Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2007, 22:21   #261
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
We zouden ook de Bijbel, de Koran en de Thora dezelfde status als ''Mein Kampf'' kunnen geven.
Status? Nee, liever massale boek en schriftverbranding welke betrekking hebben met godsdiensten.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 22:23   #262
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Status? Nee, liever massale boek en schriftverbranding welke betrekking hebben met godsdiensten.
Van mijn Griekse teksten blijf je af!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 22:25   #263
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van mijn Griekse teksten blijf je af!
Ik blijf overal af...behalve van vrouwen of mannen
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 22:29   #264
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Ik blijf overal af...behalve van vrouwen of mannen
Mijn Hollands stemgeluid houdt je wel weg!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 22:32   #265
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
There's more to it than meets the eye...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell
Jij hebt hem gisteren nog gezien ofzo?
Ik heb gelezen wat hij te zeggen had in deze link die door Beauris werd aangebracht in posting 238
http://www.goodasyou.org/good_as_you...ose-not-1.html

Ook uit de openingsposting kun je maar moeilijk afleiden dat de man in kwestie het een tegenvaller vindt hoor?!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 22:35   #266
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik heb gelezen wat hij te zeggen had in deze link die door Beauris werd aangebracht in posting 238

Ook uit de openingsposting kun je maar moeilijk afleiden dat de man in kwestie het een tegenvaller vindt hoor?!

Paulus.

Oke, dank je wel. De link had ik niet gezien.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 22:42   #267
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Oke, dank je wel. De link had ik niet gezien.
Je moet de discussie onderaan de link eens volgen. Op een bepaald moment geeft de man zelfs zijn telefoonnummer (nu onleesbaar gemaakt), wat voor mij toch wijst op enige oprechtheid.

Maar dit terzijde.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 22:52   #268
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
Net zoals Ted Haggard. die vond dat ook geen tegenvaller.....
Oud 12 juli 2007, 22:57   #269
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Ik vraag mij eigenlijk af wat dit verhaal betekent als ik mensen rondom mij zie die onlangs uit ' de kast' zijn gekomen nu ook dolgelukkig zijn omdat ze het kunnen plaatsen, etc...
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2007, 10:37   #270
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Het lijkt mij als homo hoogst onwaarschijnlijk dat iemand zomaar kan switchen van homo naar hetero. Je kan zoiets natuurlijk nooit volledig uitsluiten, want de menselijke psyche is zeer complex en soms verrassend, maar mij lijkt het veel aannemelijker dat hier sprake is van een typisch geval van "religieuze ervaring". De meeste mensen hebben minstens één keer in hun leven een krachtige ervaring die ze als "transcendent" zien. Ze komen zo lijkt het in contact met god, of met een hogere waarheid. Zo'n ervaring kan in bepaalde omstandigheden een impact hebben op het leven van zo iemand. Hij of zij kan zich aansluiten bij een kerk of religieuze organisatie, of zijn of haar levensstijl drastisch wijzigen. Als de ervaring leidt tot een wijziging van de levensstijl, dan is de kans groot dat dat effect blijvend is, aangezien het wijzigen van die levensstijl zélf ook allerlei neveneffecten heeft, en uiteindelijk resulteert in een heel nieuw leven. Het is dus een soort sneeuwbaleffect. Toegepast op de persoon uit het artikel kan ik me voorstellen dat hij van de ene dag op de andere niet alleen zijn werk bij het homoblad heeft opgezegd, maar ook de meeste van zijn vrienden heeft verloren. Dat is allemaal niet niets. Maar dit alles wil nog steeds niet zeggen dat zijn god echt bestaat, of dat hij echt in een hetero is veranderd. Dat hij liegt lijkt me echter heel onwaarschijnlijk, want wat zou hij daarbij te winnen hebben? Ik denk dat hij zelf oprecht overtuigd is van het feit dat hij nu bij god is en dat hij effectief zijn seksualiteit gewijzigd heeft. Als hij daarmee gelukkig is, swat. Ik hoop alleen dat hij zich niet gaat aansluiten bij de kliek rabiate "christelijke" anti-homoseksuelen die een haatboodschap uitdragen ten overstaan van anders geaarde mensen.
Dat lijkt me een zeer aanvaardbare verklaring. Ik kan eerlijk gezegd ook niet zonder meer geloven dat iemand zomaar van de ene dag op de andere van voorkeur kan veranderen, zeker niet over zoiets fundamenteels als de seksuele voorkeur. In de discussie op de website waarnaar ik hierboven verwees, viel me vooral op hoe hij het antwoord probeerde te vermijden op de vraag of hij zich nu ook daadwerkelijk tot meisjes aangetrokken voelt. Het is daarom dat ik toch wel enkele vraagtekens stel bij zijn claim op heteroseksualiteit. Het is immers niet omdat iemand geen homoseksuele contacten meer heeft, dat hij ineens ook hetero zou zijn. Maar het is zoals je terecht opmerkt: als hij er maar gelukkig mee is.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be