Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2003, 11:42   #201
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trans Am

De politieagent was toch in functie... voerde zijn werk uit.
Nee zijn werk is de orde handhaven, iemand doodschieten is niet "zijn werk" alleen in uitzonderlijke omstandigheden kan dat.

Een agent is geen militair he.

Citaat:
Een onderzoek naar de juiste feiten is normaal, maar aangeklaagd worden omdat hij zijn job uitvoerde, vind ik niet normaal of er zou tijdens het onderzoek feiten moeten opduiken die niet "volgens het boekje" gingen.
De jongen was ongewapend voordat een agent iemand mag neerschieten moet die een bedreiging vormen .

Als die een bedreiging vormde, OK dan handelde de agent correct, als hij geen bedreiging was (en hier lijkt het zo) dan moet een onderzoek uitmaken wat er precies gebeurt is en de agent aangeklaagd worden.

Citaat:
Een gewapende overval in een restaurant, waarbij onschuldige mensen zitten te eten is al geen 'kleine criminaliteit' meer hé, of heb ik het mis.
Nee en ik hoop dat de die opgepakt zware straffen krijgen.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 11:44   #202
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
En als de politie moet vuren om de mensen te beschermen dan is dat zo ,en de politie treft hier geen schuld ze deden hun werk.
Dat is de hele vraag moest de politie vuren en in dit geval lijkt het van niet, de overval was gedaan er was dus geen gevaar meer voor de klanten de jongen was ook ongewapend en dus geen gevaar voor de politie .
Oud 21 november 2003, 11:48   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Dat is de hele vraag moest de politie vuren en in dit geval lijkt het van niet, de overval was gedaan er was dus geen gevaar meer voor de klanten de jongen was ook ongewapend en dus geen gevaar voor de politie .
Was u er dan bij? Wie weet wat er zich allemaal nog heeft voorgedaan na de overval. Dat zal het onderzoek wel uitwijzen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 11:49   #204
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trans Am
Heeft er al iemand stilgestaan bij het feit hoe die politieman hem voelt. Iemand doodschieten is niet gemakkelijk te verwerken hoor, dat draag je uw hele leven mee. Moest hij toevallig de titel van deze topic zien, "Politie van Mechelen vermoordt Marokkaanse jongen van 17" ik denk dat hij het daar niet gemakkelijk zal mee hebben. Politiemannen hebben ook computers en zijn ook misschien geinterreseerd in Politiek. Foei .. voor de opsteller van deze titel.
Inderdaad, en zeker omdat het gewoon om een stoem accident gaat, !

Als het inderdaad een ongeluk was dan nog moet die politieagent aangeklaagd worden. Onopzettelijk doodslag is dat.

Hoe die politieman zich moet voelen? Slecht hoop ik wat hij gedaan heeft is ook niet min he, raar dat niemand zich afvraagt hoe de familie van diegene die doodgeschoten zich voelt.
Ik heb mij al verschillende keren afgevraagt hoe de ouders van deze jongeman zich moeten voelen
Uiteindelijk denken alle ouders dat zij een voorbeeldige zoon hebben(hen treft hier geen schuld)
Geachte Trans Am,u beschuldigt deze jongeman van het plegen van een gewapende overval,terwijl u niet kan bewijzen,dat deze een wapen in zijn hand had toen hij werd doodgeschoten.
Men heeft in de buurt drie wapens gevonden wat geen afdoende bewijs is.
Geachte Mijnheer Verkindt,u kwam tijdens uw crimineel verleden vaak in contact met het gerecht,dat maakt van u nog geen rechter.
De meningen zijn duidelijk verschillend.
Wij wachten op het resultaat van het onderzoek en op de uitspraak.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 11:52   #205
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door transAm
Ik zou als ouder van de jongen zeer zwaar tillen aan het verlies van mijn zoon (zeer begrijpelijk), maar ik zou me langs de andere kant ook diep schamen over mijn zoon gedaan heeft. Een gewapende overval in een restaurant, waarbij onschuldige mensen zitten te eten is al geen 'kleine criminaliteit' meer hé, of heb ik het mis.
Die gedachte ging ook door me heen. Ik neem aan dat de houding van die ouders ook "cultureel" bepaald werd?
Ik moest gewoon terugdenken aan het interview met de moeder van die Marokkaan die in Venlo een jongen had DOODGESCHOPT: "hij was toch zo'n lieve jongen, deed nooit iets fout.... het was de wil van Allah dat die jongen was doodgeschopt..; " enfin!

Dan die ouders van die Driss uit amsterdam die met een mes van 20cm op de politieagent was afgestormd: "racistische politie (het was een TURKSE agent notabene!) en dan bovendien nog het VERWIJT aan de nederlandse staat dat ze NIET BETAALD HADDEN om Driss te repatrieren om in Marokko te laten begraven"!

Hetzelfde "grapje" bij de ouders van de moordenaar van Patrick MOMBAERTS! Toch zo'n braaf jongetje!

De link tussen het feit dat al die mensen een regelrecht MISDRIJF hadden gepleegd en de gevolgen van dat MISDRIJF komt bij die mensen precies niet op!

Degene die nu bij de roofoverval in Mechelen nog voortvluchtig is, is dan ook nog een BROER van degene die doodgeschoten werd! Je zou als vader toch in de grond kruipen van schaamte! maar nee! een klacht indienen! enfin zeg!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 11:54   #206
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Was u er dan bij? Wie weet wat er zich allemaal nog heeft voorgedaan na de overval. Dat zal het onderzoek wel uitwijzen.
Nee ik zeg gewoon waar de bewijzen die er nu zijn op aansturen, sommigen hier denken al dat ze alles weten .
Oud 21 november 2003, 11:56   #207
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
En als de politie moet vuren om de mensen te beschermen dan is dat zo ,en de politie treft hier geen schuld ze deden hun werk.
Voor zover ik gelezen heb BOTSTE de overvaller op de politieagent die met getrokken wapen de achtervolging inzette, waardoor het schot afging!

Dat die agent zijn wapen getrokken had, kan je hem moeilijk kwalijk nemen vermits het om een GEWAPENDE overval ging.
Of hij nu gewapend botste of ongewapend botste nadat hij het wapen had weggegooid maakt hier weinig verschil uit. Indien hij zich rustig en kalm had overgegeven had hij niet met volle geweld tegen te politieagent aangebotst. Als je natuurlijk wil vluchten in de verkeerde richting heb je brute pech!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 21 november 2003, 11:57   #208
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Die gedachte ging ook door me heen. Ik neem aan dat de houding van die ouders ook "cultureel" bepaald werd?

Citaat:
Ik moest gewoon terugdenken aan het interview met de moeder van die Marokkaan die in Venlo een jongen had DOODGESCHOPT: "hij was toch zo'n lieve jongen, deed nooit iets fout.... het was de wil van Allah dat die jongen was doodgeschopt..; " enfin!

Dan die ouders van die Driss uit amsterdam die met een mes van 20cm op de politieagent was afgestormd: "racistische politie (het was een TURKSE agent notabene!) en dan bovendien nog het VERWIJT aan de nederlandse staat dat ze NIET BETAALD HADDEN om Driss te repatrieren om in Marokko te laten begraven"!

Hetzelfde "grapje" bij de ouders van de moordenaar van Patrick MOMBAERTS! Toch zo'n braaf jongetje!

De link tussen het feit dat al die mensen een regelrecht MISDRIJF hadden gepleegd en de gevolgen van dat MISDRIJF komt bij die mensen precies niet op!

Degene die nu bij de roofoverval in Mechelen nog voortvluchtig is, is dan ook nog een BROER van degene die doodgeschoten werd! Je zou als vader toch in de grond kruipen van schaamte! maar nee! een klacht indienen! enfin zeg!
Ach ja nog iemand wat voorbeelden van de laatste eeuw?

Zelfs al was die jongen een veroordeelde moordenaar dan nog kan de politie die niet doodschieten zonder reden .
Oud 21 november 2003, 11:58   #209
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Onze wetgeving''iedereen die een crimineel feit pleegt,en nadien in de verkeerde richting vlucht wordt doodgeschoten''
Graag uw antwoord circe.
Oud 21 november 2003, 12:02   #210
k9

Standaard

Citaat:

Voor zover ik gelezen heb BOTSTE de overvaller op de politieagent die met getrokken wapen de achtervolging inzette, waardoor het schot afging!
Dus de jongen vluchte weg de politie zette de achtervolging in en opeens botsen ze op elkaar? Kijk als je wegvlucht dan vlucht je VAN de politie WEG. Wat jij dus zegt is onmogelijk of de jongen moest in plaats van vooruit per ongeluk achteruit gelopen hebben.

Citaat:
Dat die agent zijn wapen getrokken had, kan je hem moeilijk kwalijk nemen vermits het om een GEWAPENDE overval ging.
Of hij nu gewapend botste of ongewapend botste nadat hij het wapen had weggegooid maakt hier weinig verschil uit. Indien hij zich rustig en kalm had overgegeven had hij niet met volle geweld tegen te politieagent aangebotst. Als je natuurlijk wil vluchten in de verkeerde richting heb je brute pech!
Nee ik neem die agent niks kwalijk als hij zijn werk doet maakt niet uit zelfs al is het gewoon een ongeluk dan nog steeds is dat strabaar. Een politeagent heeft nu eenmaal veel verantwoordelijkheid en dat gaat dan ook 2 richtingen op.
Oud 21 november 2003, 12:02   #211
Trans Am
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Geachte Trans Am,u beschuldigt deze jongeman van het plegen van een gewapende overval,terwijl u niet kan bewijzen,dat deze een wapen in zijn hand had toen hij werd doodgeschoten.
Men heeft in de buurt drie wapens gevonden wat geen afdoende bewijs is.
Volgen het Artikel in "Het Laatste Nieuws" (regio Mechelen) hebben ze in de omgeving van de doodgeschoten jongen twee vuurwapens en een busje pepperspray gevonden. Hou zijn die daar gekomen denkt ge... Die lagen daar al of zo?

Is het dan geen gewapende overval ? Of moet je met een Tank afkomen om in de categorie 'gewapende overval' te komen ?
Trans Am is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 12:05   #212
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Ik speel even de advocaat van de duivel.
Deze werden daar gelegt om de politieagent in te dekken
Wanneer men o.a.geen vingerafdrukken vindt van het slachtoffer op dit wapen,dan heeft u geen bewijzen.
Wanneer u voor mijn rechtbank stond mocht u vertrekken.
Heeft u videobeelden(jongeman met wapen in hand)
Twee vuurwapens en drie daders
Oud 21 november 2003, 12:10   #213
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach ja nog iemand wat voorbeelden van de laatste eeuw?

Zelfs al was die jongen een veroordeelde moordenaar dan nog kan de politie die niet doodschieten zonder reden .
Die twee voorbeelden uit Nederland zijn van de laatste maand of zo.

Die Driss werd doodgeschoten uit zelfverdediging omdat hij de agent aanviel.
In mijn andere voorbeelden werd niemand doodgeschoten, doch aangehouden! Maar zelfs dat blijkter teveel aan te zijn!

Oud 21 november 2003, 12:13   #214
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nee ik zeg gewoon waar de bewijzen die er nu zijn op aansturen, sommigen hier denken al dat ze alles weten .
Welke bewijzen ?
Zover ik weet zijn er alleen aanwijzingen, het ging om een gewapende overval door gemaskerde mensen.
Er zijn ter plaatse drie wapens gevonden en die zijn niet van mij.
Er zijn drie verdachten aangehouden.
Dat is het enige wat ik weet en dat laat mij niet toe te veronderstellen dat de agent een fout gemaakt heeft.
Er zijn hier inderdaad mensen die denken dat wel te weten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 12:14   #215
Trans Am
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Ik speel even de advocaat van de duivel.
Deze werden daar gelegt om de politieagent in te dekken
Wanneer men o.a.geen vingerafdrukken vindt van het slachtoffer op dit wapen,dan heeft u geen bewijzen.
Wanneer u voor mijn rechtbank stond mocht u vertrekken.
Ook al vinden ze geen vingerafdrukken van de jongen op één der wapens (wat me sterk zou verwonderen) zijn deze wapens gebruikt tijdens de overval. Dan is hij volgens de wet minstens medeplichtig aan een gewapende overval (in het bijzijn van onschuldige mensen op de koop toe).

Dat die wapens daar gelegd zouden zijn om de agent in te dekken, dat gelooft u zelf toch niet...
Trans Am is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 12:17   #216
Tegendradigaard

Standaard

Ik heb soms de indruk dat voor sommige mensen allochtonen altijd onschuldig zijn. Omgekeerd ook.

De moraal van het verhaal : doe geen overvallen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 12:18   #217
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dus de jongen vluchte weg de politie zette de achtervolging in en opeens botsen ze op elkaar? Kijk als je wegvlucht dan vlucht je VAN de politie WEG. Wat jij dus zegt is onmogelijk of de jongen moest in plaats van vooruit per ongeluk achteruit gelopen hebben.
Hallo? Aarde aan Mars? Het MacDonalds gebouw is een VIERKANT! Het werd omsingeld door de politie maar dat hadden ze niet op voorhand verwittigd! Dus die gast zag politie aan de ene zijde en liep naar de andere zijde en kijk: wie kwam er vanachter het hoekje kijken? oeps... de andere politieagent !

Citaat:
Nee ik neem die agent niks kwalijk als hij zijn werk doet maakt niet uit zelfs al is het gewoon een ongeluk dan nog steeds is dat strabaar. Een politeagent heeft nu eenmaal veel verantwoordelijkheid en dat gaat dan ook 2 richtingen op.
Ik kan enkel een gelijkenis vinden indien vb. de voortvluchtige overvaller de aangrenzende ontzettend drukke baan had overgestoken en pardoes onder een kamion was terechtgekomen. Die chauffeur zou de overvaller dan ook totaal niet kunnen ontwijken.
Ik weet niet of er daarvoor straffen worden uitgesproken.

Oud 21 november 2003, 12:22   #218
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Citaat:

Welke bewijzen ?
Zover ik weet zijn er alleen aanwijzingen, het ging om een gewapende overval door gemaskerde mensen.
Er zijn ter plaatse drie wapens gevonden en die zijn niet van mij.
Er zijn drie verdachten aangehouden.
Dat is het enige wat ik weet en dat laat mij niet toe te veronderstellen dat de agent een fout gemaakt heeft.
Er zijn hier inderdaad mensen die denken dat wel te weten.
Er zijn geen schoten gelost door de overvallers, de jongen zelf had geen wapen op zich (in de buurt gevonden is iets anders dan bij zich hebben) ,...

Het gaat er niet over of die jongen al dan niet betrokken was in een gewapende overval het gaat hem erover of die jongen op het moment dat hij doodgeschoten werd een bedreiging was.
Oud 21 november 2003, 12:24   #219
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik heb soms de indruk dat voor sommige mensen allochtonen altijd onschuldig zijn. Omgekeerd ook.

De moraal van het verhaal : doe geen overvallen.
Het sindicaat van de agenten zou beter de agenten de richtlijn geven, dat wanneer er een oproep is voor een overval, dat ze beter zouden in het bureau blijven zitten.
Vandaar enkele straathoek, pleintjeswerkes opbellen, en verder alleen het uur van de oproep noteren.
Ze moeten alleen maar buiten komen om Alcohal controles te doen. Zeer zeker geen drugscontrole.
En als het even kan een selectieve (geen ministers) snelheiscontrole doorvoeren. Verder bij inbraken, na de daad de slachtoffers verbaliseren omdat hun TV zichtbaar was van op straat, en zo de rechtstreekse aanleiding waren voor de diefstal.
U gaat toch niet denken dat ik een vijsje mankeer? Toch?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 12:25   #220
k9

Standaard

Citaat:

Hallo? Aarde aan Mars? Het MacDonalds gebouw is een VIERKANT! Het werd omsingeld door de politie maar dat hadden ze niet op voorhand verwittigd! Dus die gast zag politie aan de ene zijde en liep naar de andere zijde en kijk: wie kwam er vanachter het hoekje kijken? oeps... de andere politieagent !
En lees nu jouw verhaal nog eens dat is dus iets anders.

Citaat:
Ik kan enkel een gelijkenis vinden indien vb. de voortvluchtige overvaller de aangrenzende ontzettend drukke baan had overgestoken en pardoes onder een kamion was terechtgekomen. Die chauffeur zou de overvaller dan ook totaal niet kunnen ontwijken.
Ik weet niet of er daarvoor straffen worden uitgesproken.
Loop jij eens onder een vrachtwagen we zullen zien of die veroordeelt word (ja dus) .

Zelfs per ongeluk is doodslag strafbaar als het inderdaad een ongeluk was dan hoop ik dat de rechter hem niet bestraft .
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be