![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel puinten geven jullie Diplomatius | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 37,50% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uiteraard zullen er in de advocatuur, net zoals in de rest van de wereld trouwens, mensen zijn met beter ontwikkelde sociale vaardigheden dan anderen. Uw vraag doet anderzijds wel veronderstellen dat U een bijzonder negatief beeld hebt over de advocatuur, wat ik betreur. Het is geenszins de bedoeling om mensen te 'pluimen' zoals U dat omschrijft... ![]() Dat procederen geld kost, zal ik niet ontkennen, maar indien men onder bepaalde inkomensgrenzen valt, dan is er altijd de mogelijkheid om de aanstelling van een raadsman pro-deo te bekomen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Minister
|
![]() Citaat:
b)-politieke geschillen binnen de unie: dat is op zich niet ondenkbaar dat die geschillen er zullen zijn. Net zoals op nationaal vlak trouwens. Ik denk wel dat Europa toe is aan een minder blokkerende beslissingsstructuur, want die zou op termijn inderdaad verlammend kunnen werken. c)-klimaatsverandering: als die zich werkelijk zo snel zal voordoen als gevreesd wordt, dan zal West-Europa dat waarschijnlijk pas in een later stadium gaan ondervinden. Wat uiteraard niet wegneemt dat op dat vlak zo snel mogelijk dwingende initiatieven moeten genomen worden. d)-rampenkapitalisme: kan U dat definiëren ? Bedoelt U globalisme ? e)-immigratie van andere niet-EU nationaliteiten op het EU-gebied en het verlies van de europese identiteit op wereldvlak. Is er zelfs nog wel sprake van een Europese identiteit ? Behoren Roemenië, Bulgarije en aanverwante landen wel tot het 'historische Europa' ? Ik ben zelf geen voorstander van een té ruime uitbreiding, al was het maar omdat de besluitvorming op politiek vlak nu al moeilijker verloopt. Daarnaast geloof ik inderdaad dat er een Europese traditie bestaat, waarvan ik vrees dat die verloren zal gaan met een uitbreiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of dat het einde van België moet betekenen: voor mij niet. Zoals gewoonlijk in dit land zal er een compromis worden uitgetekend, waarin zowel 'Belgicisten' als separatisten zich zullen trachten te vinden. Dat thans zowel aan separatistische zijde als aan Belgicistische zijde hard wordt geroepen, is een normaal fenomeen, waarbij de oplossing in het midden zal komen te liggen. Het totale einde van België lijkt mij geen goede zaak, al was het maar omdat - en daar moeten we eerlijk in zijn - Vlaanderen op de wereldkaart in het geheel niets betekent. 'Belgen' daarentegen zijn toch meer gekend dan velen kunnen vermoeden, en worden daarenboven vaak geprezen, juist omwille van hun compromis-mentaliteit en (doch dit geheel terzijde) hun talenkennis. België betekent alleszins meer dan Vlaanderen, en Brussel alleen is ook niet België, al zou het verlies van Brussel de Vlamingen wel eens héél duur kunnen te staan komen. Ik acht het niet ondenkbaar dat 'Vlaamse ondernemers' , eenmaal België zou 'ophouden te bestaan', zich toch terug zouden voordoen als 'Belgen' in het buitenland, al was het maar omdat dat meer deuren opent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Minister
|
![]() Ik ben opgevoed in een gezin waarin vooral klassieke muziek werd beluisterd én gespeeld. Als kind heb ik jarenlang viool gespeeld, en de renaissancemuziek heeft mij altijd geraakt. De muziek van Monteverdi is eerder te situeren in de laat-renaissance/vroeg-barok en de combinatie van instrumentale en vocale partijen geeft zijn composities een (voor mij althans) ongekende 'grandeur'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#228 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Welke economische of politieke druk zou Vlaanderen ooit internationaal kunnen uitoefenen denkt U ? De enige 'staten' die door hun kleinere omvang enigszins een internationale betekenis hebben, danken dat aan hun fiscaal regime. En ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat Vlaanderen wat dat betreft niet uitblinkt... Denemarken is inderdaad heelwat bekender als die Indiase deelstaat, maar ik vind niet dat die vergelijk opgaat. Denemarken omvat immers ook nog eens Groenland en de Faroër-eilanden en dankt zijn bekendheid m.i. vooral aan het Scandinavisch welvaartsmodel en niet in het minst om het feit dat het bekend staat als het land waar de inwoners het gelukkigst zijn van de hele wereld... En Denemarken is ook al een eeuwenoude monarchie overigens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() - communisme: iedereen heeft evenveel, met name niks... - liberalisme: iedereen heeft in se de mogelijkheid iets te hebben, maar laat daardoor ook minder begiftigden uit de boot vallen. - nationalisme: iedereen heeft zich te schikken naar het 'model', dit alles beweerdelijk ter meerdere eer en glorie van het 'wij-gevoel', dat evenwel niets bijbrengt aan de concrete leefsituatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik vraag me af of het het risico waard is ? Je kan immers niet meer terug... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Minister
|
![]() Favoriet acteur: Nicolas Cage. Die kan in enorm veel verschillende rollen toch precies d�*t vatten wat het personage moet uitstralen... Karakteracteur wat mij betreft.
Actrice: da's moeilijker... Daar moet ik eens langer over denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Staatssecretaris
|
![]() Aangezien Diplomatius niet direct eeen forummer van de week vindt, mogen kandidaat forummers van de week naar Diplomatius en/of mij een pb-ke sturen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoeveel keer per week heb je seks?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Australië / New Zealand lijken mij anderzijds wel prachtige plaatsen om naar te emigreren: de werkdruk ligt er lager, de inkomens zijn minstens vergelijkbaar en het leven is er veel 'opener' dan hier. Wanneer ? Wanneer Vlaanderen de onafhankelijkheid uitroept ![]() Neen, serieus: ik denk niet dat het er ooit van komt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit al eens gevochten?
![]() |