![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Burgemeester
|
![]() ![]() dit tegenover ![]() dit? Ok, over smaak valt niet te twisten natuurlijk maar ik begrijp niet hoe je zo'n lelijk ding dat nergens goed voor is mooi kan vinden. Ik snap het gewoon niet, het is als de vrouwen van Rubens verkiezen boven die van Boticelli. Er zullen wel liefhebbers van zijn maar toch...
![]() |
#242 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit. Een SUV is een veelzijdige wagen waar je een beetje terrein mee kunt doen, een verlenging van een vrijetijdswagen waar je een surfplank op legt zo ongeveer. Een terreinwagen 4x4 type patrol, pajero en vele anderen zijn trucs. Dat is een andere soort wagen met de bedoeling van zowel zwaar terrein aan te kunnen als gewone wegen en bovendien werkpaarden zijn die nog maar de laatste jaren voldoende luxe bieden om ook als gewone gezinswagen te kunnen gebruiken. Een enduro moto is ook geen cros-moto en toch kun je met beiden in de modder wat ploeteren. Net zoals een bmx fiets geen race fiets is maar je kan er toch ook een stukje met koersen. Dat ze gezien hun grotere hoogte en zwaardere uitvoering meer (soms veel meer ) verbruik hebben dat is waar. Dat is ecologisch gezien misschien een nadeel, maar langs de andere kant als je ziet dat winkels ganse dagen hun lichten laten branden en hun deuren wagenwijd open houden terwijl de verwarming volle bak draait is dat evenveel een ecologisch nadeel...en daar zeurt bij mijn weten niemand over. Noch is daar een taks op. Ook scholen die hun studenten opruien tegen alles wat buiten hun klas aan de gang is op gebied van ecologie en dergelijke...zouden beter eens hun thermostaat wat naar beneden draaien en vooral s' nachts...weekeinden en in perioden van verlof . Dus wees blij dat een gevarieerd gamma in vele prijsklassen beschikbaar is voor ieders wil en wensen...en laten we ons een beetje richten op verkeersveiligheid in het algemeen en de kleine gasten eens leren waar ze moeten lopen en hoe ze moeten oversteken.
![]() |
![]() |
#244 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En wat dat andere betreft, tja, je hebt gelijk. Maar daar ben ik nu gelukkig al een tijdje vanaf, maar het is niet bepaald een periode uit m'n leven waarop ik trots kan zijn...
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch niet als er een soort discussie bestaat over ecologische verantwoord omgaan met energie en uitstoot in het algemeen. Men mag de lat wel eens gelijk leggen voor alles en iedereen.
![]() |
![]() |
#248 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Kijk hier eens naar http://www.youtube.com/watch?v=5UwOB...eature=channel Waar is zo'n ding nu weer goed voor? En ga me nu toch écht niet vertellen dat Top Gear groen jongens zijn, want dan weet je niet waarover je het hebt of ken je het programma niet. Zij zijn niet anti-SUV maar zelfs zij hebben het moeilijk om zo'n ding goed te vinden.
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De SUV is een wagen die gepromoot wordt om outdoor activiteiten met te ondernemen. Niet om parijs dakar te rijden.
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens u moet ik mijn woning niet isoleren, omdat anderen dat niet doen. Volgens u mag ik al mijn huishoudelijk afval ook in mijn kachel verbranden, want ook anderen doen het (wel eens). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men moet eerst het idee achter dat concept begrijpen. Bv ik weet niet of u St Martens Latem kent, het miljoenenkwartier rond Gent die voornamelijk bezaaid is met bosdreven waar hun miljoenen villa's tussen staan. Het kan daar behoorlijk modderig zijn en met een gewone wagen is dat daar absoluut dikwijls niet zo fijn rijden. Dus stel je bent rijk, woont in St M Latem met een vette villa en je hebt geen aangepaste wagen om in de dreven rond te flaneren of om van je oprit te geraken? Hé dat is dus bv 1 idee achter dat concept van een SUV.
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens met de kinderen naar de ardennen waar nog geen verharde wegen liggen bv.
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, volgens u moet ik een wagen kopen die verantwoord niet meer verbruikt dat het minimum waarschijnlijk maar mag u langs de andere kant wel 5000 liter mazout extra verbranden omdat u geen goesting hebt uw deur dicht te houden?
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die liggen daar als het geregend heeft.
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft "moet" u niets. Wel hoort u niet af te komen met kinderachtige drogredenen als "zij doen het, dus ik ook". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 20 dan.
Maar goed als je eens in de buurt bent van Latem, deurle..rij eens door de talrijke dreven die er telkens links en rechts van de hoofdstraat zijn. Zo rond het golfterrein vind je er al heel wat. Je zal me gelijk geven en ook genieten van de vele mooie woningen terloops. Een outdoor activiteit.