![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dictators die zelf de macht hebben gegrepen: · Niet alle dictators dienen hun eigenbelangen, dictators die hun zogenaamde dictatuur gebruiken voor het welzijn van hun eigen burgers worden weinig besproken of geminacht deze, “despoot of tiran” genoemd in het westen, deze zijn voor de westerse vrije markt niet bruikbaar. · Een dictatuur kan meer democratische principes bevatten dan een zogenaamde democratie. · De graadmeter voor het totale gehalte aan democratie van een land te meten bestaat niet. · Economische democratie is voor de meeste burgers het meest interessant, deze is echter in het vrije markt systeem niet aanwezig! Democratisch verkozen worden betekend niet democratisch regeren: Is niet iedere leider die onverstandig en dominant regeert een dictator, ook al is hij democratisch verkozen, het enige verschil is de termijn van het dictatorschap. Een democratisch verkozen dictator heeft slechts een termijnverantwoordelijkheid voor zijn verkozen tijd en kan ook op deze korte termijn veel vernietigen en terugdringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Corske laat zijn kleurtjes zien:
Citaat:
Ik voel me beter in de zogenaamde democratie, anders was ik al dood(gevochten) Maar ja, ik ben dan ook een "achterlijke" hé. Ik moet trouwens eens gaan kijken of moderatie dat rode driehoekje gehonoreerd heeft of niet. Waarschijnlijk niet, natuurlijk. Ik heb ook officieel bezwaar ingediend vandaag tegen jouw eindeloos gespam van altijd dezelfde teksten. Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juli 2011 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antoon laat het uitschijnen alsof Chavez van een rijk, ontwikkeld land een derde wereld land gemaakt heeft. Hij vergeet daarbij dat meer dan de helft van de Venezuelanen voor de komst van Chavez in armoede leefden. Laatst gewijzigd door tomm : 12 juli 2011 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik prijs de wereld gelukkig dat een van de meest bevolkte landen ter wereld tenminste wel een democratie is Laatst gewijzigd door eno2 : 12 juli 2011 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat zijn inderdaad ► fundamentele veranderingen. De Cubanen kunnen er enkel op vooruit gaan... --------------------------------------------- Onder Castro was de Cubaan de ► banaan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Democratie: ![]() weeraardige dictatuur: ![]() Geef mij maar de wreedaardige dictatuur. Oh en ja als je zegt dat prentjes alles kunnen bewijzen, heb ik ook statistieken die bewijzen dat de Chinese levensstandaard veel sneller stijgt dan de Indische. (je hebt echter geen statistieken nodig om dat te weten als je beide landen bezocht hebt...) Laatst gewijzigd door tomm : 12 juli 2011 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, dat komt omdat ze zijn overgegaan naar een kapitalistische markteconomie. Zolang China een gecentraliseerde planeconomie kende, was iedereen arm, behalve de kommunistische leiders natuurlijk. Die baadden in weelde.
Laatst gewijzigd door Antoon : 12 juli 2011 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 1975 kon bijna 90% van de Chinezen lezen en schrijven, en ongeveer 30% van de Indiërs. In 1948 slechts een kleine minderheid in beide landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan zijn, maar ze hadden niks. Het is pas sinds kort dat er voorspoed en rijkdom wordt ontwikkeld voor de mensen. Met een planeconomie alla Mao is dat nooit mogelijk geweest. Iedereen was arm, behalve de stinkend rijke kommunistische leiders. Ik verval in herhaling, maar dat komt omdat u niet echt leest. Allee, wat niet in uw kraam past ziet u niet, of wilt u niet zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoal ik al met neutrale artikels heb aangegeven, is de armoede in Venezuela serieus afgenomen. U kiest ervoor dat niet te lezen, omdat het niet in uw kraam past. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (Is die foto trouwens niet van Roemenen... onder het communisme?) Laatst gewijzigd door freelancer : 12 juli 2011 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hebben veel Indiërs nu nog steeds niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat roemenië betreft, volgens recente opiniepeilingen vindt de meerderheid van de Roemenen dat ze het beter hadden onder Ceaucescu. Ik weet dat komt niet overeen met de propaganda in de westerse pers... Laatst gewijzigd door tomm : 12 juli 2011 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De werkers worden er niet bijeengedreven en uitgebuit de boeren worden niet van het land en uit hun huizen gedreven Liever arm en onderdrukt dan arm en vrij ![]() Maar ja, iemand die liever wreedaardige dictaturen heeft, kan nu eenmaal niet al te fijngevoelig zijn... Ik waardeer je feitenkennis, je talenkennis je bereisdheid en de boven-het -gemiddelde degelijkheid van je berichten Op het vlak van je geschwärm met mensenrechten onderdrukkende linkse dictaturen ga je ferm terug naar af, zoniet helemaal... Maar ja, dat is nu eenmaal een vast kenmerk van het achterhaalde ontspoorde verloren gelopen kaviaar-communisme |
|
![]() |
![]() |