![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is anders het nut van het willen instellen van bepaalde rechtbanken als men tegelijkertijd aangeeft dat deze rechtbanken niets te zeggen hebben? Het impliceert toch een duidelijk gevoel van onbehagen dat leeft binnen een bepaalde bevolkingsgroep die zich niet wil neerleggen bij 'Westers recht' en de daarin vervat liggende ideeën en zodus een nood zien om het recht in eigen handen te nemen. Uiteraard gaat het hier niet over de gekende sharia-uitwassen als steniging of handen afhakken maar mij gaat niemand wijsmaken dat achter de gesloten deuren van deze 'rechtspraak' geen onaanvaardbare druk wordt gelegd op bv. homo's of vrouwen om te verzaken aan bepaalde rechten die zij volgens ons Westers model wel compromisloos zouden kunnen doen gelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarop wacht ik ook nog steeds vol ongeduld...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "We" hebben die inderdaad niet nodig. Maar als de leden van een vereniging van oordeel zijn dat zij gebaat zijn met een eigen rechtssysteem, dan is dat hun zaak. Waarom moeten er speciale "rechtbanken" zijn die uitspraken doen over sportaangelegenheden?
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk bedoelde ik dat. Het was een test om te zien of je wel waakzaam was.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Minister-President
|
![]() In geval van eigen rechtbanken (dus segregatie) moet men redenen aanhalen waarom deze wel nodig zijn, niet waarom deze niet nodig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Minister-President
|
![]() dus onderlinge schikking met bemiddeling van een derde (de sharia-rechtbank) mag dan volgens u niet meer? want het is niet meer dan dat
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 30 juni 2009 om 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
inderdaad, onderlinge schikking dus.
![]() |
![]() |
#252 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Minister-President
|
![]() Ik geef eerlijk toe dat ik tegen rechtbanken, zelfs al kan met de shariabanken in Engeland op het moment vergelijken met vrederechters, ben die gebaseerd zijn op religie. Recht evolueert, boeken van meer dan een duizend jaar oud niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu men eindelijk zover is gekomen dat men vb. homosexualiteit aanvaardt (is zelfs verplicht door de wet), kan zo'n sharia rechtbank voor het tegendeel zorgen en de trend opnieuw helemaal doen omslaan tot homosexualiteit terug in de verdomdhoek wordt geplaatst. Dan mag je zelf nog eisen dat dit niet gebeurt, maar het zal je dan maar overkomen dat je in Amsterdam door zo'n stelletje sharia-volgeling in mekaar wordt gemept: hoe er rekening mee dat er ondertussen nog maar WEINIGEN zullen zijn die hen tegenhoudt. D�*�*r zit het probleem. Net hetzelfde bij de hoofddoeken "ik ben vroom, ik ben vromer, ik ben vroomst" in de klas die openlijk de niet hoofddoeken bekijken als hoer. Als d�*�*r niks aan gedaan wordt dan zit men terug in de jaren vijftig waar het tonen van een knie tot spontaan orgasme kon leiden. Het gaat hem niet over wie wat doet, het gaat hem over de algemene trend in een maatschappij. Nog even en we zitten helemaal terug in de middeleeuwen. Enkel de brandstapel ontbreekt nog, maar met stenigingen kunnen ze ook wel verder.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
hoe kunnen ze dat nu doen? kunnen alle instelling nu de grondwetten veranderen? hebben ze dan geen parlement meer nodig ofzo? en gewone rechtbanken, waar alle legale activiteiten worden beslist hebben die dan niets meer te zeggen ofzo? en minnelijke schikkingen, daar ben je dus tegen?
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dat is nochtans wat jij doet, je bekijkt alleen maar een islamitische trend.
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fout. De sharia-rechtbanken in het Verenigd Koninkrijk HEBBEN GEEN WETTELIJKE AUTORITEIT. Wat begrijp je daar niet aan? Het gaat om een arbitrage, een bemiddeling tussen twee partijen die akkoord gaan met die bemiddeling. Dat heeft NIETS te maken met rechtspraak zoals wij dat hier kennen.
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |