![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat zal ik blijven herhalen. Citaat:
Aardbevingen en tsunami's zijn in Japan "de gewoonste zaak van de wereld". Citaat:
(Toch heel even: als men toch zo bezorgd is om snelheidsovertredingen - terecht - waarom worden er dan geen gebruik gemaakt van automatische snelheidsbegrenzers?) Citaat:
Citaat:
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het zou interessant zijn als de wetenschappelijke wereld deze gegevens naast die van Yablokov zou willen leggen. En dan bedoel ik door academici die noch met UNSCEAR noch met Yablokov & co. banden hebben. Heel even bekeken met mijn lekenogen. Ik zie nochtans vrij veel door u verguisde Slavische namen opduiken. (Kunnen die nu plotseling wel betrouwbare studies maken? ![]() Toch blijf ik met heel veel vragen zitten. Ik citeer uit de laatste bladzijde van deze "review": "412. The papers available for review by the Committee to date regarding the evaluation of health effects of the Chernobyl accident have in many instances suffered from methodological weaknesses that make them difficult to interpret..." "416. Increases of a number of non-specific detrimental health effects other than cancer in accident recovery workers have been reported, e.g. increased suicide rates and deaths due to violent causes. It is difficult to interpret these findings without reference to a known baseline or background incidence. The exposed populations undergomuch more intensive and active health follow-up than the general population. As a result, using the general population as a comparison group, as has been done so far in most studies, is inadequate." "418. Present knowledge of the late effects of protracted exposure to ionizing radiation is limited, since the doseresponse assessments rely heavily on high-dose exposure studies and animal experiments. The Chernobyl accident could, however, shed light on the late effects of protracted exposure, but given the low doses received by the majority of exposed individuals, albeitwith uncertainties in the dose estimates, any increase in cancer incidence or mortality will most certainly be difficult to detect in epidemiological studies. The main goal is to differentiate the effects of the ionizing radiation and effects that arise from many other causes in exposed populations." Het werk is maw nog lang niet afgerond, hoewel "men" dat voortdurend laat uitschijnen. "420. The future challenge is to provide reliable individual dose estimates ![]() "421. Finally, it should be emphasized that although those exposed as children and the emergency and recovery operation workers are at increased risk of radiationinduced effects, the vast majority of the population need not live in fear of serious health consequences from the Chernobyl accident. For the most part, they were exposed to radiation levels comparable to or a few times higher than the natural background levels, and future exposures are diminishing as the deposited radionuclides decay. Lives have been disrupted by the Chernobyl accident, but from the radiological point of viewand based on the assessments of this Annex, generally positive prospects for the future health of most individuals should prevail." Dat vind ik "een beetje te gemakkelijk". Ik ben natuurlijk wel kritischer dan sommige andere mensen.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 april 2011 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet, zijn ze ermee bezig. Poperinge en Arlon zijn ook niet op 1 dag gebouwd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Staatssecretaris
|
![]() .
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 14 april 2011 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat betekent dat er nog een aantal is dat geen mening heeft en dan nog een heel kleine minderheid die er tegen is. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Als je graag een praatje wil slaan over de programma's op VT4, dan moet je dat maar doen in K&K. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En waarom werden er dan maar 10 stuks geplaats in heel 2010 in Vlaanderen? Als het erop aan komt, dan krijgen de zgn. voorstanders nogal snel last van het NIMBY of BANANA fenomeen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ik ben ook voor windmolens. Ik zeg alleen dat ge daar niet mee kunt doen wat ge daarmee wilt doen.
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is niet zoiets als "voldoende gekoeld". Hoe langer je wacht, hoe dichter je de afval vaten kan stapelen en hoe efficienter je de opslagplaats kan gebruiken. Afval van 30 jaar oud moet je (uit het hoofd, hoop dat ik het mij goed herinner) ongeveer 2 of 3 keer minder dicht stapelen dan afval van 50 jaar oud, vanwege de restwarmte. Je wil niet dat de temperatuur de 80-100 graden overschrijdt in de opslagplaats na enkele jaren, en dat bepaalt de stapeldichtheid.
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja kijk, het staketsel van Oostende is ongeveer 900 km hier vandaan, dus een linkje graag.
![]() |
#240 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Zou je het normaal vinden dat de kans om dood te gaan door een opgelegde norm dezelfde zou moeten zijn voor ALLE riskante dingen ?" Citaat:
Citaat:
![]() |