![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben VB'er. Alweer de zoveelste loze bewering van u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men neme een Mazarati. Een snobgoed. Een snob ligt totaal niet wakker van de prijs. Met andere woorden of die nu 1 miljoen euro kost of 1,21 miljoen euro, speelt voor hem geen rol. De vraag blijft even groot ongeacht of de prijs stijgt. De vraag is dan wat men zegt inelastisch. In dat geval betaalt de klant de BTW volledig. Als de BTW dan wegvalt, dan is het nieuwe prijsevenwicht de prijs min de BTW. Het andere uiterste is bij een perfect elastische vraag. Bij de minste prijsstijging valt de vraag in duigen. Ik denk dan eventueel aan een laag kwalitatief produkt met als doelgroep mensen met een klein inkomen. Ik kan geen voorbeeld bedenken maar het mocht hypotetisch zijn. Dus als de prijs stijgt, dan valt de vraag volledig weg. U kan zich wellicht herinneren dat de bouw graag een lager BTW tarief krijgt. De reden is simpel, in dat geval stijgt de vraag. En er gaat meer verhandeld worden. Als de BTW volledig ten rekening van de klant zou zijn, dan zou de bouw dat niet hoeven te vragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U beweert letterlijk dat de werkgever de werknemersbijdrage betaalt. Er is een werkgeversbijdrage en er is een werknemersbijdrage. Als de werkgever zoals u beweert beiden betaalt dan betaalt hij dus alles van de RSZ. Ondanks dat u het woordje 'alles' zelf niet hebt gebruikt is dat wel wat u heeft beweerd. Verkeerd dus. Trouwens als we uw redenering doorzetten betaalt in feite de klant die de produkten koopt de wedde van de werknemers in dienst van de werkgever, plus het loon van de werkgever zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgende keer beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maw, het nieuwe evenwicht zal dicht bij het vorige evenwicht liggen, namelijk die van de prijs incl. de BTW. Als morgen het beschrijf op de aankoop van een woning zou wegvallen, gaan de prijzen van de woningen dan naar beneden, of naar boven? Ik ben zeker van het laatste. Citaat:
Kijk naar de zonnepanelen. Zolang er met subsidies werd gesmeten bleven die krengen duur. Zodra die wegvielen zakten de prijzen. Citaat:
Verder wil men verbouwen stimuleren. Je betoog over de elasticiteit van de prijzen zijn secundair.
![]() |
![]() |
#237 |
|
![]() Natuurlijk. Anders kan die werkgever best zijn deuren sluiten voor de fiscus en RSZ het doet.
![]() |
#238 |
|
![]() Kennis? Een partijslaaf stemt blindelings.
![]() |
#239 | |
|
![]() Citaat:
Nietsvermoedend reageren op een citaat is discussiëren met de auteur die niet gaat antwoorden.
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het besluit is dat er 2 uitersten zijn. ofwel betaalt de handelaar de BTW, ofwel de klant, zoals voor het snobgoed. De schommeling is de waarde van de BTW zelf. Ivm subsidies is het zo dat door die subsidies in feite de prijs zal stijgen. omdat door die subsidies er meer mensen gaan zijn die zonnepanelen kunnen kopen. Maar omdat de vraag stijgt, gaat de prijs volgen. Als het beschrijf van een woning wegvalt, dan gaan de prijzen van de woningen stijgen. Dat is net wat ik probeer duidelijk te maken. Dat betekent dat door het feit dat er wel een beschrijf is, degene die verkoopt een stukje minder geld gaat krijgen, dan in de situatie zonder beschrijf. Met andere woorden de verkoper betaalt in feite een stukje van het beschrijf. Uiteraard zie je dat niet echt in de transactie zelf. Ik ga naar de winkel, ik koop een produkt en ik betaal zogezegd 21% btw. Ik kan dat berekenen omdat het percentage nu eenmaal 21% btw is. Maar in werkelijkheid betaalt de handelaar een stukje van de btw. Wat je niet kan berekenen omdat je die vraag en aanbodcurve niet kent. Waarschijnlijk is dat dan de reden dat u het een secundair effect noemt. In ieder geval 21% op een groot bedrag kan een aardige som geld zijn. Secundair of niet. Helaas kan ik geen mazarati kopen. |
|
![]() |
![]() |