![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tja. Het voor u ongetwijfeld enigmatische is dat ik eigenlijk helemaal niet op reis moet gaan om in Frankrijk te zijn om er wat dan ook te zien of te horen, en dat er zelfs geen enkele aanpassing van mijn aard, mijn afkomst en mijn nationaliteit nodig is om er mij volkomen thuis te voelen ….. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Evenwel, en zoals hier eerder reeds gesteld, kan ik niet begrijpen dat iemand in België een universitaire studie kan aanvatten en voltooien zonder de Franse taal voldoende te beheersen. Toegelaten worden tot het universitair studieniveau betekent immers ongetwijfeld dat men het lager studieniveau met vrucht moet hebben beëindigd. Welnu, gelet op het feit dat het Frans als tweede taal luidens diverse klagers alhier verplichte leerstof is in uw Nederlandstalige scholen, houdt dit logischerwijze in dat men de Franse taal voldoende moet beheersen om aldaar te kunnen slagen…. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De enige andere remedie is dat u leert leven met het feit dat andere mensen, ja zelfs buitenlanders, ook wel eens een visie durven te uiten, zelfs al bevalt ze u niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wil mij toestaan om aan te voeren dat dergelijke “koekje van eigen deeg” gedachte nu niet bepaald de te volgen norm is als men, in een welhaast dramatisch economisch en sociaal klimaat, tot een degelijk landsbestuur wil komen. En om het slechts bij uw landsdeel te houden : ik zie totaal niet in welk voordeel Vlaanderen kan hebben bij het naar voren schuiven van politiek onbekwamen als regeringsleden. Maar….grif toegegeven, ik zie evenmin in welk voordeel een nationalistische partij als de N-VA kan bieden aan “haar” Vlaanderen door deel te nemen aan het Belgisch federaal bestuursniveau… Laatst gewijzigd door Gwylan : 27 november 2014 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is de "juist vertaalde" tekst reeds publiek gemaakt ? Ik denk dat hier wel degelijk wat meer aan de hand is dan "iets dat blijkbaar fout gelopen zou zijn".
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Minister-President
|
![]() Oef....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of "leedvermaak". ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Indien er een totaal andere "Vlaamse" betekenis zou zijn, ken ik die inderdaad niet. Dank om mij desgevallend nader in te lichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je het hebt over de verhaaltjes van geheime atomaschriftjes die de partijvoorzitters in kluizen zouden bewaren kan ik bevistigen dat N-VA de fantome staatshervorming bewust dubbelzinnig in het regeerakkoord heeft laten opnemen op het tweede blad.
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarmee is alles gezegd hierover. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 november 2014 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat een Française die zelf perfect Nederlands schrijft er zich aan stoort dat een Vlaams lid van de Belgische federale regering slecht ter Belangrijkste Belgische Taal is, maar we kunnen maar beter niet vergeten dat er tot op vandaag Franstalige ministers zijn die helemaal géén Nederlands spreken. Sleurs had beter moeten weten, en kan er maar beter rekening mee houden dat ze zich als lid van de N-VA geen énkele fout kan veroorloven, en al zeker geen fout tegen de gevoeligste plek van Franstalige Belgique: de taal van Molière. Sleurs zal zich deze les ongetwijfeld ter harte nemen. Desalniettemin is het mijn mening dat hierover twee maten en twee gewichten gehanteerd worden in de media. Ook in de "Vlaamse" media. Ik heb ze immers nooit zo van hun teut horen maken over de belabberde taalkennis van de ex.premier van Belgique. Integendeel. Hij werd zelfs geprezen voor zijn verbeterde kennis van het Nederlands. Zijn Engels was nog belabberder. Zeg maar om in de grond te kruipen van plaatsvervangende schaamte, en toch hebben we daar NIEMAND in de media spel over horen maken. http://www.youtube.com/watch?v=CnQpsCm_svg
![]() |
![]() |
#220 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En niemand heeft een meer moraliserende attitude dan jij. Of hoe denk je dat uitspraken zoals deze overkomen? Citaat:
![]() |