Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 januari 2011, 10:11   #201
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik woon niet in Vlaanderen
Vandaar uw dwaas voorstel om Sint-Genesius-Rode te ruilen voor de staatsschuld...
Oud 29 januari 2011, 10:13   #202
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
De kunst is om een HAALBAAR voorstel in te dienen
Dat is niet zo.

Voor u is het akkoord blijkbaar belangrijker dan de inhoud van het akkoord.

De kunst is om het juiste voorstel in te dienen, dat de problemen ten gronde oplost.
Oud 29 januari 2011, 10:16   #203
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Jullie dachten hetzelfde voor 13 juni 2010, en de N-VA verzamelde bijna één op drie Vlaamse stemmen, tot jullie grote ontzetting.

Nochtans hadden we jullie, ondermeer op dit forum, al in 2007 verwittigd dat als de Franstaligen zo verder gingen met het kapotmaken van Yves Leterme, ze de volgende keer met heel andere mensen voor zich zouden zitten.

En dat is gebeurd.

Voor zover het zin heeft, wil ik je hierbij nogmaals - zonder enige kosten -verwittigen. Als de Franstaligen zo verder gaan met het dwarsbomen, demoniseren en uitroken van de N-VA (kapotkrijgen zoals met Leterme lukt immers niet), zullen jullie na de volgende verkiezingen tegenover nog heel andere mensen zitten. Die mensen zullen geen Belgische staatshervorming meer nastreven, zoals de N-VA nu nog braafjes doet.
2
COCHINILLO is offline  
Oud 29 januari 2011, 10:17   #204
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een voorstel dat gelijke toegevingen verwacht van beide kanten. Dus geen voorstel van wij hebben de grootste vooruitgang geboekt, nu gaan we eens voor eens en voor altijd orde op zaken stellen. Waarbij ze vergeten dat ze enkel in vlaanderen een grote overwinning geboekt hebben.
Vlaanderen heeft in 1830, tegen wil en dank, de allergrootste toegeving gedaan die het kon doen. Die toegeving is 180 jaar uitgebuit langs alle kanten.

Ons toegevingsvermogen is opgebruikt, er komen geen Vlaamse toegevingen meer. Het is nu tijd voor eenzijdige toegevingen van de Franstalige kant, en het zal de komende drie, vier decennia niet anders zijn, tot we die 180 jaar ingelopen hebben.
Oud 29 januari 2011, 10:20   #205
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
België zal nooit vergaan !!! De mensen zullen dat nooit toelaten. Leve België !

We zijn al lang blij dat de argumenten pro-Belgica dag na dag aan kwaliteit winnen.
Oud 29 januari 2011, 10:23   #206
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het is natuurlijk redicuul als je als partij met 15 �* 17 % van de Belgische stemmen op je naam je gaat gedragen alsof je de absolute meerderheid in handen hebt.
Maar wel efficiënt, zoals de feiten nu al acht maanden aantonen.
Oud 29 januari 2011, 10:29   #207
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu zijn de druiven die konden geplukt worden ineens te zuur.
Het wordt elke dag duidelijker dat er heel wat meer inzit (zie hoe de Franstaligen opgeschoven zijn tussen 2007 en nu), en bovendien wordt de prijs met de dag goedkoper (zie de splitsing van BHV). We kunnen dus wachten.
Oud 29 januari 2011, 10:29   #208
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is natuurlijk redicuul als je als partij met 15 �* 17 % van de Belgische stemmen op je naam je gaat gedragen alsof je de absolute meerderheid in handen hebt.
Maar wanneer er een probleem gemaakt wordt van het feit dat 35% van het land zich gedraagt als een absolute meerderheid, dan ben je een fascist.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 29 januari 2011, 10:38   #209
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Omdat je volgens mij moeilijk tegelijk gesyndiceerd en tegen de zuilen kunt zijn.
Dat is een misvatting, Jack.
Oud 29 januari 2011, 10:42   #210
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kunst is om voorstellen te formuleren die haarbaar zijn voor beide partijen, geven en nemen, zonder te bruskeren, en zonder de grenzen van de ander te overschrijden.
Daarom dat de Franstalige partijen unisono al een halve eeuw de inkrimping van Vlaanderen ten bate van de uitbreiding van Brussel voorstellen, waarschijnlijk.

Drie dagen geleden de MR nog met haar "voorstel" om Brussel uit te breiden tot heel Brabant.
Oud 29 januari 2011, 10:45   #211
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat isoleren van één partij door te spelen met percentjes begint mij de keel uit te hangen, moet ik bekennen.

Ten eerste; het heeft geen zin om een partij te gaan schatten in functie van percentage van het totaal aantal Belgische stemmen. Enkel het percentage van de Vlaamse stemmen doet er toe.
Tot spijt van wie het benijdt. En jou zal het zeker benijden, gezien je vast houdt aan een stemmenstelsel dat a priori nadelig is voor de Vlamingen. Ik ga hier niet voor de zoveelste keer quoteren hoeveel stemmen een Waal moet halen voor een parlementszitje, en hoeveel stemmen een Vlaming moet halen voor een idem zitje. Je kent de cijfers goed genoeg.

Dus; als je dan toch met percentagekes wil spelen; laat ons eens de percentages aan Vlaamse kant bekijken (gemakkelijk, want ik kan hier herhalen wat ik elders ook al schreef):

Eerst en vooral moet ik er op wijzen dat het zuiver isoleren van het N-VA stemmenaantal aan Vlaamse kant evenmin zinvol is. Want U vergeet dan gemakkelijkheidshalve volgende stemmen te tellen; VB, LDD, een deel van CD&V en een klein deeltje van O-VLD.

Of dat 50% of méér is op dit moment; dat maakt niet uit. U moet het projecteren naar de toekomst toe. Denken in delta's. En de idee van een eigen Vlaamse staat wint aan support. Of je dat nu leuk vindt of niet.

De enigen die deze tendens kunnen stoppen zijn de Walen. Op dit moment neemt het merendeel van de Vlamingen immers nog genoegen met een grondige staatshervorming. Maar vooralsnog doen de Walen niet wat ze zouden moeten doen. Integendeel, ze doen zeer hun best om zélf de opheffing van België te bewerkstelligen.

Mvg,

PP

Laatst gewijzigd door pixelpower : 29 januari 2011 om 10:46.
pixelpower is offline  
Oud 29 januari 2011, 10:45   #212
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een misvatting, Jack.
En mag ik ook vragen waarom?
Another Jack is offline  
Oud 29 januari 2011, 10:48   #213
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Ten eerste; het heeft geen zin om een partij te gaan schatten in functie van percentage van het totaal aantal Belgische stemmen. Enkel het percentage van de Vlaamse stemmen doet er toe.
Tot spijt van wie het benijdt. En jou zal het zeker benijden, gezien je vast houdt aan een stemmenstelsel dat a priori nadelig is voor de Vlamingen. Ik ga hier niet voor de zoveelste keer quoteren hoeveel stemmen een Waal moet halen voor een parlementszitje, en hoeveel stemmen een Vlaming moet halen voor een idem zitje. Je kent de cijfers goed genoeg.

Dus; als je dan toch met percentagekes wil spelen; laat ons eens de percentages aan Vlaamse kant bekijken (gemakkelijk, want ik kan hier herhalen wat ik elders ook al schreef):
kan je die informatie hier toch nogmaar eens posten? Blijkbaar zijn er nog steeds forummers die blijven beweren dat de Waalse en Vlaamse zetels wèl gelijk aantal stemmen nodig hebben en dat zelfs de aantallen verschuiven van de ene taalgroep naar de andere.....
COCHINILLO is offline  
Oud 29 januari 2011, 10:48   #214
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En mag ik ook vragen waarom?
Natuurlijk.

Waarom zou je niet gesyndiceerd kunnen en zo al de voordelen van het systeem meepikken, en tegelijk dat systeem bestrijden?

Moet je honger afzien voor je overtuiging of zo?
Oud 29 januari 2011, 11:02   #215
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
kan je die informatie hier toch nogmaar eens posten? Blijkbaar zijn er nog steeds forummers die blijven beweren dat de Waalse en Vlaamse zetels wèl gelijk aantal stemmen nodig hebben en dat zelfs de aantallen verschuiven van de ene taalgroep naar de andere.....
Goed. Waarom niet? Tenslotte altijd nuttig om aan te tonen dat we hier met een regime zitten dat op de Zuid-Afrikaanse apartheid lijkt. Here goes;

N-VA: 1.135.617 stemmen, 27 zetels. Zijnde: 42.060 stemmen per zitje.
PS: 894.543 stemmen, 26 zetels. Zijnde: 34.406 stemmen per zitje.

Alle stats mooi op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisc...kiezingen_2010
pixelpower is offline  
Oud 29 januari 2011, 11:11   #216
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Goed. Waarom niet? Tenslotte altijd nuttig om aan te tonen dat we hier met een regime zitten dat op de Zuid-Afrikaanse apartheid lijkt. Here goes;

N-VA: 1.135.617 stemmen, 27 zetels. Zijnde: 42.060 stemmen per zitje.
PS: 894.543 stemmen, 26 zetels. Zijnde: 34.406 stemmen per zitje.

Alle stats mooi op:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisc...kiezingen_2010
thx
COCHINILLO is offline  
Oud 29 januari 2011, 11:12   #217
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.

Waarom zou je niet gesyndiceerd kunnen en zo al de voordelen van het systeem meepikken, en tegelijk dat systeem bestrijden?

Moet je honger afzien voor je overtuiging of zo?
Ik vind dat hypocriet.
Wie ziet er hier van de honger af door zijn overtuiging?
Another Jack is offline  
Oud 29 januari 2011, 11:15   #218
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaar uw dwaas voorstel om Sint-Genesius-Rode te ruilen voor de staatsschuld...
Maar ik ken SGR heel goed
Oud 29 januari 2011, 11:22   #219
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat je volgens mij moeilijk tegelijk gesyndiceerd en tegen de zuilen kunt zijn.
Het is niet omdat ik tegen de uitbetaling van uitkeringen ben dat ik tegen de vakbond aan sicjh ben.

Het is niet omdat ik tegen de verzuiling ben dat ik tegen de vakbond aan sich ben.

De vakbond is op dit moment nog altijd een noodzakelijk kwaad, maar men mag hen niet meer taken toedichten dan het verdedigen van werknemers.

Maw, of ik al dan niet lid ben van een vakbond doet er niet toe.
Oud 29 januari 2011, 11:24   #220
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zal de overheid zich dan bemoeien met de vakbonden om te zien of dat wel degelijk doen?
Als de overheid tegen de vakbonden zegt:

- Jullie verdedigen de arbeiders omdat dit oorspronkelijk jullie taak is / was.
- Wij betalen uitkeringen uit aan de uitkeringsgerechtigden.

Klaar is kees.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be