Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2008, 13:21   #261
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
We leven in een land waar racisme gemeengoed is. Ik heb het dan vooral over taalracisme. Het verwondert mij dat de bevolking dat zomaar aanvaardt. Dat kan alleen maar omdat de media die taaldiscriminatie in de hand werken en aanmoedigen.
Maar u moet toegeven dat in het gewest Vlaanderen de officiële taal het Nederlands is. Daar kunnen we niet meer over discussiëren. Dat staat vast. Het hoofdstedelijk gebied Brussel zou tweetalig moeten zijn volgens de wet (maar is, helaas, voor 80% franstalig) en het gewest Wallonië is franstalig. Daar kan men niet meer op terugkomen. Daar moet u toch het mee eens zijn.

Laatst gewijzigd door system : 9 maart 2008 om 13:22.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 13:26   #262
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat Milquet zei weet ik niet.
Wat ik wél weet is dat Hans 1 het Nederlands een boerentaaltje vindt.
Hans zou tegen zijn eigen taal zijn? Excuseer maar daar geloof ik niets van : Nederlands is zijn moedertaal, de taal waarmee hij gegroeid en opgevoed is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 13:32   #263
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Hans zou tegen zijn eigen taal zijn? Excuseer maar daar geloof ik niets van : Nederlands is zijn moedertaal, de taal waarmee hij gegroeid en opgevoed is.
De moedertaal van Christian Van Eyken was ook Nederlands, als ik me niet vergis.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 14:58   #264
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit de zelfhaat en schizofrenie vastgesteld bij sommige "Vlaamse" Belgicisten zoals Yann, Bruno en Mitgard?

Was het niet Cottonjé (of was het een andere West-Vlaamse Bubbe?l) die tijdens een debat Vlamingen verweet in het Frans?

Franskiljons zijn nog niet uitgestorven ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 15:30   #265
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Nog nooit de zelfhaat en schizofrenie vastgesteld bij sommige "Vlaamse" Belgicisten zoals Yann, Bruno en Mitgard?

Was het niet Cottonjé (of was het een andere West-Vlaamse Bubbe?l) die tijdens een debat Vlamingen verweet in het Frans?

Franskiljons zijn nog niet uitgestorven ...
Nee, nog nooit zelfhaat en schizofrenie vastgesteld bij hen. U beschouwt hen misschien als "anti-Vlamingen" omdat ze niet voor de splitsing van het land zijn. Wat totaal belachelijk zou zijn, geef het toe.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:20   #266
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hans zou tegen zijn eigen taal zijn? Excuseer maar daar geloof ik niets van :
Geloof het toch maar.
Toen Patriot indertijd de eerste keer BUB verliet kwam hij hier de vuile was buiten hangen van BUB en daarin vertelde hij ook dat Hans 1 het Nederlands maar een boerentaaltje vond.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:32   #267
gertjan22
Banneling

Standaard

Het Vlaams Belang is zoals een clubje: je hoort er enkel bij als je voldoet aan hun "clubregels" ! Daarom heeft het Vlaams Belang ook zoveel tegenstanders: iedereen is uniek maar niemand is hetzelfde.

Als ze geen vreemdelingen of zwarten vinden om te discrimineren ,dan zijn het de Joden die het moeten ontgelden,of de homo's ...het Vlaams Belang zoekt steeds een zwart schaap in de minderheidsgroepen en die personen moeten het ontgelden.Dat maakt het Vlaams Belang een SS-partij met het gevaar tot een 3 de wereldoorlog.
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:48   #268
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
Dat maakt het Vlaams Belang een SS-partij met het gevaar tot een 3 de wereldoorlog.
Dan moeten we weer de Amerikanen ( met Bush ) ter hulp roepen.....
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:53   #269
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De moedertaal van Christian Van Eyken was ook Nederlands, als ik me niet vergis.
En die van YLT?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 21:58   #270
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang is zoals een clubje: je hoort er enkel bij als je voldoet aan hun "clubregels" ! Daarom heeft het Vlaams Belang ook zoveel tegenstanders: iedereen is uniek maar niemand is hetzelfde.

Als ze geen vreemdelingen of zwarten vinden om te discrimineren ,dan zijn het de Joden die het moeten ontgelden,of de homo's ...het Vlaams Belang zoekt steeds een zwart schaap in de minderheidsgroepen en die personen moeten het ontgelden.Dat maakt het Vlaams Belang een SS-partij met het gevaar tot een 3 de wereldoorlog.
Wat een interessante openbaring!
Zelf gevonden, of van horen zeggen?
Oud 9 maart 2008, 22:02   #271
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat maakt het Vlaams Belang een SS-partij met het gevaar tot een 3 de wereldoorlog.
Gertjan, denk jij dat Decrem ons leger gaat afstaan aan het VB voor het ontketenen van die 3° wereldoorlog?
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 22:07   #272
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar u moet toegeven dat in het gewest Vlaanderen de officiële taal het Nederlands is. Daar kunnen we niet meer over discussiëren. Dat staat vast. Het hoofdstedelijk gebied Brussel zou tweetalig moeten zijn volgens de wet (maar is, helaas, voor 80% franstalig) en het gewest Wallonië is franstalig. Daar kan men niet meer op terugkomen. Daar moet u toch het mee eens zijn.
Op dit moment is dat ongeveer zo (met nuances, bijv. de Rand) en ik pleit niet voor een wijziging van de taalwetten, maar in de toekomst kan er nog veel veranderen.

Dat gezegd zijnde, was dat niet mijn punt. Mijn punt was dat in dit land bevoedgheden gesplitst worden op taalbasis en dat men werkt met een soort van thuislanden, namelijk de gewesten. Dat is een immoreel, racistisch en separatistisch systeem en dus onaanvaardbaar.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 06:49   #273
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Geloof het toch maar.
Toen Patriot indertijd de eerste keer BUB verliet kwam hij hier de vuile was buiten hangen van BUB en daarin vertelde hij ook dat Hans 1 het Nederlands maar een boerentaaltje vond.
Hans1?

En die Hans1 durft dan nog zeggen dat hij het taalracisme beu is, terwijl hij zich er precies zelf schuldig aan maakt.

Citaat:

Laatst gewijzigd door DebianFox : 10 maart 2008 om 06:55.
Oud 10 maart 2008, 07:40   #274
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Op dit moment is dat ongeveer zo (met nuances, bijv. de Rand) en ik pleit niet voor een wijziging van de taalwetten, maar in de toekomst kan er nog veel veranderen.

Dat gezegd zijnde, was dat niet mijn punt. Mijn punt was dat in dit land bevoedgheden gesplitst worden op taalbasis en dat men werkt met een soort van thuislanden, namelijk de gewesten. Dat is een immoreel, racistisch en separatistisch systeem en dus onaanvaardbaar.
Hans? Reageer eens op die insinuaties over uw vermoedelijke minachting over het Nederlands, of moet er een nieuwe topic over gestart worden?

Citaat:
Oud 10 maart 2008, 08:27   #275
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En die van YLT?
Wil Yves Leterme Waalse gemeenten vernederlandsen en aanhechten bij Vlaanderen?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2008, 12:32   #276
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Hans? Reageer eens op die insinuaties over uw vermoedelijke minachting over het Nederlands, of moet er een nieuwe topic over gestart worden?
Laat dat 'vermoedelijk' maar weg.
Oud 12 maart 2008, 12:33   #277
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wil Yves Leterme Waalse gemeenten vernederlandsen en aanhechten bij Vlaanderen?
Filo en Hans hebben met elkaar gemeen dat ze op de vlucht slaan telkens de waarheid hun leugens achterhaalt.
Oud 17 maart 2008, 13:33   #278
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:

gij hebt vierdubbele pech
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2008, 13:41   #279
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een "zwart schaap" is dat nu een vreemde-zwarte-joodse homo volgens u ?
Misschien moet je deze doorgeven aan Alex Agnew voor zijn volgende conferentie
Bij de grote massa schapen zijn de zwarte schapen in België een minderheid, maar daarom is hun wol of vlees niet minderwaardig !
Uw onzin over het Vlaams Belang slaat nergens op want ik ken bii de leden van Vlaams Belang zowel vreemdelingen, zwarten, Joden en homo's !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 17 maart 2008, 13:44   #280
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Filo en Hans hebben met elkaar gemeen dat ze op de vlucht slaan telkens de waarheid hun leugens achterhaalt.
toch niet door die agressieve straathoekwerkers
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be