![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Banneling
|
![]() Toen wisten ze het al
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zijn nog altijd scholen waar piercings (behalve in de oren) en zichtbare tattoos verboden zijn. In een ander schoolreglement las ik dat blote schouders verboden zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb de middelbare school verlaten in 1978; ik heb terug met de middelbare school kennis gemaakt in 2003 toen we een school kozen voor de kinderen. Wat me bovenal opviel is; dat er eigenlijk niets veranderd is. Er staan nu wel PC's; en ze mogen zonder kousen naar school. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 22 juni 2010 om 21:30. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
|
![]() Citaat:
Als je in 2010 met straf naar huis komt, staat de familie en de advocaat eerstdaags bij de schooldirecteur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
|
![]() Ik heb die overgang zelfs nog meegemaakt: toen ik in mijn laatste jaar van het middelbaar zat (1997-1998) ging de eerste leerling ooit in onze school zijn resultaat aanvechten bij een of andere rechtbank of raad. Dat was iemand die toen in het vierde jaar zat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Staatssecretaris
|
![]() De slinger is misschien te ver aan het doorzwaaien maar het is toe te juichen dat het oordeel van de leerkracht niet langer als heilig wordt beschouwd.
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een leraar is baas in zijn klas en zoals er een baas is op je werk moet je daar met leren omgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal akkoord !
Wat commentaren... Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#252 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De ontsporing van jonge mensen is in de eerste plaats de schuld van de ouders; overprotectie, hoogmoed en gebrek aan tijd om eigen kind op te voeden. Vaak ook zelf vertekende realitietszin. tenslotte kinderen nemen over wat in hun directe en indirecte omgeving gebeurt he. Zo is het gekomen dat scholen ook geen enkele opvoedende waarden meer hebben -dankzij een aparte angst cultuur- en enkel nog maar een samenraapsel van koude kennis losgerukt van maatschappelijke waarden en normen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() Steeds meer schoolgevangenisverlaters verlaten de schoolgevangenis zonder diploma.
14.7 procent had op 22 jaar na de schoolgevangenis geen diploma gehaald (in 2007) Is het niet mogelijk de schoolgevangenis wat efficiënter in te richten op schooldwangarbeid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar misschien is er ergens een niet onderkende tegenstelling tussen gevangenis en diploma's halen? Laatst gewijzigd door eno2 : 23 juni 2010 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is nog genoeg dat misloopt op deze wereldbol; waartegen de jeugd kan rebelleren. Niet ik heb uitgevonden dat de jeugd niet rebelleert; dit bleek uit een studie die onlangs in de media kwam. De jeugd wil; volgens dat onderzoek; een goede job, trouwen, een huis en kinderen. Perfect klaargestoomd voor de maatschappij. Citaat:
Er worden zelfs al voorzichtige stappen gezet in die richting. http://www.g-o.be/sites/Portaal/Cent...s/default.aspx http://www.g-o.be/sites/Portaal/Cent...ngspunten.aspx Citaat:
" De regels zijn alleen maar soepeler geworden (hoeveel scholen hebben nog een uniform? Als er iemand niet welkom is met een bek vol piercings, dan staat het in de krant en schreeuwt het tv-journaal schandaal)," Ik geef enkele voorbeelden van het tegendeel. "Zo veel soepeler zijn die regels niet geworden. Zoek eens wat schoolreglementen op; je vind er wel wat on-line. Er zijn nog altijd scholen waar piercings (behalve in de oren) en zichtbare tattoos verboden zijn. In een ander schoolreglement las ik dat blote schouders verboden zijn." Ik vind dat de school zich niet te moeien heeft met de kledij e.d. van de leerlingen. Dit zijn de zaken van de leerling en de ouders. Citaat:
Waarom zou je die kennis moeten in je hoofd proppen. Je moet de kennis kunnen vinden; begrijpen; kunnen toepassen. Je moet die niet foutloos kunnen reproduceren; daarvoor hebben we andere middelen. Neen; ik vind het niet normaal "in een volledige klas eerstejaarsstudenten, de meeste uit talenrichtingen, niemand mij de d/t-regel kan uitleggen" Ik vind het ook vreemd dat ze dit niet kunnen. De d/t-regel wordt nog altijd onderwezen en toegepast. Citaat:
Examens hebben tot doel om te achterhalen af een leerling de leerstof begrijpt/ kan toepassen en of die leerling het volgende schooljaar aankan. Daar besteedt men per schooljaar zo'n 5 a 6 weken aan. Citaat:
Wat men graag doet, doet men beter. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |