Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2010, 13:41   #241
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is het uit rechtlijnigheid dat je niet wil antwoorden? :
Jij vindt dus dat het niet toestaan dat vrouwen imam of priester worden; zich boven de wet stellen is.
Citaat:
alle 3 de erkende godsdiensten discrimineren
Leer lezen..en leer zelfs eens een antwoord te geven...

Ze stellen zich niet boven de wet, de wet laat dat toe..het is alleen moreel verwerpelijk..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 17:44   #242
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik spreek over het KERKELIJK trouwrecht, niet over het burgerlijk trouwrecht. Zou een 14 jarige meisje kerkelijk moeten kunnen trouwen of zou dat moeten verboden zijn? indien ja, hoe?

(let: het gaat om een theoretische vraag: concreet is kerkelijk trouwen op zijn 14de in België niet mogelijk)
Ja, dat begrijp ik maar zie jij ook dat het één wel en ander geen betekenis heeft op juridisch vlak?
Waarom zou een meisje van veertien voor een kerk moeten kunnen trouwen? Welk nut heeft dit, ze is daarmee niet getrouwd en wie seks met haar heeft strafbaar.
Dus nee, minderjarigen kunnen niet voor de kerk trouwen en anderen trouwen ook niet zolang het burgelijk huwelijk niet voltrokken is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 17:52   #243
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vragen in het vet. (Ik laat de context staan.) :

Ik weet wel dat jij niet beweert dat de Kerk zich boven de wet stelt.

Maar je beweerde wel
"Het kerkelijk recht valt buiten het burgerlijk recht"
Wat is dat anders dan dat de Kerk zich boven de wet stelt?

Je schrijft
"de kerk is zelf bevoegd voor het besturen van hun organisatie, of zij homo's willen trouwen of vrouwen priester laten worden valt onder het kerkelijk recht."
maar dat besturen moet blijkbaar niet gebeuren in overeenstemming met de Belgische wetten. Primeert het Kerkelijk recht dan op het burgerlijk wetboek?

Ja; er zijn "afzonderlijke wetgevingen"
Er is de Belgische wetgeving die o.a. stelt dat men niet mag discrimineren op basis van geslacht en sexuele voorkeur.
Er is de kerkelijke; die discrimineert op basis van geslacht en op basis van sexuele voorkeur.
Welke van die 2 wetgevingen gaat voor op de anderen; welke van de 2 staat boven de andere wetgeving?

Weet jij wat "boven de wet staan" betekent?
"Boven de wet staan : niet gebonden zijn aan de wet."
http://wapedia.mobi/nl/Lijst_van_uit...ezegden_V-Z#32 (klik op "wet")
De wet is niet van toepassing voor de Kerk. = De Kerk is niet gebonden door de wet. = De Kerk staat boven de wet.

Neen; het arbeidsreglement staat niet boven de arbeidswetgeving; de arbeidswetgeving staat boven het arbeidsreglement. Daarom mag het arbeidsreglement niet in strijd zijn met de wetgeving. In het reglement kan er bijvoorbeeld staan om welk uur de werknemer moet beginnen en eindigen met werken. Kan er staan dat de werknemer een extra verlofdag heeft. Minder verlofdagen dan wettelijk bepaald mag niet.

Is doorzetten in een discussiëren pesten?
We doen inderdaad beiden alle moeite om de ander te doen inzien dat de ander haar redenering niet klopt.
Is dit drammen? Is dit pesten?
Hallo??? Je stelt jezelf niet boven een wet wanneer die wetgeving niet van toepassing is, snap dat nu toch eens!
Het één (kerkelijk recht) primeert nergens op omdat enkel dit recht van toepassing is en niets anders! Dat ge dat maar niet snapt!

De kerk( wat en oeverloos gedram!)discrimineert niet omdat het gaat over interne organisatie waar het burgelijk recht niet van toepassing is, mens toch!
Boven de wet staan betekent uiteraard niet er niet aan gebonden zijn! Wat een kronkel in uw gedachten, uiteraard ben je niet gebonden aan wetten die niet van toepassing zijn!

Niets gaat voor,omdat het andere domeinen zijn die onder verschillende wetgevingen resulteren!
Als ge het nu nog niet door hebt..
Maar kieken toch! Sorry hoor maar uw onzin is tergend, uiteraard staat een arbeidsreglement boven de reguliere arbeidswetgeving, wat is er anders de zin van???
Nog maar een keer, dat betekent niet dat een arbeidsreglement in strijd mag zijn met de reguliere wetgeving, groot verschil!
Wanneer er geen arbeidsreglement is, wordt de reguliere wetgeving toegepast!
Uw manier van discussie voeren is tergend, en ja, volgens mij is dat en vorm van pesten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 18:00   #244
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja, dat begrijp ik maar zie jij ook dat het één wel en ander geen betekenis heeft op juridisch vlak?
Dat heb ik ook gezegd, daarom dat ik ook meen dat het burgerlijk recht eigenlijk niet van toepassing moet zijn.

Citaat:
Waarom zou een meisje van veertien voor een kerk moeten kunnen trouwen? Welk nut heeft dit, ze is daarmee niet getrouwd en wie seks met haar heeft strafbaar.
Dus nee, minderjarigen kunnen niet voor de kerk trouwen en anderen trouwen ook niet zolang het burgelijk huwelijk niet voltrokken is.
Onderschat je niet een beetje het belang van kerkelijk trouwen op zeer gelovige Christenen (en die zijn er nog, hoor, ook in Vlaanderen) ? Voor hen is trouwen voor God waarschijnlijk véél belangrijker dan trouwen voor de burgemeester. Dus waarom niet vanaf hun 14de? Als de Kerk het toelaat vanaf die leeftijd, zal daar wel een theologische reden voor zijn, zeker.
Oud 11 augustus 2010, 18:17   #245
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Wilders in USA
http://www.youtube.com/watch?v=NQOCcx5V9RI
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 19:53   #246
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Hallo??? Je stelt jezelf niet boven een wet wanneer die wetgeving niet van toepassing is, snap dat nu toch eens!
Het één (kerkelijk recht) primeert nergens op omdat enkel dit recht van toepassing is en niets anders! Dat ge dat maar niet snapt!

De kerk( wat en oeverloos gedram!)discrimineert niet omdat het gaat over interne organisatie waar het burgelijk recht niet van toepassing is, mens toch!
Boven de wet staan betekent uiteraard niet er niet aan gebonden zijn! Wat een kronkel in uw gedachten, uiteraard ben je niet gebonden aan wetten die niet van toepassing zijn!
"De wet is niet van toepassing voor"; "niet gebonden zijn aan de wet" is nu net de betekenis van "boven de wet staan".
Boven de wet staan : niet gebonden zijn aan de wet.
http://wapedia.mobi/nl/Lijst_van_uit...ezegden_V-Z#32
Zoek het zelf op als je mij niet gelooft.

Citaat:
Niets gaat voor,omdat het andere domeinen zijn die onder verschillende wetgevingen resulteren!
Ik heb niet door dat de anti-discriminatiewet niet geldt voor een functie; waarvan het loon betaald wordt door de overheid.
Citaat:
**knip**
Waarom denk je te moeten schelden?
Citaat:
Sorry hoor maar uw onzin is tergend, uiteraard staat een arbeidsreglement boven de reguliere arbeidswetgeving, wat is er anders de zin van???
Nog maar een keer, dat betekent niet dat een arbeidsreglement in strijd mag zijn met de reguliere wetgeving, groot verschil!
Uw manier van discussie voeren is tergend, en ja, volgens mij is dat en vorm van pesten!
Lees wat de arbeidswetgeving vertelt over het arbeidsreglement
http://www.11.be/component/one/artik...ik_niet,108477
Of raadpleeg je vakbondsafgevaardigde.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 20:12   #247
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar kieken toch! Sorry hoor maar uw onzin is tergend, uiteraard staat een arbeidsreglement boven de reguliere arbeidswetgeving, wat is er anders de zin van???
Artisjok denkt niet in termen van voordelen en nadelen, of van efficiënt en inefficiënt, maar in termen van limieten en losstaande feiten. Een instelling die misschien past bij een ambtenaar of een jurist, maar zeker niet op een politiek discussieforum. Met Artisjok discussiëren leidt onvermijdelijk tot langs elkaar heen praten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 20:41   #248
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Artisjok denkt niet in termen van voordelen en nadelen, of van efficiënt en inefficiënt, maar in termen van limieten en losstaande feiten. Een instelling die misschien past bij een ambtenaar of een jurist, maar zeker niet op een politiek discussieforum. Met Artisjok discussiëren leidt onvermijdelijk tot langs elkaar heen praten.
Wat weet jij hoe ik denk!
Waar is je loze opmerking goed voor?

Kan je niet goed verkroppen dat je hier vastzit?
http://forum.politics.be/showthread....17#post4915017
Oud 11 augustus 2010, 20:43   #249
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat weet jij hoe ik denk!
Waar is je loze opmerking goed voor?

Kan je niet goed verkroppen dat je hier vastzit?
http://forum.politics.be/showthread....17#post4915017

Die referentie naar de Oude Belgen was zo belachelijk dat ik er niet eens meer op wilde reageren. Maar goed, als u dat als een persoonlijke overwinning beschouwt, gaat u uw gang maar. Ik lach intussen om uw inferieure ambtenarenvisie op de wereld.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 11 augustus 2010 om 20:43.
Oud 11 augustus 2010, 20:47   #250
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Niet eens een inferieure ambtenarenvisie, maar de visie van een starre dogmaticus met oogkleppen op die voor de zekerheid de kop heel diep in het zand heeft gestoken en ook nog het licht heeft uitgedaan.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 20:57   #251
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Die referentie naar de Oude Belgen was zo belachelijk dat ik er niet eens meer op wilde reageren. Maar goed, als u dat als een persoonlijke overwinning beschouwt, gaat u uw gang maar. Ik lach intussen om uw inferieure ambtenarenvisie op de wereld.
Vertel dat dan tenminste in die discussie daar.
Ook graag je denkwijze over de rest van die post.

Alles beter dan je ad hominem argumentatie.
Van andere forumgebruikers ben ik al lang gewoon dat ze steevast daarin verzeilen. Maar ik schatte jouw niveau van discussiëren hoger in.
Oud 11 augustus 2010, 20:58   #252
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel dat dan tenminste in die discussie daar.
Ook graag je denkwijze over de rest van die post.

Alles beter dan je ad hominem argumentatie.
Van andere forumgebruikers ben ik al lang gewoon dat ze steevast daarin verzeilen. Maar ik schatte jouw niveau van discussiëren hoger in.
Mijn geduld is op. Zo simpel is het.
Oud 11 augustus 2010, 21:05   #253
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals het geduld van vrijwel iedereen die getracht heeft een discussie te voeren met een bepaald personage, op of vrijwel op is.

En dan kan men zich afvragen: ligt dat dan aan al die verschillende mensen, of zou het toch zo kunnen zijn dat juist dat ene personage het één en ander over zichzelf uitroept?
Oud 11 augustus 2010, 21:16   #254
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je geduld is op omdat je in die discussie aan niemand verkocht krijgt dat belastingsontduiking toch zo rechtvaardig is.

Moet je daarvoor in (een) andere dra(a)d(en) zo'n loze opmerkingen komen maken?
Oud 11 augustus 2010, 21:16   #255
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Zoals het geduld van vrijwel iedereen die getracht heeft een discussie te voeren met een bepaald personage, op of vrijwel op is.

En dan kan men zich afvragen: ligt dat dan aan al die verschillende mensen, of zou het toch zo kunnen zijn dat juist dat ene personage het één en ander over zichzelf uitroept?
Misschien kan je een zelfhulpgroep opstarten.
Oud 11 augustus 2010, 21:19   #256
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je geduld is op omdat je in die discussie aan niemand verkocht krijgt dat belastingsontduiking toch zo rechtvaardig is.

Moet je daarvoor in (een) andere dra(a)d(en) zo'n loze opmerkingen komen maken?
Rikbe kennelijk wel. But I digress...
Oud 11 augustus 2010, 21:21   #257
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien kan je een zelfhulpgroep opstarten.
In tegenstelling tot u ben ik niet zo geitenwollensokkerig ingesteld, dus ik laat uw zelfhulpgroep aan u.
Oud 11 augustus 2010, 21:26   #258
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien de Islam geen vrouwen toelaat als imam; stelt ze zich evengoed boven de wet als de Kerk, die geen vrouwen toelaat als priester.

Kan je daarmee akkoord gaan?
Zeer juist, de islam heeft ook andere regels dan de staat net zoals de Kerk, maar waarom wordt er hier dan altijd gekapt op de Kerk? U moet mij - en de meesten hier, denk ik - niet komen vertellen dat het niet allemaal koek en ei is in de Kerk. Maar de Kerk heeft het recht om haar bedienaars zelf te kiezen, net zoals groen-ogigen boven blauw-ogigen zouden kunnen verkozen worden in het voorbeeld van de club der roodharigen. De Kerk schikt zich in België naar de wetten van het land, behalve waar het typische interne zaken betreft. Als u dat niet juist vindt, kom ik tot de conclusie dat u inmenging van de overheid in alle privé-aangelegenheden van de bevolking aanmoedigt. Dat bevalt mij niet, mensen hebben recht op hun privacy.
Tenslotte is er nog scheiding van Kerk en Staat. In vele islamitische landen bestaat zoiets niet, nochtans wordt daar met geen woord over gerept.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 11 augustus 2010 om 21:45.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 21:42   #259
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat heb ik ook gezegd, daarom dat ik ook meen dat het burgerlijk recht eigenlijk niet van toepassing moet zijn.

Onderschat je niet een beetje het belang van kerkelijk trouwen op zeer gelovige Christenen (en die zijn er nog, hoor, ook in Vlaanderen) ? Voor hen is trouwen voor God waarschijnlijk véél belangrijker dan trouwen voor de burgemeester. Dus waarom niet vanaf hun 14de? Als de Kerk het toelaat vanaf die leeftijd, zal daar wel een theologische reden voor zijn, zeker.
Excuseer dat ik niet de juiste formuleringen ken of een link kan vinden maar ik weet dat de Katholieke Kerk zich zoveel mogelijk aanpast aan de gebruiken van het land waar ze aanwezig is.
Dat slaat terug op een eeuwenoude traditie door Jezus zelf gevestigd toen Hij zei : "Geef dan aan God wat van God is en aan de keizer wat van de keizer is".
Oud 11 augustus 2010, 22:10   #260
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zeer juist, maar waarom wordt er hier dan altijd gekapt op de Kerk?
Ik repliceerde eigenlijk op een post van iemand anders.
http://forum.politics.be/showthread....48#post4914248

Citaat:
U moet mij - en de meesten hier, denk ik - niet komen vertellen dat het niet allemaal koek en ei is in de Kerk. Maar de Kerk heeft het recht om haar bedienaars zelf te kiezen, net zoals groen-ogigen boven blauw-ogigen zouden kunnen verkozen worden in het voorbeeld van de club der roodharigen. De Kerk schikt zich in België naar de wetten van het land, behalve waar het typische interne zaken betreft. Als u dat niet juist vindt, kom ik tot de conclusie dat u inmenging van de overheid in alle privé-aangelegenheden van de bevolking aanmoedigt. Dat bevalt mij niet, mensen hebben recht op hun privacy.
Het naleven van de wetten van het land door een instituut als de Kerk; vind ik toch niet een privé-aangelegenheid.
Citaat:
Tenslotte is er nog scheiding van Kerk en Staat. In vele islamitische landen bestaat zoiets niet, nochtans wordt daar met geen woord over gerept.
In principe is er de scheiding van Kerk en Staat; maar in de praktijk is die scheiding er toch niet helemaal volledig.
Katholieke scholen worden gesubsidieerd.
De dag van de Dynastie begint nog steeds met het Te Deum; met alle gezagsdragers op de eerste rijen in de Basiliek.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be