![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan verwachten dat minder dan 1% van de actieve bevolking dood zal gaan, waarschijnlijk zelfs VEEL minder. Dat merk je in een bedrijf niet. Dat is minder dan het normale aantal ontslagen en pensioenen. En ja, gedurende enkele weken zal er iets van 10-20% ziekteverzuim zijn voor een paar weken. En dat is het dan. Midden mei is dat dan helemaal achter de rug voor goed, en geen zorgen hierover meer. Vergelijk dat met nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men neemt waarschijnlijk zelfs niet de meest elementaire data, zoals aan elke coronapatient of die nu erg ziek is of bijna niet, een vragenlijst te geven, zoals "waar denkt gij dat gij besmet zijt en op welke manier ?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kunnen we dat weten ?? Er is niet genoeg getest
Evenementen met 60.000 plus mensen gewoon door laten gaan terwijl het zeker is dat dit heel veel nieuwe gevallen gaat opleveren? IC zullen dan hoe dan ook overbelast raken , wat ook weer een toename veroorzaakt. Ik ben er nog niet van overtuigd. Bovendien zullen er veel mensen zelf gaan besluiten zich te isoleren/ thuis te blijven. En zelfs bedrijven zullen zelf de deuren gaan sluiten. Men zal de overheid vervloeken omdat deze niets doet, zeker wanneer het aantal doden in landen die wel maatregelen nemen gaat dalen! Het niets doen idee is vooral theoretisch , het valt voor politici niet te verdedigen in de praktijk.
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 60% wisten we al. Het is wat de Chinezen nu vaststellen bij vreemdelingen die positief testen, en er zijn andere rapporten van ook. Het kan misschien ook 70% zijn. Maar alles wijst op die grootte-orde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al gezegd heb: had men niks gezegd, dan zouden de mensen pas beginnen panikeren als het al voorbij was. Zo rap ging het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het niets doen scenario is in ieder geval niet realistisch . Kwaad worden op de overheid omdat ze wel handelen vind ik dan ook een merkwaardige zaak.
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1% van de actieve bevolking is belachelijk, eerder 0,01%. Het gaat 'm niet om het sterftecijfer percé maar de langdurige behandeling van de zwaar zieken die het halen, er zijn geen medicijnen en materiaal genoeg al zijn de bedden maar half vol momenteel. Ik moet toegeven dat dit wel een probleem is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beschouw de ziekenzorg dus als totaal ineengestort en onbruikbaar. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 april 2020 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat hoeft geen bewijs. Staat treedt op omdat staat een crisis wilde genereren, een stap X in hun centraal geplande diefstalstrategie, en tegelijk verdere vrijheidsinperkingen wil doordrammen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn de voorbije decennia veel griepseizoenen gepasseerd. Diegenen die ze opliepen bleven ook thuis - er was evenmin verplichting om ziek te gaan werken, dus welke onzin is dat nou?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe es wat moeite, dit is een forum, maak het interessant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb die maatregelen al van dag 1 zien werken, ik wist van niks, verlaat werk, wil eten kopen om weekend+maandag door te komen en 4 aldi's en 2 colruyts later had ik nog niet genoeg gevonden, na worstelen tussen drommen mensen. De zaterdag erop, dito. Werkende maatregelen, LOL! Dank u wel voor uw grappige bijdrage op dit forum. Geapprecieerd. Nog zo een voorbeeld, bepaalde dag, bepaald Aldi filiaal, bewakingsagent en 5 ipv normaal 50 of zo winkelkarren beschikbaar buiten. De vent ontsmette ze niet eens (en als dat in andere gevallen wel wordt gedaan is het belachelijk oppervlakkig), maar verplichtte wel mensen een winkelkar te nemen of te wachten tot er iemand 1 terug bracht. Dus een handvol winkelkarren, die elke klant vast heeft MOETEN nemen. Moest overheid zeggen, WIJ WILLEN HET VIRUS MET OPZET VERSPREIDEN, ze zouden picobello fantastisch fenomenaal en grandioos GOE BEZIG zijn! Als laatste nog zo iets waar niemand lijkt over te denken: IK heb geen dwang nodig om beslissingen te nemen die mijn kans op ziekte oplopen verkleinen. Het is immers in mijn eigen belang. WIE HIER WIL GRAAG ZIEK WORDEN?? STA RECHT EN MAAK U KENBAAR! DE OVERHEID HEEFT U DRINGEND NODIG ALS EXCUUS ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 12 april 2020 om 17:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland is al gekozen voor een gedeeltelijke lockdown , er zijn dus nog winkels buiten de supermarkten open , en ook nog wat eettenten. Ik ga gewoon naar buiten zo vaak ik wil. Het lijkt er op dat de Nederlandse minder strenge aanpak niet slechter uitpakt dan strengere lock downs. Er bestaan hoe dan ook overbodige maatregelen die kunnen worden opgeheven.
![]() |
![]() |
#220 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt niet te vergelijken met andere griep. Kijk naar New York . Citaat:
![]() |