![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Banneling
|
Ok Parcifal, dat klopt!
MAAR als we nu die ene atoom aan de ene rand van het universum zetten en de andere helemaal aan de andere kant. En als ze dan nog "instantly" reageert, is het dan sneller dan het licht? Ja toch! Waarom is die echo van de andere niet hetzelfde als de afstand afleggen? Laatst gewijzigd door Peche : 15 januari 2014 om 18:14. |
|
|
|
|
|
#202 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Over sneller dan licht: Examples of FTL proposals are the Alcubierre drive and the traversable wormhole, although their physical plausibility is uncertain. Over verstrengeling: Certain phenomena in quantum mechanics, such as quantum entanglement, might give the superficial impression of allowing communication information faster than light. According to the no-communication theorem these phenomena do not allow true communication; they only let two observers in different locations see the same system simultaneously, without any way of controlling what either sees. Goed bezig.
|
|
|
|
#203 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Op het moment van meting van A wordt B ook instant bepaald, maar beide toestanden tot voor de meting zijn let op hier komt het : onvoorspelbaar. Je kan dat dus niet gebruiken om informatie mee door te geven, bijgevolg heb je dus 2 deeltjes die reageren alsof ze op dezelfde plaats bestaan, al lijkt dat voor ons als externe observer uiteraard niet zo, maar is er dus geen transport van energie, informatie of materie die sneller dan licht gaat. |
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zeg niet dat je het moet gebruiken om informatie door te geven. Het is de kracht die mij boeit. Welke kracht geeft die "reactie" over naar de andere, onmiddelijk, hoe ver of gering de afstand ook wezen mag. Je hebt dus gelijk in het punt dat informatie niet sneller kan reizen dan licht. Maar de "reactie" tussen gesplitste verstrengelde atomen zijn niet gebonden aan afstand, noch tijd. Strange, is it not? |
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 15 januari 2014 om 19:35. |
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Minister-President
|
Dat ontken ik nu nog.
|
|
|
#207 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En natuurlijk is dat onbegrijpelijk vanuit macroperspectief, niemand kan dat begrijpen, we kunnen het enkel vaststellen. |
|
|
|
|
|
|
#208 | ||||
|
Minister
|
Citaat:
Indien je niet graag zaken publiekelijk deelt (wat ik op dit forum op sommige momenten goed snap - als je een steek laat vallen staan 10 mensen klaar om je er op af te rekenen), mag je me altijd PM'en of mailen. Citaat:
Voorts kan ik dus maar zeggen dat we het met elkaar oneens zijn. Ik heb mijn schedelpan nog niet verlaten en zou persoonlijk ook niet weten waarom ik dat zou willen doen. Iedereen die dat al gedaan heeft, zegt dat het gevaarlijk is en dat ik dat beter niet probeer. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe eraan te beginnen. Citaat:
In onze hersenen lopen heel kleine stroompjes. Ik twijfel eraan dat je met dat soort spanningen veel kan aanvangen, als je ze al kan sturen (controleren). Feit is wel dat als we ze versterken of uitlezen, we bepaalde zaken kunnen sturen met onze hersenen. But once again: buigen? Ik snap echt niet waar je hiermee naartoe wilt. Wetten zijn vergelijkingen die toelaten om bepaalde zaken uit te rekenen. Moesten andere zaken die 'buigen' dan zijn de wetten waarschijnlijk vrij nutteloos. Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#209 | |||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Ze beinvloeden elkaar niet. De moment dat je ze scheidt, gaat één een spin hebben, maar je kent die niet, spin X, en de andere een andere spin, spin Y zodanig dat de originele spin Z = X + Y. Het is maar op het moment dat je spin X of Y observeert, dat de andere zich ook bekend maakt. Vraag is hoe dat juist werkt in praktijk want via wiskunde is dit al 50+ jaren geweten. Citaat:
Laatst gewijzigd door Athelas : 16 januari 2014 om 01:03. |
|||
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Banneling
|
Citaat:
OK de macrowereld knipt ze in twee, maar de microwereld verbindt ze nog. HOE? Als ik via mijn microscoop de microwereld in kijk en in zie in die microscoop dat die atomen gesplitst zijn. En die blijven mekaar beïnvloeden, dan is er toch wel een mysterieus krachtveld dat die "impulsen" nog doorgeeft? |
|
|
|
|
|
|
#211 | |||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Bekijk het als een scheur in de realiteit veroorzaken en geconfronteerd worden met euhm... een superorganisme? Energie dat zich in alles huist? Ik zoek het mijn hele leven nog verder uit... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eraan beginnen is niets. Het besef krijgen wat je dagelijks allemaal in de weg staat om het pad van verlichting van ver te zien is eenheel andere zaak. Ik sta op, ik duw de radio op en mijn hele wezen wordt al beïnvloed met vibraties, tonen, subliminale boodschappen verborgen in reclames etc.. Ik open de post en geef me iedere morgend vrijwillig over aan iets waarin niets mij vertegenwoordigt. Citaat:
Citaat:
Buigen? ja als je vanuit je bed plots rond de eifeltoren staat te zweven, is dat buigen? Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 16 januari 2014 om 07:11. |
|||||||
|
|
|
|
|
#212 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of is het niet zo magisch als ik het me inbeeld? Citaat:
Ze zetten ene op punt A en de andere op punt B. Ze porren op A en B reageert erop alsof men ook tegen B port. En gedragen beiden zich dan niet als deeltje, of enkel eentje maar niet? |
||||
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Een double slit experiment met atomen? Wat ga je zien denk je? Hetzelfde als bij een double slit experiment met geweerkogels.
|
|
|
|
#214 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het zijn verbonden atomen die men splitst en na de splitsing (dus niet meer aan mekaar verbonden) lijken ze mekaar nog te beïnvloeden. http://www.youtube.com/watch?v=X93XMwOG66E Dat duurt 1 minuutje. Laatst gewijzigd door Peche : 16 januari 2014 om 10:24. |
|
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het hoge woord is gevallen: inbeelding. Niet voor het een of ander, maar mensen - en daar hoor jij bij - die wetenschap gebruiken voor doeleinden waar de wetenschap niet voor is gemaakt bedriegen vooral zichzelf. Dit is nog meer het geval wanneer ze op 'conclusies' springen die dezelfde wetenschap écht niet zelf trekt. Je mag allerlei 'hogere' zaken verkondigen, maar laat de wetenschap er buiten.
|
|
|
|
#216 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik beeld het me nochtans juist in. Maar gij geeft veel tekst, maar zelden links. Wat gebeurt er dan volgens U bij entanglement? U ontkent dat nog steeds. Maar waar hebben ze het daar dan over volgens U? Hoe moet ikhet mij inbeelden, schetst gij uw plaatje eens. |
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik heb wel één minuut fictie gehoord en niets meer.
|
|
|
|
#218 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het gevolg is dat wanneer 2 deeltjes verstrengeld raken er een correlatie is tussen de eigenschappen van die twee deeltjes, dat is, wanneer men de eigenschappen van een deeltje meet én die van het andere deeltje meet er een verband is tussen de gemeten eigenschappen van die deeltjes, bijvoorbeeld zal de som van hun spin 0 zijn. wanneer - in dit geval - een deeltje een spin +1/2 heeft, dan zal het andere deeltje een spin -1/2 hebben. Noch min noch meer. Wanneer men daarna één deeltje 'andere?' eigenschappen geeft dan zal het andere deeltje daar totaal niet op reageren. De verstrengeling bestaat niet meer. Voldoende om de fictie van 'verbonden atomen die te manipuleren zijn' uit de wereld te helpen?
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 16 januari 2014 om 10:45. |
|
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Verander nu atomen met electronen en wat krijgen we dan? Electronen zijn niet gebonden aan tijd, noch afstand. |
|
|
|
|