![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
|
![]() Neen, erder een licentie. Een dokter die fouten maakt verliest zijn licentie om geneeskunde te mogen uitoefenen, maar blijft dokter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt dat wel, Manta?
Het is wel al lang geleden, maar ik zal nooit vergeten hoe het mij destijds verging. Na mijn scheiding woonde ik een tijdlang met mijn kinderen op hetzelfde adres als mijn zus, haar man en haar gezin. Zij hadden een groot huis, en mijn zus ving mijn kinderen op terwijl ik werkte. Het kindergeld kwam op mijn rekening omdat de kinderen niet alleen officieel bij mij woonden maar ook omdat ik werkte. Ik vond dit normaal en dacht dat het zo hoorde. Niet dus. Maar daar kwam ik pas een jaar later achter. Als werkende moeder had ik geen recht op het kindergeld voor mijn eigen kinderen maar wel de man die gezinshoofd was op dat adres. Mijn schoonbroer dus. De echtgenoot van mijn zus. Blijkbaar werd ons beider kindergeld niet door dezelfde kas uitbetaald, want de zijne vorderde het terug van de mijne. Nadat de twee kassen de zaak onderling met elkaar regelden kwam mijn kindergeld op naam van mijn schoonbroer. Dit terwijl IK de moeder was én werkte. Niet dat het verschil maakte want ik betaalde tevoren ook al bovenop het kindergeld eenzelfde bedrag voor woonst en opvang van mijn kinderen. Hoe dat nu geregeld wordt weet ik niet, maar ik heb deze gang van zaken als discriminatie én een grove belediging ervaren.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 maart 2014 om 17:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is maar aan 1 ding voorbij gegaan en dat is dat er nauwelijks controle is op rijbewjzen. Kortom, die mensen zullen in de praktijk gewoon blijven rijden. Misschien dat men met de camera's met nummerplaatherkenning hier wat aan kan doen. Wielklem zou misschien een wat efficiënter idee zijn.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 29 maart 2014 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 30 maart 2014 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon de maatregelen die er al zijn naar behoren uitvoeren. Op het niet voldoen aan de onderhoudsplicht staat gevangenisstraf alleen hebben ze geen plaats om dat onze gevangenissen voor meer dan 50% vol zitten met aangespoelde. Zorg dat daar eens wat aan veranderd zodat ge de beschikbare plaats vrij hebt om de straf ten uitvoer te brengen in plaats nieuwe achterlijke alternatieven te bedenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat stel je dan voor, slipje dichtnaaien tot ze eerst de pensioengerechtigde leeftijd bereikt hebben alvorens ze aan kinderen mogen beginnen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Pandareus;7077442]
Citaat:
Het was ironisch bedoeld van die zweepslagen lolz, echter was de onderliggende boodschap dat als mensen niet willen betalen, men ze dit enkel onder "dwang" kan laten doen ... Een even effektieve oplossing zou zijn een "Alimentatie"-boete al dan niet gekoppeld aan een celstraf ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vader moet het kindergeld aanvragen bij de kinderkas en kan dit vanaf dat de kinderen op zijn adres staan. Hij heeft daarvoor geen papieren van de rechtbank nodig. Bij bi-locatie met een kindrekening, is het voldoende om gezamelijk het rekeningnummer aan de kinderkas door te geven. Ook hier zijn er geen gerechtelijke papieren nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
|
![]() Citaat:
http://www.rkw.be/nl/Family/separatedCo.php Co-ouderschap Een van de ouders heeft het ouderlijk gezag Als beide ouders samen het ouderlijk gezag hebben (co-ouderschap), wordt de kinderbijslag verder betaald aan de moeder, door het kinderbijslagfonds van de vader. Voor de kinderbijslag blijft de situatie dan precies alsof er geen scheiding geweest is. Woont het kind officieel bij de vader dan kan de kinderbijslag aan hem betaald worden. Dat moet hij schriftelijk aanvragen bij zijn kinderbijslagfonds. Hij kan zelf de kinderbijslag krijgen vanaf de maand na zijn aanvraag. De regeling van het co-ouderschap is van toepassing tot het kind 18 jaar is. Daarna wordt de kinderbijslag betaald aan de ouder bij wie het kind woont, door het kinderbijslagfonds van die ouder. De co-ouderschapsregeling kan behouden worden als het meerderjarig kind afwisselend even lang bij de beide ouders verblijft. Vul hiervoor het formulier Verklaring van gelijk verdeelde huisvesting van een meerderjarig kind in en stuur het naar uw kinderbijslagfonds. Wat te doen in geval van scheiding? Bij feitelijke scheiding gaat het kinderbijslagfonds ervan uit dat er co-ouderschap is. Ook als ouders die niet met elkaar getrouwd waren, uit elkaar gaan, veronderstelt het kinderbijslagfonds dat er co-ouderschap is. Maar als de rechter in de loop van de echtscheidingprocedure of een procedure over het hoederecht het ouderlijk gezag toegewezen heeft aan een van beide ouders, bezorg die uitspraak dan aan het kinderbijslagfonds. Het kinderbijslagfonds krijgt via de gemeente bericht als de echtscheiding uitgesproken is. Het fonds zal dan vragen om (het gedeelte van) het vonnis en de notariële akte dat gaat over het ouderlijk gezag. Dat is nodig om verder de kinderbijslag te kunnen betalen. In het voordeel van de kinderen (bijvoorbeeld om hogere kinderbijslag te krijgen) kan men zijn recht op kinderbijslag afstaan aan de andere ouder. Uw kinderbijslagfonds kan u daarover meer informatie geven. Een voorbeeld: Jan en Mia gaan uit elkaar en starten een echtscheidingsprocedure met onderlinge toestemming. Jan is arbeider, Mia langdurig werkloos. Voor hun kinderen, die bij Mia wonen, spreken ze in de notariële akte co-ouderschap af. Voor de kinderbijslag verandert er dan door de scheiding niets: het kinderbijslagfonds van Jan betaalt verder de kinderbijslag aan Mia. Als langdurig werkloze kan Mia echter een sociale toeslag krijgen als Jan zijn recht op kinderbijslag aan haar afstaat. Dan betaalt het kinderbijslagfonds van Mia aan haar de kinderbijslag met een sociale toeslag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
|
![]() Citaat:
Mensen kennen tegenwoordig niet meer het verschil tussen noodzakelijkheden en luxe. Luxe is: TV, kabel-abonnement, internet, GSM, afwasmachine, meer dan één verwarmde kamer in een huis, auto(s), etc...
![]() |
![]() |
#235 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij ambtenaren word het kindergeld namelijk samen met het loon uitbetaald aan de ambtenaar. Hij/zij heeft recht op kinderbijslag voor alle kinderen die op zijn/haar adres zijn ingeschreven en de rechten van derde vervallen. Jou schoonbroer is dus een ambtenaar en dan gelden er andere regels. Je bent officieel gaan samenwonen met je schoonbroer. En vanaf dat ogenblik moet het kindergeld via de werkgever van je schoonbroer gaan, daar hij gezinshoofd is. Jou kindergeld had dus niet via jou werkgever mogen gaan. Blijkbaar was de werkgever van je schoonbroer hier wel van op de hoogte en heeft hij het kindergeld aangevraagd bij de kinderkas Hierdoor kreeg je schoonbroer trouwens meer kindergeld voor de kinderen dat bij de verspreide uitbetaling. Terwijl jullie bij de verspreide uitbetaling elke voor een eerste, en twee kind kindergeld trokken, trok hij bij de gezamelijke uitbetaling voor een eerste, tweede, derde en vierde kind. Jou kinderen waren voor hem dus 241€ per maand meer waard aan kindergeld volgens deze wet, dan wat ze voor jou waard waren. Ook komen de kinderen vanaf dat ogenblik tenlaste van de ambtenaar en niet meer tenlaste van de bijwonende ouder. Hierdoor krijgt de ambtenaar ook nog eens een verhoging van zijn netto loon met 300€, terwijl jij als bijwonende ouder slechts 150€ belasting voordeel had of zelfs geen als je bruto loon te laag of te hoog lag. Dit is dus een uitzonderingsregel die enkel van toepassing is voor ambtenaren. In alle andere gevallen is het de moeder die het kindergeld ontvangt, tenzij anders aangevraagd met een bewijs van woonst of EOT voorstel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel ik doe de broodronde van de plaatselijke bakker. Ik ben door omstandigheden gescheiden van mijn vrouw. Mijn vrouw krijgt onze twee kinderen toegewezen. De rechter bepaald dat ik een bepaald bedrag per maand moet ophoesten. Daar ik maar een klein loon heb en daar ik verplicht werd onze woning over te kopen, heb ik niet genoeg geld meer over om mijn verplichting na te komen. Om toch zo lang mogelijk mijn verplichtingen na te komen, verkoop ik mijn Fiestake, van dit geld betaal ik enkele maanden de alimentatie. Ook dat geld raakt op en dus staak ik de betalingen. Na een reeks aanmaningen nemen ze mijn rijbewijs af. Hoe moet ik nu mijn bakkersronde doen? Privé straffen ze mij niet, ik heb geen auto meer, ze verhinderen echter wel dat ik mijn werk kan / mag doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf een gescheiden alleenstaande vader. En ik ontvang het kindergeld voor de bij mij wonende kinderen. En ik heb wel meer ervaringen waarop ik kan terugvallen. Wat je hier post is trouwens enkel van toepassing op werknemers in de privé, niet voor ambtenaren of zelfstandigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |