![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga daar niet uitgebreid op antwoorden, maar toch dit.
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat er zeker tussen de 160 en de 180 000 jobs zijn gecreeërd. Dat kun je integraal steken op de economische groei, maar dat is ook wel een beetje langs de makkelijke kant. Volgens OESO - iemand zei dat op het linkse forum hier - zou 90% van die jobs er sowieso gekomen zijn. Ik vind dat nog steeds 10% jobs die 'kunnen' tellen. En dat niet alleen, de uitkeringen zijn welvaartsvast gemaakt en alleen maar gestegen. En ik heb nog nooit iemand horen klagen - als werknemer - over de automatische indexering van de lonen. Maar daardoor wordt ons land wel 'duurder'. Het niet belastbaar inkomen is gestegen. Dat vind ik belangrijker dan die 'belastingsverlagingen'. Het Phoenixproject verwijten vind ik onterecht. De privé is daar integraal schuldig voor, imo. Maar goed, laten we het proces afwachten. Het is een traditie dat ministers opstappen als iets in hun kabinet (al dan niet waar ze zelf veel aan kunnen doen) opstappen. Of het efficient en 'positief' is, is iets anders. Het had getuigt van grote eer als de ministers in kwestie de eer aan zichzelf hadden gelaten (en eventueel een minister uit de oppositie daar hadden gezet, dat had pas cool geweest). Maar het is niet gebeurd. Is dat persé slecht? Wel, een ministerie in de steek laten is ook niet alles, natuurlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Europees Commissaris
|
![]() Zet ff die nichterige roze bril af en bekijk dat filmke nog ne keer ......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Dat je sommige onware zaken positief vindt, wist ik al langer. ![]() Maar goed, ik luister. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen belastingverhoging vind ik belangrijker dan een belastingverlaging in de Belgische contect. We hebben een rare nationaliteitswetgeving. Met die kritiek ga ik akkoord. 'Veiligheidsbeleid' is justitie + politie. Een deel is in orde. Nu het ander nog. En levenslang is niet gemiddeld 12.5 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 9 juni 2007 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() Nv-a zuigt.
Buiten gatlekken voor cd&v kunnen en zullen ze niets mogen. Nv-a is belange niet zo voor de vlaamse zaak als het vb. Bartje dewever heeft er geen enkel probleem dat er 6M euro subsidies worden gegeven aan de 7-9tal erkende moskeeen in ons landje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() Subsidies voor islam: pittig debat in Vlaams parlement
Zoals bekend heeft de Vlaamse regering op aandringen van de VLD beslist om het licht op groen te zetten voor de subsidiëring van tot 200 moskeeën met 6 miljoen euro Vlaams belastinggeld. Gisteren ging ik met VLD-minister Keulen in een stevig debat over dit onwenselijke plan. Nog voor de stukken gedrukt zijn, hier in primeur een paar uittreksels uit de parlementaire handelingen. De heer Rob Verreycken: Mijnheer de minister, vorige vrijdag heeft de Vlaamse Regering het licht op groen gezet voor de massale subsidiëring van de islam in Vlaanderen. (…)Ik denk dat dit een historische vergissing is. Het is ook een historische sprong voorwaarts voor de islam in Vlaanderen, want het is de grootste overwinning sinds de erkenning ervan in 1974. (…) Inburgering enerzijds en versterking van de islamitische zuil in Vlaanderen anderzijds zijn niet verenigbaar. Het is ofwel meer inburgering en bijgevolg een terugdringen van de invloed van de islam, ofwel het subsidiëren van de islam en dus meer islam, maar dan ook minder inburgering. Dat is uiteindelijk namelijk de basis van dit hele dossier: de islam is geen godsdienst als een andere, de islam is een gevaar voor Vlaanderen en een gevaar voor Europa, en elke subsidiëring met Vlaams belastinggeld moet worden afgewezen. (Applaus bij het VB) De heer Bart De Wever: Mijnheer de minister, ik heb op zich geen moeite met de erkenning van de islam en met alle consequenties die daaruit voortvloeien. (…) Minister Marino Keulen: (…) De vraag is door welke bril je naar de samenleving kijkt. Als de heer Verreycken zegt dat meer islam minder inburgering betekent, zegt hij eigenlijk dat moslims geen Vlamingen kunnen zijn. In wezen is dat schandalig. Het betoog dat de heer Verreycken hier heeft gehouden is er een van afwijzing en uitsluiting, en eigenlijk een betoog dat in dit glazen huis niet thuishoort, als we praten over fundamentele rechten van de mens en over de Grondwet. (Applaus bij Groen!, sp.a, Spirit en de VLD) De heer Rob Verreycken: (…) Als de Vlaamse overheid subsidies geeft, dan moet dat gebeuren in het algemeen belang en met een duidelijk doel. Als ik u vraag wat dat doel is en hoe u zult controleren dat dit wordt gerespecteerd, dan schuift u de bal door naar politie en gerecht. U doet dus zelf absoluut niets! U zet de geldsluis open voor de islam zonder ernstige waarborgen en zonder ernstige controle. U laadt op die manier een verpletterende verantwoordelijkheid op u. We zullen in de loop der jaren zien tot wat dit in de praktijk zal leiden. U zult bijvoorbeeld moskeeën erkennen die in het Antwerpse geld ophalen om te sturen naar de families van zelfmoordterroristen in Israël. Dat gebeurt nu al. U zegt dat ik een betoog houd van afwijzing van de islam. U hebt groot gelijk en ik ben daar fier op. Ik zet me daarmee in een Europese traditie van 1500 jaar. (Applaus bij het Vlaams Belang) Tot zover de uittreksels uit het debat. Zoals u ziet staat Vlaams Belang alleen in het verzet tegen de subsidiëring van de islam: de VLD blijft fanatiek het subsidiëren van de islam met uw belastinggeld verdedigen, en krijgt daarvoor applaus van alle andere partijen, waaronder ook de N-VA, die bij monde van Bart De Wever geen enkel probleem heeft met 6 miljoen euro Vlaams belastinggeld voor de islam… |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Staatssecretaris
|
![]() Soms doet hij toch eens iets goed, ons Bartje...
En Fluppe? Ach, hij is toch zo voorspelbaar meneer... Same shit, different day. Fluppes techniek bestaat erin uitgebreid de N-VA te bashen en zijn klassieke one-liners uit de kast te halen. Ik wil mij focussen op één zin van De Winter. "Zonder ons zouden heel wat problemen niet eens bespreekbaar zijn in het parlement..." Au contraire, mon ami, zonder jullie zouden heel wat problemen net heel wat bespreekbaarder zijn, wetende dat niemand in hetzelfde hoekje als VB wil geduwd worden en dus maar de hete hangijzers mijdt... Na dit debat rest mij nog maar één conclusie: enkel domme Vlamingen stemmen op VB. En jammer genoeg zijn er véél domme Vlamingen, zij bewijzen eigenlijk alleen maar dat Vlaanderen misschien beter toch maar niet onafhankelijk wordt, en dat is jammer voor echte Vlaams-nationalisten... Was de N-VA maar nooit samen gegaan met de CD&V... |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat het voor Dedecker over en out is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nv-a is helemaal geen vlaamse partij zoals het vb.Je laat met ons geld geen geld geven aan moskeeen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat is net het probleem van het Vlaams Belang. Zij kunnen geen compromissen sluiten. Hun harde islamdiscours maakt velen vies van hun én heeft er toe geleid dat niemand én hun goede standpunten durft overnemen én de problemen durft onderkennen om niet in hetzelfde hoekje geduwt te worden. En dat is jammer, want niet alles wat van het Vlaams Belang komt is slecht of bedorven, maar ze maken zichzelf wel onmogelijk. Ik zou eens willen dat iemand Dewinter de vraag stelt of zij hun harde en onmogelijke islamprogramma willen laten voeren om aanvaardbaarder te worden en zo op termijn echt de Vlaamse onafhankelijkheid te bereiken. Benieuwd wat zijn antwoord daarop gaat zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Ik wist niet dat dedecker voor een onafhankelijk_vlaanderen is???lol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat is ook weer zo'n typische hypocriete houding van veel Vlamingen. Moslims moeten zich integreren en werken, maar als een moslim dan wil werken, mag dat niet in mijn huis (zie de zaak Feryn maar). Hypocriet tot op het bot, dat zijn de VB*kiezers... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik ben vrijzinnig,en ik pleit voor duits model waar iedereen zelf moet aanduiden voor welke godsdienst deze wil betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het zijn eigenlijk Dewinter en co die anti-Vlaams zijn maar de Vlaamse Zaak alleen maar gebruiken als schaamlapje. Vertel mij eens hoe jouw partij concreet de Vlaamse onafhankelijkheid gaat bepleiten, goed wetende dat zulks nooit bekrachtigt zal worden in de internationale gemeeschap. Zelfs in de VS of Israël, nochtans twee landen waarmee menig VB'er dweept wegens dezelfde vijand, moet men niets van jullie weten... |
|
![]() |
![]() |