![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Betreffende het kindergeld ... | |||
| dit is goed zoals het is. |
|
5 | 9,09% |
| dit moet nog toenemen met onder meer een aanvullende kinderbijslag. |
|
6 | 10,91% |
| dit moet gewoon afgeschaft worden. |
|
14 | 25,45% |
| dit moet beperkt worden tot 2, maximaal 3 kinderen. |
|
30 | 54,55% |
| Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Afschaffen. Of op z'n minst werken met een systeem van degressieve subsidies per kind, geen progressieve.
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch ergens een foutje dan, daar.
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kinderbijslagen en leeftijdstoeslagen zouden best afhankelijk mogen worden gemaakt van financiële inkomsten EN het vermogen. Voor de rentenierende villabewoner die leeft van z'n kapitaal en beperkt jaarlijks inkomen is de bijslag peanuts. Idem wat de studietoelagen betreft, waar enkel rekening wordt gehouden met de jaarlijkse belastbare inkomsten, dus niet met het vermogen, en waar dus weeral de middenklasse het slachtoffer van is. |
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik weet niet of ik die uitspraak hier al ooit gedaan heb. Ik heb ze denk ik nergens ooit gedaan.
Maar ik ben er wel voorstander van: schaf een kinderbijslag voor werklozen af. Geef enkele werkende ouders dit, zodat zij de kinderopvangkosten kunnen bekostigen. Met alle respect maar werkloze mensen hebben andere prioriteiten en een kind heeft een stabiele omgeving nodig. Zo inhumaan als dit klinkt, zo humaan is het ... en de manier bij uitstek om generatie-armoede en armoedecirkels te doorbreken.
|
|
|
|
#207 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#211 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#212 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus toch ongewest gedrag?
|
|
|
|
#215 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rudy : 22 oktober 2012 om 13:05. |
||
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik heb alleszins nog niets gelezen dat me doet vermoeden dat dit het geval zou zijn. Je kan van iets houden en je toch zelf beperkingen opleggen omdat dat gewoon beter is. Je kan houden van wijn maar daarom moet je er nog geen 40 glazen per dag van drinken. Je kan houden van dieren maar daarom is het nog niet beter om van je woning een zoo te maken. Maw overdaad is vaak niet de juiste richting. Niemand die hier pleit om de mensheid te laten uitsterven via een kindstop. Integendeel, ik begrijp het zo, dat de meesten van je 'zogezegde kinderhaters' net bekommerd zijn om de kinderen en de mensheid in het algemeen (men is tenslotte niet zolang kind en ook de kinderen van vandaag leven morgen liefst als volwassene in een aangename wereld). Ze zijn er net als ik van overtuigd dat naarmate onze aantallen toenemen het steeds moeilijker wordt om een aangenaam leven te kunnen leiden. Daar dit zeker geldt voor de zwaksten (onder andere kinderen) maakt dit streven net een daad van liefde en bezorgdheid. Iets om blij mee te zijn en te omhelzen, als je wacht om nu relatief vriendelijke maatregelen te nemen zal de roep om steeds meer onvriendelijke maatregelen toenemen. Hoe harder de slinger zich verwijderd van zijn rustpunt hoe harder hij terugslaat, dat is een natuurgegeven. Je kan de aarde niet blijven verkrachten zonder repercussies. |
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
a) nostalgie is compleet nutteloos. Tijden veranderen, u kiest of u mee verandert. Het doet me haast denken aan de geromantiseerde visie van VB op hoe een Vlaming zou moeten leven: naar de zeden van 50 jaar geleden, in een klein dorp, tussen etnisch gelijken, katholiek en verdoken xenofoob. Nogmaals: tijden veranderen, de urbanisatie neemt het over, en het enige resultaat van telkens maar weer teruggrijpen naar hoe het in uw jeugd was en in uw tijd geregeld was, leidt er enkel toe dat u achterblijft terwijl wij voortgaan. b) Het is psychologisch voldoende bewezen dat het geheugen enkel de goede herinneringen overhoudt, die dan vaak ook nog eens verwrongen of zelfs onbestaande zijn. c) Uw bezoekjes aan memory lane zijn compleet irrelevant. Uw conclusie dat het tijden van "onverdraagzaamheid" zijn klopt ook niet. Plato klaagde ook al over "de jeugd" in zijn tijd. Laatst gewijzigd door Antiochos : 22 oktober 2012 om 14:16. |
|
|
|
|
|
|
#218 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Toch wel, maar dat kan me er niet van weerhouden objectief te zijn.
|
|
|
|
#219 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Beroepen? Ik haal een herinnering boven en plaats die tegenover de kortzichtige houding van een aantal van onze medeburgers.
|
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|