![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een slimmerik had eerder zijn ponden ingewisseld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
|
![]() Citaat:
Een slimmerik had eerder zijn ponden ingewisseld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens zien wat de euro gaat doen de komende dagen. LOL, maar toch niet LOL. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder. Het Britse rijk zal NOOIT zomaar vallen. Laatst gewijzigd door zonbron : 24 juni 2016 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
|
![]() Citaat:
Is dat voordelig voor die kleine man of nadelig? Of denkt gij dat de lonen daar met 10% gaan stijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
|
![]() Citaat:
Dan praten we verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Israel bvb heeft het ook altijd over hun miljoentjes. Yawn... Praat maar verder tegen uw eigen dan.
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
|
![]() Citaat:
Ge sterkt mijn idee dat ik het eenvoudige voorbeeld van de stekkers moest gebruiken als voorbeeld om iets duidelijk te maken. Maar het lijkt er op dat dit zelfs nog te moeilijk is om iets voor u verstaanbaar te maken. Wat het verkennen van Limburgse fietspaden betreft zal ik van u niet veel te leren hebben. Als u de krant gelezen had, en cijfers van het aantal jobs en de economische inpakt van die fietspaden die daarin verschenen kende, zou u nu geen stommiteiten schrijven. En ter uwer info: op reis in Azië moest ik met allerlei adapters sleuren*, in Europa niet. *In dure hotels zal dat geen probleem zijn. Maar wie liever de gewone man ter plaatse ontmoet en de kleinere plaatselijke hotels en slaapgelegenheden opzoekt die weinig Europese toeristen ontvangen mag wel sleuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Probleem zijn de Eurokomieke Politiekers: broertje dood aan werken ipv reizen.
![]() |
![]() |
#234 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de nu verminderde VS-invloed op de EU via GB is dat dan weer wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 504 moeide zich. Zie lager.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 juni 2016 om 08:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ander ietwat bizar gevoelen: Het is niet omdat een groot aantal hier verheugd is door deze scheiding-in-wording (misschien), dat men noodzakelijkerwijs voor of tegen 1 van de 2 partijen gekant is.
Waarom kan men niet tevreden zijn met het feit dat aan beide zijden dit naar een win-win evolutie kan leiden? Het is een uitstekende mogelijkheid tot doorstart en mogelijkheid tot het overwinnen van gegroeide verstarring aan beide zijden. Leiderschap kan nu naar voren treden indien aanwezig maar dat is denkelijk het meest eikelige punt. Hoorde nu trouwens net live dat Cameron niet verder het schip wenst te leiden? Next dus: Boris?
![]() |
#238 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
![]() De Britten een harde lijn trekken? Dat zal eerder de EU zijn. De Britten zijn voor een fiks deel afhankelijk van handel met de EU. Ook zonder de Britten is en blijft de EU een enorme grote markt. De Fransen zijn er bikkel hard over ... out is definitief out. Ook de Duitsers lijken zo te gaan reageren. Of de Fransen zich nog bar in zullen blijven spannen om vluchtelingen naar Engeland tegen te houden? Vermoedelijk niet, als ze doorreizen naar de UK zijn ze de EU uit. Eventueel mogelijk zelfs nog wel een handje helpen ook. Of grote bedrijven er nog graag zullen willen blijven? Het Japanse Hitachi ging flink onderuit op de beurs Voor bedrijven die, in de UK gevestigd, onderdelen leveren voor industrie op het continent lijkt het niet zinvol om zich in de UK op te blijven houden. Vergeleken met de EU is de Britse markt een kleine markt, voor grote bedrijven niet logisch om daar gevestigd te willen blijven. Voor havens zoals Antwerpen en Rotterdam zou het daarentegen mogelijk wel eens positief uit kunnen gaan pakken. Goederen voor de EU bestemd is het niet logisch deze in een Britse haven te lossen. Een Britse boer krijgt flink EU subsidie. Gaat de Britse regering ze nu een zelfde hoge subsidie geven? Diezelfde broer levert melk voor bijv Stilton kaas. Exporteren naar de EU gaat echter moeilijk en duur worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bv. het aantal parlementsleden met min. de helft verminderen vanaf de eerstvolgende verkiezingen. Zou dat moeilijk zijn ??? |
|
![]() |
![]() |