![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge (wilt) verstaat(n) wat ik bedoel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga met een andere zijn kloten rammelen hé gast.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Strikt religieuze moslims doen dit per definitie niet, omdat voor hen religie boven alle door mensen gemaakte wetten staat conform hun leer voor schrijft. Stel dat mijn zoon te horen krijgt dat hij bij de bakker geen taart mag bestellen en als reden wordt opgegeven dat die weigering gebeurt omwille van zijn homoseksualiteit. Iemand zoals Jan is duidelijk, hij verdedigt dat recht van die bakker, wil je dan ( hypothetisch gesteld natuurlijk) dat Jan in de jury zit die moet oordelen over het handelen van die bakker en of iemand mag stellen dat hij zich door dat handelen gediscrimineerd voelt? Jan is ook al duidelijk geweest, hij ziet ook zijn geloof als superieur gedachtengoed tegenover anderen. Natuurlijk stelt het hele probleem zich niet per definitie bij alle gelovigen maar wel bij fanatici die de leer of daarop gebaseerd gedachtengoed als superieur zien. Ik wil zeker Jan niet viseren als persoon maar wel de manier waarop hij denkt zijn geloof te moeten uitdragen. Wie zegt dat een minder extreme duivelsuitdrijving geen schade toebrengt? Het begint al bij de stigmatisering dat iemand door een duivel bezeten is, regelrechte middeleeuwen toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In die gevallen dat er enige speling op zit, wat met name het geval is als er open rechtsnormen in het spel zijn ("schade", "goede huisvader", e.d.), zal de overtuiging van het jurylid natuurlijk wel spelen. Sterker nog: daar mag ze ook spelen. Wat schade is of hoe een goede huisvader handelt is immers niet zo precies te omschrijven. Iedereen heeft daar zo zijn eigen ideeën over. Jij ook, en tamelijk onwrikbare zelfs, vermoed ik. Op dat vlak is het onmogelijk een "neutraal" standpunt in te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Dat is geen stigma maar een vaststelling van een bepaald feit. Het kan gebeuren en dan is er weldegelijk gepaste hulp nodig. Dit heeft niet noodzakelijk met homoseksualiteit te maken maar iemand die homodaden pleegt is wel onder de invloed van het kwade, of de duivel (geweest). Maar ja, bij uitbreiding is iedereen die niet onder invloed van Allah swt is, toch een prooi voor de duivel. Moslims mogen dit wel geloven, want vrijheid van godsdienst.
Laatst gewijzigd door Guinevere : 13 januari 2020 om 16:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() Ik zou zeggen dat een duivel uitdrijving niet tot moord kan leiden? Echt het fijne weet ik er niet van. Maar normaal is dat fysiek niet zo'n kwelling.. Ik ken persoonlijk ook geen geval van jinn bezetenheid, en volgens mij komt het toch zelden voor. Tenzij er sprake is van zwarte magie, enz.
Laatst gewijzigd door Guinevere : 13 januari 2020 om 16:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien moeten we de koe eens goed met de horens vatten. Er bestaat geen duivel en bijgevolg moet, noch kan er een duivel uitgedreven worden. Zogenaamde duiveluitdrijvingen zijn primitieve en blijkbaar gevaarlijke praktijken die eigenlijk zouden moeten verboden worden.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 januari 2020 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bv. De islamitische geleerde Bilal Philips, oprichter van Islamic Online University, heeft er zelf ooit een thesis (The exorcist tradition in islam) over geschreven in zijn opleiding. Hij onderwijst het ook in z'n eigen universiteit. Laatst gewijzigd door Guinevere : 13 januari 2020 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit hou je toch niet voor mogelijk? ![]() Hij onderwijst het in zijn eigen universiteit... Waanzin gewoon. Nu, op onze scholen leren ze de kleutertjes ook aan dat Sinterklaas bestaat. De bedoeling is wel dat je die fase ooit ontgroeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over bezetenheid is er precies wel wat discussie onder geleerden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee maar echt ![]() Laatst gewijzigd door Guinevere : 13 januari 2020 om 18:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kandidaat-juryleden op het web prijs-geven, kan bepalen of ze geweerd worden uit de jury van het euthanasieproces in Gent. Advocaat Walter Van Steenbrugge wil devote katholieken uitsluiten. Blijkbaar ben ik niet de enige die het probleem opmerkt...en het niet eens is met uw stellingname, dat " iedereen wel functioneert als jurylid". Bovendien was mijn voorbeeld juist heel goed gekozen, wanneer de wet stelt dat je geen handelingen mag uitvoeren die iemand schade berokkent en het handelen motiveert omwille van (zijn of haar) seksuele geaardheid, moet je dus oordelen over het begrip " schade". Wie vindt dat homo's zondig zijn, en geen gelijke rechten verdienen zal emotionele, morele schade niet erkennen en enkel dit invullen als fysieke schade. Wie vindt dat homo's gewone burgers zijn met gelijke rechten erkent die emotionele en morele schade wel. Ik deel uw mening niet, omdat u daarmee heel wat gelovigen onrecht aan doet, veel mensen geloven in God maar kunnen zich bijvoorbeeld ook vinden in de gelijkstelling van homoseksuelen, en zullen dus wel hun mening kunnen vormen op de maatschappelijke erkenning van die gelijkheid. Het zijn fanatici die hun religie daar voor blijven zetten. Advocaten moet eens op dit forum komen kijken! ![]() |
|
![]() |
![]() |