![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In 1985 en ook later werkte ik lange tijd in China nabij Shanghai. Ik beleefde er een zeer leerzame en interessante tijd.
Ik kreeg er zowaar sympatie voor een schijnbaar ècht democratische samenleving, waar de fabrieksdirecteur en de minst geschoolde arbeider nauwelijks te onderscheiden zijn. Allemaal op de fiets, allemaal dezelfde kledij, allemaal eenzelfde eenvoudige woning. De verschrikking van de culturele revolutie was voorbij en het land haalde opgelucht weer adem: er komen andere tijden! In 1989 verstoorde het bloedbad op Tienanmen brutaal mijn naïeve droom. Ericf, ik wordt nooit communist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bij de VPRO op Nederland is prof. Van Broeckoven gast.
U weet wel, die mevrouw die maar 1/5 van haar tijd aan politiek wil spenderen. Het multi-cuturele drama op het Kiel kwam aan bod met als inleiding een oude reportage met een echte VB-er op café: "zwaaaaanst na ni hé....." Eindconclusie van de prof:" denken dat na 1 �* 2 generaties er een harmonieuze multiculturele samenleving vanzelf zou ontstaan , was héél naïef ". Nadat VB hier bijna 20 jaar voor waarschuwt, vreemdelingenstemrecht,schijnhuwelijken, verloederde wijken, autochtonen weggepest....enfin u kent het lijstje. 2 opmerkingen: -zou er iets over het multi-culturele drama in het eindrapport van Pétrick staan ? -zou de prof beseffen dat het grootste deel van haar elektoraat bestaat uit deze "nieuw" belgen ? Een schoolvoorbeeld van de puinhopen van paars. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 18 augustus 2007 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het geknoei van 8 jaar paars en 18 jaar SPA kunnen we dagelijks lezen in de actualiteit:
De kleinste lonen worden het allerhoogst belast in België volgens OESO. Anders was de Guy altijd paraat om te pronken met OESO-cijfers. Met dank aan de SPA uit naam van de kleine man/vrouw met een klein loon ,klein pensioen , ....... Laatst gewijzigd door boerenverstand : 20 augustus 2007 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De dynastie Van den Bossche.
De ma van Freya, een filologe, is benoemd voor de raad voor breedband technologie of zoiets ....door de vlaamse regering. Nog een laat blijkje trouwens van het "goed bestuur" van Yves. De man van Fientje kreeg ook nog een fijn overheids-jobke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Europees Commissaris
|
![]() Mensen zijn gemaakt om zich te profileren, zich te onderscheiden, zich te innoveren, zich te onderrichten, zich te ontwikkelen. Ge kunt geen samenleving in stand houden met de illusie dat iedereen gelijk is. Er gaan er altijd meteen een hoop gaan profiteren, en een andere hoop gaat stiekem toch proberen de grenzen van het gelijkheidsprincipe met de voeten te treden. Met iedereen evenveel (allé in theorie natuurlijk, want ge hebt altijd een vegeterende elite die zich grenzeloos verrijkt op de kap van het grote gelijkheidsprincipe van de onmondige massa) toe te bedelen gaat ge automatisch een hele grote hoop mensen begrenzen in hun mogelijk-en vaardigheden, en een andere hoop juist overwaarderen. Daar moeten vroeg of laat vodden van komen, tenzij ge een ijzersterk staatsapparaat hebt, gelinkt aan een dito verklikkerssysteem. Neen, het kan dus echt niet zonder het andere.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jemen? Roemenië? Bulgarije? Polen? Hongarije? Tsjechoslowakije? Albanië? Ex-Joegoslavië? Vietnam? (binnen twintig jaar zullen hun fietskes daar ook volledig vervangen zijn door toyota's en landrovers) Cuba laat ik er buiten omdat er toch altijd het embargo van de Amerikanen gaan aanwenden om het grote verval van Havana en andere steden te verklaren. Allé, der moet toch ergens een plaats zijn waar het lukt zonder verval en ellende?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vandaag lezen we dat ma Detiége "vergeten" is haar lijst aan mandaten en functies binnen te brengen.
Elke dag prijs voor SPa ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
De sociaal democratie wil maar één ding: een democratische vorm van bestuur van de economie, en dit om te voorkomen dat knoeiers het voor het zeggen hebben. Dit vermijdt rampen, zet milieuverwoesters in de kou, het pakt mensen die hun winst laten prefereren op de gezondheid van de bevolking en van hun werknemers. Het laat producten maken die het publiek wenst en niet die welke we niet nodig hebben of die zelf schadelijk zijn. De sociaal democratie wil het winstprincipe aanvullen met morele, ecologische, sociale en lange termijn economische wijzen van besturen. Al de rest is platte demagogie en volksverlakkerij. Waarom zouden mensen een creatieve baas, die zorgt voor werk, nieuwe productiemethodes wegstemmen? Omdat ze dan minder gaan verdienen? Nonsens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
bij de PS in Charleroi of in de rest van Wallonië met 16% werklozen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- Wie hier woont en belastingen betaalt heeft sowieso stemrecht (cfr. ook de Amerikaanse grondwet) - Snel Belg of niet snel Belg: de wereld is van iedereen, en iedereen heeft het recht zich om het even waar te vestigen - we zijn toch ook in Congo gaan wonen en de Britten over de ganse wereld, waarom mag omgekeerd dan niet? - criminaliteit is er altijd geweest, het was in de Middeleeuwen nog erger dan nu en ook later- herinner u de bendes , ook in Vlaanderen (o.a. Baekelandt, om er maar één te noemen, maar ze waren overal) - Corruptie: is inherent aan de macht: zie wat Fientje Moerman doet, zie wat de CVP vroeger ten tijde van de 'CVP-Staat' gedaan heeft- of ben je die schandalen vergeten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Alle gekheid op een stokje: zonder de PS is er gewoon niets mogelijk, en niet de PS is de boeman, wel de franstalige MR-bourgeoisie rondom Brussel - Vlaanderen vergist zich van vijand! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k heb vandaag een hoop zitten google'en (ik zocht naar de hoeveelheid uitkeringen - alle uitkeringen - die in beide gewesten (procentueel dan) werden uitgekeerd, maar vond ze niet. Wat ik wel vond, waren de werkloosheidscijders. (Enfin, van 2006.) Vlaanderen: 5 Wallonië: 11 Brussel: 17 Dus hoe kom jij aan die 16 als ik vragen mag? (Niet aanvallend bedoelt, ik probeer gewoon een hoop informatie daarover t everzamelen voor mijn blog.)
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
Die 16% herinner ik me, maar een juiste verwijzing heb ik niet. dus mogelijk fout. Maar 11 is meer dan het dubbel van 5!! al meer dan erg genoeg. Ik hoop dat 16 niet juist is, Een hoog cijfer maakt me niet gelukkig! Meer info, ook over verdoken werkloosheid in wallonië vind je bij: website VB-->dossies-->Het Waalse immoblisme-->pijnlijke vaststelling veel info komt er van Destexhe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die link gaan we direct eens lezen, se. (Iemand die me verder kan helpen ivm de totale som van uitkeringen?)
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
Welke snoodaart kan nu iets hebben tegen de PS? In Charleroi werden alle bestuursleden in verdenking gesteld. Ze moesten allemaal 'terugtreden'. Een kleine garnaal als de minister president van Wallonië was er ook bij. Die werden vervangen door anderen die boven alle verdenking stonden. Jammer genoeg werden die nu op hun beurt ook in verdenking gesteld. Allemaal leden van de PS. Door al die stroom van schandalen werd tijdens de laatste verkiezingen de PS verslagen door de MR voor het eerst sinds Adam en Eva. Maar dat is allemaal nog niets. Nu is er in Vlaanderen 'stemmingmakerij' tegen die maagdelijke PS! Toch wel erg hé! Ondank is 's werelds loon. Laatst gewijzigd door luc broes : 23 augustus 2007 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
Een reden van dat hoge cijfer is oa het hoge aantal niet geïntegreerde allochtonen die door de PS werden binnengehaald als nieuw kiesvee, en de manifeste onwil van de Franstaligen om Nl te leren. Niet bepaald de schuld van de Vlamingen. Laatst gewijzigd door luc broes : 23 augustus 2007 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |