
#192 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De VS zijn een ex-kolonie. De VS bestaan.
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 22 december 2006 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Je hebt gelijk dat men het islamitisch extremisme breder moet bekijken dan enkel de aard van de religie zelf. In een van mijn eerste bijdrages in deze discussie stelde ik dat er in het Midden-Oosten de combinatie is van geopolitieke belangen met de daarbijhorende inmenging van buitenaf, geen cultuur van democratie of emancipatie en een hysterische religie. Daar blijf ik bij. Al deze fenomenen zijn ook aan mekaar gelinkt: armoede, extremisme, snelle bevolkingsgroei, dictatuur en emancipatie kan je niet los van mekaar bekijken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat bedoel je met "Het is ook bekend dat de VS gewed heeft op een machtsovername van de terroristen in Algerije", dat de VS die terroristen gesteund heeft, of dat ze enkel verwachtten dat zij de strijd zouden winnen ?
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VS was een kolonie van GB (je weet wel: Great Britain). Nu niet meer: dus is het "ex"kolonie. Gut gut, ja! je bedoelt dat ze toen niet VS heetten! ocharme me. niet gesnapt. Mijn ex mag dan wel ex zijn, maar voor zover ik weet bestaat hij ook nog. Same name. Ik ben een ex van mijn ex, ik besta(denk ik zelf), ik heet echter zo niet meer (jeweetwel, huwelijksnaam), dus ik besta niet meer als ex omdat ik een andere naam heb? rare kronkels maak je
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 22 december 2006 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ja duh dat het lapje grond nog bestaat. Dat is nogal een open deur intrappen. Zou Basy Lys zo iets banaals hebben geponeerd als "de kolonie bestaat niet meer, maar de grond waar de kolonie op stond bestaat wel nog". Ik dacht het niet. De VS kan NOOIT een kolonie geweest zijn van Engeland, want toen de kolonie bestond, bestond de VS nog niet. Is dit een rare kronkel? Het lijkt me simpele logica. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Britten hebben China aangevallen, maar zijn er nooit in geslaagd het te bezetten. De Amerikanen hebben de Chinese onafhankelijkheidsstrijders o.l.v. Mao bekampt en volksverrader Tsjang Kai Tsjek, die het land daarvoor al overgeleverd had aan de Japanners, gesteund.
Citaat:
Citaat:
Ook dit is niet anti-islamitisch bedoeld, maar heeft alles te maken met economische en geopolitieke factoren. Maar het wordt wel als anti-islamitisch gepercipieerd, en voedt aldus het terrorisme. En het terrorisme voedt op haar beurt de imperialistische politiek. De wapenhandelaars (met "toevallig", naast de familie Bush, veel Saoedische aandeelhouders) zijn tevreden en... de islamofoben zijn de "idiots utiles" die deze hele business verkopen aan het zappende Europese en Amerikaanse publiek.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |