![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De geschiedenis geeft hem vandaag gelijk. Jij bent dus een Vlaming of een Waal maar zeker geen Belg daar deze, buiten de 'nieuwe Belgen' van Saksen Coburg, niet bestaan. Kies maar. Je kan natuurlijk nog altijd emigreren en je in je nieuw gekozen homeland integreren of zelfs assimileren. Misschien voel je je op die manier nog ooit eens ergens 'thuisgekomen'?
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij lijkt het dat die kardinaal het stukken beter begrepen had dan jij....
![]() |
#263 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Naar 't schijnt zou u partijvoorzitter zijn? Enige achtergrondkennis zou ik u wel aanraden dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de hoeveelheid vlaggen die we nog te zien krijgen bepaalt wat er moet verdwijnen dan heeft Vlaanderen nog het meeste kans van allemaal om te overleven.
![]() |
![]() |
#266 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
niettemin probeer ik als mens, inwoner van een dorp, geboren oost-vlaming maar thans wonende in Brabant, vlaming, europeaan.. een plaatsje te vinden en iets te 'betekenen'.. menselijk als ik ben en in een poging mij te onttrekken aan het juk van het overdreven altruïsme probeer ik wat te betekenen voor mezelf voor mijn naaste omgeving, voor de wijk waarin ik woon, de gemeente, .. de "wereld" al is het maar door glazen flessen te kopen in plaats van plastiek. Ik, vlaming en wereldburger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 april 2007 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
tenandere begrijp ik ook niet waarom men niet tegelijk vlaming kan zijn én wereldburger maar wel limburger én wereldburger.. Misschien moet ik uw eigen woorden herhalen - licht aangepast: " u beseft blijkbaar nietdat u een inwoner bent van planeet aarde. En samen zullen we moeten pompen om deze aarde leefbaar te houden of samen zullen we verzuipen. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ook Limburger en voel ook een band met de Nederlandse Limburgers. Hun roots zijn dan ook dezelfde als deze van de Vlamingen.
![]() |
#270 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Pethidine Isofluraan Remifentanil Ilomedine Thiopental Enkel de letter L van lachgas ontbreekt er nog aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgigue was vanaf zijn eerste dag tot onleefbaarheid gedoemd. Toch heeft elk volk ter wereld een eigen stek nodig van waaruit het verder kan. Hoe kan je de wereld redden als je niet eens een eigen huis gefundeerd krijgt?
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was Désiré-Joseph Mercier, Aartsbisschop van Mechelen die ervan overtuigd was dat Belgique enkel als Franstalig land kon bestaan.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 april 2007 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 april 2007 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder als onafhankelijk Limburg of als deel van het oorspronkelijke moederland, Nederland? Wat dan met de rest van Vlaanderen waarvan de roots evengoed in Nederland liggen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 april 2007 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Parlementslid
|
![]() Ik ben niet van Limburg, maar van Antwerpen, doch zelfs ik hoor nogal sterke verschillen in dialecten binnen wat als Limburg omschreven wordt. Dus, hebt u het over de provincie Limburg (die deels eigenlijk in de Brabantse sfeer ligt), of over één van de minstens drie subdialecten in Limburg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarvoor als dank zijn naam vereeuwigd zag in één van de belangrijkste lanen van de hoofdstad van Belgique. Net als die andere fransdolle weldoener van het vaderland, Charles Rogier.
|
![]() |
![]() |