Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2010, 12:38   #2081
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Misschien is het uiteindelijk wel zo. Het huwelijk - zoals beschouwd en opgezet door christelijke waarden - is een farce. Waarom meer vrije wezens zoals homo's zich in dit statuut wil laten zetten is mij eigenlijk een raadsel. Beter zouden ze een alternatief naar voren schuiven die - dankzij positieve discriminatie - méér voordelen heeft als dat bekrompen huwelijksconcept. Dan kan dat christelijk concept de vuilbak in wegens discriminerend en in de wet vervangen worden door het homoalternatief waar ook tolerante hetero's zich door kunnen laten verbinden.

Misschien willen we wel huwen om die fundamentalistische katholieken op stang te jagen? Just kidding!

Oh, en nu gaan er een paar van die fundi's deze post natuurlijk heel selectief quoten (enkel de blauwe tekst) om te bewijzen aan de hand van 1 grapje van 1 persoon dat alle holebi's enkel willen huwen om de christenen te pesten.

Ik wil trouwens geen kerkelijk huwelijk, enkel een burgerlijk.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 12:40   #2082
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat wil je, als de katholieke garde steevast komt aandraven dat homoseksualiteit een psychische stoornis, een afwijking is, ja zeg maar abnormaal is, komen er (terechte reacties). Stigmatiseren en andersdenkenden in hokjes plaatsen is nu eenmaal het levensdoel van de volgelingen van "Rome".
Tip van één klotekatholiek: Om als 'Homo' of andere 'afwijkeling' ongestoord door het leven te gaan, volstaat het je met de 'massa' te vereenzelvigen. (Geld tevens ook voor de Hetero's)

Uw 'Gay-parade's' zijn wel plezierig voor 'afwijkelingen' allerlei, maar worden doorgaans met heelwat bedenkingen door de meeste rustige Hetero's ontvangen.

En moesten jullie nu ééns en voor altijd, de volgelingen van 'Rome' buiten jullie Psychotische toestanden houden, 't zou er misschien niet op verslechten.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 13:02   #2083
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Het land Vaticaan moet stellingen en standpunten innemen over zulke dingen, de Heilige Stoel niet.

Welke wetenschap.

Het gaat zelfs in tegen de evolutietheorie.

Laten we het eens van mijn standpunt zien. Stel dat je weet dat mensen die ingaan tegen de wil van God, misleid door Satan, allemaal naar de hel gaan. Een plaats van pijn en lijden. En slechts enkelen gaan naar de Hemel.

Het hele gedoe rond heliocentrisme is nogal overdreven.

Nonetheless, in 1533, Johann Albrecht Widmannstetter delivered in Rome a series of lectures outlining Copernicus' theory. The lectures were heard with interest by Pope Clement VII and several Catholic cardinals. On 1 November 1536, Archbishop of Capua Nikolaus von Schönberg wrote a letter to Copernicus from Rome encouraging him to publish a full version of his theory.[...] The Letter to the Grand Duchess Christina prompted the papal authorities to decide whether heliocentrism was acceptable. Galileo was summoned to Rome to defend his position. The Church accepted the use of heliocentrism as a calculating device, but opposed it as a literal description of the solar system. Cardinal Robert Bellarmine himself considered that Galileo's model made "excellent good sense" on the ground of mathematical simplicity; that is, as a hypothesis.

Geciteerd uit wikipedia, die nog altijd zeer liberaal is.
Beide kunnen niet los van elkaar gezien worden, het hoofd van de RKK is tevens de absolute monarch van het landje Vatikaan. Die absolute monarch/paus heeft zich verzet tegen een resolutie die het vervolgen, martelen en vermoorden van holebi's veroordeelt, en staat dus vijandig tegenover holebi's. De kerkelijk leider leeft dus niet eens de stelregels van de RKK na...

Stel dat ik zou geloven in een God(in) die liefde is, en dat alle liefde van Hem/Haar komt, zou het dan niet op zijn minst nogal onbeleefd zijn om Zijn/Haar geschenk naar mij toe (= de wederzijdse liefde tussen mij en mijn partner) te weigeren? Het gaat er bij mij niet in dat een liefdevolle God(in) die alle mensen graag ziet 2 mensen zouden straffen omdat ze houden van elkaar zonder iemand kwaad te doen, maar als die inquisiteurs die duizenden mensen op de brandstapels hebben gezet zouden belonen met het eeuwige leven in de hemel.

Wel, euh, is Galileo niet ternauwernood aan de brandstapel ontsnapt wegens zijn heliocentrische theorie en werd hij door die RKK niet veroordeelt tot levenslange opsluiting? En heeft het geen 450 jaar geduurd voordat de RKK eindelijk toe gaf dat die opsluiting toch niet zo netjes was?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 10 december 2010, 13:08   #2084
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Tip van één klotekatholiek: Om als 'Homo' of andere 'afwijkeling' ongestoord door het leven te gaan, volstaat het je met de 'massa' te vereenzelvigen. (Geld tevens ook voor de Hetero's)

Uw 'Gay-parade's' zijn wel plezierig voor 'afwijkelingen' allerlei, maar worden doorgaans met heelwat bedenkingen door de meeste rustige Hetero's ontvangen.

En moesten jullie nu ééns en voor altijd, de volgelingen van 'Rome' buiten jullie Psychotische toestanden houden, 't zou er misschien niet op verslechten.
Sweety-darling, het zijn wel de volgelingen van "Rome" (ik veronderstel dat u het hebt over de volgelingen van Ratzinger, niet de fans van de serie "Rome" die een tijdje geleden op Canvas te zien was) die ons constant aan vallen, wij verdedigen ons enkel maar.

Oh ja, de gay-parade wordt er weer eens bij gehaald. En natuurlijk door iemand die er zelf niet bij was. 25000 deelnemers, waaronder hooguit 200-tal "nogal opvallende figuren"... en dan maar veralgemenen. Wel, liefste volgeling van "Rome", in dat geval mag ik ook veralgemenen met een woordje dat al heel vaak in verband is genoemd met de RKK: kindermisbruik.

Wij doen tenminste niemand kwaad...

En als we ons dan volgens uw verlangens "vereenzelvigen met de massa" en braafjes trouwen (huisje, boompje, beestje, geadopteerd kindje dat verstoten werd door de biologische hetero-ouders), dan is het weer niet goed. Make up your mind, please!

Laatst gewijzigd door Fozzie : 10 december 2010 om 13:11.
Oud 10 december 2010, 13:10   #2085
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
de meeste rustige Hetero's ontvangen.
Door geïndoctrineerde hetero's. Normale hetero's kan dit geen zier schelen. Een extra feestje is altijd welkom.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 13:14   #2086
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Beide kunnen niet los van elkaar gezien worden, het hoofd van de RKK is tevens de absolute monarch van het landje Vatikaan. Die absolute monarch/paus heeft zich verzet tegen een resolutie die het vervolgen, martelen en vermoorden van holebi's veroordeelt, en staat dus vijandig tegenover holebi's. De kerkelijk leider leeft dus niet eens de stelregels van de RKK na...
Denkt u nu echt dat de Paus alles zelf regelt?

Overigens is het doden, niet moorden, als het wettelijk gebeurt.

Citaat:
Stel dat ik zou geloven in een God(in) die liefde is, en dat alle liefde van Hem/Haar komt, zou het dan niet op zijn minst nogal onbeleefd zijn om Zijn/Haar geschenk naar mij toe (= de wederzijdse liefde tussen mij en mijn partner) te weigeren? Het gaat er bij mij niet in dat een liefdevolle God(in) die alle mensen graag ziet 2 mensen zouden straffen omdat ze houden van elkaar zonder iemand kwaad te doen, maar als die inquisiteurs die duizenden mensen op de brandstapels hebben gezet zouden belonen met het eeuwige leven in de hemel.
Alle liefde komt van God, maar wat twee mannen of twee vrouwen voor mekaar voelen, is geen liefde. En zelfs de meeste heteroseksuele relaties zijn niet meer op liefde of trouw gebouwd, maar ook doodgewoon op lust.

En u bent ook niet echt goed op de hoogte van de Spaanse Inquisitie. Het was geen kerkelijk, maar werelds instituut. De Spaanse Koning heef zelfs de Paus beschuldigd omgekocht te zijn door Joden, toen de Paus zich uitsprak tegen de Spaanse Inquisitie.

Citaat:
Wel, euh, is Galileo niet ternauwernood aan de brandstapel ontsnapt wegens zijn heliocentrische theorie en werd hij door die RKK niet veroordeelt tot levenslange opsluiting? En heeft het geen 450 jaar geduurd voordat de RKK eindelijk toe gaf dat die opsluiting toch niet zo netjes was?
Brandstapel? Hij heeft huisarrest gekregen omdat men dacht dat hij gek was. Niets van geloof, eerder tijdsgeest.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 13:14   #2087
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Door geïndoctrineerde hetero's. Normale hetero's kan dit geen zier schelen. Een extra feestje is altijd welkom.

feestje!
Oud 10 december 2010, 13:34   #2088
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Denkt u nu echt dat de Paus alles zelf regelt?

Overigens is het doden, niet moorden, als het wettelijk gebeurt.

Alle liefde komt van God, maar wat twee mannen of twee vrouwen voor mekaar voelen, is geen liefde. En zelfs de meeste heteroseksuele relaties zijn niet meer op liefde of trouw gebouwd, maar ook doodgewoon op lust.

En u bent ook niet echt goed op de hoogte van de Spaanse Inquisitie. Het was geen kerkelijk, maar werelds instituut. De Spaanse Koning heef zelfs de Paus beschuldigd omgekocht te zijn door Joden, toen de Paus zich uitsprak tegen de Spaanse Inquisitie.

Brandstapel? Hij heeft huisarrest gekregen omdat men dacht dat hij gek was. Niets van geloof, eerder tijdsgeest.
U gaat me toch niet wijs maken dat als de ambassadeur van Vatikaan in de VN het signaal heeft dat het vervolgen, martelen en vermoorden (ja, vermoorden, noem het zoals je wil, ik noem iemands leven beëindigen tegen zijn wil in gewoon omdat hij holebi is een laffe moord) best wel oké is, dat hij dat zegt zonder medeweten van zijn oversten die tegelijkertijd politiek leider zijn van Vatikaan als leiders van de RKK.

Wat een ongelooflijke pretentie om te beweren dat wat mijn partner en ik voor elkaar voelen geen liefde is. U kent geen van ons beiden (ik wil u ook niet kennen), dus kan u niet weten wat er in onze harten om gaat.

Ik heb het over de pauselijke/kerkelijke inquisitie:
1157: Concilie van Reims: beslissing om "ketters" te vervolgen (een kerkelijke beslissing, geen wereldlijke)
1211: formele institutionalisering van de kerkelijke inquisitie: overeenkomst tussen de RKK en Simon de Monfort (wereldlijk leider van de kruistocht tegen de katharen) dat aangezien geestelijken geen bloed aan hun handen willen hebben, de kerkelijke inquisitie de ketters zou aan wijzen + de straf bepalen en dat de wereldlijke macht het vuile werk zou doen. De kerkelijke inquisiteurs zouden ook boven alle wereldlijke macht staan.

De Inquisitie werd in 1772 afgeschaft in Frankrijk en in 1834 in Spanje.

De "Congregatie van de geloofsleer" (waar Ratzinger jaren aan het hoofd heeft gestaan) is sinds 1965 de nieuwe naam van de Inquisitie)...

Dus al die geestelijken van de Inquisitie die opdracht hebben gegeven tot het martelen en vermoorden (oeps, "doden met een wettelijk sausje om alles wat minder erg te maken") van duizenden mensen zouden wel beloond worden door uw befaamde god, maar ik zou gestraft worden voor het liefhebben van iemand? Fraai geloof heeft u!

Laatst gewijzigd door Fozzie : 10 december 2010 om 13:38.
Oud 10 december 2010, 14:22   #2089
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De studie die gedaan werd, kwam ook al in andere threads aan bod. Op geen enkele manier wordt daar een functie aangeduid van homoseksualiteit, waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet zou kunnen komen.
Wat een gezever... Zelfs als je gelijk zou hebben - en dat heb je niet, want de seksuele betrekkingen tussen mensen kunnen niet afgewogen worden in termen van "functies" - dan zou dat nog geen reden zijn om de relatie tussen twee mannen of twee vrouwen als minderwaardig te beschouwen ten overstaan van die tussen een man en een vrouw.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 14:25   #2090
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
U gaat me toch niet wijs maken dat als de ambassadeur van Vatikaan in de VN het signaal heeft dat het vervolgen, martelen en vermoorden (ja, vermoorden, noem het zoals je wil, ik noem iemands leven beëindigen tegen zijn wil in gewoon omdat hij holebi is een laffe moord) best wel oké is, dat hij dat zegt zonder medeweten van zijn oversten die tegelijkertijd politiek leider zijn van Vatikaan als leiders van de RKK.
Ik weet het niet, ik was er niet bij. Er gebeuren al langer vreemde dingen in het Vaticaan.

Citaat:
Wat een ongelooflijke pretentie om te beweren dat wat mijn partner en ik voor elkaar voelen geen liefde is. U kent geen van ons beiden (ik wil u ook niet kennen), dus kan u niet weten wat er in onze harten om gaat.
Wat is liefde dan?

Citaat:
Ik heb het over de pauselijke/kerkelijke inquisitie:
1157: Concilie van Reims: beslissing om "ketters" te vervolgen (een kerkelijke beslissing, geen wereldlijke)
1211: formele institutionalisering van de kerkelijke inquisitie: overeenkomst tussen de RKK en Simon de Monfort (wereldlijk leider van de kruistocht tegen de katharen) dat aangezien geestelijken geen bloed aan hun handen willen hebben, de kerkelijke inquisitie de ketters zou aan wijzen + de straf bepalen en dat de wereldlijke macht het vuile werk zou doen. De kerkelijke inquisiteurs zouden ook boven alle wereldlijke macht staan.
Dat heel gedoe met de Katharen is van de Franse koningen. Een zwarte periode in de geschiedenis, toen de Pausen werden gereduceerd tot slaafje van de Franse monarchie.

Citaat:
De "Congregatie van de geloofsleer" (waar Ratzinger jaren aan het hoofd heeft gestaan) is sinds 1965 de nieuwe naam van de Inquisitie)...
En, hoeveel ketters heeft Kardinaal Ratzinger verbrand?
Citaat:
Dus al die geestelijken van de Inquisitie die opdracht hebben gegeven tot het martelen en vermoorden (oeps, "doden met een wettelijk sausje om alles wat minder erg te maken") van duizenden mensen zouden wel beloond worden door uw befaamde god, maar ik zou gestraft worden voor het liefhebben van iemand? Fraai geloof heeft u!
Ik betwijfel dat de moordende inquisiteuren de hemel bereikt hebben. Overigens waren verbrandingen niet enkel van de Katholieke leken, ze gebeurden ook in Protestantse landen.

Laatst gewijzigd door Albrecht : 10 december 2010 om 14:25.
Oud 10 december 2010, 14:25   #2091
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als iemand pleit voor duurzame en heterorelaties als extra preventiemiddel tegen aids dan is hij een homohater.
Ja. Dat is toch wel duidelijk?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 december 2010, 14:26   #2092
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ja. Dat is toch wel duidelijk?
Dus de homo-lobby is snel op de tenen getrapt. Het minste beetje pleiten is al haat.
Oud 10 december 2010, 14:32   #2093
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is helemaal geen feit dat jongeren uit een heterogezin zwakker zouden zijn als dat gezin niet geholpen wordt door een homoseksueel. Dat slaat nergens op. Bovendien willen ze dat niet eens. Raf bijvoorbeeld komt daar openlijk voor uit. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1023
Alweer een post die je compleet uit zijn verband rukt, Paulus. Stop daar toch eens mee. Als je iets niet begrepen hebt van wat ik zei, vraag het dan, in plaats van er zelf maar een of andere idiote interpretatie aan te geven.

Citaat:
Oud 10 december 2010, 14:35   #2094
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Alweer een post die je compleet uit zijn verband rukt, Paulus. Stop daar toch eens mee. Als je iets niet begrepen hebt van wat ik zei, vraag het dan, in plaats van er zelf maar een of andere idiote interpretatie aan te geven.
dikke 2
Oud 10 december 2010, 14:36   #2095
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij die reeds kinderen hebben verstoppen zich achter erfenismoeilijkheden als excuus (zij noemen dat een argument) terwijl, de wettelijke mogelijkheid bestaat om dat tot in de puntjes bij de notaris te regelen.
Nee, dat kan niet tot in de puntjes bij de notaris geregeld worden. Als er geen familieband bestaat tussen beide ouders, blijven het kind en de mee-ouder wettelijk gezien vreemden voor elkaar. De notaris kan daar niks aan verhelpen; alleen het huwelijk kan daar een mouw aan passen.

Citaat:
Oud 10 december 2010, 14:39   #2096
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus de homo-lobby is snel op de tenen getrapt. Het minste beetje pleiten is al haat.
Minste beetje pleiten ?? Als Dewinter discriminerende uitspraken doet tav holebi's, is het logisch dat er gereageerd wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 10 december 2010 om 14:39.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 14:39   #2097
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, "behandelen" is een heel algemene term (hoe je met iemand om gaat). Rechten geven of gunnen is een onderdeel van hoe je met iemand om gaat.
Hoe de staat haar inwoners behandelt is beschreven in de wetgeving, dus in de "rechten en plichten".
Moet de staat haar inwoners überhaupt behandelen?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 14:42   #2098
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Moet de staat haar inwoners überhaupt behandelen?
Sommige inwoners hebben inderdaad een behandeling nodig, zoals ten overvloede uit dit topic is gebleken. Van wie die behandeling uitgaat, doet er niet zoveel toe.

Citaat:
Oud 10 december 2010, 14:44   #2099
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige inwoners hebben inderdaad een behandeling nodig, zoals ten overvloede uit dit topic is gebleken. Van wie die behandeling uitgaat, doet er niet zoveel toe.
Natuurlijk doet dat er wel toe.

Wat bazel je toch weer allemaal?
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2010, 14:45   #2100
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet, ik was er niet bij. Er gebeuren al langer vreemde dingen in het Vaticaan.

Wat is liefde dan?

En, hoeveel ketters heeft Kardinaal Ratzinger verbrand?

Ik betwijfel dat de moordende inquisiteuren de hemel bereikt hebben. Overigens waren verbrandingen niet enkel van de Katholieke leken, ze gebeurden ook in Protestantse landen.
Ik weet niet hoeveel ketter Ratzinger verbrand heeft, net zoals u was ik er niet bij, en zoals u zegt: er gebeuren al langer vreemde dingen in het Vaticaan.

Misschien iets dichter bij huis (zowel in de tijd als in ruimte): komen de geestelijke kindermisbruikers in de hemel? Want als ik al om de liefde voor een man ernstig gestrafd moet worden (zonder dat ik iemand iets misdaan heb) welke straf moeten de Vangheluwes dan wel niet krijgen?

Wat is liefde? Tja, daar hebben verschillende filosofen wel boeken vol over geschreven. Het zal voor iedereen wel een persoonlijke invulling hebben.
Ik vat het voor mezelf kort samen als wederzijdse steun, trouw, affectie, elkaars kleine kantjes voor lief nemen, zomaar zonder speciale reden tonen dat je hem graag ziet (ontbijt op bed, ook al is het geen Valentijn en niet zijn verjaardag), een vleugje romantiek, er zijn voor elkaar "in goed en slechte tijden", zorgen voor elkaar...
Ik hoop echt voor u dat het u bekend voor komt
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be