![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uw avatar in acht nemende, neem maar aan van wel dan kunnen we nog eens goed lachen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
PS. Is lucht nu iets of niets?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello Laatst gewijzigd door Pier den Drol : 3 juli 2005 om 17:56. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
|
![]() Is dat nu zo moeilijk?
Of denkde da'k da ergens gelezen heb en dat hier zet om slim te lijken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
|
![]() Lucht is IETS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | ||
|
![]() Ongemanifesteerde is gewoon NIETS.
Hetgeen dus daadwerkelijk "bestaat" maar niet in deze gemanifesteerde wereld. Ook niet in een andere wereld. Zelfs onze gedachten over dat ontzettende (want dat is het toch wel even) NIETS zijn IETS. Toch vormt die gedachte een eerste stap uit de eindeloze cyclus van dood en wedergeboorte.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Bhairav : 3 juli 2005 om 18:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ongemanifesteerde: bedoel je bv. de oude man die ongemanifesteerd in mij is (ik bedoel, de oude man die ik als 22-jarige ooit zal worden). Mag ik ongemanifesteerdheid op dergelijke wijze opvatten? Het niets bestaat niet in de wereld, maar ik neem aan dat ik de wereld mag uitbreiden tot het heelal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
|
![]() HET ongemanifesteerde. Daar zal die snotaap ook wel deel van uitmaken... maar daar maken wij ook deel van uit: wij zijn gewoon wat vibraties in de cosmos.
Het niets bestaat overal. In deze wereld dus ook. Maar dan ook weer niet. Deze wereld mag u idd uitbreiden tot het heelal; al wat we (in theorie althans) kunnen vatten en waarnemen. Dit doet dan weer denken aan het feit dat alles wat we waarnemen een "product" is van onze psyche. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar, het is niet omdat we het concept 'niets' kunnen denken, dat het ook is. We kunnen God denken, maar daarom is het nog niet (zelf wens ik nu geen uitspraak te doen over het al dan niet bestaan van God), we kunnen de duivel denken, daarom is hij niet, we kunnen allemaal het concept van een eenhoorn, griffioen, antipode, etc... denken, maar we weten dat ze niet bestaan. Ik ontken het concept 'niets' niet, maar, ik denk dat iets en niets zo allesomvattend zijn dat ze elkaar geen plaats gunnen. Het iets en het niets hebben kosmische afmetingen. Als je zegt: 'er is niets', moet je consequent zijn. Anders heb je mijn inziens maar een halfslachtige niets (of iets).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
|
![]() Iets en Niets zijn 1. Ook even groot dus en even oneindig.
De kosmische dans van iets en niets houden de boel in balans. Ik moet he-le-maal niet consequent zijn: we zijn namelijk bezig over begrippen die buiten onze perceptie liggen. Ge moet eens wiet roken... al eens gedaan? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al wat we waarnemen is iets. Onze waarnemingen zijn niet louter een product van de psyche, maar ook van empirische waarneming (Kant): daarvoor is materie, licht etc voor nodig. Het lijkt met dat je het niets op een zeer empirische manier beleeft: wat op geen enkele manier waarneembaar is, is niet.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
|
![]() Neen, ik bedoel niet dat wat niet waarneembaar is per se niet bestaat... Er is altijd wel een waarnemen...
Ge moet niet teveel denken op de manier van "tis teen of tander" bij dit soort dingen, wat dat is te aards... |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Het is niet omdat een aantal begrippen buiten onze perceptie liggen, dat we er op een irrationele, of esoterische manier over moeten praten. Straks ga ik een beetje pinten drinken, en een beetje niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Een andere benadering misschien: iets is materie, niets is anti-materie. Zou dit een 'definitie' kunnen zijn voor je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
|
![]() Ik weet niet genoeg over antimaterie; sorry.
Maar het zou best kunnen... Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() lol bhairav ge hebt gelijk is de moeite niet om dit uit te wijden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We zeggen : "het is niets". Maar door dit te zeggen omschrijven we iets, al was het maar een toestand.....
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |