![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het antwoord op beide vragen is dezelfde... ik weet het voor U begint het al wat moeilijk te worden af te stappen van de eeuwige veralgemeningen maar probeer het toch maar. En eigenlijk bedoelde ik iets anders; ik had het over het niveau van kennis van het Frans door de Vlaamse jeugd.
![]() |
![]() |
#202 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ondertussen roept trouwens zelfs Milquet Wallonië en Brussel op om ook te beginnen met een inburgeringsbeleid. De Wooncode is daar een onderdeel van, dat wist je wel veronderstel ik. De omzendbrief Peeters is niet meer of niet minder de enigste juiste interpretatie van de taalwetten uit 1962, mee goedgekeurd door de Franstaligen. Dat dit de juiste interpretatie is, wordt bevestigd door de Raad van State (maar oeioei, dat waren die stoute, bevoordeelde Vlaamse rechters natuurlijk!). Citaat:
![]() de Gordel is vooral een familieuitstapje, ook om aan te tonen dat we ook waar niet-Nederlandstaligen wonen, graag zien. Heb jij daar ooit al aan meegedaan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het niveau van het Frans onder de Vlaamse jeugd is idd dramatisch. net zoals de kennis van het Nederlands trouwens. Maar daar gaat het helemaal niet over, het gaat over het erkennen van het Nederlands als evenwaardige taal door die Franstaligen. De Vlaamse jeugd erkent dat het Frans een evenwaardige taal is, weliswaar een taal waarmee ze niets te maken hebben, maar als ze tov een Franstalige staan, zullen ze hun best doen om zich toch verstaanbaar te maken. in Brussel en de Vlaamse rand errond, vind je nog veel Franstaligen die het Nederlands nog altijd een vuile dialectje vinden en weigeren dan ook om dat te leren "on est quand même en Belgique, non?". maar dat mag uiteraard, daar is niets mis mee en als de gewone Vlaming daarop reageert, is het een racist, neo-nazi en nog erger, een flamingant.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#204 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad het is een familieuitstapje: Citaat:
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze morgen belde de postbode aan.
Hij had een 'envoi recommandé' voor een zekere 'monsieur xxx' bij, en wilde weten of ik kon 'descendre'? In de overtuiging verkerende dat ik in een officieel tweetalige regio woonde, antwoordde ik in het Nederlands dat de arme man op de verkeerde bel had gedrukt, en dat ik die 'monsieur xxx' niet kende. Zijn antwoord: "Excusez-moi, monsieur, je ne comprends pas le flamand." Ik mocht waarschijnlijk al blij zijn dat-ie tenminste doorhad dat ik 'flamand' had gesproken. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"La Belgique" is als land waarvan de meerderheid van de bevolking helemaal niet Franstalig is, lid van "La Francophonie". Is dat dan ook een provocatie?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#207 | ||
|
![]() Citaat:
En of België geen meerderheid Franstaligen heeft weet ik eigenlijk niet; ik vind dat ook geen belangrijke vraag. Je moet wel weten dat ik geen deel uitmaak van die zageventen voor wie hun wereld draait rond de taal in dewelke ze zijn opgevoed. alsof taal echt alles is hé... ![]()
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
Als ge in Brussel Nederlands spreekt, dan bekijken ze u als een mens van slechte wil. In Luik, moet ik zeggen, op een terras in de zomer, probeerde de kelner Nederlands te spreken toen hij had gehoord dat we Vlamingen waren ook al spraken we tegen hem Frans.
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het valt mij wel op dat diegenen die wél zo reageren, doorgaans - maar ook hier weer niet altijd - 'autochtonen' zijn. Misschien kunnen we stellen dat 'Vlaming-hatende' 'allochtonen' hier in 'Bruxelles francophone' wel degelijk hun best hebben gedaan om zich te integreren ![]()
|
![]() |
![]() |
#210 |
Minister-President
|
![]() Ik heb net de reportage gezien.
Geluck is een gevaarlijk man. Als ie in een onschuldig sportevenement als de Gordel een pertinente Vlaamse dreiging ziet, is het hoog tijd dat ie zich laat behandelen door een psychiater. Je ziet dat ie doordrongen is van zijn eigen groot gelijk. En het feit dat vele Vlamingen niet denken als hem, maakt hem woest. Als het van hem zou afhangen was België één grote Geluck-denkmassa. Nou, lekker niet. Geluckig maar, zou ik zo zeggen.
#211 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ook Waalse politici spreken stukken slechter Nederlands dan de Vlaamse Frans spreken. Als ik mij niet vergis, doet Di Rupo nog maar enkele jaren de moeite om Nederlands te praten. Maar vergelijk dat eens met de Franse talenkennis van alle Vlaamse toppolitici? Het verschil is gewoon mijlengroot. Waalse inwoners krijgen van hun eigen politici gewoon het voorbeeld dat gebrekkig of geen Nederlands praten de norm is. Nog een bedenking over solidariteit: wat een beladen term zeg. En karikaturaal om het 'fascistische' Vlaanderen daartegenover voor te stellen. Laat ons eerlijk zijn: al die zware termen zijn even geloofwaardig als massavernietigingswapens in Irak, en dienen enkel om de onderliggende discussie, die over centen, met morele argumenten te overladen. De Waalse staatsstructuur is gewoon veel duurder dan de Vlaamse, en dat is in de eerste plaats een politiek gegeven. En om de Waalse financieel bevoorrechte positie niet te verliezen, worden vele broodnodige Belgische veranderingen tegengehouden. Moraal van het verhaal: de gelegenheid schept de gelegenheidsnationalist, de NVA scoort en dat heeft de Waalse politiek voornamelijk aan zichzelf te danken. Laatst gewijzigd door jerlah : 19 november 2010 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#213 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Inderdaad. De Duitsers eisten de Anschluss van stukken buitenland "omdat er Duitsers wonen" en confisceerden daarom Tsjechoslowakije. Wat de Franstaligen doen in de VLAAMSE Rand is van hetzelfde niveau. En de slachtoffers de schuld geven van de problemen deden de nazi's ook. Daar waar de Joden bestempeld werden als "Untermenschen" worden de nederlandstaligen vandaag ook uitgemaakt ( door de Franstaligen ) Goed gezien eigenlijk. FRANSTALIGEN IN EN ROND BRUSSEL = NAZI'S Tussen haakjes je kan niet enerzijds de Vlamingen beschuldigen van cultuurimperialisme en anderzijds beweren dat 't een prutstaaltje in de marge is die haast door niemand gesproken wordt in de wereld. Maak een keuze he, als de nederlandstaligen echt zo imperialistisch waren als de Fransen ( kijk maar eens in hoeveel ontwikkelingslanden men frans praat ) dan zou er veel meer nederlands gesproken worden op deze wereld. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 19 november 2010 om 16:35. |
||
![]() |
![]() |
#214 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moeten de Vlamingen maar eens iets doen, in plaats van constant zeiken op de Walen. 60% van de bevolking, maar geen baas in eigen land. Veel politici spreken van 5 minuten moed, maar als het erop aankomt blijkt geen enkele politicus daartoe in staat. Ze zijn daarin niet zozeer corrupt, maar krijgen gewoon knikkende knieën als ze met de Franstaligen moeten onderhandelen.
|
![]() |
![]() |
#216 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
|
![]() Welke partijen die een meerderheid vormen, willen dat doen? Ik vroeg een realistisch voorstel he.
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kent blijkbaar weinig of niets van onze wetten en onze grondwet ?
|
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |