Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Wat is uw reactie op de N-VA beleidsdaden na één jaar regeren?
Ik blijf N-VA'er ook al naaien ze me op zijn Belgisch in de boskes van Laeken 16 29,09%
N-Va kan de pot op, ik laat niet met me solen 39 70,91%
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 mei 2005, 23:22   #241
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Ajuinen pellen en versnipperen is mijn specialiteit, maar alleen om te gebruiken in mijn onovertroffen vlaamse stoverij,
Hm.
Ikzelf prefereer sjalotjes.

Citaat:
maar het ziet er inderdaad voor BHV niet zo goed uit.
Aan mij ligt het niet.
Ik bepleitte gelijkberechtiging van alle Belgen via toepassing van de wet.
Stopzetten van schending der wet diende niet evenmin afgekocht of beloond te worden.......

Citaat:
Dat je durft te veronderstellen dat ik je geëerd Belgisch vaandel zou durven gebruiken om in te snotteren schokt me.
't Heeft een helende werking, en met Dash en nonkel Miele wordt alle onheil netjes hersteld.

Citaat:
Ik had niet de intentie je welgevulde wijnkast te komen leegplunderen.
't Zou je voorwaar gegund zijn.
't Leven ener flamingant is niet makkelijk, en alle redens zijn goed om er een stuk of twee of twaalf te kraken.

Citaat:
Een paar ijsgekoelde duvels volstaan voor deze eenvoudige jongen.
Tiens.
Egidius stelde al eens voor om Orval te gaan proeven.
Misschien kunnen we een onderonsje organiseren In Den Babbelaer hebben ze zowel Duvel als Orval alsmede drinkbare wijntjes........
Oud 12 mei 2005, 23:25   #242
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij de weg:
Deze topic is eigenlijk weer heel actueel.
Wat is de N-VA van plan gezien de huidige malaise?
  • Bij een het makke kartel blijven?
  • Stennis maken?
  • Uit een onmachtige regeringsploeg stappen?
  • Gemene zaak met het VB maken of er althans mee dreigen?
  • De onwettigheid van de kieskring via gerechtelijke weg aanklagen?
Gewoon wat losse opties die ik uit mijn mouw schud, terwijl ik mij even in N-VA schoentjes verplaats (horresco referens)
Oud 13 mei 2005, 06:20   #243
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Bij de weg:
Deze topic is eigenlijk weer heel actueel.
Wat is de N-VA van plan gezien de huidige malaise?
1) Vlaams blijven doorwegen op de tsjeven

2) verder Vlaamse eisen verwezenlijken in de Vlaamse Regering
Oud 13 mei 2005, 14:58   #244
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

De geleden nederlaag is pijnlijk. De triomf van de Franstaligen is evenredig groot. Daar nog een vervolg aan breien door elkaar af te slachten is zinloos en dom. De federatie België is ernstig verzwakt door wat er deze week is gebeurd. Dit is niet het moment om de deelstaat Vlaanderen te ondermijnen. (Bart Sturtewagen, 13.05.05, DS)
Flandriar is offline  
Oud 13 mei 2005, 17:42   #245
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
De geleden nederlaag is pijnlijk.
Wat een achterhaald kaakslagflamingantisme!
Er is geen nederlaag.
Er is niet voldaan aan een vraag.

Citaat:
De triomf van de Franstaligen is evenredig groot.
Dit is eveneens vals triomfalisme.
De Franstaligen staan evengoed met lege handen.
Mits gematigde compensatie-eisen hadden ze misschien ook een verzuchting kunnen realiseren.

Citaat:
Daar nog een vervolg aan breien door elkaar af te slachten is zinloos en dom.
Als Belgicist verkneukel ik me vol leedvermaak in de troubles tussen de verschillende soorten flaminganten, confederalisten, secessionisten en andere onozele tisten. 't Is duidelijk: een kieskring splitsen lukt al niet....... trek jullie conclusies.
Specifiek voor CD&V//N-VA: als uw partners u bedriegen, dan laat ge ze toch gewoon stikken? Of blijft ge erbij voor het geld als de eerste de beste stoephoer bij haar pooier? Elke dag een toefeling, maar de helft van het geld verzoet veel.

Citaat:
De federatie België is ernstig verzwakt door wat er deze week is gebeurd. Dit is niet het moment om de deelstaat Vlaanderen te ondermijnen. (Bart Sturtewagen, 13.05.05, DS)
't Is het moment om het verhakkelde Vlaams parlement op te doeken en opnieuw werk te maken van een doorzichtig, democratisch unitarisme, waar het meerderheidsbeginsel gerespecteerd wordt en nog wat andere middelen aan de burger ter beschikking gesteld worden zodat de politici hun alleenheerschappij kwijt zijn?
Oud 13 mei 2005, 19:20   #246
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Belgicist verkneukel ik me vol leedvermaak in de troubles tussen de verschillende soorten flaminganten, confederalisten, secessionisten en andere onozele tisten. 't Is duidelijk: een kieskring splitsen lukt al niet....... trek jullie conclusies.
Dan verkneukelt u zich dan wel zonder kennis van zaken: niet de "verschillende soorten flaminganten", de onderhandelaar van Spirit even niet te na gesproken, zaten aan de onderhandelingstafel, wel belgicisten uit de SP.a en VLD.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 mei 2005, 19:21   #247
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is het moment om het verhakkelde Vlaams parlement op te doeken ...
Wat is er dan wel "verhakkeld" aan het Vlaams parlement?
Oud 13 mei 2005, 19:23   #248
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet correct: hun eis was het behoud van de kieskring en daarin zijn ze tot op heden geslaagd, wat eens te meer gevolgen zal hebben voor de machtspositie van de Franstalige politici.
Oud 13 mei 2005, 19:52   #249
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Niet correct: hun eis was het behoud van de kieskring en daarin zijn ze tot op heden geslaagd, wat eens te meer gevolgen zal hebben voor de machtspositie van de Franstalige politici.
Een paar Waalse kranten plaatsen wel vraagtekens bij de overwinning van de Walen.

' Overwinning?....Wij vrezen dat de Vlaamse eisen veel en veel meer radicaler zullen worden bij al de problemen die nu aan bod komen en dit zal alleen maar het uiteen vallen van het land versnellen'

'Bij de eerste de beste volgende gelegenheid zullen de Vlamingen het niet nalaten de Walen een koekje van eigen deeg te geven'

'Eens de Walen uit hun zegeroes zijn ontwaakt zou het wakker worden wel eens erg bitter kunnen zijn'

Dit zijn een paar citaten uit de bekendste Franstalige kranten.
daiwa is offline  
Oud 13 mei 2005, 20:25   #250
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Een paar Waalse kranten plaatsen wel vraagtekens bij de overwinning van de Walen.
Laten we stellen dat ze een overwinning hebben behaald tijdens deze veldslag, maar af te wachten valt of ze ook de oorlog winnen/
Oud 13 mei 2005, 21:15   #251
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er dan wel "verhakkeld" aan het Vlaams parlement?
Wou je beweren dat er een solide eenheid is tussen enerzijds het Vlaams Kartel en anderzijds het paarse segment van de Vlaamse vertegenwoordigers?
Als mijn wagen ooit zo rammelt, probeer ik hem niet eens meer te versjacheren. recht de Dender in.
Oud 13 mei 2005, 21:27   #252
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wou je beweren dat er een solide eenheid is tussen enerzijds het Vlaams Kartel en anderzijds het paarse segment van de Vlaamse vertegenwoordigers?
Als mijn wagen ooit zo rammelt, probeer ik hem niet eens meer te versjacheren. recht de Dender in.
Dit heeft niets te maken met de POLITIEKE INSTELLING die het Vlaams parlement is, maar wel met de POLITIEKE CONSTELLATIE die nu in het Vlaams parlement is gevormd.
Oud 13 mei 2005, 21:31   #253
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit heeft niets te maken met de POLITIEKE INSTELLING die het Vlaams parlement is, maar wel met de POLITIEKE CONSTELLATIE die nu in het Vlaams parlement is gevormd.
Bon, ik zal me anders uitdrukken:
't Heeft geen zin om een blinde met een sportkar 't circuit op te jagen.
De 'politieke constellatie' kan de haar toebedeelde 'instelling' niet naar behoren doen functioneren, zo je wil.
Oud 13 mei 2005, 21:51   #254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De 'politieke constellatie' kan de haar toebedeelde 'instelling' niet naar behoren doen functioneren, zo je wil.
Dit kan evengoed gebeuren in het federale parlement, anders waren er nog nooit regeringscrisissen en vervroegde verkiezingen geweest in België.
Oud 13 mei 2005, 22:17   #255
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit kan evengoed gebeuren in het federale parlement, anders waren er nog nooit regeringscrisissen en vervroegde verkiezingen geweest in België.
Dat kan ik niet tegenspreken.
Tijd dus om het BROV in te voeren.
Oud 13 mei 2005, 23:25   #256
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Wat een achterhaald kaakslagflamingantisme!
Er is geen nederlaag.
Er is niet voldaan aan een vraag.
Wat een doorzichtig kaakslagroyalisme!
Een nederlaag?
En wat voor een nederlaag!
Een nederlaag voor de democratie
Een nederlaag voor het vertrouwen in de politiek
Een nederlaag voor de toepassing van de wet
Een nederlaag voor de 550.000 inwoners van B-H-V
Een nederlaag voor de oprechte en gelegitimeerde verzuchtingen van de burgemeesters van de zes.
Een nederlaag voor het gegeven woord
...

Evenwel zou ik de unitaristische royalisten hier toch willen attenderen op de onweerlegbare wervende kracht die deze crisis weer heeft gehad voor de Vlaamse beweging.
Daarenboven ben ik zeer verheugd te mogen vaststellen dat de Walen nog wat meer arrogant zijn geworden en dat de Roi weerom zijn anti-Vlaamse reflex eens te meer op de meest ondemocratische wijze in de openbaarheid heeft gesmeten.

Citaat:
Mits gematigde compensatie-eisen hadden ze misschien ook een verzuchting kunnen realiseren.
In tegendeel!
De walen staan met volle handen.
Elke verzuchting van hun kant zijn kosteloos ingewilligd
Vreemdelingenstemrecht/snelbelgwet/Francorchampswet/wapenwet/Waalse onderwijsmiljarden...

Citaat:
Awel ja...ik trek mijn conclusies....en met mij een zeer groot aantal anderen... maar ik mag spijtig genoeg slechts één stem per keer uitbrengen op het VB terwijl een Waals stem op het FDF nog steeds 1,2 keer zo zwaar weegt als de mijne.

Citaat:
Specifiek voor CD&V//N-VA: als uw partners u bedriegen, dan laat ge ze toch gewoon stikken? Of blijft ge erbij voor het geld als de eerste de beste stoephoer bij haar pooier? Elke dag een toefeling, maar de helft van het geld verzoet veel.
De deze kader ik graag in ondanks mijn volstrekte commentaaronthouding wat deze calimero's betreft.

Citaat:
't Is het moment om het verhakkelde Vlaams parlement op te doeken en opnieuw werk te maken van een doorzichtig, democratisch unitarisme, waar het meerderheidsbeginsel gerespecteerd wordt en nog wat andere middelen aan de burger ter beschikking gesteld worden zodat de politici hun alleenheerschappij kwijt zijn?
Gelukkig zijn het de Walen die daar zo hardsgrondig tegen zijn hé.
En in dezer komt de klassieke Waalse "non" ons Nationalisten niet zo ongelegen.
Oud 14 mei 2005, 03:24   #257
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dat kan ik niet tegenspreken.
Tijd dus om het BROV in te voeren.
Het BROV met aan het hoofd van dat alles een geboorterechtdespoot ? U ijlt, mijn beste.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 mei 2005, 06:50   #258
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Het BROV met aan het hoofd van dat alles een geboorterechtdespoot ? U ijlt, mijn beste.
Ijlen?
Allesbehalve.
Ik begrijp dat bij N-VA'ers de democratische reflex heel wat bijslijpen behoeft, en daarom zal ik het nog eens geduldig uitleggen.

Met het BROV ter beschikking van de burger, geniet elke machtsinstantie en haar beslissingen democratische legitimiteit.
Immers: wanneer een van beide u onwelgevallig is, volstaat het om dit via handtekeningeninzameling gevolgd door referendum tot uiting te brengen, waarna bindend de gekozen maatregel in voege treedt.
*Verwerpt de meerderheid de machtsinstantie of een van haar besluiten, dan heb jij je zin, en leg ik me neer bij de burgerwil.
*Komt er geen referendum op gang, dan geniet de machtsinstantie bij stilzwijgendheid de instemming van de burgers.
*Blijkt na stemming dat de balsturige konings-en prinsessenhaters (m/v) den boom in kunnen, dan legitimeert dit opnieuw overduidelijk, mét democratische instemming onze Vorst&co. Deze democratische legitimatie geldt tot ooit een andere (hoogst onwaarschijnlijke) meerderheid haar slag thuishaalt. Voorzien rond Sint-Juttemis............
Oud 14 mei 2005, 10:54   #259
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ijlen?
Allesbehalve.
Ik begrijp dat bij N-VA'ers de democratische reflex heel wat bijslijpen behoeft, en daarom zal ik het nog eens geduldig uitleggen.

Met het BROV ter beschikking van de burger, geniet elke machtsinstantie en haar beslissingen democratische legitimiteit.
Immers: wanneer een van beide u onwelgevallig is, volstaat het om dit via handtekeningeninzameling gevolgd door referendum tot uiting te brengen, waarna bindend de gekozen maatregel in voege treedt.
*Verwerpt de meerderheid de machtsinstantie of een van haar besluiten, dan heb jij je zin, en leg ik me neer bij de burgerwil.
*Komt er geen referendum op gang, dan geniet de machtsinstantie bij stilzwijgendheid de instemming van de burgers.
*Blijkt na stemming dat de balsturige konings-en prinsessenhaters (m/v) den boom in kunnen, dan legitimeert dit opnieuw overduidelijk, mét democratische instemming onze Vorst&co. Deze democratische legitimatie geldt tot ooit een andere (hoogst onwaarschijnlijke) meerderheid haar slag thuishaalt. Voorzien rond Sint-Juttemis............
Beste royalistisch prinsessenknijpertje...(boer janssens in het donker enz (cfr Miel Cools))...
Ik ben er kwasi zeker van dat jij op het paleis een hoge ambtenaar bent en na het uitblazen der kaarsen als royalistische gigolo/schandknaap kan rondwaren in de gangen van het paleis... daarom is't U vergeven, edoch...is het niet strafbaar om misbruik te maken van de naïviteit van 's princessens geretardeerde geestestoestand vraag ik mij af???????

Je weet dat ik een absolute voorstander ben voor direkte democratie met als democratische hoogmis naast de verkiezingen (eerlijke en geen gemanipuleerde zoals nu) ook de ontegensprekelijk democratische BROV.

En toch heeft Jazeker hier een punt als een huis hé.

Hoe kan je de democratische BROV gaan (mis)gebruiken om een fundamenteel ondemocratische toestand zoals de ongrondwettelijke koning te kiezen of bestendigen.

Wat de ongrondwettelijke Roi betreft (cfr zijn afschuwelijk ondemocratische en anti-Vlaamse demarche van eergisteren nog vers in het geheugen) heb ik ivm BROV slechts het volgende te zeggen: wie zijn neus schendt schendt zijn aangezicht (Villiers)

Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 mei 2005 om 10:55.
Fieseler is offline  
Oud 14 mei 2005, 12:56   #260
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Beste royalistisch prinsessenknijpertje...(boer janssens in het donker enz (cfr Miel Cools))...
Als flamingant behoor jij je diep te schamen.
Mocht jij je klassieken kennen, dan zou je precies geweten hebben dat de kattenknijper in het donker Boer BAVO heette.
Maar dit terzijde.

Citaat:
Ik ben er kwasi zeker van dat jij op het paleis een hoge ambtenaar bent en na het uitblazen der kaarsen als royalistische gigolo/schandknaap kan rondwaren in de gangen van het paleis... daarom is't U vergeven, edoch...is het niet strafbaar om misbruik te maken van de naïviteit van 's princessens geretardeerde geestestoestand vraag ik mij af???????
Ik zag al heel wat blinden met véél grotere accuratesse naar een ei slaan.
Mijn liefde voor onze fraaigedraaide prinsessen blijft jammergenoeg platonisch.

Toen Mathilde mij onlangs de hand schudde en feliciteerde, voelde ik gewoon haar zinderende intelligentie door mijn omvangrijke body stromen. Zelden werd ik geestiger, fijnzinniger vibraties gewaar dan op dat gezegende moment. Ik besefte met volkomen zekerheid dat ik toen door een engel was aangeraakt.
Ik genoot op dat ogenblik het voorrecht om fysiek kontakt te maken met een hoger, fijnstoffelijker wezen, dan wij normaalgezien met onze sterfelijke ogen mogen aanschouwen.
Zelfs Spielberg vermocht met ET in zijn befaamde vingertjes-scène niet zoveel emoties los te maken, als er door mijn maag joegen op dat extatische top-moment.
Mijn keel werd toegeschroefd en bijna vertikt door tranen, maar gelukkig verschafte mijn nobele gevoelens voor Tillekes ravissante persoonlijkheid mij de kracht om klaar en helder te formuleren wat mij toen opportuun leek:"Majesteit, 't is teveel eer!"
Had ik waarlijk gezegd wat mij toen door het hoofd schoot, bij 't aanschouwen van haar fraaigedraaide onder-en bovenstel.............. ik schreef mijn forumbijdragen vanop de gevangenis-PC in Vorst, ofwel was ik stante prins benoemd...............

Een ambtenaar was ik inderdaad ooit. Geen hoge maar een gewone simpele werknemer in het toen nog unitaire onderwijs. Ik legde toen de eed van trouw af aan Vorst, grondwet en de wetten van het Belgische volk. Ikzelf hou me in de mate van het mogelijke aan mijn beloftes.

Citaat:
Hoe kan je de democratische BROV gaan (mis)gebruiken om een fundamenteel ondemocratische toestand zoals de ongrondwettelijke koning te kiezen of bestendigen.
Er zit nog een vorm van flaw in uw perceptie van BROV.
Als we dit direct democratische middel voorhanden hebben, dan legitimeert dit alle andere machtsvormen, zolang er tegen diezelfde machtsvormen of haar beslissingen geen BROV gelanceerd wordt.

Wat betekent dit concreet in het geval pro of contra monarchie?
Simpel.
Er zijn vier scenario's.
*Niemand stoort zich aan onze monarchie. Er komt geen beweging op gang, geen petitie, geen handtekeningen-actie, geen referendum ondanks de mogelijkheid die de burger ervoor heeft.
-->De burgermeerderheid schraagt bij stilzwijgende instemming op democratische wijze onze monarchie en legitimeert ze.

*De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels niet.
-->Geen burgermeerderheid voor afschaffing, zelfs niet eens om ze via BROV ter discussie te stellen.

*De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels wél. Er komt een referendum. Het afschaffingsvoorstel haalt géén meerderheid.
-->De burger legitimeert op deze wijze (democratisch) de aanwezigheid van ons koninghuis.

*De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels wél. Er komt een referendum. Het afschaffingsvoorstel haalt een meerderheid.
-->Slechts in dit ene (quasi ondenkbare) rampscenario, verdwijnt een fikse brok Belgische glamour, cultuur, splendeur, dewelke kale buitenlandse republieken ons van heinde en verre benijden. Staaf wordt dêpressief, gaat zwaar aan de drank, en betekent een niet onaanzienlijke meerkost voor het nieuwe regime.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be