![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
| Bekijk resultaten enquête: Wat is uw reactie op de N-VA beleidsdaden na één jaar regeren? | |||
| Ik blijf N-VA'er ook al naaien ze me op zijn Belgisch in de boskes van Laeken |
|
16 | 29,09% |
| N-Va kan de pot op, ik laat niet met me solen |
|
39 | 70,91% |
| Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ikzelf prefereer sjalotjes. Citaat:
Ik bepleitte gelijkberechtiging van alle Belgen via toepassing van de wet. Stopzetten van schending der wet diende niet evenmin afgekocht of beloond te worden....... Citaat:
Citaat:
't Leven ener flamingant is niet makkelijk, en alle redens zijn goed om er een stuk of twee of twaalf te kraken. Citaat:
Egidius stelde al eens voor om Orval te gaan proeven. Misschien kunnen we een onderonsje organiseren In Den Babbelaer hebben ze zowel Duvel als Orval alsmede drinkbare wijntjes........
|
|
|
|
#242 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij de weg:
Deze topic is eigenlijk weer heel actueel. Wat is de N-VA van plan gezien de huidige malaise?
|
|
|
#243 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
2) verder Vlaamse eisen verwezenlijken in de Vlaamse Regering
|
|
|
#244 |
|
Lokaal Raadslid
|
De geleden nederlaag is pijnlijk. De triomf van de Franstaligen is evenredig groot. Daar nog een vervolg aan breien door elkaar af te slachten is zinloos en dom. De federatie België is ernstig verzwakt door wat er deze week is gebeurd. Dit is niet het moment om de deelstaat Vlaanderen te ondermijnen. (Bart Sturtewagen, 13.05.05, DS)
|
|
#245 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is geen nederlaag. Er is niet voldaan aan een vraag. Citaat:
De Franstaligen staan evengoed met lege handen. Mits gematigde compensatie-eisen hadden ze misschien ook een verzuchting kunnen realiseren. Citaat:
Specifiek voor CD&V//N-VA: als uw partners u bedriegen, dan laat ge ze toch gewoon stikken? Of blijft ge erbij voor het geld als de eerste de beste stoephoer bij haar pooier? Elke dag een toefeling, maar de helft van het geld verzoet veel. ![]() Citaat:
|
|
|
|
#246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
' Overwinning?....Wij vrezen dat de Vlaamse eisen veel en veel meer radicaler zullen worden bij al de problemen die nu aan bod komen en dit zal alleen maar het uiteen vallen van het land versnellen' 'Bij de eerste de beste volgende gelegenheid zullen de Vlamingen het niet nalaten de Walen een koekje van eigen deeg te geven' 'Eens de Walen uit hun zegeroes zijn ontwaakt zou het wakker worden wel eens erg bitter kunnen zijn' Dit zijn een paar citaten uit de bekendste Franstalige kranten. |
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als mijn wagen ooit zo rammelt, probeer ik hem niet eens meer te versjacheren. recht de Dender in.
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
't Heeft geen zin om een blinde met een sportkar 't circuit op te jagen. De 'politieke constellatie' kan de haar toebedeelde 'instelling' niet naar behoren doen functioneren, zo je wil.
|
|
|
|
#254 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tijd dus om het BROV in te voeren.
|
|
|
|
#256 | |||||
|
|
[quote]
Citaat:
Een nederlaag? En wat voor een nederlaag! Een nederlaag voor de democratie Een nederlaag voor het vertrouwen in de politiek Een nederlaag voor de toepassing van de wet Een nederlaag voor de 550.000 inwoners van B-H-V Een nederlaag voor de oprechte en gelegitimeerde verzuchtingen van de burgemeesters van de zes. Een nederlaag voor het gegeven woord ... Evenwel zou ik de unitaristische royalisten hier toch willen attenderen op de onweerlegbare wervende kracht die deze crisis weer heeft gehad voor de Vlaamse beweging. Daarenboven ben ik zeer verheugd te mogen vaststellen dat de Walen nog wat meer arrogant zijn geworden en dat de Roi weerom zijn anti-Vlaamse reflex eens te meer op de meest ondemocratische wijze in de openbaarheid heeft gesmeten. Citaat:
De walen staan met volle handen. Elke verzuchting van hun kant zijn kosteloos ingewilligd Vreemdelingenstemrecht/snelbelgwet/Francorchampswet/wapenwet/Waalse onderwijsmiljarden... Citaat:
Citaat:
Citaat:
En in dezer komt de klassieke Waalse "non" ons Nationalisten niet zo ongelegen.
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Allesbehalve. Ik begrijp dat bij N-VA'ers de democratische reflex heel wat bijslijpen behoeft, en daarom zal ik het nog eens geduldig uitleggen. Met het BROV ter beschikking van de burger, geniet elke machtsinstantie en haar beslissingen democratische legitimiteit. Immers: wanneer een van beide u onwelgevallig is, volstaat het om dit via handtekeningeninzameling gevolgd door referendum tot uiting te brengen, waarna bindend de gekozen maatregel in voege treedt. *Verwerpt de meerderheid de machtsinstantie of een van haar besluiten, dan heb jij je zin, en leg ik me neer bij de burgerwil. *Komt er geen referendum op gang, dan geniet de machtsinstantie bij stilzwijgendheid de instemming van de burgers. *Blijkt na stemming dat de balsturige konings-en prinsessenhaters (m/v) den boom in kunnen, dan legitimeert dit opnieuw overduidelijk, mét democratische instemming onze Vorst&co. Deze democratische legitimatie geldt tot ooit een andere (hoogst onwaarschijnlijke) meerderheid haar slag thuishaalt. Voorzien rond Sint-Juttemis............
|
|
|
|
#259 | |
|
|
Citaat:
Ik ben er kwasi zeker van dat jij op het paleis een hoge ambtenaar bent en na het uitblazen der kaarsen als royalistische gigolo/schandknaap kan rondwaren in de gangen van het paleis... daarom is't U vergeven, edoch...is het niet strafbaar om misbruik te maken van de naïviteit van 's princessens geretardeerde geestestoestand vraag ik mij af??????? Je weet dat ik een absolute voorstander ben voor direkte democratie met als democratische hoogmis naast de verkiezingen (eerlijke en geen gemanipuleerde zoals nu) ook de ontegensprekelijk democratische BROV. En toch heeft Jazeker hier een punt als een huis hé. Hoe kan je de democratische BROV gaan (mis)gebruiken om een fundamenteel ondemocratische toestand zoals de ongrondwettelijke koning te kiezen of bestendigen. Wat de ongrondwettelijke Roi betreft (cfr zijn afschuwelijk ondemocratische en anti-Vlaamse demarche van eergisteren nog vers in het geheugen) heb ik ivm BROV slechts het volgende te zeggen: wie zijn neus schendt schendt zijn aangezicht (Villiers)
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 14 mei 2005 om 10:55. |
|
|
|
|
|
#260 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mocht jij je klassieken kennen, dan zou je precies geweten hebben dat de kattenknijper in het donker Boer BAVO heette. Maar dit terzijde. Citaat:
Mijn liefde voor onze fraaigedraaide prinsessen blijft jammergenoeg platonisch. Toen Mathilde mij onlangs de hand schudde en feliciteerde, voelde ik gewoon haar zinderende intelligentie door mijn omvangrijke body stromen. Zelden werd ik geestiger, fijnzinniger vibraties gewaar dan op dat gezegende moment. Ik besefte met volkomen zekerheid dat ik toen door een engel was aangeraakt. Ik genoot op dat ogenblik het voorrecht om fysiek kontakt te maken met een hoger, fijnstoffelijker wezen, dan wij normaalgezien met onze sterfelijke ogen mogen aanschouwen. Zelfs Spielberg vermocht met ET in zijn befaamde vingertjes-scène niet zoveel emoties los te maken, als er door mijn maag joegen op dat extatische top-moment. Mijn keel werd toegeschroefd en bijna vertikt door tranen, maar gelukkig verschafte mijn nobele gevoelens voor Tillekes ravissante persoonlijkheid mij de kracht om klaar en helder te formuleren wat mij toen opportuun leek:"Majesteit, 't is teveel eer!" Had ik waarlijk gezegd wat mij toen door het hoofd schoot, bij 't aanschouwen van haar fraaigedraaide onder-en bovenstel.............. ik schreef mijn forumbijdragen vanop de gevangenis-PC in Vorst, ofwel was ik stante prins benoemd............... Een ambtenaar was ik inderdaad ooit. Geen hoge maar een gewone simpele werknemer in het toen nog unitaire onderwijs. Ik legde toen de eed van trouw af aan Vorst, grondwet en de wetten van het Belgische volk. Ikzelf hou me in de mate van het mogelijke aan mijn beloftes. Citaat:
Als we dit direct democratische middel voorhanden hebben, dan legitimeert dit alle andere machtsvormen, zolang er tegen diezelfde machtsvormen of haar beslissingen geen BROV gelanceerd wordt. Wat betekent dit concreet in het geval pro of contra monarchie? Simpel. Er zijn vier scenario's. *Niemand stoort zich aan onze monarchie. Er komt geen beweging op gang, geen petitie, geen handtekeningen-actie, geen referendum ondanks de mogelijkheid die de burger ervoor heeft. -->De burgermeerderheid schraagt bij stilzwijgende instemming op democratische wijze onze monarchie en legitimeert ze. *De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels niet. -->Geen burgermeerderheid voor afschaffing, zelfs niet eens om ze via BROV ter discussie te stellen. *De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels wél. Er komt een referendum. Het afschaffingsvoorstel haalt géén meerderheid. -->De burger legitimeert op deze wijze (democratisch) de aanwezigheid van ons koninghuis. *De anti-monarchisten organiseren zich en gaan voor 100.000 handtekeningen voor een referendum. Ze halen die drempels wél. Er komt een referendum. Het afschaffingsvoorstel haalt een meerderheid. -->Slechts in dit ene (quasi ondenkbare) rampscenario, verdwijnt een fikse brok Belgische glamour, cultuur, splendeur, dewelke kale buitenlandse republieken ons van heinde en verre benijden. Staaf wordt dêpressief, gaat zwaar aan de drank, en betekent een niet onaanzienlijke meerkost voor het nieuwe regime.
|
|