![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hereniging der Nederduytscher landen? | |||
Ja ghaerne! |
![]() ![]() ![]() |
50 | 54,35% |
Neen! |
![]() ![]() ![]() |
42 | 45,65% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En ja, als vlaanderen met een ander land een unie zou vormen is Nederland veruit de meest valabele kandidaat. Tom B, je vroeg me naar de concrete voordelen: Ik ga ervan uit dat Vlaanderen eerst onafhankelijk wordt. Dan pas kan een serieuze evaluatie gemaakt worden wat voor Vlaanderen het beste zou zijn. Heel nauwe samenwerking met Nederand lijkt me het minimum en eventueel kan dan meer. Ik vind het zelf moeilijk om die evaluatie te maken daar Vlaanderen (nog) niet onafhankelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Alleen in het doorgeslagen gelijkheidsstreven volg ik je, wat inderdaad gezorgd heeft voor een 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'-mentaliteit. Als je een beetje je best doet word je al snel gezien als een uitslover. Een erfenis van de 'linkse kerk' vrees ik: de aandacht werd jarenlang volledig gericht op de minder bedeelden, waardoor mensen met bovengemiddelde capaciteiten niet meer op waarde geschat konden worden. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ga op straat eens wat willekeurige mensen vragen om Albanië aan te duiden op een kaart van europa en er zal een zware ontnuchtering volgen vrees ik ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Vreemdeling
|
![]() Gelijk even een steekproef houden onder de mensen hier.
De volgende USA-staten kan ik in elk geval aanwijzen: 1. Texas 2. Californië 3. Hawaï 4. Illinois 5. Alaska 6. New York 7. Florida De enige Europese die ik niet aan zou kunnen wijzen, zijn de Baltische. Moet wel eerlijk toegen dat ik tot het Eurovisie Songfestival 2004 geen idee had waar Monaco precies ligt. ![]() San Marino weet ik nog steeds niet, maar is dat wel een land? ![]()
![]() |
#226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Staatssecretaris
|
![]() [/quote]Ik weet al zeer lang dat Holland een provincie van Nederland is[/quote] Holland is geen provincie, er is Zuid-Holland en Noord-Holland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||
|
![]() Citaat:
1. New York, 2. Kansas (wizard of oz), 3. Washington (onder Vancouver), 4. Arkansas (Clinton!), 5. Californië (directe democratie), 6. Florida (broer van Bush), 7. Texas (Bush), 8. Georgia (vreselijk accent), 9. Colorado (canyon), 10. Nevada (gokken, lake Tahoe), 11. Utah (veel mormonen), 12. Oregon (directe democratie), 13. New Jersey (vlakbij NY), 14. North Carolina, 15. South Carolina, 16. North Dakota, 17. South Dakota, 18. Nebraska (mooi lied van Bruce Springsteen btw), 19. Massachussets (homohuwelijken), 20. Michigan (aan grote meren), 21. Wisconsin (ook grote meren), 22. Ohio 23. Idaho, 24. Pennsylvania (genoemd naar William Penn, met vroegere hoofdstad Philadelphia) 25. Wyoming 26. Maine 27. Mississippi 28. Missoui 29. Kentucky (neutraal tijdens burgeroorlog) 30. Iowa 31. Connecticut 32. Alaska (gekocht van de russen) 33. Alabama, 34. Delaware 35. New Mexico (Manhattan project) 36. Oklahoma 37. Maryland 38. Vermont 39. West-Virginia 40. Louisiana (tot 1804 van Frankrijk) 41. Montana 42. New Hampshire 43. Indiana 44. Illinois, 45. Minnesota 46. Hawaii 47. Arizona 48. Tennessee. 49. Virginia 50. Rhode Island? Plus nog DC. En dan nog, niet echt tot de federatie, maar wel tot Amerika behorende: Puerto Rico, Guam, de Maagdeneilanden en nog wat grut waar ik niet op kan komen. (ik ben net bezig alle deelstaten van de wereld vanbuiten te blokken, zou ik al moeten kennen: Amerika, Zwitserland, Duitsland en België ![]() Citaat:
Citaat:
PS: ik besef dat dit een stoefmail is...
![]() |
![]() |
#229 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Klopt; de religieuze grens valt samen met de moerdijk.. Hoe ga je dat oplossen? Zuidelijk Nederland wel en Noordelijk niet? Enneuhm, wat die andere verschillen betreft; die zijn groter dan enkel de religieuze verschillen. Ik denk niet dat onze Vlamingskes zo opgezet zullen zijn met de boertige, recht-door-zee mentaliteit van de Nederlanders.. We vinden ze tenslotte arrogant he..
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Citaat:
![]() De Amerikaanse (deel)staten zou ik toch niet allemaal weten, maar de onafhankelijke staten van de wereld moeten wel lukken denk ik (de meeste met hoofdstad en aanvullende info), net als het gros van de deelstaten van Europa. Maar ja, ik ben niet voor niets geografie gaan studeren natuurlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
|
![]() Citaat:
U bent trouwens van Nederland nietwaar, want een Belg zou met een lijstje van 7 uit 52 staten niet zo van zijn tak maken over zijn kennis.
![]() |
![]() |
#233 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#234 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#235 | |
|
![]() Citaat:
[size=2]Edit: Zijn quote-mess opgelost.[/size]
![]() |
![]() |
#236 |
|
![]() Natuurlijk zijn er verschillen tussen nl-ers en vlamingen. Nogal wiedes. Die zijn er tussen brabanders en limburgers en west-vlamingen ook. Vraag is of die nl/vl verschillen zo groot zijn als de verschillen tussen Vlamingen en franstaligen. Iedereen die intellectueel eerlijk wil blijven antwoordt daar neen op. Dus wat mij betreft kan een politieke unie vl - nl heel goed. Dit neemt niet weg dat ik als brabander 'gemakkelijker' om kan gaan met een mede-brabander dan met een west-vlaming of dan met een hollander. En daar is niets mis mee. Overigens is dit een dubbele draad (same topic in communautaire discussies). Het is verbazend en ook hartverwarmend dat dit thema altijd zo een grote respons heeft - ondanks 170 jaar BELGISCHE indoctrinatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
|
![]() Citaat:
Straks gaat ge dan nog zeggen dat ik vooroordelen heb waarschijnlijk.
![]() |
![]() |
#238 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#239 | ||
|
![]() Citaat: