![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand kan VERPLICHT worden een woning over te kopen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik steeds gewerkt, mijn toenmalige echtgenoot eveneens, beiden in de privésector. Toen het eerste kind geboren werd, werd inderdaad de kinderbijslag betaald door de kas van de vader en aan de moeder uitbetaald (standaard archaisch systeem). Echter, toen mijn echtgenoot besloot om zelfstandige te worden, heb ik gewoon via mijn werkgever gevraagd om de kinderbijslag via mijn kas te regelen. Daar is nooit enig probleem over gemaakt. Dus zelfs met één zelfstandige ouder en één privéwerknemer bleven wij kindergeld trekken via de kas van de moeder.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ik wist dat de scheiding moeilijk zou worden met een man die weigerde te scheiden, en ik er zeker van wilde zijn dat de kinderen niet de dupe zouden worden, heb ik vooraleer aan een echtscheiding te beginnen het officiële hoederecht over de kinderen aangevraagd. Dat kreeg men destijds slechts voor een half jaar. Ik kreeg dat voor een tweede half jaar, maar moest dan wel een echtscheidingsprocedure opstarten. Wat ik dus noodgedwongen deed, ook al bestond de wet nog niet om na tien jaar zonder de toestemming van de partner te kunnen scheiden. Ik heb nooit iets gezien van een gerechtelijk vonnis met een verklaring voor de gerechtelijke beslissing die voor mij, in tegenstelling tot mijn zus, géén voordeel maar wel een hoop frustratie opleverde. ALS er zo'n vonnis is geweest dan kwam dat terecht op het adres waar ik toen officiëel woonde met mijn kinderen. Op hetzelfde adres dus als mijn zus. Zij leegde de brievenbus want ik werkte.
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je in die periode meerdere bezoeken van die sociaal werkster gehad? Want bij een gerechtelijk sociaal onderzoek komen die slechts 1 maal als alles in orde is. Je heb dus al gebroken met je zuster. Heb het vermoeden dat je zelfs nu nog niet alles weet. Maar ik vermoed dat jou zuster veel geld heeft verdiend aan jou echtscheiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 maart 2014 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als één ouder zelfstandige is en de andere werknemer, gaat het kindergeld via de werknemer en niet via de zelfstandige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knuppel had sowieso wèl recht op kindergeld voor haar eigen kinderen, maar omdat ze samenwoonde met zus en schoonbroer was het VEEL LUCRATIEVER om alle kinderen bijeen te zetten zodat er VERHOOGD kindergeld werd uitbetaald. (zoals hier reeds vermeld: 1x3 kinderen + 1x2 kinderen is minder dan 1x5 kinderen.) Hopelijk heeft de schoonbroer die extra uitbetaald kindergeld netjes gedeeld met Knuppel! Maar het is in elk geval niet zo dat een werkende moeder geen recht zou hebben op kindergeld uit haar eigen kindergeldkas!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders kan het kindergeld met de uitzondering van een ambtenaar, NOOIT aan derde worden toegewezen. Je zuster moet dat dus afgetekend hebben voor jou. Heeft je zuster geen problemen gemaakt toen je bij haar vertrok? Want ik heb het vermoeden dat zij die sociale onderzoeken heeft veroorzaakt. Dit door een aanvraag voor vergoedingen wegens het opvoeden en opvangen van kinderen van derde. De uitbetalende dienst voert dan regelmatig onderzoeken uit om te kijken of de kinderen nog op het aangegeven adres verblijven en door de ontvanger van de vergoeding worden opgevangen. Vanaf het ogenblik dat de kinderen niet meer door de ontvanger worden opgevoed, vervallen alle rechten op de vergoeding en gaat het kindergeld automatisch terug naar de moeder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jamaar dat was de originele instelling. De man( kostwinner) werkte en via de bijslagkas van de man werd het kindergeld aan de moeder uitbetaald (via cheque) zodat de man er niet mee naar het café kon trekken. Men ging ervan uit dat de moeders het geld wèl aan de voeding en kleding van de kinderen zou besteden.
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan heeft ze niet geweten dat ze ook een vergoeding van 4000BFR per maand per kind kon aanvragen voor de opvang van jou kinderen of de vergoeding is geweigerd omdat jij ook inwonend was en haar betaalde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermits Knuppel de kosten betaalde voor hun verblijf en opvang, was het weldegelijk Knuppel die de verantwoordelijke ouder was, en niet de zus. De zus en schoonbroer waren eerder "onthaalouders". Indien men zijn kinderen onderbrengt in een internaat en daarvoor betaalt, dan wil dat ook niet zeggen dat het internaat het kindergeld gaat ontvangen. Wie zorgde voor de kleding van de kinderen? Het eten werd alvast betaald door Knuppel via haar bijdrage in de kosten! En indien de zus dan niet heeft gesproken over de meerwaarde die het samenvoegen van de kinderen met zich meebracht, kan je hier wel degelijk spreken van een misbruik van niet alleen vertrouwen, maar ook van de situatie waarin Knuppel zich bevond. Vieze toestanden. Wat een forum allemaal kan veroorzaken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 maart 2014 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kindergeld kom dan op een rekening op naam van de moeder of met een cheque die enkel kan uitbetaald worden aan de moeder. Dat is zelfs vandaag nog zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vrouw die geld heeft geroken, is een gevaarlijk iets. Sommige zijn dan zelfs niet eens verlegen hun eigen ouders of kinderen in de ellende te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat ik al veel had gezien van problemen met kindergeld maar ze blijven me op dat vlak verbazen.
![]() Daar zit ook een serieuze beerput te wachten op 't ruimerke... Effe tussendoor toch een andere mogelijkheid opperen... Waarom rijbewijzen of auto's afnemen, die dingen staan totaal los van alimentatie. Neem 't voorbeeld van Circe, waarom kan Circe niet gewoon alimentatie uitbetaald krijgen van een overheidskas die in samenwerking met het gerecht de ex een werkstraf geeft waarmee hij zorgt dat de overheidskas het geld terug kan verdienen? Geen afnemen van rijbewijs, auto, voetbalschoenen of caférekening. 't is maar een visje da'k uitgooi...
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken Knuppel zelfs niet eens persoonlijk. Maar met wat ik hier reeds gelezen heb, heeft ze veel ellende te danken aan haar zuster. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben opnieuw mijn eigen huis ingetrokken nadat de rechter het mij (op mijn vraag) had toegewezen, en mijn ex. de toegang verbood. Hij woonde er toch ook niet meer in omdat hij bij zijn moeder was ingetrokken. Ik was het huis met de kinderen ontvlucht nadat hij ons probeerde te vergassen door de deur van de garage naar de hall en slaapkamers open te zetten en de auto te laten draaien. Hij wachtte buiten in de vrieskou op wat komen moest. Toen hij te vroeg binnen kwam, en ik de koude luchtstroom voelde die hij mee naar binnenbracht, ontwaakte ik. Ik ben, gelukkig maar, een lichte slaper geworden door de kinderen. Mijn zus was er natuurlijk niet gelukkig mee dat ik vertrok, maar ze kon het niet beletten. Ik had echter alle reden om mij gelukkig te prijzen dat ik bij haar weggeraakte. Toch straffen toebak hoor dat "sociale controle" niet meer nodig werd geacht toen ik op eigen krachten voor mijn kinderen ging zorgen, en ik geen zus meer had om er op te letten als ik nog niet thuis was van mijn werk.
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook het gerecht heeft die mogelijkheden reeds. Maar men moet mensen een leefloon laten. In veel gevallen liet het onderhoudsgeld echter zo hoog dat de betaler niet eens voldoende verdient om het te kunnen betalen. Neem nu een situatie die opgebouwd is met een samenvoegen van verschillende gevallen. Een ex heeft een berg schulden af te betalen, 150.000€ Daarnaast een onderhoudsgeld van 100€ per maand per kind voor 3 kinderen. De ex heeft een bruto inkomen van 2300€ per maand, want als alleenstaande komt op 1500€ netto. De banken gaan met alles lopen boven het bestaansminimuum via loonsbeslag. De ex houd dus 750€ over om van te leven. Daarvan moet hij ook nog het onderhoudsgeld betalen, want dat gaat nog niet via loonsbeslag. De ex kan dus niet betalen. De opvoedende ouder stapt naar de DAVO en vraagt voorschotten. DAVO betaald deze uit en stapt naar de rechtbank. Dan duurt het 3 maanden tot 4 jaar voor er een uitspraak is DAVO betaald de hele tijd voorschotten uit. De rechter bepaald dat het onderhoudsgeld via loonsbeslag gaat. De opvoedende ouder krijgt nu het onerhoudsgeld van 100€ per kind per maand= 300€ direct van de werkgever van de ex. Van het netto loon blijf er dus nog 1200€ over dat naar hem/haar gaat. Hiervan krijgt de ex slechts het bestaansminimuum van 750€ zelf, de rest gaat naar het loonsbeslag van de banken en DAVO. Op de openstaande schulden betaald de ex 2% interest per maand. En daar DAVO de laatste in rij was om loonsbeslag aan te vragen krijgt DAVO ook pas als laatste zijn geld terug. DAVO kan dus jaren wachten op zijn geld en eens het zijn beurt is om te beginnen ontvangen is de overblijvende 450€ plus 13de maand en vakantiegeld zijn echter slechts voldoende om de interest op de openstaande schulden in te lossen. Met deze wet wil men bij DAVO bekomen dat de betalende ouder sneller zijn/haar schulden aan DAVO aflost en het openstaande bedrag betaald van zijn bestaansminimuum. Want in veel gevallen ziet DAVO enkel de interest afgelost worden, maar NOOIT het verschuldigde bedrag, dat ze daarna bij de kinderen moeten gaan terugvorderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |