Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2016, 07:18   #221
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wie kan nu goedkoper produceren?
Jij weet net zo goed als ik dat in de financiële wereld er slechts een zekerheid bestaat: zichzelf blijven verrijken, dat konden ze voor dit referendum en nu net zo goed, zonder inmenging van de EU.
In ieder geval zijn de mensen met veel ponden sinds vandaag een stuk armer geworden.
Een slimmerik had eerder zijn ponden ingewisseld.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 07:18   #222
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wie kan nu goedkoper produceren?
Jij weet net zo goed als ik dat in de financiële wereld er slechts een zekerheid bestaat: zichzelf blijven verrijken, dat konden ze voor dit referendum en nu net zo goed, zonder inmenging van de EU.
In ieder geval zijn de mensen met veel ponden sinds vandaag een stuk armer geworden.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 07:21   #223
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Inderdaad het Brexit-kamp heeft gewonnen!
Laat dit niet een overwinning worden voor de Poetin-knuffelaars in Europa,
waar u op hoopt.
Europa zal zich dit wel ernstig moeten aantrekken als kritiek op haar falen van de afgelopen jaren.
De EU heeft zich veel te weinig op haar kerntaken gericht en te veel op onbelangrijke regelgeving.
Europa heeft haar grenzen niet goed geregeld en bewaakt ,die zo lek geworden zijn als een mandje.
Ik denk dat er veel onnodige paniek gaat gezaaid worden.. van buitenstaanders ,maar dat de stabiliteit wel terug gaat keren en het positief voor de Britten gaat worden , ze gaan nu hun eigen harde lijnen kunnen trekken... hoe kan nu zoiets schade brengen? integendeel ...ik geloof in eruit ...dat land gaat vooruitgang boeken aan 100 per uur...kijk maar binnen enkel jaren.... naar de resultaten...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 07:21   #224
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist.

Eens zien wat de euro gaat doen de komende dagen. LOL, maar toch niet LOL.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 07:22   #225
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Maar dat is kort en tijdelijk... toch ,klein moment lichte verstoring, dat herpakt zich wel weer...
Oud 24 juni 2016, 07:27   #226
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Maar dat is kort en tijdelijk... toch ,klein moment lichte verstoring, dat herpakt zich wel weer...
Herpakken? Eens het begint te donderen in Keulen (Berlijn), dan staan de Britten en de VS opnieuw naar een Europa uit de jaren 40 te staren (terwijl ze heimelijk nog wat olie op het vuur kappen en de zakken vullen).

Verder. Het Britse rijk zal NOOIT zomaar vallen.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 24 juni 2016 om 07:29.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 07:38   #227
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de kleine EU man bedoel je dan wellicht.
we gaan nu op heel KT zien waarom de EU mss wel een goed idee was, maar de Euro niet.
mijn prognose is dat de Britse economie hier binnen de 6 maanden bovenop is, dat is zo'n anderhalf jaar voor de exit administratief afgerond zal zijn met de EU.
of ga jij binnenkort mss niet goedkoop in GB op vakantie of kerstshoppen al ?

de grote verliezer hier is de EU, niet de Brit.
Een pond met dat 10% in waarde zakt is gunstig voor bedrijven. Maar de man in de straat moet wel 10% meer ponden betalen om dezelfde TV van niet-Britse makelij te kunnen kopen.

Is dat voordelig voor die kleine man of nadelig?

Of denkt gij dat de lonen daar met 10% gaan stijgen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 07:40   #228
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vertel dat aan de slachtoffers van alle aanslagen sinds de tweede wereldoorlog. Of tellen alleen de officiele oorlogen tussen naties met verklaringen en al?

Alzheimer?
Ge moet het aantal slachtoffers van aanslagen de laatste 70 jaren eens optellen, en het aantal slachtoffers van oorlogen in Europa voor die tijd over eenzelfde periode.
Dan praten we verder.
Oud 24 juni 2016, 07:50   #229
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge moet het aantal slachtoffers van aanslagen de laatste 70 jaren eens optellen, en het aantal slachtoffers van oorlogen in Europa voor die tijd over eenzelfde periode.
Dan praten we verder.
Ik begrijp dat het voor sommigen een optelsommetje is. Moe gehoord.
Israel bvb heeft het ook altijd over hun miljoentjes.
Yawn... Praat maar verder tegen uw eigen dan.
Oud 24 juni 2016, 07:50   #230
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een pond met dat 10% in waarde zakt is gunstig voor bedrijven. Maar de man in de straat moet wel 10% meer ponden betalen om dezelfde TV van niet-Britse makelij te kunnen kopen.

Is dat voordelig voor die kleine man of nadelig?

Of denkt gij dat de lonen daar met 10% gaan stijgen?
De kleine man moet zorgen voor zijn zelf , altijd zo geweest , de kleine man koopt waar het voor hem het voordeligst lijkt .. altijd zo geweest , en dat zal zo blijven,
Oud 24 juni 2016, 07:52   #231
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Nee hoor, alles in orde. Het was net wat ik dacht. Mensen die over Europa/EU en stopcontacten spreken, maar enkel sporadisch Limburgse fietspaden verkennen, in de krant dan nog.

Iedereen die wat de wereld rondreist of gewoonweg wat spul op internet koopt, heeft wel weet van adaptors. Hoog tijd voor wifi op de Limburgse fietspaden. Ik zou daar een winkeltje opendoen met moderne fietslichten uit China. LOL
Ik merk dat ge geen valabele argumenten hebt en daarom moet terugvallen op het pogen belachelijk te maken van forumleden.

Ge sterkt mijn idee dat ik het eenvoudige voorbeeld van de stekkers moest gebruiken als voorbeeld om iets duidelijk te maken. Maar het lijkt er op dat dit zelfs nog te moeilijk is om iets voor u verstaanbaar te maken.
Wat het verkennen van Limburgse fietspaden betreft zal ik van u niet veel te leren hebben.
Als u de krant gelezen had, en cijfers van het aantal jobs en de economische inpakt van die fietspaden die daarin verschenen kende, zou u nu geen stommiteiten schrijven.

En ter uwer info: op reis in Azië moest ik met allerlei adapters sleuren*, in Europa niet.

*In dure hotels zal dat geen probleem zijn. Maar wie liever de gewone man ter plaatse ontmoet en de kleinere plaatselijke hotels en slaapgelegenheden opzoekt die weinig Europese toeristen ontvangen mag wel sleuren.
Oud 24 juni 2016, 08:00   #232
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik merk dat ge geen valabele argumenten hebt en daarom moet terugvallen op het pogen belachelijk te maken van forumleden.

Ge sterkt mijn idee dat ik het eenvoudige voorbeeld van de stekkers moest gebruiken als voorbeeld om iets duidelijk te maken. Maar het lijkt er op dat dit zelfs nog te moeilijk is om iets voor u verstaanbaar te maken.
Wat het verkennen van Limburgse fietspaden betreft zal ik van u niet veel te leren hebben.
Als u de krant gelezen had, en cijfers van het aantal jobs en de economische inpakt van die fietspaden die daarin verschenen kende, zou u nu geen stommiteiten schrijven.

Citaat:
En ter uwer info: op reis in Azië moest ik met allerlei adapters sleuren*, in Europa niet.
*In dure hotels zal dat geen probleem zijn. Maar wie liever de gewone man ter plaatse ontmoet en de kleinere plaatselijke hotels en slaapgelegenheden opzoekt die weinig Europese toeristen ontvangen mag wel sleuren.
Maar of Europeanen daar een duur parlement voor nodig hebben om zaken te regelen in uniform ? kan ook zonder dat duur parlement ...gewoon gezond redeneren en bepaalde zaken afstemmen op elkaar, basis attituden , opgelost , we leven in 2016 toch? we zijn geëvolueerd als mens en techniek ...
Oud 24 juni 2016, 08:09   #233
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar of Europeanen daar een duur parlement voor nodig hebben om zaken te regelen in uniform ? kan ook zonder dat duur parlement ...gewoon gezond redeneren en bepaalde zaken afstemmen op elkaar, basis attituden , opgelost , we leven in 2016 toch? we zijn geëvolueerd als mens en techniek ...
En niet te vergeten op verschillende plaatsen geografisch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Volgens mij is dit de aanzet tot de val van europa maar misschien gelijk de aanzet tot een nieuw soort EEG-met minder inmenging in elke lidstaat. Gezonde samenwerkingsakkoorden met behoud van ieders zijn eigenheid. Mensen zijn de Merkel politiek moe, daar willen ze vanaf.
Laatste quote komt van die andere Brexit pagina maar ik vind wel deze spijkers met koppen slaat. Minder blabla EU vervangen door een boemboem EEG.
Probleem zijn de Eurokomieke Politiekers: broertje dood aan werken ipv reizen.
Oud 24 juni 2016, 08:17   #234
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In de wereld gaat het niet om geografische eenheden ,maar om politieke eenheden/machten.
GB heeft met deze keuze voor vertrek uit Europa, de weg vrijgemaakt naar meer aansluiting met de VS.
Voor Europa zal het makkelijke worden een eigen koers te varen wel als bondgenoot maar toch onafhankelijker van de VS.
Ieder nadeel heeft een voordeel.
Een Brexit zal nadelen maar ook voordelen voor Europa opleveren.
De loyaliteit van het GB t.o.v. de VS zijn er geen klachten,
de nu verminderde VS-invloed op de EU via GB is dat dan weer wel.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 08:22   #235
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

504 moeide zich. Zie lager.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 juni 2016 om 08:26.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 08:22   #236
pajoske

Standaard

Citaat:
Vertel dat aan onze Belgische politici die het in ons land nog niet eens kunnen worden over de kleur van palen voor verkeersborden of nummerplaten. Die voor elk gewest andere regels willen. In welke eeuw leeft dit land dan? Die denken ook nog dat we in de tijd van de guldensporenslag leven.
Oud 24 juni 2016, 08:24   #237
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een ander ietwat bizar gevoelen: Het is niet omdat een groot aantal hier verheugd is door deze scheiding-in-wording (misschien), dat men noodzakelijkerwijs voor of tegen 1 van de 2 partijen gekant is.
Waarom kan men niet tevreden zijn met het feit dat aan beide zijden dit naar een win-win evolutie kan leiden?
Het is een uitstekende mogelijkheid tot doorstart en mogelijkheid tot het overwinnen van gegroeide verstarring aan beide zijden.
Leiderschap kan nu naar voren treden indien aanwezig maar dat is denkelijk het meest eikelige punt.

Hoorde nu trouwens net live dat Cameron niet verder het schip wenst te leiden?
Next dus: Boris?
Oud 24 juni 2016, 08:27   #238
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het is een uitstekende mogelijkheid tot doorstart en mogelijkheid tot het overwinnen van gegroeide verstarring aan beide zijden.
Het lijkt me nu het ideale moment om Europa sterker te maken.
Oud 24 juni 2016, 08:30   #239
Adrian M

Standaard

Citaat:
Ik denk dat er veel onnodige paniek gaat gezaaid worden.. van buitenstaanders ,maar dat de stabiliteit wel terug gaat keren en het positief voor de Britten gaat worden , ze gaan nu hun eigen harde lijnen kunnen trekken... hoe kan nu zoiets schade brengen? integendeel ...ik geloof in eruit ...dat land gaat vooruitgang boeken aan 100 per uur...kijk maar binnen enkel jaren.... naar de resultaten...
Zoals vlak voor de Britten lid werden van de EU? De UK was destijds zo goed als failliet

De Britten een harde lijn trekken?
Dat zal eerder de EU zijn. De Britten zijn voor een fiks deel afhankelijk van handel met de EU. Ook zonder de Britten is en blijft de EU een enorme grote markt.
De Fransen zijn er bikkel hard over ... out is definitief out. Ook de Duitsers lijken zo te gaan reageren.

Of de Fransen zich nog bar in zullen blijven spannen om vluchtelingen naar Engeland tegen te houden?
Vermoedelijk niet, als ze doorreizen naar de UK zijn ze de EU uit. Eventueel mogelijk zelfs nog wel een handje helpen ook.

Of grote bedrijven er nog graag zullen willen blijven?
Het Japanse Hitachi ging flink onderuit op de beurs

Voor bedrijven die, in de UK gevestigd, onderdelen leveren voor industrie op het continent lijkt het niet zinvol om zich in de UK op te blijven houden.
Vergeleken met de EU is de Britse markt een kleine markt, voor grote bedrijven niet logisch om daar gevestigd te willen blijven.
Voor havens zoals Antwerpen en Rotterdam zou het daarentegen mogelijk wel eens positief uit kunnen gaan pakken. Goederen voor de EU bestemd is het niet logisch deze in een Britse haven te lossen.

Een Britse boer krijgt flink EU subsidie. Gaat de Britse regering ze nu een zelfde hoge subsidie geven?
Diezelfde broer levert melk voor bijv Stilton kaas. Exporteren naar de EU gaat echter moeilijk en duur worden.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 08:31   #240
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is NU het moment om grote hervormingen door te voeren.
Bv. het aantal parlementsleden met min. de helft verminderen vanaf de eerstvolgende verkiezingen.
Zou dat moeilijk zijn ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be