Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vlaamsblok >< Holebi?
Pro 5 35,71%
Contra 9 64,29%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2003, 07:11   #201
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door List
Wat denk je van b.v. verstoorde rolpatronen
Het doorbreken van een opgedrongen rolpatroon waar je je niet goed in voelt lijkt me eerder een aanzet tot gezondheid.

Citaat:
of freudiaanse theorieën?
Nog meer belegen dan Goudakaas

Citaat:
Waarom is b.v. 60% van de mannen in San Francisco homo?
De tolerantie is daar misschien groot genoeg, zodat homo's zich daar sneller 'outen' en er een grotere toevloed is uit niet-tolerante gebieden?
Oud 24 februari 2003, 09:18   #202
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
freudiaanse theorieën
lol. Geen enkele psycholoog met gezond verstand neemt Freud nog serieus, en dan kom jij met zijn theorie af als verklaring voor homofilie
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2003, 11:15   #203
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
George, je redeneert te veel vanuit een ideologie.
Als ik dan al een ideologie moest hebben m'n beste Luc, last heb ik er niet van en in tegenstelling tot vele "andere" ideologiën of religies heeft er ook niemand anders last van.
Van mij mag iedereen een huisje met een tuintje, 2.5 kindjes en een hondje hebben. Dat zijn mijn zaken niet, of het nu homo's zijn of niet en zolang maar naar behoren omgaan met hun kinderen, geadopteerd of niet.
Ik zou de normale, aan het patroon voldoende koppels, die niet in staat zijn hun eigen natuurlijke kinderen enigzins op te voeden, die hun kinderen zelfs verwaarlozen of mishandelen, de kost niet willen geven. Ik denk dat veel van die kinderen beter af zou zijn met homo "ouders" die hen met liefde opvoeden, ook al worden ze wat gepest in de klas door onbegrijpende en/of onverdraagzamen. Maarja dat zou niet normaal zijn, ne kleine van 6 die zijn eigen potje moet koken in een hetero gezin wel. En dan maar zeveren over het belang van het kind. Zeg maar belang van kerkelijke waarden en tradities.
De nagel op de kop George, en nogmaals als ik ooit een kind zou adopteren (is bijlange nog niet zeker, willen er 200 % klaar voor zijn) dan zullen we het echt in alle liefde en genegenheid een pracht iets geven. Het zou hen gewoon niets maar dan niets ontbreken.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2003, 11:18   #204
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges
Bij de meeste polls krijg ik de boodschap "u hebt al gestemd" terwijl dat niet zo is. Nu krijg ik eens een poll waarop ik wel kan stemmen en nu weet ik niet wat de bedoeling is. "Vlaams Blok &gt;&lt; holebi: pro of contra ?", wat bedoel je daarmee ?
Het meest logische zou zijn: ben je voor of tegen het feit dat het Vlaams Blok homo- en bisexualiteit afkeurt ? Mijn kleine teen zegt mij dat je iets anders bedoelt maar ik wil wel zeker zijn voor ik stem.
Informatieve vraag: hoe oud is bartje?
Wat doe dat er toe? Of je nu 16 bent met een eigen mening of 65 met een eigen mening, wat is het verschil??? Trouwens ter info, ik voel waar je naar toe wil, maar die topic is niet door mij gestart hé. Trouwens voor mij is die topic zo klaar als pompwater en de vraagstelling ook!

En oh ja mijn leeftijd mag je situeren tussen de 25 &amp; 35.
Oud 24 februari 2003, 12:02   #205
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik zou de normale, aan het patroon voldoende koppels, die niet in staat zijn hun eigen natuurlijke kinderen enigzins op te voeden, die hun kinderen zelfs verwaarlozen of mishandelen, de kost niet willen geven. Ik denk dat veel van die kinderen beter af zou zijn met homo "ouders" die hen met liefde opvoeden, ook al worden ze wat gepest in de klas door onbegrijpende en/of onverdraagzamen. Maarja dat zou niet normaal zijn, ne kleine van 6 die zijn eigen potje moet koken in een hetero gezin wel. En dan maar zeveren over het belang van het kind. Zeg maar belang van kerkelijke waarden en tradities.
Ik weet dat ook vaders en moeders niet allemaal hun kinderen naar behoren opvoeden. Ik weet ook dat bepaalde homo-koppels met liefde kinderen opvoeden.

Toch denk ik dat het traditionele huwelijk de beste omgeving is waarin kinderen groot gebracht worden. En het recht van de kinderen heeft voorrang. Dat noem ik niet 'zeveren over het belang van het kind'

U denkt wellicht dat ik ouderwets ben en uit de tijd. Maar dat is niet zo: bij mijn weten is in geen enkel land ter wereld adoptie door homo-koppels toegelaten.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2003, 12:15   #206
LEFTeau
Partijlid

LEFTeau's schermafbeelding

Standaard

in de meeste gevallen is homovrees slechts een reactie op een stiekem verlangen, een verborgen intresse die men meestal niet zelf onderkend
, dat men homo vies vindt is al te wijten aan uw eigen fantasie, want welk "mental picture" krijg je als je het woord hoort? voila, in elk geval een ander dan ik

is kontneuken met uw vriending ook onnatuurlijk?
misshien is elke sex, zonder oog op voortplanting dan onnatuurlijk? (masturberen, pijpen, ......ge zo maar door)

"War doesn't determine who is right, it determines who is left"
this is war = http://www.robert-fisk.com/iraqwarvictims_mar2003.htm
LEFTeau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2003, 12:23   #207
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Bartje schreef:
Citaat:
De nagel op de kop George, en nogmaals als ik ooit een kind zou adopteren (is bijlange nog niet zeker, willen er 200 % klaar voor zijn) dan zullen we het echt in alle liefde en genegenheid een pracht iets geven. Het zou hen gewoon niets maar dan niets ontbreken.
Ja een ongelukje is in uw geval natuurlijk uitgesloten hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2003, 12:44   #208
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dinges
Bij de meeste polls krijg ik de boodschap "u hebt al gestemd" terwijl dat niet zo is. Nu krijg ik eens een poll waarop ik wel kan stemmen en nu weet ik niet wat de bedoeling is. "Vlaams Blok &gt;&lt; holebi: pro of contra ?", wat bedoel je daarmee ?
Het meest logische zou zijn: ben je voor of tegen het feit dat het Vlaams Blok homo- en bisexualiteit afkeurt ? Mijn kleine teen zegt mij dat je iets anders bedoelt maar ik wil wel zeker zijn voor ik stem.
Informatieve vraag: hoe oud is bartje?
Naar de leeftijd van iemand die homo's verafschuwt, de paus als avatar heeft en een systeem van feodalisme wil invoeren, hebben we uiteraard het raden.

Goed geprobeerd Godfried, maar als je écht op de man wil spelen, dan haal je er beter iets anders dan de leeftijd bij.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2003, 13:34   #209
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik weet dat ook vaders en moeders niet allemaal hun kinderen naar behoren opvoeden. Ik weet ook dat bepaalde homo-koppels met liefde kinderen opvoeden.

Toch denk ik dat het traditionele huwelijk de beste omgeving is waarin kinderen groot gebracht worden. En het recht van de kinderen heeft voorrang. Dat noem ik niet 'zeveren over het belang van het kind'

U denkt wellicht dat ik ouderwets ben en uit de tijd. Maar dat is niet zo: bij mijn weten is in geen enkel land ter wereld adoptie door homo-koppels toegelaten.
In Zweden is onlangs een wet goedgekeurd waar adoptie door holebikoppels mogelijk is.

Maar bij die adoptie vind ik het maar al te gek; dat je als alleenstaande wel kinderen kunt adopteren en als holebikoppel dan weer niet. Vreemd, héél vreemd. Het is op zich natuurlijk beter een kind te adopteren als koppel en dit om verschillende redenen...
Oud 24 februari 2003, 19:55   #210
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
En als we nu eens uitgaan van sociologisch onderzoek op dat gebied, in plaats van ons gevoel te laten beslissen?
Oud 24 februari 2003, 20:10   #211
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
En als we nu eens uitgaan van sociologisch onderzoek op dat gebied, in plaats van ons gevoel te laten beslissen?
Dat voel ik ook aan als de beste oplossing.
Oud 24 februari 2003, 20:36   #212
luc broes

Standaard

Goed, we laten dus niet ons gevoel beslissen.

Er is een uiterst interessant boek verschenen: "Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaart lezen" door een koppel (man en vrouw!!) wiens naam me nu ontsnapt. Het is luchtig geschreven, maar wel streng wetenschappelijk.
De auteurs tonen duidelijk waarneembare verschillen aan ivm hersenactiviteit tussen man en vrouw als ze met een zelfde onderwerp bezig zijn. Gevolg van die verschillen is bv verschillende beroepskeuze.
De auteurs tonen aan dat die verschillen ontstaan zijn door het feit dat mannen en vrouwen sinds het begin van de schepping een andere taak moesten vervullen.

Nogmaals, het is een zeer interessant boek. Ik denk dat de aangehaalde feiten, verklaringen en afleidingen juist zijn.
Als dat zo is mag men over het algemeen aannemen dat een kind evenwichtiger zal opgroeien met een vader en een moeder.
Laat ons nu eens trachten niet ideologisch of gevoelsmatig, maar wel wetenschappelijk hierover te praten;
Oud 24 februari 2003, 21:14   #213
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
De auteurs tonen aan dat die verschillen ontstaan zijn door het feit dat mannen en vrouwen sinds het begin van de schepping een andere taak moesten vervullen.
een boek dat termen als "schepping" hanteert nodigt niet echt uit om serieus genomen te worden...
Oud 24 februari 2003, 21:28   #214
luc broes

Standaard

Schepping was een 'fout' van mij. Neem me niet kwalijk. Vervang door het begin der tijden of zoiets. En indien mogelijk, geef wat zinvolle commentaar.
Oud 24 februari 2003, 21:30   #215
luc broes

Standaard

Schepping was een 'fout' van mij. Neem me niet kwalijk. Vervang door het begin der tijden of zoiets. En indien mogelijk, geef wat zinvolle commentaar.
Oud 24 februari 2003, 22:18   #216
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Daar had ik ff geen zin in, ik moest eten

Ik ken het boek ook wel, het ligt hier trouwens ergens, heb het al zowat doorbladerd, heel interessant allemaal.

Ik wil DIRECT wetenschappelijk onderzoek over de invloed van een opvoeding door ouders van hetzelfde geslacht op het kind. Geen indirecte afleiding dmv de verschillen tussen man en vrouw. Uw uitleg (en voor zover ik weet ook niet het boek) vertelt trouwens niets over wie van beiden de opvoeding van het kind altijd op zich heeft genomen. Enkel wanneer dat op grote schaal en systematisch door de vrouw werd gedaan, kan dat gevolgen hebben gehad voor de huidige situatie.
Oud 24 februari 2003, 22:57   #217
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Daar had ik ff geen zin in, ik moest eten

Ik wil DIRECT wetenschappelijk onderzoek over de invloed van een opvoeding door ouders van hetzelfde geslacht op het kind. Geen indirecte afleiding dmv de verschillen tussen man en vrouw. Uw uitleg (en voor zover ik weet ook niet het boek) vertelt trouwens niets over wie van beiden de opvoeding van het kind altijd op zich heeft genomen. Enkel wanneer dat op grote schaal en systematisch door de vrouw werd gedaan, kan dat gevolgen hebben gehad voor de huidige situatie.
De opvoeding van het kind gebeurde op grote schaal sinds het begin der tijden. Vader en moeder hadden daar elk hun specifieke opdracht. En dat heeft gevolgen voor de huidige situatie.
Ik vind het een beetje onverantwoord om nu ook op grote schaal te gaan experimenteren om vast te stellen wat met kinderen gaat gebeuren met andere combinaties.
Oud 24 februari 2003, 23:16   #218
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vader en moeder hadden daar elk hun specifieke opdracht.
een specifieke opdracht die weliswaar sterk gewijzigd is in de loop der tijden, wat er dus op wijst dat verandering in het rollenpatroon niet noodzakelijk nefaste gevolgen moet hebben voor het kind.
Oud 24 februari 2003, 23:24   #219
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Voor zover ik weet berust de opvoeding van een kind voor 90% op de moeder, voor het vrouwelijk nageslacht nog meer. Dat mannen en vrouwen niet hetzelfde zijn en nooit kunnen zijn weet mijn achterste ook. Dat een kind, als we over adoptie spreken, beter af is bij een heterokoppel dan bij een homokoppel ga ik ook niet betwisten. Maar in het belang van het kind is dit maar een detail. Zelfs een redelijk onbelangrijk detail. Het kind ziet wel ouders van hetzelfde geslacht maar komt toch ook in de buitenwereld of niet. Het kan dan zelf vaststellen dat de meeste mensen hokken met iemand van het andere geslacht. Moest die kleine nu ook homofiel zijn kan hij of zij alvast op begrip van de ouders rekenen. Als een homokoppel afstand zou doen van "hun" kind omdat het hetero is zijn zijn net zo min het ouderschap waard als andersom.

Nog even voor degenen die homosexualiteit niet natuurlijk vinden. Wat is er dan nog wel natuurlijk aan de mens???
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2003, 23:27   #220
Kotsmos
Minister-President

Standaard

zowat alles
behalve de dingen die we maken
verder zijn we net zo gebonden aan onze instincten als gelijk welk ander dier.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be