![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister-President
|
![]() door zo'n gedachtekronkels hier belanden er mensen die geen kat kwaad doen achter de tralies en lopen de echte schuldigen vrij rond.
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De echte willekeur heerst nu op straat, in de bussen en de treinen, nu zelfs aan je voordeur in het hart van een provinciestadje op klaarlichte dag. Daar heerst meer en meer de wet van de jungle, dank zij het gerecht dat er niet in slaagt de maatschappijvernietigers te verwijderen. Natuurlijk moeten verdachten niet zonder vorm van proces opgesloten worden. Maar in gevallen zoals dit, waarin een groepje door de stad schuimt en verschillende vrouwen op gewelddadige wijze aanvalt, zouden de verklaringen van de slachtoffers en andere ooggetuigen moeten doorwegen in plaats van de "verklaringen" van de daders. Geloof hechten aan de woorden van de daders is de slechtste boodschap die men de maatschappij kan insturen. Het wordt tijd dat de staat zijn neutraliteit opgeeft en ronduit kiest voor het gezond gebleven deel van de samenleving, in plaats van zich uit de sloffen te lopen om de rechten van het zieke deel te beschermen. Die twee combineren is niet langer mogelijk, we glijden stapje voor stapje af naar een burgeroorlogachtige situatie. Ik eis dat de staat daarbij aan de kant staat van degenen die hun medemens niet aanvallen, en als hij dat niet kan of wil verliest hij in mijn ogen zijn bestaansrecht. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 mei 2009 om 06:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die obsessie voor het zieltje van gewetenloze daders zal ik nooit begrijpen. Alle aandacht zou nu moeten uitgaan naar de vreselijke gevolgen die ze aangericht hebben. Het zijn de slachtoffers die nu door de overheid zouden moeten gepamperd en ondersteund worden, maar in plaats daarvan zit iedereen zich uit te putten om toch maar geen rechtje van hun beulen te schenden, en blijven zij in de duisternis. Dit soort maatschappij zit totaal verkeerd. Niet verwonderd zijn dan dat steeds meer mensen afhaken. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 27 mei 2009 om 06:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ene oudere dame is natuurlijk de andere niet.
Terwijl men de jongetjes die een mevrouw per ongeluk voor een voetbal aanzagen gewoon rustig laat gaan, stuurt men VIER politiepatrouilles én 15 GEWAPENDE mannen naar het adres van een SCHOT (jawelhoor, we mogen het weten) die een briefke had geschreven. foei foei stoute John B. http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GPG2ANADN --------------------- Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu is het maar een beetje slagen en verwondingen.
![]() |
![]() |
#207 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik begrijp nog steeds niet hoe een vermindering van 5 pct een verdubbeling van het aantal slachtoffers oplevert. Bedoel je dat het eerste cijfer een percentage is en het tweede een absoluut getal? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Hertog, ik zie het zo: zolang we aan het discussiëren zijn over de rechten van die gasten zijn we fout bezig. We zouden moeten aan het discussiëren zijn over hoe de overheid de slachtoffers herstel gaat bezorgen, en hoe ze de inwoners van de stad Geraardsbergen in de toekomst beter gaat beschermen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat dit soort cijfers de suggestie wekken dat het minder wordt. Nu is dat leuk bij staatsschulden enzo want daarbij is een procentuele vermindering een échte vermindering. Bij criminaliteit lijkt dit ook zo te zijn maar is het niet zo. Er liggen 195 mensen in het ziekenhuis, geen 95. Nee, je vergist je niet maar je weet ook wat er allemaal bij komt kijken en hoe zwaar het gecontroleerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil even de dood van Mohammed Bouazza in herinnering brengen, toen kwamen allochtonen massaal op straat, zou dit ook gebeuren voor een 77 jarige dame die echt werd mishandeld door een bepaalde groep jongeren?
Zou de media dan ook in de voorste rangen staan om het rascistisch geweld aan te klagen? Het beweld neemt wel toe in ernst, mogelijk geven cijfers dit niet weer maar dit is wel een feit. Jongeren leren als kind teksten opdreunen in koranscholen die deze samenleving als te mijden en duivels omschrijft, en hebben vaak ouders die de oorzaak van ieder probleem bij de samenleving leggen en imams die eveneens een negatief beeld van samenleving geven; jongeren groeien dus vaak op met haat tegenover een samenleving en ontwikkelen zo morele achterstand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Staatssecretaris
|
![]() Alice, op wat baseer je je dan wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hier moet natuurlijk streng opgetreden worden; het is duidelijk dat ons jeugdsanctierecht aan een substantiële hervorming toe is.
maar dat sommigen hier dit schandelijk incident aangrijpen om de rechten van verdachten tout court te willen aanvechten, vind ik toch te ver gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() hans van temsche, kim degelder , adam g en nu deze klootzak(jes)
De frequentie van misdaad blijkt af te nemen ,maar de intensiteit van de (vaak zinloze) gewelddadigheid lijkt me wel toe te nemen; maar dat is natuurlijk gebaseerd op perceptie , die gevoed wordt doordat de media daar ook veel meer aandacht aan schenkt dan 30 j geleden.
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan me nog herinneren in een bus in Utrecht, vol scholieren. Oudere vrouw komt binnen in die volle bus en vraag aan een jongen of ze op zijn plaats mag zitten. Jongen antwoordt: 'Sodemieter op, oud teringwijf. Ik heb betaald voor een kaartje en heb net zoveel rechten als jij'. Keek ook nog ens triomfantelijk om zich heen. Binnen een fractie van een seconde bevond die jongen zich vier meter verder, kwam beteuterd overeind en kon de dame plaatsnemen. Bij de volgende halte werd hij naar buiten geduwd met de woorden: "Ga maar lopen' en kreeg een lachsalvo vanuit de volle bus mee. We moeten zelf ook weerbaarder worden en niet alles aan politie/justitie overlaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar dat neemt niet weg dat ik me niet van de indruk kan ontdoen dat hier sprake is van een zekere hysterie gevoed door een bepaalde sensatiezucht van enkele tabloids. Ja die gasten moeten worden gestraft Ja die feiten hadden niet mogen gebeuren Maar was Aalst en Nijvel dan echt the Far West in de jaren tachtig omdat de bende van Nijvel er overvallen pleegde? En zijn Aalst en Nijvel dan nu veiliger of onveiliger? Het blijft dansen op een slappe koord als je laat leiden door emotie in zo'n zaken en de objectieve cijfers negeert. Versta me niet verkeerd: ik voel ook walging voor die feiten. Maar die walging mag het niet overnemen als je beleidsbeslissingen moet nemen; daarbij moet je objectiveren en rustig analyseren wat er in globo aan de hand is in Vlaanderen. Citaat:
Ik heb de indruk dat nogal wat mensen niet omkunnen met het media-bombardement waarbij sensatie als een soort clusterbom wordt gebruikt...
Laatst gewijzigd door Maes_P : 27 mei 2009 om 09:02. |
||
![]() |
![]() |