Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel puinten geven jullie Diplomatius
1 1 6,25%
2 0 0%
3 0 0%
4 0 0%
5 0 0%
6 0 0%
7 0 0%
7.5 1 6,25%
8 6 37,50%
8.5 2 12,50%
9 3 18,75%
9.5 1 6,25%
10 2 12,50%
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2007, 09:34   #221
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
FUCK YOU!
Hela, geen gevloek in mijn forumsessie hè !
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 09:36   #222
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ik begin me toch zorgen te maken om de afwezigheid van Diplomatius.
Ooh, hoe lief !

Citaat:
Is hij bij het pokeren zodanig uitgekleed dan hij zich niet meer durft vertonen?
Au contraire, ma chère... Diplo heeft mooi gewonnen

Citaat:
Heeft hij Zeitgeist bekeken en door de WAARHEID verblind geraakt?
Hij heeft Zeitgeist nog maar eventjes bekeken...

Citaat:
Toert hij al dagen door het land op zijn motor met Nynorsk aan zijn zijde?
Bijna juist. Het was niet volledig Belgenland, en Nynorsk was er niet bij. (sorry Nyn )

Citaat:
Vragen, vragen, vragen ...
Zijn die bij deze beantwoord ?
Oud 15 oktober 2007, 13:09   #223
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Wordt er in de opleiding tot advocaat eigenlijk stilgestaan bij sociale vaardigheden in het omgaan met kwetsbare cliënten? Ik bedoel hier niet hoe hen te pluimen in 20 zittingen.
Tijdens de studie Rechten wordt daaromtrent bij mijn weten niet echt stilgestaan. De vraag is wat U bedoelt met 'kwestbare cliënten' ?

Uiteraard zullen er in de advocatuur, net zoals in de rest van de wereld trouwens, mensen zijn met beter ontwikkelde sociale vaardigheden dan anderen.

Uw vraag doet anderzijds wel veronderstellen dat U een bijzonder negatief beeld hebt over de advocatuur, wat ik betreur. Het is geenszins de bedoeling om mensen te 'pluimen' zoals U dat omschrijft...

Dat procederen geld kost, zal ik niet ontkennen, maar indien men onder bepaalde inkomensgrenzen valt, dan is er altijd de mogelijkheid om de aanstelling van een raadsman pro-deo te bekomen...
Oud 15 oktober 2007, 13:19   #224
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
@Diplmatius:

Ben je bang dat europa morgen ondergaat door:

a)-islamisering.

b)-politieke geschillen binnen de unie.

c)-klimaatsverandering.

d)-rampenkapitalisme.

e)-immigratie van andere niet-EU nationaliteiten op het EU-gebied en het verlies van de europese identiteit op wereldvlak.

Je mag meerder keuzen aan vinken en bijkomende commentaar zal dat altijd warm onthaald !

Met dank.
a) islamisering: daar heb ik geen bang voor. Ik heb ook het gevoel dat dat zo'n 'aangekweekt' gevoel is, vaak gestuurd door enkele belangengroeperingen die er vaak een andere agenda op na houden dan zij doen uitschijnen.

b)-politieke geschillen binnen de unie: dat is op zich niet ondenkbaar dat die geschillen er zullen zijn. Net zoals op nationaal vlak trouwens. Ik denk wel dat Europa toe is aan een minder blokkerende beslissingsstructuur, want die zou op termijn inderdaad verlammend kunnen werken.

c)-klimaatsverandering: als die zich werkelijk zo snel zal voordoen als gevreesd wordt, dan zal West-Europa dat waarschijnlijk pas in een later stadium gaan ondervinden. Wat uiteraard niet wegneemt dat op dat vlak zo snel mogelijk dwingende initiatieven moeten genomen worden.

d)-rampenkapitalisme: kan U dat definiëren ? Bedoelt U globalisme ?

e)-immigratie van andere niet-EU nationaliteiten op het EU-gebied en het verlies van de europese identiteit op wereldvlak.

Is er zelfs nog wel sprake van een Europese identiteit ? Behoren Roemenië, Bulgarije en aanverwante landen wel tot het 'historische Europa' ? Ik ben zelf geen voorstander van een té ruime uitbreiding, al was het maar omdat de besluitvorming op politiek vlak nu al moeilijker verloopt. Daarnaast geloof ik inderdaad dat er een Europese traditie bestaat, waarvan ik vrees dat die verloren zal gaan met een uitbreiding.
Oud 15 oktober 2007, 13:28   #225
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Bent U een overtuigd Belgicist? En waarom (of waaom niet)?

Gelooft U in een eventueel einde van ons België?
Ik ben geen rabiate Belgicist, maar ik geloof evenmin dat de bevoegheidsverdelingen zoals die vandaag bestaan op termijn kunnen standhouden. Een verdere verruiming van de bevoegdheden voor de deelstaten (U leest dat goed, een confederaal model als het ware) lijkt mij op termijn onafwendbaar.

Of dat het einde van België moet betekenen: voor mij niet.

Zoals gewoonlijk in dit land zal er een compromis worden uitgetekend, waarin zowel 'Belgicisten' als separatisten zich zullen trachten te vinden. Dat thans zowel aan separatistische zijde als aan Belgicistische zijde hard wordt geroepen, is een normaal fenomeen, waarbij de oplossing in het midden zal komen te liggen.

Het totale einde van België lijkt mij geen goede zaak, al was het maar omdat - en daar moeten we eerlijk in zijn - Vlaanderen op de wereldkaart in het geheel niets betekent. 'Belgen' daarentegen zijn toch meer gekend dan velen kunnen vermoeden, en worden daarenboven vaak geprezen, juist omwille van hun compromis-mentaliteit en (doch dit geheel terzijde) hun talenkennis.

België betekent alleszins meer dan Vlaanderen, en Brussel alleen is ook niet België, al zou het verlies van Brussel de Vlamingen wel eens héél duur kunnen te staan komen. Ik acht het niet ondenkbaar dat 'Vlaamse ondernemers' , eenmaal België zou 'ophouden te bestaan', zich toch terug zouden voordoen als 'Belgen' in het buitenland, al was het maar omdat dat meer deuren opent...
Oud 15 oktober 2007, 13:33   #226
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Waarom houdt U van Monteverdi?
Ik ben opgevoed in een gezin waarin vooral klassieke muziek werd beluisterd én gespeeld. Als kind heb ik jarenlang viool gespeeld, en de renaissancemuziek heeft mij altijd geraakt. De muziek van Monteverdi is eerder te situeren in de laat-renaissance/vroeg-barok en de combinatie van instrumentale en vocale partijen geeft zijn composities een (voor mij althans) ongekende 'grandeur'.
Oud 15 oktober 2007, 13:33   #227
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
a) islamisering: daar heb ik geen bang voor. Ik heb ook het gevoel dat dat zo'n 'aangekweekt' gevoel is, vaak gestuurd door enkele belangengroeperingen die er vaak een andere agenda op na houden dan zij doen uitschijnen.

b)-politieke geschillen binnen de unie: dat is op zich niet ondenkbaar dat die geschillen er zullen zijn. Net zoals op nationaal vlak trouwens. Ik denk wel dat Europa toe is aan een minder blokkerende beslissingsstructuur, want die zou op termijn inderdaad verlammend kunnen werken.

c)-klimaatsverandering: als die zich werkelijk zo snel zal voordoen als gevreesd wordt, dan zal West-Europa dat waarschijnlijk pas in een later stadium gaan ondervinden. Wat uiteraard niet wegneemt dat op dat vlak zo snel mogelijk dwingende initiatieven moeten genomen worden.

d)-rampenkapitalisme: kan U dat definiëren ? Bedoelt U globalisme ?

Is er zelfs nog wel sprake van een Europese identiteit ? Behoren Roemenië, Bulgarije en aanverwante landen wel tot het 'historische Europa' ? Ik ben zelf geen voorstander van een té ruime uitbreiding, al was het maar omdat de besluitvorming op politiek vlak nu al moeilijker verloopt. Daarnaast geloof ik inderdaad dat er een Europese traditie bestaat, waarvan ik vrees dat die verloren zal gaan met een uitbreiding.
Daarmee bedoel ik dat de economie in europa gehijackt wordt door multinationals(privatiseringen, liberaliseringen van industrie terreinen en europese markt, enz...).
Oud 15 oktober 2007, 13:40   #228
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het totale einde van België lijkt mij geen goede zaak, al was het maar omdat - en daar moeten we eerlijk in zijn - Vlaanderen op de wereldkaart in het geheel niets betekent. 'Belgen' daarentegen zijn toch meer gekend dan velen kunnen vermoeden, en worden daarenboven vaak geprezen, juist omwille van hun compromis-mentaliteit en (doch dit geheel terzijde) hun talenkennis.
Hmmm... Wat de "bekendheid" betreft: denkt u dan niet dat dit in de eerste plaats te maken heeft met het feit dat Vlaanderen gewoonweg geen onafhankelijke staat is? Denemarken met z'n 5 miljoen inwoners is veel bekender dan de Indiase deelstaat Uttar Pradesh met z'n 166 miljoen inwoners.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 15:11   #229
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Hmmm... Wat de "bekendheid" betreft: denkt u dan niet dat dit in de eerste plaats te maken heeft met het feit dat Vlaanderen gewoonweg geen onafhankelijke staat is? Denemarken met z'n 5 miljoen inwoners is veel bekender dan de Indiase deelstaat Uttar Pradesh met z'n 166 miljoen inwoners.
Vlaanderen is inderdaad geen onafhankelijke staat, maar zou dan een 'nieuwe' staat worden, waarvan ik betwijfel of die ooit naar de buitenwereld toe het niveau van een dorp zou gaan overstijgen...

Welke economische of politieke druk zou Vlaanderen ooit internationaal kunnen uitoefenen denkt U ? De enige 'staten' die door hun kleinere omvang enigszins een internationale betekenis hebben, danken dat aan hun fiscaal regime. En ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat Vlaanderen wat dat betreft niet uitblinkt...

Denemarken is inderdaad heelwat bekender als die Indiase deelstaat, maar ik vind niet dat die vergelijk opgaat. Denemarken omvat immers ook nog eens Groenland en de Faroër-eilanden en dankt zijn bekendheid m.i. vooral aan het Scandinavisch welvaartsmodel en niet in het minst om het feit dat het bekend staat als het land waar de inwoners het gelukkigst zijn van de hele wereld... En Denemarken is ook al een eeuwenoude monarchie overigens...
Oud 15 oktober 2007, 15:16   #230
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Beste Diplomatius,

Ik heb 3 vragen voor jou:

Welke associaties maak jij met het communisme?
Welke associaties maak jij met het liberalisme?
Welke associaties maak jij met het nationalisme?
Heel kort gezegd (en uiteraard veralgemeend) :

- communisme: iedereen heeft evenveel, met name niks...
- liberalisme: iedereen heeft in se de mogelijkheid iets te hebben, maar laat daardoor ook minder begiftigden uit de boot vallen.
- nationalisme: iedereen heeft zich te schikken naar het 'model', dit alles beweerdelijk ter meerdere eer en glorie van het 'wij-gevoel', dat evenwel niets bijbrengt aan de concrete leefsituatie.
Oud 15 oktober 2007, 15:42   #231
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen is inderdaad geen onafhankelijke staat, maar zou dan een 'nieuwe' staat worden, waarvan ik betwijfel of die ooit naar de buitenwereld toe het niveau van een dorp zou gaan overstijgen...

Welke economische of politieke druk zou Vlaanderen ooit internationaal kunnen uitoefenen denkt U ? De enige 'staten' die door hun kleinere omvang enigszins een internationale betekenis hebben, danken dat aan hun fiscaal regime. En ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat Vlaanderen wat dat betreft niet uitblinkt...

Denemarken is inderdaad heelwat bekender als die Indiase deelstaat, maar ik vind niet dat die vergelijk opgaat. Denemarken omvat immers ook nog eens Groenland en de Faroër-eilanden en dankt zijn bekendheid m.i. vooral aan het Scandinavisch welvaartsmodel en niet in het minst om het feit dat het bekend staat als het land waar de inwoners het gelukkigst zijn van de hele wereld... En Denemarken is ook al een eeuwenoude monarchie overigens...
Waarom zou Vlaanderen ook niet kunnen uitblinken? Vlaanderen is, mits goed beleid, in staat om de meest welvarende natie in de wereld te worden, en indien er eveneens een solidaire volksnationalistische politiek gevoerd wordt, ook de natie met het meeste welzijn. Ik zie niet in waarom we die kans niet zouden grijpen, aangezien dit in de Belgische context niet mogelijk is. Een kleine natie hoeft niet noodzakelijk onbetekenend te zijn op wereldvlak. Maar zelfs als we weinig te zeggen zullen hebben: wat is het verschil met de Belgische situatie? Is België dan zo invloedrijk op mondiaal niveau?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 15:46   #232
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Waarom zou Vlaanderen ook niet kunnen uitblinken? Vlaanderen is, mits goed beleid, in staat om de meest welvarende natie in de wereld te worden, en indien er eveneens een solidaire volksnationalistische politiek gevoerd wordt, ook de natie met het meeste welzijn. Ik zie niet in waarom we die kans niet zouden grijpen, aangezien dit in de Belgische context niet mogelijk is. Een kleine natie hoeft niet noodzakelijk onbetekenend te zijn op wereldvlak. Maar zelfs als we weinig te zeggen zullen hebben: wat is het verschil met de Belgische situatie? Is België dan zo invloedrijk op mondiaal niveau?
België is alleszins enigszins 'bekend' op mondiaal niveau, dat wordt mij door verschillende mensen uit de bedrijfswereld gemeld. Van Vlaanderen heeft in pakweg Azië nooit iemand gehoord (enkele uitzonderingen daargelaten).

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik vraag me af of het het risico waard is ? Je kan immers niet meer terug...
Oud 15 oktober 2007, 15:50   #233
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom?
Favoriet acteur: Nicolas Cage. Die kan in enorm veel verschillende rollen toch precies d�*t vatten wat het personage moet uitstralen... Karakteracteur wat mij betreft.

Actrice: da's moeilijker... Daar moet ik eens langer over denken.
Oud 15 oktober 2007, 15:55   #234
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België is alleszins enigszins 'bekend' op mondiaal niveau, dat wordt mij door verschillende mensen uit de bedrijfswereld gemeld. Van Vlaanderen heeft in pakweg Azië nooit iemand gehoord (enkele uitzonderingen daargelaten).
Natuurlijk, aangezien Vlaanderen nog niet onafhankelijk is. Wanneer dat wel zo is, zal men ons snel genoeg kennen (haven van Antwerpen e.d.).

Citaat:
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik vraag me af of het het risico waard is ? Je kan immers niet meer terug...
Het is niet nodig te hopen om te ondernemen, noch te slagen om te volharden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 16:24   #235
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Aangezien Diplomatius niet direct eeen forummer van de week vindt, mogen kandidaat forummers van de week naar Diplomatius en/of mij een pb-ke sturen

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 16:35   #236
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Aangezien Diplomatius niet direct eeen forummer van de week vindt, mogen kandidaat forummers van de week naar Diplomatius en/of mij een pb-ke sturen
Ik heb zonet iemand bereid gevonden !

Zie pb
Oud 15 oktober 2007, 16:37   #237
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Natuurlijk, aangezien Vlaanderen nog niet onafhankelijk is. Wanneer dat wel zo is, zal men ons snel genoeg kennen (haven van Antwerpen e.d.).
Ik hoop het met U...

Citaat:
Het is niet nodig te hopen om te ondernemen, noch te slagen om te volharden.
Die ga ik onthouden
Oud 15 oktober 2007, 16:42   #238
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Hoeveel keer per week heb je seks?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 16:42   #239
Diplomatius
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Zou je ooit willen emigreren? Naar waar? Waarom? Waarvoor? Wanneer?...
Bij momenten duikt dat gevoel wel eens op ja. Maar als ik dan zie hoe in dit land toch bijzonder veel facetten van het leven netjes geregeld zijn (sociale zekerheid in het bijzonder) dan twijfel ik toch.

Australië / New Zealand lijken mij anderzijds wel prachtige plaatsen om naar te emigreren: de werkdruk ligt er lager, de inkomens zijn minstens vergelijkbaar en het leven is er veel 'opener' dan hier.

Wanneer ? Wanneer Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept

Neen, serieus: ik denk niet dat het er ooit van komt...
Oud 15 oktober 2007, 16:45   #240
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Ooit al eens gevochten?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be