![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Europees Commissaris
|
![]() Laat ons eerst eens afwachten wat er in de zeer nabije toekomst zal gebeuren... Eens kijken of men in het parlement de ballen heeft om BHV eenzijdig te stemmen... Als dat echt gebeurt, is alles mogelijk, op zéér korte termijn!
![]() |
#183 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het invoeren van het meerderheidsprincipe zoals het in een democratie past. En met andere woorden het afschaffen van misbaksels zoals bijzondere meerderheden, meerderheden per taalgroep, alarmbelprocedures, gewaarborgde schepenen voor Vlamingen in Brussel, faciliteiten voor franstaligen in de rand, inschrijvingsrechten voor Voerenaars in Aubel .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#185 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Toegegeven, de Borinage en de streek rond Luik zijn economische rampgebieden waar zo'n 20% van de arbeidsgeschikten werkloos zijn,maar de as van Brussel over Waver en Namen tot in Aarlen is een economisch successverhaal. Bovendien door de grondschaarstte in Vlaanderen heeft Wallonie vele troeven in huis om bedrijven aan te trekken (grond, goed opgeleide bevolking, nabijheid van Brussel ...) De perikelen van de PS overheersten het nieuws wel maar de meerderheid van Wallonie kleurde wel liberaal De provincies Waals Brabant en Luxemburg zijn van de rijkste van het land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hierdoor komt mij uw reaktie een beetje bullshitterig over...maar alla. Ziehier de reden waarom: Als de walen liever hun geld aan de état PS geven dan aan hun kinderen en zieken is dat hun allergrootste democratisch recht. Wat de kinderen betreft nog dit: op dit ogenblik verdient een Vlaamse licentiate meer dan een Waalse omdat Wallonië het geld liever over de balk gooit dan het aan hun onderwijzend personeel te geven. Wat de werkman betreft: Vlaanderen smeekt om werkkrachten. Het is een grondrecht om voor hetzelfde werk hetzelfde te betalen...zie ook de anti-discriminatiewetten. Op dit ogenblik betaal je in Luxemburg minder belastingen als in België...zijn wij met zijn allen naar Luxemburg verhuisd...al dan niet fictief? Wat die fiskale doormeilandjes betreft...doen zou ik zeggen...en als je mag van Europa dan kom ik daar persoonlijk een postbus huren...
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Virtueel ligt deze nog veel hoger wegens oa een wereldrekord politiek benoemde ambtenaren per hoofd.
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkloosheidsgraad in België: 8.3% Vlaams Gewest: 5.0% Waals Gewest: 11.8% Brussel hoofdstedelijk gewest: 17.7%
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
|
![]() Citaat:
De NVA moet nu zijn geloftes van betrouwbaarheid maar eens afleggen...en dan gaan ze een enorm succes tegemoet...maar anders....
![]() |
![]() |
#193 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu goed; ik wacht.
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mocht ik Belgicist zijn, ik zou net t zelfde bepleiten ... volgens mij is er een kantelmoment waarop zo'n partij net door te willen controleren en stap voor stap gaan ... de dynamiek van de gebeurtenissen ... afremd ... en ik vrees dat dit moment aangebroken is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat mijn kinderen niet meer onder hen of met Franstalige klasgenoten in het Frans op het speelplein zouden kunnen spreken. Als Vlaamse leraars en directeurs van de regio grote fans van bekrompenheid zijn, is dat hun goed recht. We kunnen misschien hen oogkleppen kopen (u weet wel, wat de paarden hebben). Maar dan is het ook het recht van de Franstaligen om hun kinderen te sturen naar een normale school waar men de kinderen normaal verwelkomt.
Laatst gewijzigd door Everytime : 30 augustus 2007 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben er trouwens van overtuigd dat in de Franstalige scholen in Brussel en Wallonië hetzelfde geldt. Toen ik een paar jaar geleden heb deelgenomen aan een Frans taalkamp, moest ik ook Frans spreken; ook al waren de andere jongeren Nederlandstalig. Blijkbaar eist u privileges op. Laatst gewijzigd door stropdrager : 30 augustus 2007 om 22:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar in deze discussie gaat het over kinderen die zich binnen de schoolmuren bevinden, in dat geval is er een schoolreglement van toepassing en als er in dat schoolreglement staat dat kinderen Nederlands tegen elkaar moeten spreken, dan moeten ze dat naleven. Binnen de schoolmuren en tijdens de schooluren, maar ook op schooluitstappen is dat reglement van toepassing. En als ouders het niet eens zijn met dat reglement, dan kunnen ze hun kinderen ook in een andere school inschrijven. |
|
![]() |
![]() |