Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 september 2010, 10:08   #201
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
ALS...

Het komt hen NIET goed uit, op geen enkele manier. Als ze weer de truuk van 2007 gaan uithalen, dan weten ze dat de kiesdrempel lonkt...
dat is LT voor politiekers.

nu de premier en ministerposten mogen invullen ... daar zegt de CD&V nooit nee tegen, dat is hun bestaansreden ... dat én Belgie redden uiteraard. en passant.

Laatst gewijzigd door Anna List : 29 september 2010 om 10:08.
Anna List is offline  
Oud 29 september 2010, 10:08   #202
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Na de bocht die OVLD zal moeten nemen in A'pen, kunnen ze federaal niet ook nog eens zo'n bocht nemen zonder hun geloofwaardigheid serieus onder het nul te brengen. En al zeker niet om in een minderheidsregering te stappen.
Cd&V blijft CD&V en SPa-Groen-CD&V volstaan ruim om een regering te vormen natuurlijk.
Maar niet een regering die de grondwet kan hertekenen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 29 september 2010, 10:13   #203
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mooi zo. Perfect scenario.
CD&V moet in West-Vlaanderen ook nog gedecimeerd worden.
Laat ze zonder aanpassing van de financieringswet maar nieuwe belastingen invoeren om een deeltje van die 22 miljard te vinden
Volgende verkiezingen gaat NVA richting 40% in dat geval.
sjarel is offline  
Oud 29 september 2010, 10:14   #204
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
CD&V gaat dat wel doen. Leterme glundert bij elke vraag over LetermeIII om dat dan als niet terzake af te doen, maar zijn blik verraadt hem. (hij moet alleen de nog machtsgeilere Vanackere nog achter hem zien te kunnen laten in de sprint voor de 16)

uiteraard zal het in 's lands belang zijn en een noodregering, en mss zelfs wel tijdelijk beginnen
Ik denk - voorzichtig, maar toch - dat EddyBal een punt heeft. Leterme zal geen nieuwe ambtstermijn ambiëren, zelfs geen noodkabinet.

Ziedaar, de verdampingsstrategie van BDW in optima forma!
Ernst Niessen is offline  
Oud 29 september 2010, 10:26   #205
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is LT voor politiekers.

nu de premier en ministerposten mogen invullen ... daar zegt de CD&V nooit nee tegen, dat is hun bestaansreden ... dat én DAAROM Belgie redden uiteraard. en passant.
Heb even uw posting aangepast zodat ik er 100% mee akkoord kan gaan
Oud 29 september 2010, 10:32   #206
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
er komt dan ook geen staatshervorming

ik zal t nog eens zeggen :

er verschijnen nu al , maar dat gaat nog toenemen in de media lijstjes met dringende zaken (besparingen, rentelast, cao's, herfinanciering staatsleningen ...) om de druk op te drijven

eens de publieke opinie genoeg bewerkt (mogelijk met nog enkele stakingen in t najaar) zal de CD&V (wsl in januari, na t EU voorzitterschap) ... genoodzaakt zijn om in 's lands belang de natie van de ondergang te redden.

er komt dus (vlaamse) minderheidsregering, zonder staatshervorming, en die regering zal de volledige termijn uitdoen.
Anna List is offline  
Oud 29 september 2010, 10:33   #207
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Heb even uw posting aangepast zodat ik er 100% mee akkoord kan gaan
gij moogt dat
Anna List is offline  
Oud 29 september 2010, 10:40   #208
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

er verschijnen nu al , maar dat gaat nog toenemen in de media lijstjes met dringende zaken (besparingen, rentelast, cao's, herfinanciering staatsleningen ...) om de druk op te drijven

eens de publieke opinie genoeg bewerkt (mogelijk met nog enkele stakingen in t najaar) zal de CD&V (wsl in januari, na t EU voorzitterschap) ... genoodzaakt zijn om in 's lands belang de natie van de ondergang te redden.

er komt dus (vlaamse) minderheidsregering, zonder staatshervorming, en die regering zal de volledige termijn uitdoen.
Ik geloof het niet, al kan ik je geen enkel ander realistisch scenario voorschotelen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 29 september 2010, 10:43   #209
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En de voornaamste bekommernis en taak van die regering zal erin bestaan ervoor te zorgen dat de mensen het drieënhalf jaar later weer vergeten zullen zijn wanneer ze hun opkomstplicht moeten gaan vervullen.
SDG is offline  
Oud 29 september 2010, 10:48   #210
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik geloof het niet, al kan ik je geen enkel ander realistisch scenario voorschotelen.
het Vlaams parlement weigert zijn verantwoordelijkheid op te nemen (en een schot voor de boeg te geven in de vorm van een commissie om post-B voor te bereiden of zelfs nog maar te onderzoeken of zo)

vermits Vlaanderen weigert ... zal Wallonie samen met het Hof de lijn bepalen

en die lijn ligt voor de hand :

geen staatshervorming
een regering die zoals sinds de laatste regering Verhofstadt ... NIKS doet (tenzij franstalige visie doorduwen wat betreft migratie, kostenbeheer etc)

en het Hof (en de Franstaligen) zagen dat het goed was

en Vlaanderen zwijgt ...

en begin mij niet over de N-VA hé ... durft Dewever nu al Nederlands spreken ? is hij er beschaamd voor ? zien de Franstaligen dat mss als een affront ?

zolang zelfs een Dewever geen Nederlands spreekt (en uitsluitend Nederlands) voor de hele onderhandeling ... zullen de Franstaligen vasthouden aan hun machtspositie en zal de Vlaming NIKS te zeggen hebben.
Anna List is offline  
Oud 29 september 2010, 10:55   #211
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het Vlaams parlement weigert zijn verantwoordelijkheid op te nemen (en een schot voor de boeg te geven in de vorm van een commissie om post-B voor te bereiden of zelfs nog maar te onderzoeken of zo)

geen staatshervorming
een regering die zoals sinds de laatste regering Verhofstadt ... NIKS doet (tenzij franstalige visie doorduwen wat betreft migratie, kostenbeheer etc)

en Vlaanderen zwijgt ...

en begin mij niet over de N-VA hé ... durft Dewever nu al Nederlands spreken ? is hij er beschaamd voor ? zien de Franstaligen dat mss als een affront ?

zolang zelfs een Dewever geen Nederlands spreekt (en uitsluitend Nederlands) voor de hele onderhandeling ... zullen de Franstaligen vasthouden aan hun machtspositie en zal de Vlaming NIKS te zeggen hebben.
2

Inderdaad, Anna List. Ik blijf mij, tegelijkertijd met u, verbazen over de lethargie aan Vlaamse zijde.

Wat de onderhandelingen betreft, die moeten zo nodig met tolken gevoerd worden; ieder spreekt de eigen taal en uit principe worden vreemde talen genegeerd. Ik wil nog maar eens de ideeën en voorstellen voor de conceptformatie van de de hand van E.Gidius onder de aandacht brengen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...11&postcount=1
Ernst Niessen is offline  
Oud 29 september 2010, 11:00   #212
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
2

Inderdaad, Anna List. Ik blijf mij, tegelijkertijd met u, verbazen over de lethargie aan Vlaamse zijde.

Wat de onderhandelingen betreft, die moeten zo nodig met tolken gevoerd worden; ieder spreekt de eigen taal en uit principe worden vreemde talen genegeerd. Ik wil nog maar eens de ideeën en voorstellen voor de conceptformatie van de de hand van E.Gidius onder de aandacht brengen:

die onderhandelingen moeten in het Nederlands gevoerd worden (als de Franstaligen dat niet aankunnen, moeten zij maar tolken meebrengen) en NADIEN omgezet worden in franse teksten

gewoon uit respect voor de machtsmeerderheid

(cfr Zwitserland : alle onderhandelingen gebeuren in de taal van de grootste bevolkingsgroep (Duits) en worden nadien vertaald)
Anna List is offline  
Oud 29 september 2010, 11:01   #213
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

geen staatshervorming

en Vlaanderen zwijgt ...

Hier heb je overschot van gelijk hoor, maar ik geloof niet dat de CD&V in die minderheidsregering gaat stappen. Dan blijven nog groen en SP.A over en een minderheidsregering met alleen groen en SP.A lijkt me ook niet direct een realistische piste.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 29 september 2010, 11:03   #214
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
2

De Vlamingen (en zelfs de Vlaams-nationalisten) aan de onderhandelingstafel vinden het blijkbaar goed zoals het is. Wie gaat er dan überhaupt voor zorgen dat het verandert?
SDG is offline  
Oud 29 september 2010, 11:04   #215
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
[/b]

die onderhandelingen moeten in het Nederlands gevoerd worden (als de Franstaligen dat niet aankunnen, moeten zij maar tolken meebrengen) en NADIEN omgezet worden in franse teksten

gewoon uit respect voor de machtsmeerderheid

(cfr Zwitserland : alle onderhandelingen gebeuren in de taal van de grootste bevolkingsgroep (Duits) en worden nadien vertaald)
De Franstaligen zullen zeggen dat zij samen met de Fransen ... Enfin, u raadt het al.
Ernst Niessen is offline  
Oud 29 september 2010, 11:06   #216
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De Vlamingen (en zelfs de Vlaams-nationalisten) aan de onderhandelingstafel vinden het blijkbaar goed zoals het is. Wie gaat er dan überhaupt voor zorgen dat het verandert?
Het principe van het ontbelgen moet daarvoor zorgen. Het onderwerpingsdenken moet eruit bij de Vlamingen.
Ernst Niessen is offline  
Oud 29 september 2010, 11:12   #217
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstaligen zullen zeggen dat zij samen met de Fransen ... Enfin, u raadt het al.
Sinds wanneer behoort Frankrijk tot België? Hebben ze dat zonder wij het weten dan geannexeerd?
Bart moet hen tegen hun schenen stampen waar het pijn doet, maar waar ze niks kunnen tegen inbrengen: onderhandelen in het Nederlands.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 29 september 2010, 11:18   #218
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

En belastingsverhogingen om een deel van die 22 miljard te vinden of leggen we dat dossier ook een in de frigo?

Geen staatshervorming : BHV splitsen in ruil voor 500 milj voor BXL en extra faciliteiten komt er dan wel vermoed ik.
sjarel is offline  
Oud 29 september 2010, 11:21   #219
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat hier opgevoerd wordt, is comedie. Dikke comedie. Dewever wilt geen oplossing, heeft dat nooit gewild en zal dat nooit willen.

Immers, indien er een oplossing komt, verliest de NVA voor een stuk zijn reden van bestaan + verliest het een behoorlijk aantal kiezers.

Zo simpel is het. Zie mijn handtekening.
en BDW zal dan weer zijn onschuldig masker opzetten:
jamaar meester; het is mijn schuld niet hoor, het zijn de anderen die stout zijn geweest.
azert is offline  
Oud 29 september 2010, 11:23   #220
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op naar een verenigde vergadering van de Vlaamse en Waalse parlementen met maar één agendapunt: de boedelscheiding.
VL kan dat niet want dan zijn ze BRU kwijt; amper 2% van de Brusselaars ziet het zitten om bij VL an te sluiten.
De Franstaligen kunnen rustig afwachten; VL heeft een dreigement achter de hand... dat ze niet kunnen uitvoeren.
azert is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be