![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het binnen die monotheistische religies zo van belang ellende te aanvaarden, je lot te dragen en te geloven dat het betert wanneer je dood bent. Religie zorgt niet voor emancipatie maar voor het in stand houden van macht, van een beperkte club. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() Helaas. Jan volgt graag de omgekeerde Socrates -methode, vragen naar wat al gezegd is. Wat is het omgekeerde van vroedvrouw spelen? Abortie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat voor soort geloof(sgeloof) moeten we daarbij schrijven ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 15 juni 2015 om 22:08. Reden: we |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u me volledig citeren, dan kan ik uw opmerking over dat vinden plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle monotheistische religies, alhoewel het kastensystheem ook dezelfde bedoeling had, maar laten we het beperken tot hier. Dus zowel het Jodendom, katholicisme en islam houden liefst arm en dom.Wanneer je dood bent komt het goed! Je moet aanvaarden en onderwerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een onderwijzer he? Overtuigd van het eigen grote gelijk. Dat mag maar in discussies moet je er liefst iets meer van bakken dan deze methodiek, "ik weerleg niets maar ondervraag u" en verdraai daarbij steeds subtiel wat je zegt of draai in eindeloze draaikolken van kringetjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u uw eigen opvattingen niet ten gronde kunt toelichten, tja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kunt ze nagaan, in de laatste vijf bladzijden, maar wanneer je geen behoorlijke vraag kunt formuleren, dan ga je gewoon in een discussie af als een gieter. Gebeurt u dat vaak?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om het nog wat ingewikkelder te maken: Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral Essen ist wichtiger als Moral; Moralisch kann nur der handeln, der genug zu essen hat Dat is een beetje contradictorisch met wat jij beweert. Armen zouden juist meer aan religie hangen (moraal) Misschien had Brecht ongelijk? Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juni 2015 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deed ik anders best wel naar behoren, geen vraag Jan? Verlies je vaak zo in discussies met vrouwen die niet gehinderd worden door een bescheiden houding vol aanvaarding en onderwerping?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens naar de film over het leven van priester Daens, niet geloven was geen werk, en dus armoede. Onze welvaart is voor de massa gestegen na de tweede wereldoorlog omdat vrouwen toen de arbeidsmarkt veroverden, meer deden dan als " christelijke vrouwen met sterke waarden thuis zitten voor haard en kind". En toen kwam, haleluja, de pil! Emancipatie dus, met als gevolg lege kerken. Secularisatie betekent echter niet " geen moraal " maar wel met een volle maag, los van de "goedgevendheid en naastenliefde" van clerus en katholieken die de touwtjes in handen hielden, letterlijk en figuurlijk dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij is niet altijd zo grof. Meestal is zijn bedoeling je van de rechte weg af te sleuren in het struikgewas en je daar te verstikken in een minor issue, en dat altijd op het ogenblik dat je hem blok gezet hebt. Afleidingsmanoeuvres. Soms zwijgt hij. Zoals in die boeken-censuur affaire. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juni 2015 om 22:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 juni 2015 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal eens wat zeggen zie. Je hebt alleen gewonnen in een discussie op forum als de ander zich uitdrukkelijk gewonnen geeft, als de ander je uitdrukkelijk gelijk geeft. Alleen dan. Anders nooit. Jan vraagt dan ook altijd maar door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roept hun eredienst daartoe op? En zijn de getuigen de enige groep die er bestaat buiten de katholieken?