Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2009, 19:39   #261
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Met niet gesloten deuren rondrijden in bepaalde buurten zodat ze gemakkelijker die kunnen opentrekken en je wagen carjacken of je spullen stelen = segregatie???
Nog beter zou zijn ze gewoon overhoop te rijden of te pletten tussen twee voertuigen zodra je er de kans toe krijgt! = eliminatie van ongewenste, gevaarlijke individuen.
Daar doen we de gemeenschap een dienst mee en besparen we gevaar en last aan hun volgende slachtoffers!
Dat deed deugd zeker?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 19:41   #262
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
U bedoelt, smijt ze maar in gettos?
Weer onnozel gedoe!
Waarom ze in ghetto's gooien en ze daar dan verder kweken tot ze uitbreken? Het land uit, dat is alles!
Jouw huis staat toch ook niet open en beschikbaar voor iedere lanterfanter die langs komt???
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 19:42   #263
Bhairav

Standaard

Citaat:
Weer onnozel gedoe!
Waarom ze in ghetto's gooien en ze daar dan verder kweken tot ze uitbreken? Het land uit, dat is alles!
Jouw huis staat toch ook niet open en beschikbaar voor iedere lanterfanter die langs komt???
Jaja droom verder.
Oud 19 september 2009, 19:43   #264
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat deed deugd zeker?
Tof dat je toont dat je weer met je mond vol tanden staat!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 19:49   #265
Bhairav

Standaard

Gij word echt saai.
Oud 19 september 2009, 19:55   #266
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ga je jezelf nu onderschatten?
Onderschatten?

Du bist eine Spielerin...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 september 2009 om 20:05.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 21:56   #267
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Het wereldje van de verwijfde mannen, bedoel je? Of het wereldje van de oproerkraaiers?
Neen, het wereldje van de politie en sinds 'community policing' is ingevoerd, is zachtheid de norm geworden.

Hilarisch was ook de commentaar van een straathoekwerker op het middagnieuws op de radio. Volgens dit groot licht zijn er nog altijd te weinig allochtonen bij de politie... En dat terwijl net het allochtoon (of vrouw) zijn tegenwoordig een ontegensprekelijke pré is als je bij de politie wil.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 22:08   #268
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Vertel me eens, beste, wat de allochtonen ons hier al opgedrongen hebben op het vlak van cultuur? Dwingen zij Vlaamse vrouwen om een hoofddoek te dragen? Dwingen zij jou om wekelijks de moskee te bezoeken? Wat is er precies aan wie opgedrongen geweest geworden?
Een vrouw die zonder hoofddoek de straat op loopt, is in hun ogen een 'hoer', zeker als ze zelf allochtoon zijn. Autochtone vrouwen dienen om even te gebruiken, als speeltje, maar als puntje bij paaltje komt kiezen ze toch voor een onderontwikkelde en gesluierde Fatima uit het Marokkaanse binnenland.
Er is een Antwerpse gemeente waar allochtone vrouwen een apart zwemuur vroegen waarbij geen mannelijke redders aanwezig waren, alle mannen uit de baden moesten en de vensters van de cafetaria afgeplakt of de hele cafetaria gesloten moest worden.
Autochtone kinderen wordt gevraagd om tijdens de ramadan geen tussendoortjes meer mee te brengen, en ouders wordt gevraagd dat bij het oudercontact enkel de autochtone moeder komt, zodat allochtone vrouwen ook kunnen komen.
Sinterklaas mag geen kruis meer op zijn mijter dragen en in veel openbare gebouwen mag geen kerstverlichting meer opgehangen worden.
Dyab Abouh Jahjah vroeg niet eens zo lang geleden om het Arabisch als vierde landstaal te erkennen. Al een geluk dat de meeste moslims hier Berbers zijn, en Turken, of er was waarschijnlijk nog om gevochten geworden.
En wees maar blij dat de moslims het niet voor het zeggen hebben, of jij zat nu tot je kop in de grond, klaar om gestenigd te worden.

En neen, ik wordt niet gedwongen om naar een moskee te gaan, maar toon mij eens de eerste moslim die gedwongen wordt naar de mis te gaan... Ergo, ze mogen overal moskeeën oprichten en krijgen dat ook nog gesubsidieerd.

En dat bovenstaande dingen nog niet opgedrongen zijn geweest, is louter en alleen te danken aan het laatste greintje zelfrespect dat onze beleidsmakers nog over hebben.
Oud 19 september 2009, 22:11   #269
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer onnozel gedoe!
Ah, en gij gaat ze zo, zonder enige voorbereiding of voorafgaande segregatie het land uitwerken?
Oud 19 september 2009, 22:23   #270
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, dat geloof ik direct!
Nochtans... Ik heb enkele moslimcollega's en sommigen geilen de (autochtone) vrouwen op. Maar hun eigen vrouwen mogen nauwelijks buiten komen. Tenzij ze gesluierd zijn en ze niet opkijken als je ze aanspreekt. Nu ga je toch weer ontwijkend reageren, maar haal je kop uit het zand en er zal een hele wereld opengaan.

Citaat:
Ja, en? Wat wordt er aan wie opgedrongen? Dat Vlaamsch meiske heeft toch de keuze om hem daar al dan niet in te volgen?
Hier heb je een punt, maar vrouwen en logica gaan niet altijd samen. Ik heb dan ook geen medelijden met een meisje dat zich laat gebruiken door een allochtoon en nadien ofwel haar hele leven moet opgeven ofwel op straat gedumpt wordt. Als er dan nog eens een halfbloedje uitgekomen is, is het helemaal te gek.

Neem nu zo'n Lesley Deckers: hilarisch toch?

Citaat:
En wat wordt er daar precies aan ONS opgedrongen?
Aan ONS niks. Nog niks. Maar het is en blijft een feit dat wij, als samenleving, niet kunnen tolereren dat vrouwen onder druk gezet worden de hoofddoek te dragen en zich als ondergeschikt en vuil te laten behandelen, zelfs al gebeurt dat door hun eigen man, vader of broer. Jij bent misschien iemand die het zich niet aantrekt zolang het hem zelf niet overkomt, maar we kunnen zo'n dingen gewoon niet tolereren.

Citaat:
Faits divers. Alleenstaande gevalletjes die buiten elke proportie opgeblazen worden. Anekdotische argumentatie maakt helemaal geen indruk.
Ach ja... Faits divers... Molenbeek is ook een fait divers zeker? Of de rellen in Antwerpen tijdens de oorlog in Palestina? Op deze manier maak je natuurlijk iedere argumentatie dood. Praat maar eens met een moslim, als ze je laten natuurlijk, met je geaardheid...

Citaat:
Het is hun volste recht om te ijveren voor het behoud van hun cultuur. Het gaat per slot van rekening om hun eigen mensen. Ze vragen niet dat IEDEREEN een hoofddoek draagt. Ook hier wordt er ONS niets opgedrongen.
In hun cultuur, leefde jij nu al niet meer. En wat de hoofddoek specifiek betreft, zie mijn antwoord hierboven en de verantwoordelijkheid die wij allemaal dragen.

Of loop met je regenboogvlag anders eens door Borgerhout, het woord verkondigend, en kom dan maar terug praten...

Citaat:
Nogmaals: daarmee wordt er ONS niets opgedrongen. Niemand dwingt jou om een moskee binnen te gaan. Als je dat toch wil doen, is het evident dat je je plooit naar de voorschriften die daar van toepassing zijn.
Dus, als ik jouw logica volg: geen onderwijs voor allochtonen? Duly noted.

Citaat:
Fait divers. Irrelevant.
Fait divers, ja... Maar het is de optelsom die telt. En dan zijn het geen faits divers meer.
Oud 19 september 2009, 22:24   #271
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leiedolfijn Bekijk bericht
Leiedolfijnen eten graag parmesaanse kaas
Dat zou ik hen gemakkelijk kunnen vergeven als ze ook nog eens ècht grappig waren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 22:26   #272
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ja, en dan? Waar werd er ONS iets opgedrongen? Dat die stomme trut van een Silvy Melodie, of hoe ze ook mag heten, slaag kreeg van haar kerel, is iets wat alleen haar overkomen is. Het is een gevolg van een keuze die zij gemaakt heeft. ONS werd daarmee NIETS opgedrongen. Begrijp jij dan ècht het verschil niet tussen het individuele en het algemene?
Het is inderdaad hun vrije keuze, maar het is wel symptomatisch. Als ik morgen met een Marokkaans meisje wil trouwen, moet ik ook eerst moslim worden, anders kan ik het schudden. Daar gaat een grondig misprijzen tegenover onze cultuur en waarden van uit.

Citaat:
Tja, dat zijn het dan ook. Veelm eer valt daar niet over te zeggen.

Ja, en? Wat heeft het crapuleuze gedrag van enkelingen te maken met het ONS opdringen van hun cultuur?
Enkelingen... Maar duizend enkelingen maken wel een massa.
Oud 19 september 2009, 22:32   #273
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het niet.
In zekere zin wel. Als een moslim over straat loopt en ongesluierde vrouwen op zijn minst vuil bekijkt en in ergere gevallen zelfs beledigt, komt daar een grondig misprijzen van onze cultuur, waarden en normen uit voort. En wanneer een autochtone man of vrouw een relatie begint met een allochtone vrouw of man, wordt de autochtoon geacht zich aan te passen. Ook hier komt eenzelfde misprijzen uit voort.

En ja, in deze gevallen specifiek zijn het inderdaad enkelingen en geïsoleerde gevallen, maar het blijft niet bij die specifieke gevallen alleen. Het komt meer en meer voor, en als een autochtoon niet buigt, halen ze wel iemand uit het vaderland naar hier.

Ze vallen mij persoonlijk dan wel niet lastig, maar daar gaat het niet om.

En ik weet ook dat niet iedere moslim zo is en denkt. Maar die hoeven dan ook niets te vrezen. Het zijn net die uitwassen, die groter zijn dan jij lijkt te denken, die aangepakt moeten worden. Anders gaan de huidige problemen alleen maar langer duren en wordt de polarisatie veel groter. Zo groot dat er uiteindelijk geen weg terug meer is.
Oud 19 september 2009, 22:33   #274
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Hier heb je een punt, maar vrouwen en logica gaan niet altijd samen. Ik heb dan ook geen medelijden met een meisje dat zich laat gebruiken door een allochtoon en nadien ofwel haar hele leven moet opgeven ofwel op straat gedumpt wordt. Als er dan nog eens een halfbloedje uitgekomen is, is het helemaal te gek.

Neem nu zo'n Lesley Deckers: hilarisch toch?
Een typisch fenomeen tussen allochtone mannen en autochtone vrouwen. Ik heb nog nooit gehoord van een man (autochtoon of allochtoon) die uit liefde voor een vrouw de meest groteske stommiteiten doet. Een man met een midlifecrisis die vrouw en kinderen in de steek laat voor een groener blaadje, zo de helft van zijn huis en geld verliest, vervolgens trouwt met zijn jongere vrouw om een paar jaar later nog eens de helft van de overschot kwijt speelt. Komt nooit voor. Want mannen zijn logisch als het over liefde gaat

Neem nu die kerel die een paar maanden geleden in Leopoldsburg de moeder van zijn vriendin met een hamer doodsloeg omdat zij hem dat gevraagd had: hilarisch toch?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 22:40   #275
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een typisch fenomeen tussen allochtone mannen en autochtone vrouwen. Ik heb nog nooit gehoord van een man (autochtoon of allochtoon) die uit liefde voor een vrouw de meest groteske stommiteiten doet. Een man met een midlifecrisis die vrouw en kinderen in de steek laat voor een groener blaadje, zo de helft van zijn huis en geld verliest, vervolgens trouwt met zijn jongere vrouw om een paar jaar later nog eens de helft van de overschot kwijt speelt. Komt nooit voor. Want mannen zijn logisch als het over liefde gaat
Inderdaad, mannen doen ook stommiteiten in de liefde, dat is waar. Maar je zegt het eigenlijk zelf al: een midlifecrisis... Er zijn onderliggende redenen (sleur bvb) waarom een man (of een vrouw die haar man bedriegt) doet wat jij hier aanhaalt, terwijl een vrouw uit 'liefde' vergiffenis schenkt aan de man die haar net heeft afgeklopt, of de man die haar net bedrogen heeft, of de moslim die haar dwingt om haar hele leven op te geven.

Verder denkt de doorsnee mag nog vaak met zijn pik en is al wat nodig is om hem die stommiteiten te laten begaan, een ferm mokkel die hem wat aandacht geeft. Als moeder de vrouw thuis dan nog eens geen zin heeft in seks en ze door de sleur vaak in elkaar hangen, dan is de stap nog gemakkelijker gezet.

Dat bedoel ik met vrouwen en logica. Ik heb al situaties gezien waarin ik me afvroeg hoe de vrouw in kwestie toch zo dom kon zijn om de kerel die haar juist gekloot heeft, terug te pakken...

Citaat:
Neem nu die kerel die een paar maanden geleden in Leopoldsburg de moeder van zijn vriendin met een hamer doodsloeg omdat zij hem dat gevraagd had: hilarisch toch?
Ja, met die kerel scheelde vooral niets anders Die gast spoorde al niet en was labiel.
Oud 19 september 2009, 22:42   #276
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orinoccodolfijn Bekijk bericht
Home
News
Blang Gigs
Shop
Discography
Reviews
Photos
Videos
Interviews & features
Links
Contact Us

Home

Welcome to the Blang website, home to the Blang record label and Blang live music events.

Latest news: August 18
New releases from Milk Kan and Malcolm Kaksois. Blang tour Manchester/Sheffield News

Join the Blang mailing list

Subscribe

Un-Subscribe

Our records are distributed from London by Cargo

Back

© 2009 Blang records

Ik begrijp dat het pijnlijk is dat je hier keer op keer geband wordt omdat niemand met je wil spelen en dat je het feestje van de anderen dan maar wil verstoren. Gezien de energie die je in deze onzinnige activiteit stopt, lukt het in het echte leven ook al niet zo goed. Ik vind het eigenlijk spijtig voor je, want uiteindelijk heb je er zelf niet voor gekozen zo te zijn. Zoek hulp.
Oud 19 september 2009, 22:44   #277
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Steve_M, het ziet er naar uit dat u onze waarden en normen niet goed hebt begrepen.

Bent u toevallig een allochtoon?

Oud 19 september 2009, 22:46   #278
Steve_M

Standaard

Citaat:
Inderdaad, mannen doen ook stommiteiten in de liefde, dat is waar. Maar je zegt het eigenlijk zelf al: een midlifecrisis... Er zijn onderliggende redenen (sleur bvb) waarom een man (of een vrouw die haar man bedriegt) doet wat jij hier aanhaalt, terwijl een vrouw uit 'liefde' vergiffenis schenkt aan de man die haar net heeft afgeklopt, of de man die haar net bedrogen heeft, of de moslim die haar dwingt om haar hele leven op te geven.

Verder denkt de doorsnee mag nog vaak met zijn pik en is al wat nodig is om hem die stommiteiten te laten begaan, een ferm mokkel die hem wat aandacht geeft. Als moeder de vrouw thuis dan nog eens geen zin heeft in seks en ze door de sleur vaak in elkaar hangen, dan is de stap nog gemakkelijker gezet.

Dat bedoel ik met vrouwen en logica. Ik heb al situaties gezien waarin ik me afvroeg hoe de vrouw in kwestie toch zo dom kon zijn om de kerel die haar juist gekloot heeft, terug te pakken...
Tja, met je pik denken is toch ook het tegenovergestelde van logica. De drijfveren zijn dan wel verschillen (bij mannen vaak lust, bij vrouwen vaak het gevoel geliefd te zijn), maar als er liefde in het spel is, dan is de logica toch dikwijls zoek. Niet vergeten dat er ook meer mannen zijn die slaag krijgen van hun vrouw dan we denken. Ook zij volharden daar dikwijls in ... uit liefde.

Citaat:
Ja, met die kerel scheelde vooral niets anders Die gast spoorde al niet en was labiel.
Ok, dat was misschien een ongelukkig gekozen voorbeeld.
Oud 19 september 2009, 22:47   #279
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik voel me doorgaans meer op m'n gemak in een auto met een vrouw aan het stuur dan in ene met een man aan het stuur.

Oud 19 september 2009, 22:47   #280
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Steve_M, het ziet er naar uit dat u onze waarden en normen niet goed hebt begrepen.

Bent u toevallig een allochtoon?
Als ik sommigen moet geloven een allochtone racist. Of een racistische allochtoon.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be