![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegen dat je een stevige grafische kaart in een mac wil, heb je een tweedehandse auto gekocht ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 4 januari 2021 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat ik beter af ben met mijn nieuwe goedkopere pc dan wie het geld niet heeft om een nieuwe dure mac te kopen. Idem dito voor wat smartphone iPhone en Android toestellen betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geforce rtx 3090 is 8K ready en VR ready. 8K games komen er aan. En niemand die een 8K beeldscherm kan of wilt betalen. Maar ik had wel een VR kaart nodig. VR is echt knap. Allemaal nog te nieuw om echt in te investeren als je het mij vraagt, behalve dan VR.
![]() |
![]() |
#227 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mij destijds steeds afgevraagd waarom de Apple freaks pretendeerden dat ze geen AV software nodig hadden. En dat hoor ik nog altijd. Het antwoord was eenvoudig. Ze werden niet geviseerd wegens van ondergeschikt belang. Windows Defender op win 10 werkt actueel perfect. Er is momenteel als particulier geen enkele reden om ook maar één cent uit te geven aan AV software. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zorgen dan wel voor de nodige stroom voor de pomp. ![]()
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() Benchmarks voor grafische programma's zijn steeds hoger bij pc dan bij Mac bij gelijkaardige aankoopprijzen.
Designers kiezen nog voor Mac vanwege traditie grotendeels.. https://creativepro.com/is-mac-or-pc...hic-designers/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een goeie pc hoeft dus niet onder te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een 3090 is eerder content creater door de 24GB ram, als gamer heb je dat niet nodig. Pas op, beest van een kaart, heb er uiteindelijk zo een steken (Asus TUF 3090 OC). Had mijn gespaard bedrag voor een pc in crypto gestoken tijdens het wachten en uiteindelijk eind vorig jaar kunnen upgraden naar een 3090 en een LG 48" CX ![]() In 2013 heb ik eens een macbook gekocht, maar het ligt me niet. OSX, hoewel mooi, voelt zo archaisch en toegeknepen aan. Regelmatig moeten terugvallen in de bash-shell om het te laten doen wat ik wil. Heeft op den duur dan ook meer in linux gedraaid dan in osx. Bij ons op't werk komt er ook af en toe zo eens 27-inch mac toe voor een of andere prof, om daar dan remote op te werken naar een windows terminal server.
![]() |
![]() |
#235 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zet zo'n €400 laptop eens naast een Macbook Air. De tranen springen in uw ogen en niet alleen qua uitzicht maar zeker qua prestaties. De eeuwige dooddoener "in een Apple zit materiaal wat je ook in een goedkoop laptopje terugvindt" mag dan in principe misschien wel waar zijn, maar voor een Apple is dat genoeg. Koop een pc en een apple met dezelfde processor, hetzelfde geheugen en dezelfde HDD en de apple loopt die pc zo verloren. Dus ja, wat erin zit is hetzelfde. Wat eruit komt lang niet. En dan heb ik het nog niet over wat er rond zit. De meeste pc's kunnen qua bouwkwaliteit belange na niet tippen aan een Mac. Citaat:
Een mac mini kost u €1200 en dan heb je er eentje met de alombejubelde M1 chip, 8GB ram. Geloof maar niet dat je €700-€800 pc-tje die gaat kunnen volgen. Bovendien krijg je bij die Mac de komende nieuwe versies van het besturingssysteem gratis. Hoe vaak deelt MS Windows gratis uit? En hoe lang gaat dat €700 pc-tje mee? Ik draai nu nog steeds op een macmini van 2012. i7, 4GB. Bijna 9 jaar oud is dat ding. Draait vlot 1GB fotobestanden door Gimp. Nog nooit shit mee gehad. Draait nog steeds up to date software. Wordt hooguit 1 keer per jaar uitgezet. Nooit, maar dan ook nooit miserie mee. Voor jou €2000 koop je een fatsoenlijk iMac die je €700 pc helemaal in het niet doet zinken. Voor die €2000 heb je er overigens nog een kwaliteits 4K scherm bij. En weer de gratis updates... Citaat:
Citaat:
En dan heb ik het nog alleen over de kostprijs. Want daarnaast heb je nog het veel grotere bedieningsgemak, veel hogere stabiliteit, veel betere bouwkwaliteit en veel kleiner risico op virussen en ander ongedierte (want al roept de Windows-gemeenschap al 15 jaar of langer: "Jaja, wacht maar af, voor Apple komen er ook virussen hoor!!"), ik wacht nog steeds.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 5 januari 2021 om 08:29. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn buurman, 45 jaar oud, topverkoper van keukenapparatuur, begint te panikeren als zijn pc niet gewoon opstart en met één of ander venstertje afkomt. En dan is het natuurlijk makkelijk praten als je kan zeggen "Ja maar dan moet je in het register even die en die sleutel wissen en vervangen door dit en dat." Maar dat is compleet naast de kwestie. Dus ja, ik erger me aan computers waarvoor je iets van computers moet kennen om er mee te kunnen werken.
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wel.
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bedoel ik maar...
Vind jij het echt normaal dat je een artikel met 9 hoofdstukken moet gaan lezen als je gewoon je privacy wil beschermen?? Zou jij het normaal vinden dat je 4 pagina's in de handleiding van je auto zou moeten doornemen om te weten hoe je de richtingaanwijzer uit zet? Ook al staat het dan 'duidelijk uitgelegd'?
![]() |
#239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg mij dan eens uit waarom in zo goed als alle drukkerijen en grafische firma's praktisch enkel en alleen Macs gebruikt worden?
![]() |
#240 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat moet ge totaal niet leren besturen. ![]() Om nog maar te zwijgen dat ik na zoveel kilometer op onderhoud moet en jaarlijks naar de keuring.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 5 januari 2021 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |