![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien ligt dat aan de kwalificaties van de allochtonen. De beste man op de juiste plek moet blijven gelden. We kunnen daar niet uitzonderingen voor allochtonen gaan maken, want dan gaat onze economie naar de knoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is niet omdat ze meedoen aan de verkiezingen dat ze goed geïntegreerd zijn.
E. Top van de CD&v vond het in 2007 nodig om de volgende uitspraak te doen. "Moest er een oorlog uitbreken tussen Turkije en België, ik koos de kant van het Turkse leger" Ik vrees dat hij dit niet zomaar zegt. Als hij zoiets zegt denkt hij dat hij daarmee stemmen kan halen. Geen goed teken lijkt mij. Gelukkig was het niet genoeg voor een Senaatszetel.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 9 juni 2009 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Minister-President
|
![]() Aha, het is dus door die positieve discriminatie dat we in deze crisis beland zijn? Wat een geluk, stel u voor dat de oorzaken van deze crisis structureel waren. Ik leer hier nog elke dag bij.
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#206 |
Minister-President
|
![]() Geef toe, 't was er toch dicht bij.
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Minister-President
|
![]() Neen, maar je insinueerde wel dat onze economie naar de knoppen zou gaan met positieve discriminatietechnieken, een insinuatie die je nergens kan hardmaken.
![]() |
#209 |
Staatssecretaris
|
![]() Positieve discriminatie is evengoed discriminatie.
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk wel. Als je niet de beste man op de juiste plek zet alloceer je de arbeidsmacht van het land verkeerd, en krimpt de productie. Een van de eerste dingen die je leert bij economie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dan heb ik het nog geeneens over de rechten die een ontbreken van positieve discriminatie sommigen ontzeggen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 9 juni 2009 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(2) Daarnaast ben ik de allerlaatste om mee te springen op de kar van de bedrijfswereld pleit voor betere opleidingen. Dat mensen opgeleid worden is uiteraard een goede zaak. Maar na jaren van onderwijshervormingen die enkel dienden om het onderwijs af te stemmen op de arbeidsmarkt, merken we dat de sociale selectiecriteria in dat onderwijs de toekomstkansen van een deel van de bevolking significant verbeteren, om die van een ander deel van de bevolking ernstig af te remmen. De bedrijfswereld hoorde je daarover niet klagen. Zij kreeg dankzij een asociaal onderwijssysteem een goedkope en relatief omvangrijke groep hoogopgeleiden. Waarom dit overheidsgeld moet besteed worden aan een asociaal mechanisme dat vooral voor hoogopgeleiden en hun werkgevers voordelig is, is me niet duidelijk. Ik pleit dan ook resoluut voor het hervormen van de ASO-TSO-BSO-systeem dat in de praktijk enkel als een sociale waterval lijkt te werken. Als u ervoor pleit om mensen te dwingen zichzelf te scholen (iets waar ik kan inkomen), dan moet je ook gaan zien naar de sociale selectiemechanismen die daarin aanwezig zijn. Kennis van de taal speelt daarbij wellicht een rol, maar een publieke sfeer die haar burgers dom houdt ook. Door dit soort van selectiecriteria verworden vele basiscapaciteiten die je later nodig hebt tot zaken die bijna alleen nog van generatie tot generatie worden overgedragen binnen specifieke sociale lagen. De aandacht die uitgaat naar scholing bvb, alsook een algemene kritische ingesteldheid. Zolang je ook niet die selectiecriteria aanpakt (door het opleggen van een bepaalde kwaliteitsstandaard aan media bvb), is het uitoefenen van externe dwang (genre boetes opleggen voor spijbelen) een redelijk zinloze bezigheid.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 10 juni 2009 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat er nog Vlamingen zijn die durven spreken van 'Vlaams' als een aparte taal is eigenlijk ongelooflijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit terzijde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Europees Commissaris
|
![]() Positieve discriminatie zorgt er ook voor dat ze in hun marginale cirkel vast blijven steken en het vermindert soms op ironische wijze hun kansen. Het zorgt voor een stigma van een 'zwakkere' dus 'inferieure' mens.
Het is goedbedoeld, maar het heeft verregaande negatieve gevolgen en dat puur uit ongeduld, dogmatisme en misbruik.
![]() |
#217 |
Minister
|
![]() Ah! Hij geeft het toe!
![]() |
#218 |
Gouverneur
|
![]() En dan?Obama is in Amerika president toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#220 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit is, was en zal ons land zijn ? Dit was nooit mijn land...
Mijn moeder zegt dit over Duitsland, omdat men haar daar opsloot enstreng bevroeg over haar vermeende of echte sympathie voor "ontaarde muziek" specifiek ging het over "the tiger rag" een deuntje dat bij jongeren over de ganse wereld tussen 1930-1945 blijkbaar furore maakte. Ik kan er dus in komen dat er mensen zijn die dit land niet als het hunne kunnen of willen aanzien. Mijn moeder was consequent : ze werd belg en daarom is dit land uiteindeloijk ook mijn land. Ook na 1945 is Duitsland nooit meer "haar" land geworden - ik heb het land ahw "geadopteerd" als land van mijn grootouders & bovendien had ik ook nog familieleden in de DDR wonen (echte communisten overigens). Zelfs zonder islamieten of andere vreemdelingen is dit land (en zijn er vele andere) wat men noemt multicultureel : we zitten met diverse religies en strekkingen binnen religies, diverse muzieksmaken, diverse opinies over al dan niet beeldende kunsten, diverse culinaire smaken, diverse talen en dialecten... Is het nu "ons" land of niet ? Wie is eigenlijk "ons" ? er zijn échte vlamingen die "de vlaming" onverdraagzamer en ongastvrijer vinden dan "de waal". Vlamingen die zich eerder Waal voelen dan Vlaming a hw . Vooral in Antwerpen wonen er talrijke Hollanders die zeer anti-Nederland voelen en er voor geen geld van de wereld zouden willen terugkeren. Van Derek Jan Eppinck weet ik het niet : volgens mij is die in België gebleven omdat hij hier een kans zag om in het EP terecht te komen.. Goed voor hem... hij is tegen wil en dank de allereerste officiële Groot-Nederlander, dank hij het Europa dat hij min of meer verafschuwd. Paradox... Stel dat we binnen een 10tal jaartjes in een meer verenigd Europa in een Nederlandse Confederatie zouden leven ... zelfs dan leven we blijkbaar niet in "ons" land, "ons land" is waarschijnlijk iets van de late Middeleeuwen net voor de reformatie ...
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 10 juni 2009 om 16:53. |
![]() |
![]() |