![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus zoals gezegd: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=276
Natturlijk durf ik dat zeggen. Ik daagde je eerder al uit. Geef mij vijf postings uit de ruim twintigduizend postings waarin jij je ongelijk toegeeft en ik geef je er tien met mijn tienduizend postings. Maar je zal dat niet doen. Je kan dat ook niet. Jij hebt immers nooit ongelijk. Blij dat ik je deze uitdaging kan presenteren. De meelezer zal vrijelijk kunnen oordelen. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=266 Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 00:22. |
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Raf, Paulus heeft gelijk op alvast drie punten. Ten eerste wat de definitie van tautologie betreft. Ten tweede over het feit dat hij in staat is zijn ongelijk toe te geven. Hij kan en doet dat wel degelijk. En ten derde over het feit dat jij dat niet kan. Nochtans was de tautologie discussie een uitgelezen kans daartoe, die je verpest door de geloofwaardigheid van wikipedia in twijfel te trekken. Een flauw argument en eigelijk niet ter zake. Laatst gewijzigd door Travis66 : 16 november 2009 om 09:37. |
|
|
|
|
|
|
#283 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Virgilius die hem (Dante) begeleid door de Hel, moet als ik me niet vergis zelf terug naar het voorgeborgte, omdat hij als niet gedoopte het Vagevuur niet mag betreden, (maar ik kan mis zijn ) als ik mij niet vergis, wordt hij daar door iemand anders begeleid, In de hemel is het Beatrice (zijn vrouw) die met hem meegaat (alhoewel ik het hemel deel nog niet gelezen heb... ) de hemel leek me niet echt zo spannend, ... By the way, de reden waarom kinderen zo snel gedoopt worden, ligt hierin vervat, als ze vroeg sterven (wat in de middeleeuwen wel meer gebeurde) kunnen ze onmogelijk de hemel in. Als ze daarintegen onschuldige gedoopte kinderen zijn, krijgen ze wel een enkel ticketje hemel aangeboden. Ah, en nog een weetje uit de goddelijke comedie, Dante loopt daar wat te wandelen door de hel, en wie komt hij daar tegen, ... toch wel niet de mohamed zeker, ge weet wel de profeet, ... nu hebben ze daar in Firenze een schilderij van hangen, en naar t schijnt zijn de moslims daar niet echt gelukkig mee.... Laatst gewijzigd door Herr Flick : 16 november 2009 om 13:10. |
|
|
|
|
|
|
#284 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jij mag.
Dat valt nog te bezien... Niet dus. Ik gebruikte de term "tautologie" om hem uit te leggen dat de zin waarnaar hij verwees er eigenlijk enigszins overbodig stond, zoals een "tautologie". Ik had dat inderdaad duidelijker kunnen formuleren, maar het is typerend voor Paulus om zich in zoiets onbenulligs vast te bijten, zich volkomen blind te staren om de engst mogelijke definitie van een begrip en daar vervolgens bladzijden lang over door te drammen en, zodoende, het topic volledig om zeep te helpen. Citaat:
Zo? Jij kent mijn +34.000 berichten op dit forum van buiten? Samengevat: Neen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#285 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 17:57. |
|
|
|
|
|
|
#286 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Proficiat! Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#287 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij mag dat niet van jou.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een gefundeerde definitie van uwentwege bleef uit. Zoals gewoonlijk. Citaat:
Citaat:
Je blijft het spelen op het welles-nietes niveau. Zonder enig fundament en zonder enige weerlegging. Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 18:29. |
||||||||
|
|
|
|
|
#288 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En daarmee geraken we na Paulus' taaldebacle misschien nog eens terug on topic...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 16 november 2009 om 18:34. |
|
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alles wat geen kritiek verdraagt is ernstig te wantrouwen. Alles wat kritiek geeft, zonder daabij iets beters in de plaats te stellen is dat ook. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#290 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo kennen we je natuurlijk. Alles om maar geen fout te moeten toegeven. Onverbeterlijk. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#291 |
|
Banneling
|
Ik ben blij dat u ook akkoord gaat met het feit dat we de kinderdopen in vraag moeten stellen (gezien Jezus daar nergens op alludeert) alsook de leer van de erfzonde (in mekaar geknutsteld door Augustinus).
|
|
|
|
|
|
#292 |
|
Banneling
|
Wie vertrouwt u eerder, de Kerk opgericht door de HEER, of een "kerk" opgericht door de verwarde Luther?
|
|
|
|
|
|
#293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anderzijds zijn er binnen het christendom serieuse stromingen die de traditie ook als gezaghebbend beschouwen, naast de Schriften. En dan heeft Augustinus weldegelijk iets in de pap te brokken. Ook binnen de verbondstheologie is er een verband tussen besnijdenis en doop. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 18:45. |
|
|
|
|
|
|
#294 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zoals gewoonlijk zal u die verantwoordelijkheid van zich afschuiven. Zo kennen we u immers... Onverbeterlijk. Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#295 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kunt inderdaad verder pissen dan ik. Veel geluk er mee. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 november 2009 om 18:52. |
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En welke kerk mag dat dan wel wezen, beste? Ze beweren immers allemaal dat ze opgericht werden door die heer.
|
|
|
|
|
#297 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 november 2009 om 18:56. |
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn helemaal geen kerken opgericht door de heer. Net zoals er geen broodkruimeltjes rondgestrooid zijn door Hans en Grietje.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#299 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|