![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U vraagt een halve kilo kalfsgehakt, en wenst dus geen 3 kilo bloedpens. De klant vraagt , met onderscheid makende op nationaliteit, om een werkkracht met bepaalde capaciteiten. Dan wensen die geen werkkracht met wel de uitgesloten nationaliteiten, noch zonder wel gevraagde capaciteiten. Ik zie het al voor me. Multinational X vraagt voor een BBB met een A2 boekhouding. Het uitzendkantoor dat niet wil discrimineren stuurt een Chinese graduaat biotechnologie....
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 november 2011 om 08:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een keuze maken tussen vleeswaren is niet strafbaar. Als een bedrijf discrimineert op basis van afkomst enz... is het strafbaar. Als ik tegen 295 op de E40 rij ben ik strafbaar. Als het bedrijf iemand anders vraagt te discrimineren is het die strafbaar. Als ik een taxi vraag tegen 295 te rijden is hij strafbaar. Citaat:
Inderdaad, het uitzendbureau mag niet selecteren op basis van afkomst en moet dus, indien de persoon voldoet aan de andere eisen die de kans geven. Indien het bedrijf dan beslist te discrimineren dan heeft het uitzendbureau op zijn minst de weg gevolgd. Nu, ik denk te begrijpen waarom ge er zo tegen zijt. Als uitzendbureaus niet discrimineren en hun boekhouding wijst uit dat bedrijf X consequent allochtonen weert, dan is dat bewijs genoeg en kan het bedrijf makkelijk veroordeeld worden.
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben zo niet akkoord met uw aanpassing in wat ik geschreven heb. Als U dan toch niet mag discrimineren, waarom dan een verschil maken in opleiding? Mogen verkeerd opgeleiden dan geen kans krijgen?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 november 2011 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat niet in discriminatie van personen op basis van competentie, want dat is niet wettelijk verboden. Het gaat over de BBB wat wel verboden is.
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoezo, dat is "niet wettelijk" verboden? Zou dit dan moeten volgens u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
|
![]() Dat is wat ik schreef.
Nee.
![]() |
#247 |
Gouverneur
|
![]() Waarom reageren op Stropoppen als ge ook een negeerlijst hebt?
![]()
![]() |
#248 |
Gouverneur
|
![]() Voor opleiding kunt ge kiezen, naam, huidskleuren afkomst zijn daarin héél verschillend.
![]() |
#249 | |
|
![]() Citaat:
Het heeft zo stilaan geen zin meer om op vragen van ons Ali te antwoorden, ze leest ze toch nooit en vraagt constant naar de bekende weg, stelt stropoppen op, ... Echt niet iemand waarmee ge kunt discussiëren.
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, ik mag wel discrimineren op vaardigheden en opleiding, maar niet op natuurtalent?
![]() |
#251 |
Gouverneur
|
![]() Wie zegt dat? Al zult ge voor natuurtalenten zonder praktische vaardigheden moeten investeren in opleiding.
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoor dit maar op uw solicitatie... Sorry, maar naar mijn mening is uw natuurlijk talent voor deze job niet wat ik zoek.
![]() |
![]() |
#253 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tenslotte is er ook de moderne logica bij zakendoen; als de partner niet doet wat je als klant vraagt dan gaat ie op een andere; leveren van producten of diensten aan die voorwaarden of we zoeken wel een ander die wel onze eisen inwilligt. En of het belg-belg is of belg-marokaan of belg-albanees is maakt niet zoveel uit maar spijtig genoeg is buiten belg-belg alle andere combinaties gevoeliger om niet te voldoen aan bepaalde eisen of gedragspatronen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ge hebt dan wel niet de directe vaardigheden voor dit beroep, maar ik merk wel dat ge talent hebt, waardoor ik u toch een kans ga geven. Waarom ziet gij in alles redenen om uit te sluiten?
![]() |
![]() |
#255 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaat nu net heel dit topic over.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#256 |
Banneling
|
![]() Ik vind het persoonlijk goed dat men discrimineert. Waarom is het slecht een geschikte kandidaat een voorkeursbehandeling te geven? We moeten geen minder adequate mensen uitsturen omdat ze anders gaan drammen over discriminatie, hé? Dan heb ik liever dat men negatief discrimineert. Positieve discriminatie is de enige vorm van onrechtvaardige discriminatie.
Dat het hier over uitzendbureaus gaat vind ik een beetje algemeen. We vergeten de nuance dat de uitzendbureaus enkel de vraag van hun klanten invullen. Moet een taxi bedrijf aansprakelijk gesteld worden wanneer de klanten blanke chauffeurs vragen? De ware geaardheid van het probleem vergeet men nog meer! Het zijn eerdere uitzendkrachten die voor deze vraag zorgden. Ware het niet dat men met "vreemdelingen" al zoveel problemen kende, had dit probleem geen van vandaag geweest hé? Niet dat ik vreemdelingen wens te veralgemenen. Ik verwelkom een groot aandeel van deze mensen als mijn eigen volk. Helaas blijkt vandaag dat deze in het tempo van onze beschaving weinig tijd voor opvoeden overhouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Banneling
|
![]() Waarom fabeltje? Weerleg dat eens aub. En ik neem geen genoegen met een eenvoudige one liner.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
P.S. Als jij geen genoegen hebt met een eenvoudige one liner, waarom lanceer jij je dan op die manier op het forum? http://forum.politics.be/showthread....55#post5792055 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem is net dat het niet om één werkgever gaat, maar meedere. Maar laat ons vooral de nieuwe gasten geloven, en niet de bedrijven die hier al decennia gehuisvest zijn he? Ik lanceer me zoals ik wil, blijkt catchy enough the zijn. |
|
![]() |
![]() |