![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is niet de wetenschap die kan of moet bewijzen dat wichelroedelopen effectief werkt, het zijn de wichelroedelopers zelf die dit moeten bewijzen. En dat kunnen ze niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er kunnen best miljarden onzichtbare blauwe smurfen rondom mij bestaan, die ik doodtrap bij elke stap die ik zet. Maar ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat dat niet zo is. Als iemand mij kan demonstreren dat die smurfen er effectief zijn, bvb. door een magische smurfenbril, dan zal ik dat met plezier accepteren en speciale schoenen kopen met luchtzolen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() Vanaf zaterdag 20 juli tot maandag 29 juli heeft mijn paranormale behaafdheid ongekende mogelijkheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu eenmaal een eigenschap van grote hoeveelheden gezeik: water alom.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is uw wetenschappelijk bewijs dan om aan te tonen dat er helemaal niets bestaat buiten uw eigen leefwereld ?
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat Dionysus het bestaan van Antarctica ontkent, ook al staat dit buiten zijn leefwereld. Het is niet aan de diegene die onbewezen stellingen om bewijs voor te leggen, maar wel aan diegene die iets claimen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans wordt door u en de anderen die absoluut tegen het paranormale zijn net altijd deze groep erbij gesleurd om te bewijzen dat het allemaal onzin is. U komt voortdurend met cliché's afdragen : de profiteurs, de witte lakens als het om spoken gaat enzovoort. Nergens enige bereidwilligheid om u open te stellen voor het feit dat mensen - gewone mensen die niet van beroep paragnost of kaartlegger of wichelroedeloper of magnetist of handlezer zijn - mogelijk persoonlijk ondervonden hebben dat er wel degelijk andere krachten bestaan. Daarom herhaal ik nog maar eens dat dit getuigt van een heel bekrompen geest. Het enige wat ik vraag is dat u gewoon in overweging neemt dat er nog andere zaken bestaan buiten hetgeen u dagelijks met uw zintuigen waarneemt en met uw proefjes in het labo bewijst.
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Marie, beter ga je iets lezen over de wetenschappelijkemethode en überhaupt over wetenschap. Want dit begint zielig te worden.
Het is niet aan de wetenschap om te bewijzen dat er kleine paarse smurfen op de aardbodem rondwandelen. Dat bewijs moet van de "gelovige" komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Speelt hij vals? Heeft hij in zijn zakken een toestel die begint te trillen? Heeft hij andere schuine trucs? Ik weet het niet, maar dat hij ondergrondse tanks opzoekt met een wichelroede waar ik bij was, ben ik wel zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeger he, vroeger geloofde ik altijd dat er ergens op de wereld een sprookjesbos was. Met kabouters en heksen en reuzen. En waar de dieren konden praten.
En daar was het altijd gezellig. Naja, altijd, altijd, altijd altijd ! Daar was het ook wel eens hommeles ! Dan had een heks zich misdragen, maar die werd dan gewoon het bos uit gebonjourd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |