Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Zou je het afkeuren als Noord-Korea binnengevallen zou worden door de NAVO?
Ja 48 62,34%
Nee 26 33,77%
geen mening 3 3,90%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2009, 11:03   #201
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hoe kun je zo luchtig doen over oorlogshandelingen en het doodmaken van Mensen?
Van mij moet niemand sterven hoor. Ook geen Noord-Koreaan, met of zonder VN-mandaat voor de Navo.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 3 mei 2009 om 11:03.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 11:33   #202
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik zou het best weten te waarderen indien Noord-Korea de Navo zou aanvallen... De fik erin!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 11:36   #203
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Het feit dat Zuid-Korea een democratische bondgenoot is (ja dat telt nog voor iets).

Verder, met het Noord-Koreaanse nucliare programma, hebben ze het potentieel van een dreiging te vormen voor de VS, met lange-afstand nucliare raketten.

Persoonlijk vind ik een aanval op Noord-Korea enkel gerechtvaard als het Noorden eerst aanvalt (ook al betekend dit enorme schade & leed in Seoul, maar dat risico is er altijd). Maar hun nucliar programma, zeker in de handen van zo'n absurd regime, geeft mij toch wat zorgen. Ziet dat ze da ding op het zuiden smijten, de catastrofe zou enorm zijn.

Obama lijkt, in dit geval toch, iets té zacht te zijn, na de VN-veroordeling is het Noorden losgeslagen en naast oorlog te dreigen weer z'n nucliare ontwikkeling gestart en dreigt met tests. Vanuit Washington lijkt het stil te blijven.
Ik vind het Amerikaans regime ook absurd, en zij hebben paar tienduizend kernraketten. Allez ja, double standards edm.
Oud 3 mei 2009, 13:14   #204
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ik vind het Amerikaans regime ook absurd, en zij hebben paar tienduizend kernraketten. Allez ja, double standards edm.
Ja u vind die uiteraard absurd... De Amerikanen hebben allesinds in alle oorlogen sinds WOII geen nucliare wapens meer gebruikt. En ze dreigen niet met oorlog tegen Noord-Korea omwille van zoiets simpels als een uitspraak. En met een nucliar Noord-Korea hebben zij de macht om in één klap een enorm deel van het Zuid-Koreaanse leger te vernietigen, vandaar mijn zorgen. Dat we daarvoor moeten binnenvallen is iets anders, zolang de VS Zuid-Korea steunt zal de vrede misschien bewaard blijven door MAD. Anders is het misschien gedaan met het Koreaanse Schiereiland.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 16:50   #205
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

"We" ????? Hoezo "we"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 3 mei 2009, 18:12   #206
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
"We" ????? Hoezo "we"?
Schitterend.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 18:27   #207
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Korea valt onder het Turan-waanbeeld; beschaafde Westerlingen bemoeien zich daar beter niet mee.
relevantie?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 18:30   #208
Ambiorix

Standaard

Dat sommige mensen hier nog zo geindoctrineerd en blindelings de VS blijven verdedigen.. ongelooflijk. Vietnam vergeten?
Irak vergeten? zo'n miljoen burgerdoden voor een VALSE reden. Begint er geen licht te branden in jullie mierenbrein?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 19:04   #209
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Dat sommige mensen hier nog zo geindoctrineerd en blindelings de VS blijven verdedigen.. ongelooflijk. Vietnam vergeten?
Irak vergeten? zo'n miljoen burgerdoden voor een VALSE reden. Begint er geen licht te branden in jullie mierenbrein?
Maar nee, man, dat zijn de goede, hé, voor democratie, mensenrechten en de vrije markt. En daarvoor moet je af en toe wat miljoentjes extremistisch gespuis uitmoorden, ja.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 19:11   #210
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Een reden te meer om uit Korea weg te blijven, dus.
Oud 3 mei 2009, 19:30   #211
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"We" ????? Hoezo "we"?
Het gaat hier over NAVO, waar "we" lid van zijn of u het nu graag hebt of niet. Ik ben trouwens tegen de actie die in dees draad voorgesteld word.

Citaat:
WOII vergeten? Korea vergeten? Golfoorlog vergeten? De hele Koude Oorlog vergeten? West-Europa vergeten? De hele geschiedenis vergeten? ...

Groot gelijk jong, de VS heefd niks goeds gedaan, onze economiën en die van vele andere landen zijn ook uit de lucht gevallen en hebben niks met VS-interventies of steun te maken zeker?

De hippies/communisten/fascisten met hun mierenbreinen en hun anti-Amerikanisme gezaag toch altijd.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 19:35   #212
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, het schijnt toch dat noord-korea geschrapt is volgens de VS als groot wereldlijk gevaar én schurkenstaat...

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...nummer-1.dhtml
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 19:45   #213
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over NAVO, waar "we" lid van zijn of u het nu graag hebt of niet. Ik ben trouwens tegen de actie die in dees draad voorgesteld word.

WOII vergeten? Korea vergeten? Golfoorlog vergeten? De hele Koude Oorlog vergeten? West-Europa vergeten? De hele geschiedenis vergeten? ...

Groot gelijk jong, de VS heefd niks goeds gedaan, onze economiën en die van vele andere landen zijn ook uit de lucht gevallen en hebben niks met VS-interventies of steun te maken zeker?

De hippies/communisten/fascisten met hun mierenbreinen en hun anti-Amerikanisme gezaag toch altijd.
En altijd maar wéér met die kouwe kak komen aanzetten,de inmenging van de VS in de tweede wereldoorlog hier was uitsluitend om te voorkomen dat de russen hun polleke over héél europa zouden hebben gelegd....

En van wiens land waren de mulitinationals zo rijkelijk aanwezig in ons landeke na diezelfde wereldoorlog....

Toch niet uit naastenliefde zeker aangezien er al een groot deel na het binnenhalen van de grote winsten al terug verkast zijn naar andere oorden....

Laatst gewijzigd door Svennies : 3 mei 2009 om 19:46.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 20:07   #214
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De NAVO heeft geen project, het is een bureaucratie die zichzelf in stand houdt. Enkel een door de VN goedgekeurde vredesmacht kan, indien Noord-Korea beheerst wordt door instabiliteit, orde brengen.

Dat blijkt doorheen de geschiedenis niet echt succesverhalen op te leveren, maar bon.

In deze peiling antwoord ik dus graag "ja".
Oud 4 mei 2009, 10:17   #215
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De NAVO heeft geen project, het is een bureaucratie die zichzelf in stand houdt. Enkel een door de VN goedgekeurde vredesmacht kan, indien Noord-Korea beheerst wordt door instabiliteit, orde brengen.

Dat blijkt doorheen de geschiedenis niet echt succesverhalen op te leveren, maar bon.

In deze peiling antwoord ik dus graag "ja".
Ik kan het niet echt eens zijn met uw mening over de NAVO, al meen ik wel dat die inderdaad dringend zijn project moet verruimen en updaten.
Vermits Korea wel zeer ver buiten het NAVO-verdragsgebied ligt zie ik een NAVO-optreden daar niet echt zitten. Ook in 1950 is de NAVO as such daar trouwens niet opgetreden.
Een VN-vredesmacht, dat is uiteraard om te lachen.
Evidente partijen voor een interventie in Noord-Korea zijn
-) VS en Zuid-Korea in geval van een Noord-Koreaanse aanval op Zuid-Korea
-) China ingeval van een implosie van het Noord-Koreaanse regime

Grote verliezer in alle scenario's: Rusland.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 11:43   #216
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgische staat is daar lid van, niet "we". Je moet dan consequent zijn. Spreek dan niet meer over de Europese Unie, het IMF, WHO... maar wel keer op keer over "we".
Oud 4 mei 2009, 11:49   #217
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De Belgische staat is daar lid van, niet "we". Je moet dan consequent zijn. Spreek dan niet meer over de Europese Unie, het IMF, WHO... maar wel keer op keer over "we".
Ik heb ze niet 1 voor 1 afgestreept, maar taxeer dat alle EU-landen sowieso lid zijn van de NAVO; "we" vind ik dan wel mogen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-A...agsorganisatie
Oud 4 mei 2009, 11:53   #218
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ze niet 1 voor 1 afgestreept, maar taxeer dat alle EU-landen sowieso lid zijn van de NAVO; "we" vind ik dan wel mogen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noord-A...agsorganisatie
Dat hangt ervan af hoe iemand zich opstelt ten opzichte van die staat en van de NAVO, me dunkt. Het houdt immers een verwijzing naar vereenzelviging ermee in. En daar sta ik mijlenver van weg.
Oud 4 mei 2009, 12:59   #219
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard zou je het afkeuren als de NAVO Noord Korea zou aanvallen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Noord Korea is op dit moment het verschrikkelijkste regime op aarde en een van de verschrikkelijkste regimes allertijden.

- Als je enige vorm van oppositie voert belandt je in een concentratiekamp waar kans op overleving bijna 0 is
- Een groot deel van de bevolking verblijft in concentratiekampen waar je voor je eigen voedsel moet zorgen
- Er wordt op grote schaal gemarteld
- Er is een persoonsverheerlijking die geen gelijke kent. Bij de geboorte van Kim Jong Il zouden bijvoorbeeld alle zwanen neergedaald zijn en gezongen hebben of zoiets. Hij is o.a. de beste piloot op aarde en een grote muzikant
- Als je het land ontvlucht wordt je hele familie in een concentratiekamp gestopt waar de kans op overleving nagenoeg nul is
- Er is grote hongersnood. Een groot deel van het gewone volk gaat dood van de honger. Alleen in het leger en in de hoofdstad Pjongjang wordt je redelijk gevoed

Eigenlijk leven er 25 miljoen mensen in een gevangenis. Zou je het afkeuren als de NAVO Noord-Korea zou binnenvallen en het volk zou bevrijden?

Van uit mijn rechtvaardigheidsgevoel zou ik zeggen ja,maar sinds Vietnam zien we dat oorlogen niet meer gewonnen worden.Het kostenplaatje is te hoog en we zien dat de US in hun zogenaamde strijd tegen het "kwaad" in Irak en Afghanistan economisch totaal verzwakt zijn,dit is niet enkel toe te schrijven aan hebzuchtige bankiers en managers.China zou niet ongemoeid toekijken,want voor China is Noord Korea van strategisch belang, net zoals Myanmar,niet veel minder erg dan Noord Korea overigens.Dit zou dus niet beperkt blijven tot een regionaal conflict maar mogelijkerwijze Zuid-Oost Azië in brand zetten.Dictaturen zijn een kanker in de wereld en helaas nog steeds te talrijk,maar het verzet moet van binnen uit komen,hoe moeilijk dat ook is.Als derden er zich mee bemoeien loopt het fout af, dus zeg ik nee tegen een invasie van Noord Korea.Wat men wel kan proberen is deze schertsfiguur en kwelduivel(Kim Jong II) van zovele miljoenen mensen fysiek uit te schakelen.Dat zou minder duur zijn dan een oorlog en een en ander in beweging kunnen zetten, bv de hereniging met Zuid Korea en bijgevolg ook democratische hervormingen.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 13:06   #220
present_1957
Partijlid

present_1957's schermafbeelding

Standaard Zou je het afkeuren als de NAVO Noord Korea zou aanvallen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ongetwijfeld heb je gelijk. Maar waarom heeft George dan niet eerst d�*�*r zijn regime-change doorgevoerd? Hu?

denk denk denk...
Niemand wil ambras met de Chinezen he.Dat zijn 1,3 miljard mensen.Daar begin je niets tegen.
present_1957 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be