Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2009, 12:25   #241
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Zou er nu eens iemand een concreet voorbeeld willen aanhalen dat de Shariarechtbanken boven de Westerse rechtbanken staan?

Van een scheet een donderwolk maken, daar zijn bepaalde individuen goed in, maar concretiseren, ...
Het feit dat er blijkbaar een behoefte is aan aparte shariarechtbanken spreekt toch al voor zich.
Wat is anders het nut van het willen instellen van bepaalde rechtbanken als men tegelijkertijd aangeeft dat deze rechtbanken niets te zeggen hebben?
Het impliceert toch een duidelijk gevoel van onbehagen dat leeft binnen een bepaalde bevolkingsgroep die zich niet wil neerleggen bij 'Westers recht' en de daarin vervat liggende ideeën en zodus een nood zien om het recht in eigen handen te nemen.
Uiteraard gaat het hier niet over de gekende sharia-uitwassen als steniging of handen afhakken maar mij gaat niemand wijsmaken dat achter de gesloten deuren van deze 'rechtspraak' geen onaanvaardbare druk wordt gelegd op bv. homo's of vrouwen om te verzaken aan bepaalde rechten die zij volgens ons Westers model wel compromisloos zouden kunnen doen gelden.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 12:40   #242
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
En je kan dit bewijzen natuurlijk? Of het over alle opgenoemde zaken handelt kan ik niet met zekerheid zeggen maar het gaat absoluut niet enkel over geloofskwesties.
Natuurlijk. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 12:41   #243
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Zou er nu eens iemand een concreet voorbeeld willen aanhalen dat de Shariarechtbanken boven de Westerse rechtbanken staan?
Daarop wacht ik ook nog steeds vol ongeduld...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 30 juni 2009, 12:42   #244
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou iemand me nu eens kunnen aanhalen waarom we rechtbanken gebaseerd op religie nodig hebben?
"We" hebben die inderdaad niet nodig. Maar als de leden van een vereniging van oordeel zijn dat zij gebaat zijn met een eigen rechtssysteem, dan is dat hun zaak. Waarom moeten er speciale "rechtbanken" zijn die uitspraken doen over sportaangelegenheden?

Citaat:
Oud 30 juni 2009, 12:46   #245
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U bedoelt PVV.
Natuurlijk bedoelde ik dat. Het was een test om te zien of je wel waakzaam was.

Citaat:
Oud 30 juni 2009, 12:47   #246
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat ik daar lees is niet enkel over het geloof op zich, ik zie ook wat er meot gebeuren met afvalligen , erfrecht,...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 12:48   #247
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Er zijn bepaalde juridische en democratische basisbeginselen waaraan elke rechtstaat en democratie moet voldoen en die onder andere dienen verweven te zijn in elke instelling die men 'rechtbank' pleegt te noemen.
'Justice must not only be done, it must also be seen to be done' is daar één van. Uiteraard kan een shariarechtbank niet vergeleken worden met Westerse rechtbanken maar aangezien er binnen een democratie slechts één wet bestaat die door één stelsel van rechtbanken dient toegepast te worden, is er geen plaats voor allerlei subgroeperingen die op eigen initiatief aparte wetgevingen gaan toepassen en de leden van hun eigen groep middels sociale dwang verplichten om zich achter gesloten deuren te laten berechten door personen die hiertoe niet gevormd zijn en een systeem toepassen waar rechtvaardigheid, gelijkheid en redelijkheid op sommige vlakken ver te zoeken is.
Ik zie het probleem nog steeds niet. Ik heb daar geen last van. Jij wel? Hoe raakt het bestaan van die sharia-rechtbanken jou persoonlijk?

Citaat:
Oud 30 juni 2009, 12:48   #248
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
"We" hebben die inderdaad niet nodig. Maar als de leden van een vereniging van oordeel zijn dat zij gebaat zijn met een eigen rechtssysteem, dan is dat hun zaak. Waarom moeten er speciale "rechtbanken" zijn die uitspraken doen over sportaangelegenheden?
In geval van eigen rechtbanken (dus segregatie) moet men redenen aanhalen waarom deze wel nodig zijn, niet waarom deze niet nodig zijn.
Oud 30 juni 2009, 12:49   #249
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

dus onderlinge schikking met bemiddeling van een derde (de sharia-rechtbank) mag dan volgens u niet meer? want het is niet meer dan dat

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 30 juni 2009 om 12:50.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 12:53   #250
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik daar lees is niet enkel over het geloof op zich, ik zie ook wat er meot gebeuren met afvalligen , erfrecht,...
Sorry, verkeerde link... Dat was er eentje over sharia in het algemeen. Hier gaat het over de toepassing ervan in het VK: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Sharia_Council

Citaat:
Oud 30 juni 2009, 12:56   #251
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, verkeerde link... Dat was er eentje over sharia in het algemeen. Hier gaat het over de toepassing ervan in het VK: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Sharia_Council
"The council has no legal authority or jurisdiction in the United Kingdom"

inderdaad, onderlinge schikking dus.

Oud 30 juni 2009, 13:03   #252
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toch niet, de link die je poste was correct, jij beweerde immers dat

Citaat:
Sharia behelst �*lles. ook familierecht, echtscheiding, verstotingen, hoederecht van kinderen (bij de vader als de moeder met een niet-moslim durft te huwen), erfenissen (dochter maar de helft van zonen) polygamie etc...
helemaal fout was,je zei duidelijk nee hierop dus ik neem aan dat je het er helemaal oneens mee bent.
Oud 30 juni 2009, 13:05   #253
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dus onderlinge schikking met bemiddeling van een derde (de sharia-rechtbank) mag dan volgens u niet meer? want het is niet meer dan dat
Ik geef eerlijk toe dat ik tegen rechtbanken, zelfs al kan met de shariabanken in Engeland op het moment vergelijken met vrederechters, ben die gebaseerd zijn op religie. Recht evolueert, boeken van meer dan een duizend jaar oud niet.
Oud 30 juni 2009, 13:05   #254
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het probleem nog steeds niet. Ik heb daar geen last van. Jij wel? Hoe raakt het bestaan van die sharia-rechtbanken jou persoonlijk?
de problemen zitten hem ook in de algemene trends in de maatschappij.

Nu men eindelijk zover is gekomen dat men vb. homosexualiteit aanvaardt (is zelfs verplicht door de wet), kan zo'n sharia rechtbank voor het tegendeel zorgen en de trend opnieuw helemaal doen omslaan tot homosexualiteit terug in de verdomdhoek wordt geplaatst.

Dan mag je zelf nog eisen dat dit niet gebeurt, maar het zal je dan maar overkomen dat je in Amsterdam door zo'n stelletje sharia-volgeling in mekaar wordt gemept: hoe er rekening mee dat er ondertussen nog maar WEINIGEN zullen zijn die hen tegenhoudt.
D�*�*r zit het probleem.

Net hetzelfde bij de hoofddoeken "ik ben vroom, ik ben vromer, ik ben vroomst" in de klas die openlijk de niet hoofddoeken bekijken als hoer. Als d�*�*r niks aan gedaan wordt dan zit men terug in de jaren vijftig waar het tonen van een knie tot spontaan orgasme kon leiden.
Het gaat hem niet over wie wat doet, het gaat hem over de algemene trend in een maatschappij.
Nog even en we zitten helemaal terug in de middeleeuwen. Enkel de brandstapel ontbreekt nog, maar met stenigingen kunnen ze ook wel verder.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 13:09   #255
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Nu men eindelijk zover is gekomen dat men vb. homosexualiteit aanvaardt (is zelfs verplicht door de wet), kan zo'n sharia rechtbank voor het tegendeel zorgen

hoe kunnen ze dat nu doen? kunnen alle instelling nu de grondwetten veranderen? hebben ze dan geen parlement meer nodig ofzo? en gewone rechtbanken, waar alle legale activiteiten worden beslist hebben die dan niets meer te zeggen ofzo? en minnelijke schikkingen, daar ben je dus tegen?

Oud 30 juni 2009, 13:10   #256
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

hoe kunnen ze dat nu doen? kunnen alle instelling nu de grondwetten veranderen? hebben ze dan geen parlement meer nodig ofzo? en gewone rechtbanken, waar alle legale activiteiten worden beslist hebben die dan niets meer te zeggen ofzo? en minnelijke schikkingen, daar ben je dus tegen?
je begrijpt men stelling niet: ik heb het over een TREND. daarvoor moet je niet individu per individu bekijken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2009, 13:11   #257
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je begrijpt men stelling niet: ik heb het over een TREND. daarvoor moet je niet individu per individu bekijken.

dat is nochtans wat jij doet, je bekijkt alleen maar een islamitische trend.

Oud 30 juni 2009, 13:38   #258
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef eerlijk toe dat ik tegen rechtbanken, zelfs al kan met de shariabanken in Engeland op het moment vergelijken met vrederechters, ben die gebaseerd zijn op religie. Recht evolueert, boeken van meer dan een duizend jaar oud niet.
Fout. De sharia-rechtbanken in het Verenigd Koninkrijk HEBBEN GEEN WETTELIJKE AUTORITEIT. Wat begrijp je daar niet aan? Het gaat om een arbitrage, een bemiddeling tussen twee partijen die akkoord gaan met die bemiddeling. Dat heeft NIETS te maken met rechtspraak zoals wij dat hier kennen.

Citaat:
Oud 30 juni 2009, 13:44   #259
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu men eindelijk zover is gekomen dat men vb. homosexualiteit aanvaardt (is zelfs verplicht door de wet), kan zo'n sharia rechtbank voor het tegendeel zorgen en de trend opnieuw helemaal doen omslaan tot homosexualiteit terug in de verdomdhoek wordt geplaatst.
Kwatsj. Moslims die homoseksualiteit niet aanvaarden, zullen er altijd zijn. Sharia veranderd daar helemaal niks aan.

Citaat:
Dan mag je zelf nog eisen dat dit niet gebeurt, maar het zal je dan maar overkomen dat je in Amsterdam door zo'n stelletje sharia-volgeling in mekaar wordt gemept: hoe er rekening mee dat er ondertussen nog maar WEINIGEN zullen zijn die hen tegenhoudt.
D�*�*r zit het probleem.
Nee, circe, tussen jouw twee oren zit dat probleem. In Amsterdam bestaat er geen sharia. De moslimjongeren die daar homo's aftuigen, doen dat dus zonder sharia.

Citaat:
Net hetzelfde bij de hoofddoeken "ik ben vroom, ik ben vromer, ik ben vroomst" in de klas die openlijk de niet hoofddoeken bekijken als hoer. Als d�*�*r niks aan gedaan wordt dan zit men terug in de jaren vijftig waar het tonen van een knie tot spontaan orgasme kon leiden.
Het gaat hem niet over wie wat doet, het gaat hem over de algemene trend in een maatschappij.
Nog even en we zitten helemaal terug in de middeleeuwen. Enkel de brandstapel ontbreekt nog, maar met stenigingen kunnen ze ook wel verder.
Slippery slope.

Citaat:
Oud 30 juni 2009, 13:45   #260
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fout. De sharia-rechtbanken in het Verenigd Koninkrijk HEBBEN GEEN WETTELIJKE AUTORITEIT. Wat begrijp je daar niet aan? Het gaat om een arbitrage, een bemiddeling tussen twee partijen die akkoord gaan met die bemiddeling. Dat heeft NIETS te maken met rechtspraak zoals wij dat hier kennen.
Die 2 partijen gaan helemaal niet akkoord met die bemiddeling, de vrouw wordt door de islamitische gemeenschap onder druk gezet en heeft geen andere keuze - en het is steeds de vrouw die gediscrimineerd wordt - die sharia-rechtbanken handelen volgens islamitisch sharia-recht waar de vrouw minderwaardig is - je kan het 1000 X blijven herhalen, maar onze Raf zal en moet gelijk hebben dat het 'maar' een soort van arbitrage, bemiddeling is tussen 2 partijen - in theorie klopt dat ook, in de praktijk is het altijd de vrouw die aan het kortste eind trekt - en DAT, girlfriend, IS tegen onze westerse gelijkheidswetten!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be