Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2007, 10:26   #201
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Als ik het allemaal goed versta is een mens die bestolen wordt en het daar niet mee eens is een Vlaams Belanger die zou moeten opgesloten worden en is die persoon die zich onrechtmatig toegang verschaft tot diens huis om er te stelen een arme sukkelaar die honger heeft,dus als men steelt krijgt men een eigen huis en een bezoldiging zodat hij niet meer uit stelen hoeft te gaan,ik denk Marlientje dat dit zelfs voor links totaal onbegrijpbaar is.
Ik versta wel een beetje wat je wil zeggen hoor,als iedereen genoeg had zou er minder misdaad zijn nietwaar?
Maar hoe zou je beletten dat er dan nog veel verschil zou zijn tussen mensen?
En zou dat verschil dan weer niet leiden tot diefstal?
Maar wanneer heeft iemand genoeg. Kijk naar de geachte linkse politici (Vlaams/waals), vette uitkering maar toch nog sjoemelen in de hoop op meer. Kijk naar het koningszoontje, vette dotatie maar volgens zijn normen te weinig. Kijk naar een bepaalde schepenen in a'pen tijdens het visa verhaal een maandwedde van 110.000 frankskes en vond dit een armoezaaiers loontje. Dus wanneer is genoeg, zal zeker afhangen van de persoon.

Iemand die criminaliteit aanvaardbaar vind en criminelen wil verkopen als slachtoffers van een onrechtvaardige maatschappij is ofwel zelf crimineel of zou snel orde moeten scheppen op haar bovenverdieping, zulke personen zou men beter nauwlettend in het oog moeten houden voor haar eigen veiligheid en deze van de samenleving.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 10:27   #202
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
kom maar eens in handen van een poliscombi vol met Debie-klonen
zou het ook wel weten
nog meer onzin.
Het ene rechtvaardigt het niet

Laatst gewijzigd door driewerf : 9 december 2007 om 10:28.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 10:55   #203
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
De autohandelaar heeft dus niets fout gedaan.

Gaat Marlientje hem nu haar verontschuldigingen aanbieden omdat ze hem hier publiekelijk van moord heeft beschuldigd ?

Of past dit binnen haar "linkse" strategie om slachtoffers als schuldigen aan te duiden, en de criminelen steeds maar goed te praten ?

Toch wel zielig he : ne recideverende crimineel pleegt diefstal na diefstal, hij had op zijn vlucht heel goed een onschuldige voetganger of fietser van de weg kunnen maaien, en nu krijgt hij toch geen nieuwe kans meer zeker...

Ik ben ervan overtuigd dat die politieagente die vorige week doodgeschoten is als mens 100x meer waard was dan dit uitschot ... Ik vind dat de kranten aan dit fait divers veel te veel aandacht besteden. Begraven en vergeten.
Voor mij moeten inbrekers niet absoluut sterven, maar zoiets maakt toch deel uit van de risico's verbonden aan dit beroep. (zoals voor politie-agenten ). Niet komen zagen dus. Men kan de mensen moeilijk vragen om tevreden te zijn als men hen komt bestelen. Veel erger vind ik bvb een dief die iemand uit de weg ruimt om zich uit de voeten te kunnen maken, en/of niet herkend te worden. Dat komt ook voor.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 12:05   #204
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
63 jaar, arme toch en nog steeds geen medeleven,misschien ging hij wel op pad voor de kleinkinderen...
En zelfs al deed hij dat, wat dan nog? Dat praat diefstal goed?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 12:07   #205
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Der zijn ergere dingen in het leven,inbraak is slechts witteboordcriminaliteit.
Wat verlies je, wat materiele zielloze dingen,waarom die mens te lijf gaan met geweren en knuppels, dat is pas waanzin.
Is dat een uitnodiging zodat ze bij jou de boelleens mogen leeghalen?

Waarom die mensen te lijf gaan? Omdat ze inbreken, omdat ze stelen en omdat ze zeker nit daar horen te zijn.
Oud 9 december 2007, 12:15   #206
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En zelfs al deed hij dat, wat dan nog? Dat praat diefstal goed?
Als die kinderen hebben dan zeg ik volmondig ja. Kinderen die sterven van de honger is ook niet goed toch?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 12:20   #207
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
het schijnt je te ontgaan dat het niet aan jou is rechter te spelen
het is aan jou om bestolen te worden en daarmee uit!

Laatst gewijzigd door luc broes : 9 december 2007 om 12:46.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 12:23   #208
luc broes

Standaard

Citaat:
Inbreker sterft na achtervolging door bewoners in Hasselt

Zal het weer gebeuren, en wanneer de arme donder een allochtoon is,komt er zeker niet van in huis.
Racist!
Het gaat over een inbreker en jij denkt al onmiddellijk aan een allochtoon
Jij moet zonder meer voor de rechtbank gesleept worden!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 12:40   #209
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als die kinderen hebben dan zeg ik volmondig ja. Kinderen die sterven van de honger is ook niet goed toch?
Er zijn genoeg instanties en mogelijkheden om d�*t te vermijden.
Wil je daar geen gebruik van maken, dan is inbraak en diefstal geen valabel excuus, laat staan dat dat goedgepraat kan worden. Als hij bij mij binnenkomt, dan maakt het me geen barst uit of hij dat doet voor zichzelf of zijn kinderen.
Oud 9 december 2007, 13:53   #210
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
We zien het in antwerpen,brussel,mechelen,gent ect...hoe veilig het er is en hoe leefbaar,ts.
Wakker worden mens en doe die rooie bril af;er gebeuren in antwerpen en brussel iedere dag minstens 150 criminele feiten en in gent rond de 80.
Het vb is er niet aan de macht;het zijn uw vriendjes die aan de macht zijn en er geen kloten aan doen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 14:42   #211
Marlientje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
We zien het in antwerpen,brussel,mechelen,gent ect...hoe veilig het er is en hoe leefbaar,ts.
Wakker worden mens en doe die rooie bril af;er gebeuren in antwerpen en brussel iedere dag minstens 150 criminele feiten en in gent rond de 80.
Het vb is er niet aan de macht;het zijn uw vriendjes die aan de macht zijn en er geen kloten aan doen.
heeft u daar harde bewijzen voor? feiten, rapporten,... geen veronderstellingen enzo
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2007, 14:48   #212
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
heeft u daar harde bewijzen voor? feiten, rapporten,... geen veronderstellingen enzo
Zucht,dat is vrijgegeven door de politie zelf.
Ik heb daar echt geen zin om dat alweer te gaan opzoeken.
Geloof je mij niet,uw probleem,dan raad ik u aan om zelf eens de moeite te doen om het na te gaan.

Maarja,de politie zijn allemaal leugenaars niewaar.

Als jij het normaal vind dat er zoveel feiten gebeuren in vele gevallen terwijl jij ligt te slapen en alweer geen flauw benul hebt.
Zelfs in mijn gemeente zijn er alweer inbraken in huizen geweest en tgaat hier ook van kwaad naar erger en zijn meestal mensen die hier niet wonen of geboren zijn die hier komen inbreken;ik spreek over polen,litouwers ect....
Oud 9 december 2007, 14:50   #213
Marlientje
Banneling

Standaard

Kan best, maar het is maar een inbraak en zo dramatiseren hoeft nu ook weer niet zoals in deze topic. Materiele dingen zijn vervangbaar en verzekerbaar,
een mensenleven is veel meer waard. Leren delen en uw huis openstellen
voor zij die het minder goed hebben,eerst geven en dan krijg je dubbele terug.
Dat is de Blijde Boodschap !
Oud 9 december 2007, 14:53   #214
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan best, maar het is maar een inbraak en zo dramatiseren hoeft nu ook weer niet zoals in deze topic. Materiele dingen zijn vervangbaar en verzekerbaar,
Hoeveel van die sukkelaars heb jij zo in huis? Hoeveel help jij er en wat kosten ze u per maand?
Oud 9 december 2007, 14:54   #215
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Marlientje, trek eens een minirokje aan, en ga na valavond een toerke doen in een allochtonenbuurt. Tiens, waarom niet in Antwerpen, in Zurenborg. Of neem eens de dezelfde lijnbus als Guido DeMoor. Maar...nu ik er aan denk, mischien gaat u dat prettig vinden ? Er zijn zo van die vrouwen...
Oud 9 december 2007, 14:58   #216
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Een inbraak,het is maar een inbraak?Denk mss eerst eens wat verder na aub.
Hoe komt het dat ze naar hier komen?
Waarom word er hier nauwelijks iets tegen gedaan?
En die meer dan 150 criminele feiten per dag gaat niet alleen over inbraken in wagens en huizen maar alsook over mensen bedreigen met wapens en om hun geld en gsm en dergelijke af te geven,fiets en bromfiets diefstallen,al wat je maar kan bedenken.
Het gaat hem om veel meer dan alleen maar inbraken.
Je hebt ook nog carjacking.
Ze hebben ondertussen al 2maal in m'n wagen ingebroken;ik heb nu al geen geld op overschot en dan moet ik duizenden euro's gaan betalen omdat een ander mijn ruit heeft ingeslagen en mijn gerief mee heeft genomen en waar ik hard en lang voor moeten werken heb.
En dan durf jij zeggen;tis maar een inbraak,ts.
Ik heb zelfs meerdere dagen thuis gezeten daardoor en soms nu voel ik mij nog niet op mijn gemak.Bang,neen,bang dat ze alweer aant inbreken zijn;ja,dat wel.

Niet dramatiseren;onvoorstelbaar,lang leve de criminelen niewaar.Das normaal,een inbraakske meer of minder,patje janssens zegt hetzelfde toen zijn eigen kinders bedreigd zijn geweest door allochtonen en al hun boeltje hebben moeten afgeven.

En den joey;twas maar een overval voor een mp3 speler,die jongen heeft het leven gelaten.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 9 december 2007 om 14:59.
Oud 9 december 2007, 14:58   #217
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkel mensen die dat doen, hebben in mijn ogen het recht dergelijke raad te geven. Hoe zit dat met u? Klaar om uw tijd, geld, en persoonlijk leven op te offeren om behoeftige mensen bij u te logeren/onderhouden, zolang ze hulp nodig hebben? Hoeveel geeft u nu reeds maandelijks weg aan arme mensen?
Oud 9 december 2007, 15:06   #218
Marlientje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Enkel mensen die dat doen, hebben in mijn ogen het recht dergelijke raad te geven. Hoe zit dat met u? Klaar om uw tijd, geld, en persoonlijk leven op te offeren om behoeftige mensen bij u te logeren/onderhouden, zolang ze hulp nodig hebben? Hoeveel geeft u nu reeds maandelijks weg aan arme mensen?
Ik heb geen plaats voor ze op te vangen,maar help ze zoveel mogelijk aan alle sociale voordelen, woningen,subsides,medicaties,medische zorg,leefloon en veel aanvullende hulp,ontspanning,...zodat ze zich hier thuisvoelen en ontplooien.Het zijn echt geen boosaardige mensen,ga buiten en leer ze kennen in plaats zo paranoia,achterdochtig en haatdragend te zijn.
Oud 9 december 2007, 15:11   #219
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen plaats voor ze op te vangen,maar help ze zoveel mogelijk aan alle sociale voordelen, woningen,subsides,medicaties,medische zorg,leefloon en veel aanvullende hulp,ontspanning,...zodat ze zich hier thuisvoelen en ontplooien.Het zijn echt geen boosaardige mensen,ga buiten en leer ze kennen in plaats zo paranoia,achterdochtig en haatdragend te zijn.
Zucht,niemand beweerd dat ze allemaal slecht zijn ect.....
Helaas,moesten ze allemaal bij u kunnen komen,dan zullen ze nooit achter werk zoeken,ze krijgen het toch allemaal.
Ik zal ondertussen wel voor een appel en een ei iedere dag m'n kloten maar gaan afdraaien terwijl een ander alles gratis en voor niets krijgt.
Oud 9 december 2007, 15:12   #220
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wij moeten onze huizen maar opstellen, omdat jij geen plaats hebt om ze op te vangen?

Geacht Marlientje, je intenties zijn goed en ik ben blij voor jou dat al jouw inspanningen tot nu toe duidelijk naar mensen zijn gegaan die het waard zijn, maar niet iedereen is even rechtvaardig.

Het is duidelijk dat jij nog nooit slachtoffer bent geweest van criminaliteit. Zelfs al ben je geen materialist, ik zou je nog wel eens willen spreken, als jou ooit iets overkomt, al wens ik dat dit nooit zal zijn.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be