![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 november 2007 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ereger nog, al jaren luisteren we braaf naar mensen die basismensenrechten niet erkennen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bericht #211, daar staat het antwoord of niet ?! ![]() Mvg Yahya
![]() |
![]() |
#245 |
Banneling
|
![]() U kunt het ook zo zeggen. Is gemakkelijker voor iedereen die de discussie volgt.
Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Kan je iemand niet de baas, dan discrediteer je hem maar door er een etiket op te kleven. Je betoog overstijgt nauwelijks het niveau van het Waalse verwijt aan het adres van de Vlaamse meerderheid die de splitsing van BHV erdoordrukte op zuiver nummeriek overwicht. "Want die Vlamingen stemmen mee met het Vlaams Belang. Hoe durven ze?!" Dus als het Vlaams Belang "wit" zegt, dan moet ieder "weldenkende burger" maar "zwart" zeggen, enkel en alleen omdat dat Vlaams Belang "wit" zegt. En ik zou "zwart" moeten zeggen, enkel en alleen omdat de Kerk "wit" zegt?! En dat zou ik moeten doen enkel en alleen omdat een zekere System dat zo wil?! Inderdaad, steeds meer bevestig je mijn indruk dat je hopeloos te licht weegt om nog au sérieux genomen te worden in een discussie. Vergeet niet je zakken vol lood te stoppen, of straks hang je helemáál in de wolken. Voetjes op de grond, jongen. Citaat:
Volgens jou durft het forumlid dat zich ElFlamencoLoco noemt "geen standpunt te kiezen". Het volstaat om eens eventjes mijn postings na te lezen. Neen, je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar die vele honderden bijdragen weerspiegelen wel degelijk mijn standpunt. Of ga je nu nog durven beweren dat de kwaliteit ervan ondermaats is - van mijn bijdragen, niet van mijn standpunt?! Ik durf rustig iedereen hier uitdagen om mijn bijdragen naast de jouwe te leggen. En ik maak me sterk dat weinigen zullen ontkennen dat ik geen standpunt durf in te nemen. (En néén, dat heeft niéts te maken of je het met dit standpunt ééns bent of niet.) In jouw bijdragen lees ik weinig standpunten; alleen maar haarklieverij, etikettenkleverij en herinterpretatie waarin je gesprekspartner zich nauwelijk nog in herkent. Echt man, je intellectuele vermogens zijn op zijn beleefdst gezegd "erg beperkt". Jongen, jongen... je bent je wel écht helemaal aan het belachelijk maken. Ik vraag me nog steeds af hoe het in godsnaam mogelijk is geweest dat ik jou ooit ook maar één seconde ernstig heb kunnen nemen. Citaat:
Mijn conclusie:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw goede voornemens duren blijkbaar niet lang als ik het zo zie. Laatst gewijzigd door system : 15 november 2007 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Minister
|
![]() Citaat:
... dan veranderen we toch gewoon van onderwerp en proberen we hem te verleiden om een boompje op te zetten aangaande de omstandigheden waarin Christus de dood vond. Je verwijt wel Yahyazakarya dat die van de hak op de tak springt als het hem te heet onder de voeten wordt, maar zelf ben je geen haar beter hoor. Tussen twee haakjes: ik ben als oud-student godsdienstwetenschappen tamelijk vertrouwd met wat niet-christelijke bronnen over de figuur Christus te vertellen hebben. Wellicht minstens zo goed als jij. Wat jij "klakkeloos overnemen" noemt is volstrekt irrelevant in mijn geloofsbeleving. Als geloofsbron ga ik inderdaad uit van de Bijbel, maar dat verhindert geenszins dat ik niet-bijbelse bronnen a priori wantrouw of verwerp. Herinterpretering, herinterpretering... als Politics.be daarvoor een prijs zou uitschrijven, dan eindig jij ongetwijfeld helemaal bovenaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daar mag ik toch van genieten? Of is dat ook al niet christelijk meer? Ik hoop dat je mij niet datgene verwijt waaraan jijzelf debet bent, dat zou het toppunt zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() .
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door system : 16 november 2007 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik kan je niet volgen, wat bedoel jij ?
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Is goed
![]()
![]() |
#257 |
Partijlid
|
![]() islam Sucks... mo was Uitshot... en allah
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#258 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
oooohhh, wat durft gij zeggen... Wel, allah gaat u straffen.... maar wel als je dood bent... daarvoor kan hij, als machtigste wezen, blijkbaar niet met zijn kort armpje aan u aan. Maar wacht maar, als je dood bent... (Als iedere moslim zo redeneert, vliegt er geen enkele meer in de lucht met 'allah is groot', blijkbaar geloven vele gelovigen dus zelf niet dat allah zal straffen na de dood)... Maar mogenlijk is ook, dat de katholieke god dat gaat doen, of jehova, of de god der bosjesmannen. Men kan nu nog niet vertellen welke (?!enige!?) ware god het zal doen. Maar u mag gerust zijn hoor, de straf ZAL komen. Allah, jawhe, god, en al die andere goden zijn hebben morgen vergadering, en zullen hun agenda's naast elkaar leggen, teneinde te beslissen welke 'god' u nu eigenlijk de billenkoek in het hiernamaals zal geven. U weze gewaarschuwd... MAAR : u hebt nog een kans hoor. Als u morgen dezelfde repetitieve zaken, teksten, gezangen, whatever als hun 'volgelingetjes' gaat overnemen, krijg je mss nog vergiffenis. Van WIE die vergiffenis dan moet komen, van waar, en hoe? Waarschijnlijk zal dat medegedeeld worden aan lieden die naar eigen zeggen een prive-lijn naar hun godheid hebben, of beslist worden aan de hand van eeuwen oude boeken van de 'profeet' met telefoonlijn naar god. Dus, als je je 72 maagden, rijstpap met gouden lepeltjes, ruimteschip dat op het einde der tijden komt, niet wil missen, moet je je zeker laten bekeren... Maar vul dan wel een formuliertje in zodat men in het hiernamaals weet in welk clubhuisje men je moet steken, en welke beloning je (door keuze van geloof) gekozen hebt... Of begin anders maar al te bibberen.... ps: zou de koning ongelovig zijn dan? OOOOOHHHH Laatst gewijzigd door Zyp : 20 november 2007 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |