Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2008, 20:48   #221
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nochtans kan je met die peanuts 5416 gepensioneerden een maandelijkse pensioenopslag van 200 euro geven. En geloof me, die gaan dat geen peanuts vinden.
of 11 000 gepensioneerden een kleine 100 geven... of...
enzovoort!

Natuurlijk gaan ze dat geen peanuts vinden het gaat hem om het bedrag gewoon 1,3€ per bewoner aan de koninklijke familie is PEANUTS...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 20:54   #222
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
gewoon 1,3€ per bewoner aan de koninklijke familie is PEANUTS...
nee
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2008, 21:34   #223
Gargamel
Banneling

Standaard

Ik wiel wel zo stoortenik op mon compte

Miléééé Gracia Belgica.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 00:05   #224
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Onze koninklijke familie is niet zo rijk. (relatief gezien natuurlijk)
Leopold II had immers geen zin om zijn fortuin aan zijn spilzieke dochters of aan zijn neefje Albert I te geven (ze hadden wat ruzie).
Hij heeft al zijn geld dan maar in de Koninklijke Schenking gestoken.
Dus die gasten zitten hier al honderd jaar boven hun stand te parasiteren op ons land ?
Ik mag nu nog al spersoon proberen mijn leven te rekken aan het OCMW, dat heeft mijn familie toch geen vrijgelijde om ook massaal aan het OCMW te gaan melken ?
Hoe zit dat nu in elkaar; Dus die gasten zijn allemaal geen schop op hun broek waard ?

Dus als albert daar een bootje van 1Meuro zit te spelevaren, is dat werkelijk ons belastingsgeld dat die gast daar zit te verteren ???
Dat kan toch niet...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 00:53   #225
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kastelen onderhouden, domeinen onderhouden, personeel betalen, handelsmissies ondersteunen,... dat kan je ermee doen is zeer goed gespendeerd volgens mij.
Hoeveel personeel hebben die wel nodig? Hele dagen niets te doen en dan nog te lui om zelf den afwas te doen
Ik wil ook personeel betaald door de staat!!!

En kastelen onderhouden? Is er in het Koninklijke Paleis van Brussel niet genoeg plaats om de hele familie in onder te brengen, ik ken mensen die met heel wat minder leefruimte moeten stellen? Waarom dan ook nog eens Laken, Belvedere, enz, enz... 1 ambtswoning lijkt me wel voldoende... Andere landen huisvesten toch ook niet de uitgebreide familie van hun staatshoofd?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 09:04   #226
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Hoeveel personeel hebben die wel nodig? Hele dagen niets te doen en dan nog te lui om zelf den afwas te doen
Ik wil ook personeel betaald door de staat!!!
dat is het net "heel veel" en tmag nog eens veel meer zijn ook... Een koning dient niet te leven als jan met de pet (inderdaad "afwas" hoort daar bij). Dat is voor een land als België (nogmaals we hebben uitgaven van de staat van 150 miljard euri of 6000 miljard belgische franken) helemaal ontoelaatbaar. Jij krijgt geen personeel betaald door de staat das is nogal wiedes (en zelf dit kan je in twijfel trekken) gij zijt noch monarch noch hulpbehoevend...

Citaat:
En kastelen onderhouden? Is er in het Koninklijke Paleis van Brussel niet genoeg plaats om de hele familie in onder te brengen, ik ken mensen die met heel wat minder leefruimte moeten stellen? Waarom dan ook nog eens Laken, Belvedere, enz, enz... 1 ambtswoning lijkt me wel voldoende... Andere landen huisvesten toch ook niet de uitgebreide familie van hun staatshoofd?
haha gij zijt zo nen communist gij... één die wel aan "herverdeling" wil doen. (ik hoop dat niemand bij u in de familie een tweede woonst heeft anders kan het wel eens een knoeiboel worden)
Een koning = niet Jan met de pet!! Dat is spijtig voor u en voor hem waarschijnlijk ook soms maar het is zo en het zal zo blijven ook.
-> http://levar.canalblog.com/images/DSCN3273.JPG
Andere landen hebben een iets rijkere koninklijke familie de onze gaf alles aan de staat; vergeten?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 29 januari 2008, 09:09   #227
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dus die gasten zitten hier al honderd jaar boven hun stand te parasiteren op ons land ?
Ik mag nu nog al spersoon proberen mijn leven te rekken aan het OCMW, dat heeft mijn familie toch geen vrijgelijde om ook massaal aan het OCMW te gaan melken ?
Hoe zit dat nu in elkaar; Dus die gasten zijn allemaal geen schop op hun broek waard ?

Dus als albert daar een bootje van 1Meuro zit te spelevaren, is dat werkelijk ons belastingsgeld dat die gast daar zit te verteren ???
Dat kan toch niet...
http://www.monarchie.be/nl/initiatives/donation/
"die gast" is de koning van ons land en uiteraard mag die een paar euros kosten per inwoner van dit land (het mocht zelf meer zijn)... Uzelf vergelijken met de monarch is een gewaagde oefening maar blijf maar gaan...
hoeveel kost onze premier eigenlijk? iemand enig idee? Die drie chauffeurs? Zijn appartement in brussel?
Citaat:
Oud 29 januari 2008, 09:13   #228
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
http://www.monarchie.be/nl/initiatives/donation/
"die gast" is de koning van ons land en uiteraard mag die een paar euros kosten per inwoner van dit land (het mocht zelf meer zijn)... Uzelf vergelijken met de monarch is een gewaagde oefening maar blijf maar gaan...
hoeveel kost onze premier eigenlijk? iemand enig idee? Die drie chauffeurs? Zijn appartement in brussel?
Die premier moet tenminste werken. Tis niet omdat die uit de juiste kut gevallen is dat hij geld krijgt. Democratie verdomme , en snel ! Heb ik kunnen stemmen op die bibberende prutser in het paleis ?
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 09:19   #229
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Die premier moet tenminste werken. Tis niet omdat die uit de juiste kut gevallen is dat hij geld krijgt. Democratie verdomme , en snel ! Heb ik kunnen stemmen op die bibberende prutser in het paleis ?
democratie ik zat erop te wachten... Ik denk dat dat ook het woord moet zijn die de leninisten hebben gebruikt in 1917 ze zijn der daar nog altijd niet over...
Prutser? hij doet zijn werk nogtans goed.

ps: over die juiste kut gesproken... Nog een chance dat gij niet in afrika zijt geboren he... In kenia bvb. uit "de kut" (zoals jij het zo schoon verwoord) van de verkeerde clan-vrouw. Al aan gedacht? hallelujah voor dit droomleven en de evolutie van dit fantastisch land...
Citaat:
Oud 29 januari 2008, 09:22   #230
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
democratie ik zat erop te wachten... Ik denk dat dat ook het woord moet zijn die de leninisten hebben gebruikt in 1917 ze zijn der daar nog altijd niet over...
Prutser? hij doet zijn werk nogtans goed.

ps: over die juiste kut gesproken... Nog een chance dat gij niet in afrika zijt geboren he... In kenia bvb. uit "de kut" (zoals jij het zo schoon verwoord) van de verkeerde clan-vrouw. Al aan gedacht? hallelujah voor dit droomleven en de evolutie van dit fantastisch land...

Oh ja, de dooddoener. Omdat er ergens anders mensen zijn die het erger hebben als ik , moet ik over alles zwijgen.

Welk werk buiten handjes schudden (gaat zelfs vanzelf voor hem !! ) moet hij dan nog doen ? Moet die zijn eigen kont nog afvegen trouwens ?
Oud 29 januari 2008, 09:30   #231
largo_w

Standaard

Citaat:
Oh ja, de dooddoener. Omdat er ergens anders mensen zijn die het erger hebben als ik , moet ik over alles zwijgen.

dat is niet wat ik zeg... Je beweert dat het een schande is dat zijn bevooroordeeld zijn ik zeg neen dat is de realiteit. vergelijk jezelf met een afrikaan het is hetzelfde. Gij moet niet zwijgen gij moet een beetje realistisch zijn...

de dooddoener is uw betoog hangen aan afgunst en jaloezie... onze monarch is niet jan modaal en hoort dat niet te zijn hij staat boven iedere belg: http://www.senate.be/doc/const_nl.html#s331

Citaat:
Welk werk buiten handjes schudden (gaat zelfs vanzelf voor hem !! ) moet hij dan nog doen ? Moet die zijn eigen kont nog afvegen trouwens ?
http://www.monarchie.be/nl/activitie....php?name_id=1
Hij moet zijn kont nog afvegen EN zijn eigen eten in zijn mond steken maar ook zijn eigen kleren aantrekken. Zot hé...
Citaat:
Oud 29 januari 2008, 09:54   #232
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:

dat is niet wat ik zeg... Je beweert dat het een schande is dat zijn bevooroordeeld zijn ik zeg neen dat is de realiteit. vergelijk jezelf met een afrikaan het is hetzelfde. Gij moet niet zwijgen gij moet een beetje realistisch zijn...

de dooddoener is uw betoog hangen aan afgunst en jaloezie... onze monarch is niet jan modaal en hoort dat niet te zijn hij staat boven iedere belg: http://www.senate.be/doc/const_nl.html#s331

http://www.monarchie.be/nl/activitie....php?name_id=1
Hij moet zijn kont nog afvegen EN zijn eigen eten in zijn mond steken maar ook zijn eigen kleren aantrekken. Zot hé...
Bullshit. Niemand is meer waard dan mij of mijn gezin.
Oud 29 januari 2008, 10:03   #233
largo_w

Standaard

Citaat:
Bullshit. Niemand is meer waard dan mij of mijn gezin.
noem het zoals je wilt volksvertegenwoordigers staan nogtans boven de gewone mens. Maar noem het gerust anders als jou dat een beter gevoel geeft...
Citaat:
Oud 29 januari 2008, 10:17   #234
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
noem het zoals je wilt volksvertegenwoordigers staan nogtans boven de gewone mens. Maar noem het gerust anders als jou dat een beter gevoel geeft...
Volgens artikel 10 van de grondwet is iedere Belg gelijk voor de wet.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 10:24   #235
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Volgens artikel 10 van de grondwet is iedere Belg gelijk voor de wet.
hier staat nog: ...behoudens de uitzonderingen die voor bijzondere gevallen door een wet kunnen worden gesteld.

->Art. 42

De leden van beide Kamers vertegenwoordigen de Natie en niet enkel degenen die hen hebben verkozen.
->Art. 58

Geen lid van een van beide Kamers kan worden vervolgd of aan enig onderzoek onderworpen naar aanleiding van een mening of een stem, in de uitoefening van zijn functie uitgebracht.
->Art. 88

De persoon des Konings is onschendbaar; zijn ministers zijn verantwoordelijk.
->Art. 105

De Koning heeft geen andere macht dan die welke de Grondwet en de bijzondere wetten, krachtens de Grondwet zelf uitgevaardigd, hem uitdrukkelijk toekennen.
->...
Citaat:
Oud 29 januari 2008, 10:30   #236
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hier staat nog: ...behoudens de uitzonderingen die voor bijzondere gevallen door een wet kunnen worden gesteld.

->Art. 42

De leden van beide Kamers vertegenwoordigen de Natie en niet enkel degenen die hen hebben verkozen.
->Art. 58

Geen lid van een van beide Kamers kan worden vervolgd of aan enig onderzoek onderworpen naar aanleiding van een mening of een stem, in de uitoefening van zijn functie uitgebracht.
->Art. 88

De persoon des Konings is onschendbaar; zijn ministers zijn verantwoordelijk.
->Art. 105

De Koning heeft geen andere macht dan die welke de Grondwet en de bijzondere wetten, krachtens de Grondwet zelf uitgevaardigd, hem uitdrukkelijk toekennen.
->...
En in welk grondwetsartikel staat er dat de koning en de volksvertegenwoordigers boven de gewone mensen staan?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2008, 10:35   #237
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
En in welk grondwetsartikel staat er dat de koning en de volksvertegenwoordigers boven de gewone mensen staan?
ik heb al gezegd "noem het zoals het u zelf belieft"... Als "boven de gewone mens" u niet zo goed ligt noem het dan anders... het blijft toch hetzelfde de volksvertegenwoordiger is meer dan jan modaal...
Citaat:
Oud 29 januari 2008, 10:37   #238
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb al gezegd "noem het zoals het u zelf belieft"... Als "boven de gewone mens" u niet zo goed ligt noem het dan anders... het blijft toch hetzelfde de volksvertegenwoordiger is meer dan jan modaal...
in wat uit zich dat, dat meer zijn?
Oud 29 januari 2008, 10:43   #239
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in wat uit zich dat, dat meer zijn?
meer te zeggen, meer invloed, grotere beslissingsmogelijkheden, meer bekendheid,... in vele zaken. Misschien niet bij allen even sterk maar in grote lijnen toch meer. God ik begin te geloven dat ik hier echt wereldvreemde zaken vertel maar mensen weten dit als jullie dit nog even willen ontkennen...
Citaat:
Oud 29 januari 2008, 10:45   #240
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
meer te zeggen, meer invloed, grotere beslissingsmogelijkheden, meer bekendheid,... in vele zaken. Misschien niet bij allen even sterk maar in grote lijnen toch meer. God ik begin te geloven dat ik hier echt wereldvreemde zaken vertel maar mensen weten dit als jullie dit nog even willen ontkennen...
beetje naïef hé. een manager van pakweg Fortis zal meer te zeggen hebben in ons land dan alle volksvertegenwoordigers samen. volksvertegenwoordigers die meestal toch maar enkel te luisteren hebben naar de top van de partij.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be