![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zinloos de d/t-regel van buiten te leren; je moet ze kunnen toepassen. Het is van alle tijden; dat er leerlingen zijn die weinig tot niets moeten studeren om goede resultaten (t.t.z. punten) te halen; en omgekeerd. Het onderwijs heeft gelukkig niet als doelstelling, "studeren"; maar kennis overdracht en vaardigheden ontwikkelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb al eerder van die mythes gehoord; maar nog nooit kunnen achterhalen over welke school het gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Banneling
|
![]() Da worn tyden in scole.
Ik zat bie de nunnen en poaters op internoat in Brugge. manmanman, ik en doar veel moatn en vriendinnekes de vier oeken van de sloapkoamer loaten zien. Just achter ons internoat zatn de meiskes. Moa veu mie moaktat niet eut. Gat es gat ![]() Wij vroegn zelfs in klasse an meneerden paster of we plantjes mochtn kweken inklas. Di vint vond da fantastisch. Totat ze begonen controleern of de nieuwe leermethoden goe toegepast werdn liepn we tegen de lampe. manmanman, in dientyt mochn we zelfs smoren in skole. Poater Piet smoorde zelfs mee van onzen "tobak" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
|
![]() Leren studeren is wel degelijk een van de doelstellingen van het onderwijs. Vanbuiten leren is daar een (niet eens onbelangrijk) onderdeel van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoorde over dit onderzoek in het vrt-journaal; maar vind het niet terug. Ik ben niet zo goed in googlen; ik ben dan ook van een generatie waar reproduceren van kennis belangrijker was. Ik denk dat de hippies; de punkers; de yuppies; toch een ander beeld hadden van hun toekomst dan "een goede job; trouwen; een huis en kinderen" Citaat:
Ik ben wel overtuigd dat deze methodescholen een goede zaak zijn; en vindt dat dit de default zou moeten zijn. Citaat:
De school waar ik secundair volgde werd gemengd om voldoende leerlingen te hebben. De laatste scholen werden gemengd na een uitspraak van de rechtbank dat een leerling weigeren op basis van geslacht een discriminatie is. Citaat:
Ja; ik ga mijn kinderen dit later aanraden; dan doen zij nog wat zij willen. Citaat:
Is het nodig om de tabel van Mendeljev van buiten te kennen? Of moet je weten hoe ze tot stand kwam; hoe de elementen gerangschikt staan; en hoe je de tabel moet gebruiken? Citaat:
Waarvoor heeft de leerkracht schrik als hij recht in zijn schoenen staat bij zo'n procedure? Hoe je het ook draait of keert; er zal altijd bij sommigen een gebrek aan vertrouwen zijn. Er zijn nu eenmaal leerlingen die onterecht gebuisd worden. Niet alle leerkrachten zijn altijd onfeilbaar. Citaat:
Indien die dame haar verhalen uit het weekend in het Frans gedaan had; en jullie jullie verhalen had laten vertellen in het Frans; had je toch wel wat bijgeleerd. Voor zover het mogelijk is om het wat plesanter te maken; kan je je vinden in de stelling "Wat men graag doet, doet men beter."? |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() Alles is vatbaar voor verbetering..maar het onderwijs een 'gevangenis' noemen is gewoon trollen of de mening van een gefrustreerde ziekelijke persoon die dringend professionele medische hulp nodig heeft..punt uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het onderzoek is wel wat ruimer dan wat het Nieuwsblad weergeeft. Daarom zocht ik verder en vond een artikel in De Morgen. http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...-gedacht.dhtml Daarin staat (shame on me) net het omgekeerde over rebelleren. "Rebelse tieners Zo heeft "het cliché van de rebelse tienerjongen een vrij groot waarheidsgehalte". Zo uiten jongens zich negatiever ten opzichte van andere culturen. Vooral in de leeftijd tussen 14 en 21 plegen jongens meer delinquente feiten of lopen ze een groter risico er het slachtoffer van te worden. "Toch vertoeven deze ruwe bolsters gemiddeld langer onder moeders vleugels dan de meisjes."" Ofwel heb ik schromelijk het vrt-nieuws misbegrepen; ofwel heeft De Morgen een andere definitie van rebelleren. Citaat:
Ik heb eerder al gezegd dat ik niet direct een revolutie verwacht. De yuppies wilden het toch ook anders doen dan hun ouders. Dat is wat me meest verwonderd; dat jongeren zo'n kleinburgerlijk leven zien als ideaal leven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Straffen moeten gerechtvaardigd zijn en niet gewoon wat straffen uitdelen omdat ze hun frustraties maar wat willen uitwerken en zich daar bezondigen aan machtsmisbruik. Als mijn baas mij behandelt als een schotelvod dan kan ik het afbollen maar leerlingen kunnen dat niet (aangezien spijbelen verboden is). Die "bevel is bevel" gedachte hoort thuis in de jaren 40' en niet hier. Nee, het is enkel toe te juichen dat leerkrachten zich moeten verantwoorden voor de straffen die ze uitdelen en niet a volonté straffen kunnen geven gewoon omdat de look van een bepaalde leerling hen niet bevalt of omdat ze in bed niet meer mogen van hun vrouw.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 23 juni 2010 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |