![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan u dan wel vertellen dat elke cantus of bieravond dan zou uitmonden in een potentiele slachtpartij. Er moet er maar 1 zijn die een pint teveel opheeft en die toevallig ziet dat zijn liefje alweer eens te vriendelijk is tegen haar buurman. Ik zou trouwens niet graag prof. zijn en een onvoldoende geven aan een humeurige student met een pistool op zak. Maar daar heb jij uiteraard dé remedie tegen : lesgevers kunnen worden verplicht om kogelvrije vesten te dragen en helmen tijdens de lessen. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 17 april 2007 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Denk je echt dat studenten geen toegang hebben tot duizenden middelen om een ander van kant te maken? Autos, treinrails, kapotgeslagen bierglazen, keukenmessen, nail guns, paperclips, plexiglas, plakband en ander huis tuin en keukengerief waarmee ge een ander mens om het hoekje helpt. De reflex om te doden zonder zelfverdediging is niet aan iedereen gegeven, en moet zelfs zwaar geconditioneerd worden onder soldaten, die het voor hun beroep doen. Trouwens, als elke cantus of bieravond e.d. waar iedereen gewapend rondloopt in een slachtpartij zou uitmonden, dan zouden zulke toestanden toch schering en inslag moeten zijn. Er zijn in de VS tientallen, if not honderden gun shows elk week end, waar Billy Bob en Billy Sue gewapend met een heel arsenaal en een twelve pack bier naartoe trekken, duizenden gaan op jacht en nog veel meer doen aan target practice. Drugs / alcohol en vuurwapens zijn uiteraard niet het slimste idee, toch bewijst de praktijk dat deze combinatie vooral voor ongelukkige ongevallen zorgt, en niet voor uit de hand gelopen ruzies, laat staan massamoorden.
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat was niet in Amerika dus, en deze oorlogswapens zijn niet in vrije verkoop.Verre van.Toch lagen ze in zijn garage... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lesgevers, net zoals studenten, dienen een vuurwapen te dragen, zoals trouwens elke volwassen burger.Degenen die een strafblad hebben ook .Immers, als je vrijgelaten bent, betekent dat dat je je schuld aan de samenleving betaald hebt.Dus mag je ook wapens dragen, om je vege lijf te beschermen. Als je weet dat de griet waar je zit naar te knipogen haar vrijer een Colt 45 aan zijn riem heeft hangen, hou je je mischien wat rustiger ![]() En om er wat discipline in te houden: iedereen die zonder reden anderen afknalt, krijgt de doodstraf natuurlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in Darfoer, zéér ver van Amerika, gebeuren zulke zaken dagelijks, nog wat gruwelijker gemaakt door verkrachtingen, diefstallen en het verbranden van heelder dorpen...Zulke drama's maken daar deel uit van het dagelijks leven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Minister
|
![]() Ik ben hier nog van onder de indruk. Als je zoiets ziet gebeuren met je kameraden dat sleur je de rest van je leven mee. Ik hoop dat goede psychologische steun krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu ja , Hier is het niet veel beter .Nu steekt men mensen neer aan de lopende band , kan je je voorstellen dat personen in plaats van een mes , een vuurwapen op zak hebben ??? Met wapens omgaan moet je ook leren. Net als autorijden ![]()
![]() |
![]() |
#188 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() *knip*, om uw wartaal interpreteerbaar te maken, ik schat dat een bak duvel niet genoeg zal zijn.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 april 2007 om 04:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb een beetje meer gelezen over de schutter. Een loner, een sociopaat, iemand die totaal in zichzelf terugetrokken leeft. Zei nooit één woord tegen zijn medestudenten. Hij liet een nota achter vol van onsamenhangende tirades tegen "the rich". Hij schreef zieke en schrikwekkende proza in de litteratuurklas. Wij kennen dat soort. Dit is hetzelfde profiel als Hans van Themsche, de Columbine moordenaars, en alle anderen die op die manier door de lint gaan. Het zijn zieke mensen met waanbeelden die niet meer in staat zijn om met de frustraties van het leven om te gaan. Een typisch westers fenomeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Wat wilde dat er nu gedaan word? Elke jongere met het minst afwijkende gedrag opvolgen onder dwang en gemeenschapsdienst verplichten om een band te scheppen met de samenleving?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu nog iets, we leven niet in een droom maatschappij, en mijn raad om zich te wapenen was enkel praktisch bedoeld, en niet komende uit persoonlijke lust om zwaargewapend door de straten te marsjeren.Liefst zag ik een leefwereld waarin wapens overbodig waren, maar die bestaat niet, heeft nooit bestaan.En mij laten mishandelen, of doden, enkel en alleen omdat ik principiël tegen wapendracht ben en/of omdat de wet dat verbied, zie ik niet zitten.Ik draag dus wel een wapen,het interresseert mij niet of dat nu wel of niet toegelaten is, en de dag dat ik het moet gebruiken omdat men mij aanvalt, zal dat gebeuren.Het is verkeerd zich als een schaap te gedragen, dat naar de rituele slachtbank gevoerd word, en als enige verdediging wat te blaten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() Misdadige handjes natuurlijk. We leven met zo'n mentaliteit waar iedereen verantwoord is voor zijn eigen daden en waar er (een minimum aan) vrije meningsuiting is.
Mensen als u hebben echt iets met drilkampen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echter vanuit bvb. Afrikaans of Irakees standpunt moet zoiets toch eerder een totaal fait divers lijken? Is het niet vooral een headline omdat het weer een barst meer is in onze eigen (waan)voorstelling van veiligheid en 'onkwetsbaarheid'? Het is immers comfortabel om naar Irak, Sudan of Marokko te kijken en te denken : "Mja, het zijn toch wel wilden daar, met een barbaarse cultuur". Een dergelijke daad als in Virginia breekt deze comfortzone weer een stukje af. De barbaren zitten wel degelijk ook tussen en onder ons. En dat besef doet vele mensen pijn. Laatst gewijzigd door parcifal : 18 april 2007 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dergelijke incidenten zijn een symptoon van een diep moreel defect in de westerse samenleving. Verder kan ik niet gaan want ik weet het gewoon niet. En ik heb geen oplossing. Ik zou wel graag willen weten wat de ouders van die moordenaars denken, maar dat krijg je helaas nooit te horen want die mensen hebben teveel schrik dat hun woorden tegen hen zouden gebruikt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() Ik was enkel sarcastisch, en het was niet naar u gericht.
Drilkampen zijn volstrekt nutteloos, tenzij in een samenleving waar de nood daaraan gecreëert is, al dan niet opzettelijk. Het probleem is gewoon dat mensen zich niet kunnen uiten, omdat sociale regels dat niet toelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
In die zin is dit geen anti-Amerikanisme meer, maar psychologisch zelfbehoud. Citaat:
Laatst gewijzigd door Kaal : 18 april 2007 om 08:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |